Skip to main content

Show Posts

This section allows you to view all Show Posts made by this member. Note that you can only see Show Posts made in areas you currently have access to.

Messages - Anime

1
Simutrans Help Center / Cities
HI everyone,
How can i make the 'player' pay for the building of cities and not the public service?


ANime
4
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
Ja.... Daar heb ik niet echt meer iets aan gedaan. Ik ehb het meerdere keren geprobeerd maar ik wilde steeds te veel in een keer, en dan lukt het niet. Ik speel nu (liever) pak 64, maar ik weet niet of jullie daar interesse in hebben. Pak 64 is (vind ik ) een stuk simpeler en je verdient sneller geld.
8
Pak64 Add-ons and Graphics / Re: 7th Floor Bus
Mega Epic Uber Failzor @ Topic starter :p

Mod note: Such kind of comment is even necessary? It's clear kylearalar has already received a temp-ban.
- Igor
9
Simutrans Help Center / Pak 64 Addons
hi ev'ryone.

Has anybody got the dutch rail addon for pak 64?
I've seen it somewhere but I can't find it anymore.

Anime
11
Simutrans Help Center / Re: Buying factories?
No, I don't mean that you'll own them. But I mean ; instead of putting the factories on the map for free, is it also possible to pay (let's say) 20.000 $ to build the factory?
18
Scenarios and Challenges / Re: New York City - pak128
Nice! Finally an interesting challenge. I'll have a look at it immediatly :p

Edit :
It's a bit too big lol. It's hard to start anywhere on the map, have you already started the challenge?
19
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
Quote
Hoe zit het nu eigenlijk? Als ik niet afscherm, en mijn stad ietsje
uitbreid met een stuk weg, dan komt er in no-time een huisje,
of zelfs een attractie lang die weg te staan.
Zouden we het zó kunnen stellen, dat als ik dat stuk weg niet had
aangelegd, datzelfde huisje of attractie op een andere plaats was
gekomen? Zou je kunnen zeggen dat als simutrans wil uitbreiden,
en er is geen ruimte, er in de hoogte wordt gezocht (flats), of in
het upgraden van gebouwen?

Klopt helemaal :p
22
[NL]Nederlands (Dutch) / Scenario 1970
Ik heb net snel een challenge in elkaar geflanst x).
Dit is het resultaat :
Je ziet hier een eiland dat precies lijkt op Australië ( maar dat is het niet want dit is New-Australie :p ).
Je doel is om in 15 jaar hier een welvarend gebied van de maken met uitgebreide steden en vooral goed functionerend en mooi ogende trein netwerk. Met nadruk op het laatste puntje, daarom is het startbedrag ook 800.000.
Alleen treinen mogen gebruikt worden (Treins, Trams, Metro, Monorail en Trolleybussen)

Screenshot :

Save ;

http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/mXKq1Ny5Qg/new-australie.sve
23
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
mooi gedaan hoor Wipi. Ik zal mijn challenge ook nog even proberen af te maken en evenuteel vanavond een nieuwe challenge maken. Heb je nog voorkeur voor map-grootte/ start jaar/ industrieën?
24
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
dan mag jij als eerst aan ons uitleggen hoe het je gelukt is, ik had niet verwacht dat de challenge zo snel gedaan kon worden :o
25
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
de Tijd die je hebt is maximaal 30 jaar :p Lijkt misschien een beetje veel, maar dat is minstends nodig om de opdracht goed af te maken. Ik kan voorlopig nog niet verder spelen, de komende weken zijn een beetje druk.
26
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
Naja, de opdracht is vooral het gebied zoveel mogelijk laten groeien en natuurlijk je net wealth omhoog krijgen. Ik ben nog niet zo ver, ik heb de challenge nog niet 'voorbij ' het jaar 1946 gespeeld vanwege school, maar dat zal ik binnenkort nog wel doen :)
En ik heb het level gewoon met simutrans gedaan, alleen het eilandje heb ik met de public player gemaakt.
27
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Angsthaas - challenge
Ziet er allemaal goed uit Optimix :p Ik was bijna klaar geweest maar toen heb ik niet gesaved. (Ik had een net wealth van 130.000 en ik kon de brug bouwen enz) maar nu heb ik geen om weer over te beginnen.
29
[NL]Nederlands (Dutch) / Challenge : 1946
Hee,
Aangezien de Angsthaas-challenge bijna is afgelopen heb ik een nieuwe challenge bedacht.

Het Verhaal :
De Tweede Wereldoorlog is nu ruim één jaar afgelopen.
 De resten van deze verschrikkelijke oorlog zijn nog duidelijk zichtbaar.
 Zo ook bij de "Simuropese eilanden" (Dat Schudt ik nu uit mijn mouw :p).
 Voor de oorlog was dit een welvarend gebied met veel toeristische attracties,
 echter na de oorlog ontvangt dit gebied door de afgenomen welvaart
van de Europese bevolking bijna geen touristen. Jíj gaat hier een veranderdering in brengen.

Doel :
- De Welvaart terug brengen naar het gebied.
- Alle dorpen verbinden met alle toeristische attracties
- Toeristen aantrekken (en dus de dorpen zoveel mogelijk laten groeien).

Hoe? :
Treinen ( en Trams), bussen, boten en eventueel vliegtuigen zijn toegestaan. Metro's , MLM en Monorails zijn niet toegestaan.

Kaart :
-De Kaart bevat 10 steden met bijelkaar een populatie van ong. 12.000
-De kaart heeft een grote van [199, 255]
-De kaart bevat 17 toeristen attracties en geen industrieeën.


Overig :
Je startbedrag is 80.000 $
Het startjaar is 1946.

Savefile :
http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/qZmsBQGju8/scenario-1946.sve
32
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: 6 vragen over city growth
1. Soms wel, dan leg ik met het soort goedkoopste weg het patroon uit dat ik wil dat de stad 'wordt.'
2. Nee, zonde van de onderhoudskosten xd.
3. Ja, industrie beinvloedt ook de groei. Ik heb bijvoorbeeld met de Angsthaas challenge dat er een monument werd gebouwd (en dus de stad groeide) terwijl ik geen p****agiers of post vervoerde, maar alleen aan industrie iets deed.

De rest beantwoord ik later, heb tijdnood atm :p
35
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Angsthaas - challenge
Nice, ik ben blij dat er zoveel belangstelling voor is. Ik zal er vanavond weer even naar kijken. Zijn er mensen die nog tips hebben ivm goedkope voertuigen of músts of múst-nots :p?