Skip to main content

Show Posts

This section allows you to view all Show Posts made by this member. Note that you can only see Show Posts made in areas you currently have access to.

Messages - Ota

1
[CS]Česky (Czech) / Re: Diskuze dvou- a Jednosměrná tramvaj
Chyba či nedostatek ve hře?

Při experimentování s provozem tramvají (všeobecně) jsem narazil na toto:

Mám silnici a železnici - křížení se závorami. Když na silnici doplním tramvajovou linku, tak se tramvajové koleje přes přejezd nenakreslí (což by tak moc nevadilo), ale projíždějící tramvaj spouští závory, takže jede kolmo přes stažené závory.

Zřejmě je to způsobeno tím, že hra v podstatě nerozlišuje železniční a tramvajovou trať (snad jen pozicírování vozidel) a dále nezná prosté křížení tratí, tj. bez možnosti odbočení (tramvaj na přejezdu klidně odbočí na železnici).

Zkusím vyřešit to spouštění závor => upravit dat nějakého přejezdu aby byl pro křížení track a tram-track. Výsledek vložím sem

MHD=>
S uložením do depozitáře počkám až bude první beta verze kolejí.

2
[CS]Tvorba / Re: Autobusové či tramvajové zastávky
=>Lubak91
No jasně, že to bude hezké a zajímavé. Ale může se to stát i na dvojkolejné trati. Bez zásahu do jádra Simutransu bude silniční tramvaj vždycky tak trochu "na vodě". Možná, že přidání parametru "nesmím předjíždět" by nemuselo být tak složité a řešilo by to mnohé. Ovšem "slušné" řešení 2-cestných tramvají by mělo být zcela jiné. Nový waytype

=>moderator
Zřejmě by to chtělo nové téma (nebo toto přejmenovat) ===> Dvokolejné tramvaje (nebo tak něco)

EDIT:
Několik příspěvků je též v diskusi
3
[CS]Tvorba / Re: Autobusové či tramvajové zastávky
=> MHD
Nádherné. Když už je tam kusá kolej, mohly by být také koleje pro "jednosměrný provoz"? (smyčky, souběžné jednosměrky). Asi to není reálné - bude problematické vyřešit křižovatky, tj. rozbočení, kdy jeden směr vede jinam než druhý. To je jen takový nápad.

Pokud budeš souhlasit, dal bych 2-way tramvaj do depozitáře - nějaká nová rubrika:: např. Vývoj a testy.
4
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Taky s troškou do mlýna

Pro začátek by stačilo, kdyby novinky, nové verze či reedice byly uváděny důsledně v tématu kam patří hotové věci a ne zde v diskusi (zde by měly být jen testovací a zkušební verze. Nevím pak co do depozitáře dávat a co ne. Také by bylo vhodné označit co je a co není součástí pak128.cs. Kdo to určuje? Je cs pak jen z objektů, které mají reálnou předlohu?  Pak tam např. maglev nepatří. I z tohoto důvodu jsem depozitář rozdělil na dvě části: depozitář a depozitář.plus. V plus pak jsou věci co do cs paku přímo nepatří, ale mohly by, kdyby ...

Prosím zkontrolujte si (každý autor), zda jsou v depozitáři všechna jeho díla. Určitě nejsou. Některá starší nejsem schopen vyhledat (jednak dost rychle, jednak s jistotou že to bude ve správné verzi). Prosím tedy naveďte mě, třeba i soukromou poštou (ať nezatěžujeme forum opakováním)

Do depozitáře jsem nezařazoval kamiony. Čekal jsem (a dosud čekám) jak to dopadne s "univerzální" spojkou mezi truckem a návěsem. Zdálo se mi to jako nápad přímo geniální, ale nějak to usnulo

Dále bude potřeba vytvořit seznam vozidel (podle typu cesty a zboží) jako časovou osu, aby se zjistilo kde a jaké jsou mezery. Toho bych se mohl ujmout

Věc k zamyšlení.
Teď když jsou k dispozici zdroje většiny objektů originální sady, mě napadlo toto: všechny objekty přejmenovat (param. name v dat) na české - např. s předponou cs_ (ale lepší by bylo celé jméno), podobně pak soubory. K tomu vytvořit příslušný soubor cz.dat. Ke každému objektu přiřadit odpovídající český (pokud existuje) a ten pojmenovat stejně (pak i object name) a tím jej v originální sadě nahradit.  Tím vznikne jakýsi prototyp pak128.cz, kde to co není české bude z originální sady
Chce to ještě trochu promyslet, ale bude-li souhlas, mohu na tom začít pracovat.

