lidi já vím že tohle je tak trochu blbé ale když bych chtěl taky něco splácat tak:
-jakým programem?
-co bych měl do začátku vědět
-čím je nejlehčí začít
kdybys chtěl něco spáchat musíš mít minimálně.:
Malování nebo něco příbuzného
Poznámkový blok nebo Notepad
Makeobj nebo pro nás amatéry vhodnější Makeobj zabalený do PakHelperu.
Postup je jednoduchý.
Řekneš si že namaluješ autobus.
Zapneš si malování a tak dlouho si v něm hraješ dokud si nemyslíš, že to co jsi namaloval vypadá jako autobus
Napozicuješ podle šablony
Napíšeš dat soubor
Vytvoříš pak soubor pomocí pakhelperu
To je v kostce ten základ tvorby. Pokud by ses o to nějak vážněji zajímal podívej se do diskuze České návody (http://forum.simutrans.com/index.php?topic=724.0)
PS.: Vláďo můžeš tenhle můj a předchozí Elwisovo příspěvek kopnout do diskuze? díky.
EDIT.: Děkuju.
elwis - koukni se sem (http://www.simutrans.webz.cz/index.php?url=navody&PHPSESSID=defdfe111843ccbe11d527c0aff7c9a7) je to tam popsáno celkem slušně
díky nemo - skvělá práce. akorát mám pár dotazů:
- co je to alfa kanál?myslím že mi to něco říká sakra..ale nejak si nemuzu vzpomnet..
- ty cesty kreslit v takovem uhlu jako jsou ve hře?
alfa = průhlednost
Typicky se barvy skládají jako červená, modrá, zelená ( = tři kanály), s alfou se ještě dá určit jak moc je vidět skrz.
elwis - pokud si chceš namalovat svoje cesty tak je výhodné použít šablonu, odkaz najdeš v návodu "tvorba addons - cesty". No a jestli ne tak klidně použij moje, najdeš je na stejném webu v sekci "addons/ostatní"
No ono technicky vzato je návodů habaděj... jenom v nich najít systém.
taky se nabízí text z archivu:
český návod na tvorbu objektů (http://archive.forum.simutrans.com/topic/05515.0/index.html)
Momentálně jsem s hrůzou zjistil že můj návod na cesty není úplný, chyběj tam 2 strany. Nevím jak se to stalo, asi chyba mezi klávesnicí a židlí ;D Hned jsem to smazal a nahrál nový, úplný. Zobrazí se tam hned po schválení Xlivesem. Tak se ještě jednou omlouvám.
Schváleno! ;)
ještě dotaz. ja kse sem davají obrázky?
Klikneš na odpovědět tam se ti ukáže nabídka rozšířené možnosti to rozklikneš ukáže ti to připojit a pak už jenom najdeš cestu na obrázek u tebe a vložíš ho...
už to mám :D díky moc za ztrácení času s otravou :D
Za co?
Ztrácení času může znamenat i získání posily a z Otravy (pokud myslíš sebe) se může taková vhodná posila docela rychle stát.
neboj, zas tak vážně to nemyslím ;) utahuji si snad ze všeho :D
ale už konec s tím oftopickováním :)
a kde tie šablóny nájdem? (stačí odkaz na iné vlákno diskusie, myslím že to tam niekde bolo)
Tady (http://graphics.simutrans.com) najdeš většinu šablon pro všechny paky. Je to takový náš malý simutransácký archiv...
dá sa použiť aj toto:
http://graphics.simutrans.com/displayimage.php?album=9&pos=20
na lokomotivy?
To víš, že se to dá použít ovšem lokomotivy budou létat zhruba 1 pixel nad kolejnicema. Pozičně lepší jsou šablony z tohohle alba (http://graphics.simutrans.com/thumbnails.php?album=113)
Nechci zakládat nové téma a tak to píši tady, Chtěl bych začít s kreslením budov do Simutrans, skouším to v PhotoFiltre Studio X, docela mi to jde, akorát se mi pletou věci, že když chci např. vybarvit jednu stranu budovy tmavší kvůli stínu, tak pokud mám vše jednou barvou předtím, tak se mi tím vybarví celá budova, jenže dělat např. tmavší rohy by mohlo vypadat špatně.... napadlo mě že bych je udělal jinou barvou ap ak překreslil tou stejnou co je na omítce... ale mám tu další problém s okny... v tak malém obrázku, když se je snažím udělet pod úhlem budovy, tak se mi špatně zobrazuje barevně ta šikmá strana.... Nevím, jestli to je PhotoFiltrem, ale prosím o radu... Předm díky
Mohl bys ukázat nějakou svojí práci? Ono bez znalosti programu (PhotoFiltre) a bez toho abysme věděli jak ten problém konkrétně vypadá, můžeme těžko radit. V případě nutnosti to můžeme probrat přes ICQ (což je už poměrně osvědčený způsob)
Nakonec jsem to docela vyřešil... bylo to pozadím a špatnou barvou omítky... sice to malinko blbne, ale když to je v orig. velikosti tak to není znát... Můžu se tě zeptat v čem maluješ ty?
No tak u aut a vlaků se snese malování takže v Malování.
U větších věcí s velkou nedělenou plochou (budovy) to chce něco lepšího kvůli nějaké imitaci textury.
Tak to jo... to musíš umět dobře kreslit, protože mi to vůbec nejde... ještě v tak malém rozměru.. proto si vybírám spíše budovy...
No dobře... možná dobře v malém prostoru, budovy u mě dopadnou vždycky katastrofálně protože mám najednou spoustu místa a nevím co s ním.
To neříkej, že katastrofálně, vždyt ten kostel sv.Bartoloměje vypadá hezky :-)... zas je možná výhoda u aut že nemaj takový detajly... ale zas ty tvary jsou někdy záludný...
Ako som už vo svojom predchádzajúcom príspevku spomínal, podarilo sa mi nájsť 2 jednoduché nástroje na renderovanie klasických "bitmáp" do 3D boxu. Oboje majú jednoduché a intuitívne ovládanie. Takže "koukejte a sosejte" ;D :
1.) http://www.boxshot.org/opensource.html
2.) http://www.bobyte.com/
Keby sa ešte našiel niekto, kto by optimalizoval Open Source Boxshot pre účely Simutransu...
;)
Doplnené : v priloženom screenshote vidíte vytvorený "surový" build v Boxshot-e. Zvyšok je už "piplání v malování" :D.
Já teda používám jeden komerční vektorový editor, což je místy vidět. Ale už přizpůsobuji kresby tak, že už to až tak poznat není. Zatím ale kreslím jen to, co není nutné prohánět TileCutterem.
AKo sa kreslí budova 2x2 ? NAkreslí sa a potom nejako rozkúskuje na 4 časti a napasuje, alebo je nejaký program na to ?
Alebo musím už od začiatku kresliť v rozdelených kockách ?
Nakreslí se vcelku a pak se rozkouskuje pomocí programu Tilecutter.
Tedy teď mne pouze napadá jedna taková (asi hodně) blbá otázka: pokud chci mít budovu ve více směrech (otočeních), musí před rozkrájením všechny tyto směry v jednom obrázku?
zháňal som ho , ale má nefunkčné linky
VaclavMacurek > v souvislosti s otocenim budovy to nemuzu zarucit, ale nenasel sem pripad, kdy by "vse v jednom" bylo podminkou. Vzdy vse slo klidne resit rozdelenim do vice souboru. Takze predpokladam, ze ani tady nebude problem.