A ještě poznámka: kódové či číselné označování objektů (name) s následným překladem pomocí cz.tab se na první pohled jeví jako nepraktické, nepřehledné apod. Ale NENÍ tomu tak. Naopak, vnáší to do systému pořádek. V případě potřeby číselník či kódník vymyslím
5
[CS]Česky (Czech) / Re: Kdo chce Wiki?
Hm ... možná bych se toho mohl ujmout, ale jak píše Sim: co by to obnášelo konkrétně? nebo alespoň konkrétněji? Především se mi jedná o nároky časové. Co se týče Wiki systémů, moc o nich nevím, ale v principu jde snad o to, že přispívat (či editovat) příspěvky může každý (registrovaný). Co dělá admin? Jdou příspěvky před zveřejněním přes něj - tedy cenzora či šéfredaktora??

Co se týká překladů z němčiny: v hrubých rysech bych to mohl taky zvládnout, i když s Frankem se nespojím, protože jsem specialista: umím číst (tedy jakž takž) ale neumím psát.Tedy tzv.pasivní znalost. S angličtinou jsem na tom podobně. Ale znovu zdůrazňuji: u mne je problém časový.
6
[CS]Poradna / Re: Co mi chybí
k úzkokolejce. Taková myšlenka, možná nereálná

"normální" tratě vedou středem políčka ve hře. Nedokážu si teď narychlo ujasnit jaký by byl problém s pozicírováním vozidel a kresbou kolejí, kdyby jednokolejka byla umístěna asymetricky: jedna kolejnice "na svém místě", druhá blíž ke středu. Analogicky širokorozchodná.
Pak by nebyl žádný problém se "split" kolejemi (3 kolejnice). Normální i úzké soupravy by mohly najiždět ke stejnému nástupišti. Problematické by bylo pouze připojovaní normálních vagonů (na podvozcích)
7
[CS]Česky (Czech) / Re: Výzva překladatelům
Poznámka k překladům

Zejména u budov (ale i jinde) považuji za vhodné začínat text jakýmsi klíčovým slovem (nadpisem) - stejným pro všechny obdobné budovy: např. Prodejna nebo hrad apod. a teprve pak bližší specifikaci - smíšeného zboží, květin či gotický nebo zřícenina apod (za \n). V menu pro stavbu budov pak lépe vyhledám to co potřebuji. Texty typu "tento dům postavil pan XY ..." považuji za nevhodné
8
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
jo jo. souhlas- výroba byla trochu horkou jehlou - a následky jsou vidět dodnes. Máš nějaké konkrétní návrhy?
10
[CS]Poradna / Re: problem
Chyba ve 102.2 ??

Pokud ve "veřejných služebách" kliknu lupou na depo, hra se zhroutí.

FATAL ERROR: vector_tpk<T>""[]
index out of bounds 2 not in 0..1
PRESS ANY KEY
11
[CS]Poradna / Re: Co mi chybí
Pomůcka: way planner, čili plánovač tras

Plánovač tras se dá použít k rezervování míst, kde chci v budoucnu postavit koleje či silnici. Rezervuje příslušná políčka, takže se přes ně nerozroste např. město či je neobsadí protivník.

Plánovaná trasa se zobrazí jako řada červených křížků a kreslí se jako silnice (železnice), která má nulovou pořizovací i udržovací cenu. Vstup na ní je omezen max. rychlostí 0 km/hod.

Křížky nejsou ani hezké, ani realistické asi by bylo vhodnější vytvořit obrázky - nějaké zakolíkování (něco jako el. ohradník pro dobytek)



13
[CS]Poradna / Re: Co mi chybí
Autobusový přívěs Karosa B40 se mimo k autobusům připojoval i k trolebusům. Lepší foto jsem nenašel
14
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Najbrtí lochnes je v addonech... Teda to je šifra :D

Bohužel jsem jí nemohl kvůli velikosti výsledného archivu přenahrát do elektrických jednotek tak je v samostatném archivu a samostatném příspěvku. O původní nátěry nepřijdete, jen se přidal jeden další navíc ;)

V depozitáři byl nahrazen jen upravovaný pak v původním archivu cd_csd_elektrickejednotky
15
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
aktualizoval jsem depozitář o novinky tohoto plodného víkendu.

TommPa9 >
některé lokomotivy ZSSK byly již i v minuléma archivu (lokomotivy ČD). Paky však mají jiná jména a proto se nepřepisují s vyjímkou Gorily. Ta je v obou archivech totožná.

Lubak91 > přesto, že jedna z posunovaček je na baterie, nechal jsem ji v oddělení diesel. Tam se ostatně objevuje i ve ve hře. Myslím, že kategorii bateriových vozidel není třeba zavádět (alespoň na úrovni depozitáře)
16
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
Opět depozitář drobně upraven a doplňen. Sekci "upload" zatím nečtěte, dojde tam ke změnám (hlavně to chci trocu zpřehlednit. Na možnosti uploadu se pracuje. Světlo na konci tunelu je už vidět).

XLivesovy stránky -mám povolení přebírat obsah odtud. Vše co tam je, je "oficiální" součásti pak128.cz?
Mám to natáhnout do depozitáře? včetně archivu?

Kamiony zatím dávat nebudu. Čekám na "spojovací prvky", protože jejich použitím se toho asi dost změní. Jak to s nimi vypadá?
17
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
TommPa9 >>

Pokouším se zorientovat ve tvých archivech lokomotiv. Mám jich několik a jistě ještě na nějaké narazím. Obsahem se částečně překrývají a nevím co s tím. 

Mohl bys je "nějak" upravit?
a) změnit názvy archivů - nevhodné jsou např. drobnosti, lokomotivní novinky apod? Pro nové názvy se nech inspirovat třeba Simem. Jinak i u archivů vozidel doporučuji začít název oblíbeným slůvkem "vehicle."

b) Také by bylo vhodné, kdybys rozdělil archivy na lokomotivy dieslové, elektrické apod.
Nevím kam archiv pak zařadit. Např. drobnosti.zip obsahuje 1 dieslovku a ostatní jsou elekro.
Možná že i archiv"lokomotivních novinek" bys mohl rozdělit i do více archivů, třeba dle "zpřízněných typů" nebo podle let uvedení do provozu: např. lokomotivy 1960-1970

c) ani ilustrační obrázky by neškodily

Mohl bych reorganizaci archivů udělat sám, ale při nových vydáních by se situace opakovala. A v podstatě je velmi žádoucí, abys na svém komplu měl archiv ve stejném tvaru jako v depozitáři

Dík za spolupráci

18
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
Po týdenní pauze (choroba) se opět hlásim. Drobné aktualizace

TommPa9-> zařadil jsem "alternativní nátěry". Ve hře se objevují v záložce "lokomotivy" ačkoli jsou elektrické. To je  dobře? - v elektrických mají být  jen "soupravy" ??
21
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
Do depozitáře přidány addony, které byly zveřejněny po 1.10. (nebo jsem byl na ně přímo upozorněn). V dalších dnech půjdu do historie

Trošku vidím problém v řazení addonů v jednotlivých sekcích depozitáře. V této chvíli se řadí abecedně podle jména souboru archivu, takže se v tom blbě hledá. (nebo bude až jich tam bude 100). Zatím nemám jiný nápad.

V menu přibyla sekce UPLOAD. Ne netěšte se není funkční. Ale je zde popis, jak by měly být soubory pro budoucí upload připraveny.

Ozývejte se, pokud je něco špatně, nevyhovuje či máte jiný nápad. Vše co je tam popsané je funkční a dá se to jakkoli předělat. (akorát vkládání je zatím "manuální").

Zásadní připomínky prosím rychle, dokud tam toho není moc.
22
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
Takže depozitář byl přepracován. Zatím nepřibylo nic nového (ani co jsem slibil) - snad večer.
Zatím na to můžete mrknout, jestli je vše opravdu funkční.
23
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
SIM i ostatní

Aktualizaci provedu zítra - teď je pro mne hlavní aby depozitář fungoval a abych já nestrávil spoustu času na přidávání nových addonů.
Jak jsem již psal web vznikl na rychlo a tak je potřeba ho nyní v podstatě přepsat.
V nejbližších několika dnech budu přidávat jen novinky a aktualizace (změněné vagony Cl už tam jsou!). Jakmile dokončím tuto fázi vývoje (snad přes víkend), půjde to už rychle. Pouhým nahráním vlastního archivu, obrázku a jednoduchého popisného souboru se vše promítne do webu.

Po odladění strukturu popisného souboru zveřejním. Takže trpělivost.
25
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
Depozitář drobně doplněn - novinky od Sima

Nemíním nijak konkurovat XLivesovým stránkám., ale s dovolením je použiju jako jeden ze zdrojů
pro depozitář (včetně odkazů a návodů). Pokud je námitka, vyjádřete se prosím. Zejména XLives

Některé názvy archivů, tak jak byly zveřejněny jsem trocho pozměnil (TomPA9) - zalíbily se mi názvy od Sima: např vehicle.typ.detail.rar. Pokud vám to nebude dělat problém prosím o stejný název archivu a odpovídajícího obrázku.

26
[CS]Česky (Czech) / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
Depozitář

Trošku jsem to přepracoval (vzhled se moc nezměnil) a přidal něco málo.

Nemělo by se otevřít nové vlákno? Upozorňoval bych tam na aktualizace a četl si náměty, upozornění na chyby apod. ?????????
27
[CS]Česky (Czech) / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
Sim >

Obrázky budou (snad ještě dnes) nastaveny na šířku 250px (teď to ještě není asi úplně ok).
Menší obrázky se zvětší, větší zmenší na tutu šířku. Poměr stran bude zachovánú.
28
[CS]Česky (Czech) / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
Sim >

Nejsem "kovanej" v historii a značení vozů. Zdá se mi však logické mít archiv např. "vozy řady Cl / CLI" a jiný archiv "vozy řady D". V první verzi osahují třeba i jediný vůz. V další verzi přibudou další.
Je docela příjatelné, že archiv pojmenuješ po jednom konkrétním voze (např. vehicle.vagon.cl-xxxx.zip) či jen podle řady. Jméno vlastního paku (či paků) v archivu je pak něco jiného a s těmi v depozitáři vůbec nepracuji. Tak to zřejmě i máš a je to v pořádku.

V podstatě se mi jedná o to, že ve fóru máš jeden popisek (a obrázek) ke dvěma archivům. Roztrhnu tedy popisek na dva a obrázek dám stejný. Tím je to vyřešeno.

Ostatně, kdybych víc přemýšlel, přišel bych na to sám a nemusel tě prudit. Promiň a dík za odpověď

29
[CS]Česky (Czech) / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
Nemo >
souhlas. Na webz bude udělat správu vlastních addons udělat dost obtížně. Není to zrovna bezpečný web. Časem zkusím najít lepší hosting. Ostatně, když to bude na dvou místech ničemu nevadí. Spíš naopak.

Ale FTP přístup nebude problém, zůstane-li heslo utajeno jen mezi tvůrci.

Mám v úmyslu mít web postavený tak, že se nahrají 3 soubory - stejné jméno, jen různé koncovky: vlastní archiv (zip, rar), obrázek (png, jpg, gif) a krátký txt pro informace. Zobrazení by pak mělo naskočit automaticky, aniž by se měnily vlastní php soubory.
Ale tato, řekněme nultá verze to ještě neumí. Ten texťák píšu zatím sám dle info na fóru, ale mám tu myšlenku, že tato info se budou moct zapsat přímo do dat souboru (jako speciální komentáře, takže makeobj je bude ignorovat) a autor pak pošle část dat souboru, který bude mít tyto komentáře a dále ty dat parametry, které chce autor zveřejnit - např. cena, rok zavedení, max. rychlost atd. Tj. to co zůstane z dat se zobrazí.

Sim >
mám trošku problém s tvými archivy vagonů Cl, CDl a D. Jeden popisek (3 vagony), 2 archivy, každý 1 pak. Potřeboval bych to nějak sjednotit: 1 popisek => 1 archiv. Nebo můžu oba paky slít do jednoho? V každém případě musíme udělat stejné opatření oba (aby při opravě či změně se to nemuselo řešit znovu. Viz posnámku pro Nema  výše
30
[CS]Česky (Czech) / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
Já tuhle stránku používám už hodně dlouho (zhruba 2 roky) a vlastně jen na vyzkoušení různých postupů, takže v podstatě vždycky obsahovala jen nesmysly. A dosud mi ji nikdo nesmazal
32
[CS]Poradna / Re: "Zasekávání" průmyslu
Ještě k "ručnímu" vybudování průmyslu

Stalo se mi, když jsem si vytvořil "prázdnou" mapu tj. bez průmyslu s jedním městem. Chtěl jsem postavit supermarket na kraji města. Supermarket se sice vytvořil, ale úplně někde jinde než jsem chtěl. Současně se vygenerovaly i další objekty jako JZD apod. Musí se řetězce budovat "od spodu", tedy od prvovýroby, nebo je problém jinde?
33
[CS]Česky (Czech) / Depozitář
Výpadek serveru mě trošku rozpohyboval a začal jsem tvořit depozitář. Dělal jsem to aby to bylo rychle, takže žádná grafika apod, jen funkčnost. Server však naskočil dřív, bež jsem to uvedl do chodu a tak jsem "silně zmírnil" tempo.

Zaarchivovány jsou v této chvíli jen Simovy vagony vydané po 1.10. - zítra zkontroluju doplněk seznamu TommPa9 zveřejněný dnes. Tento seznam bude základem  a budu postupně doplňovat nově vydané a současně přidávat něco z "historie" dle zmíněného seznamu. Pro nové věci slibuji maximální zpoždění 3 dny (mimo dovolené, nemoci apod)

Až tam bude vše potřebné, začnu to nějak "krášlit" (což nepovažuji za nevyhnutelně nutné), ale hlavně optimalizovat.

A depozitář je zde: ota.webz.cz

Pro případ havarie či jiné nehody mám celý web u sebe na počítačí.

Očekávám, že se vyjádříte k tomu, zda mám pokračovat, či se na to vy...