hoj, mám taký problém:
viem že sa možem ľahko prepnúť na Verejné služby a stavať si čo len chcem a používať to, na to som prišiel už dosť dávno. Lenže to ma nebaví ! Tak som zase včera skúsil hrať ST bez verejnej služby ale po cca pol hodine som zistil že pomaly ale určite idem dolu vodou. jediný zsikový rok bol ten prvý, kedy som mal asi len 4 autobusy. Potom som začal púšťať ropu a uhlie na vlak a už som šiel dole. Skúsil som snížiť náklady na minimum, postavil 3 transformátory k 1 uholnému dolu len aby som mohol zbúrať ďalšie vetvy železnice, ale aj tak to nepomohlo !
takže v skratke, zarobím 100 000 ale na údržbu vysolím 105 000. čo stým?
Zvýšit zisky a snížit náklady na údržbu případně provozní náklady.
Na tvém místě bych se podíval do seznamu továren na mapě, jestli se tam náhodou nenachází nějaká mlékárna odebírající mléko z kravína který je hodně daleko. Postavil bych dvoukolejnou trať s obratištěm za nádražím, nastavil bych jednosměrná návěstidla a trať nasekal klasickým červeným návěstím tak, aby úsek byl dlouhý jako nejdelší vlak. Když už budu mít takovouhle trať tak si na ní koupím třeba 20 vlaků a peníze začnou pomalu ale jistě přibývat...
takže stačí prepravovať niečo cez celú mapu?
Když se to vezme kolem a kolem tak jo... něco přes celou mapu ve velkým objemu bez nutnosti dalšího zpracování (ideál mléko) čím víc přepravíš, tím víc vyděláš...
no dobře...ale nebudu ppak mít problém s malou výrobou kravína?
tak ono když se to povede tak tahle zásobovací linka kravín-mlékárna uživí nejen větší firmu (v mém případě 34 vlaků s mlékem živí MHD ve 40 městech, meziměstské vlaky a několik průmyslů a ještě se ziskem 6 500 000 ročně) ale i elektrárnu s libovolně dlouhým vedením, které může zásobovat proudem jak mlékárnu tak kravín čím se z této linky stane páteř průmyslu...
tak ja to skusím a podám hlásenie :-) o výsledku
ono to FUNGUJE !!! díky
Nemá zač... Jen mě už pomalinku štve dávat pořád ty samé osvědčené rady... taky bych mohl vymyslet jiný způsob jak vydělávat:D
Mno, ono zakladni princip je ten, ze jeden vlak zpravidla nema sanci vydelat na celou trat + koncove stanice, podobne to je s jednim autobusem- taky nedokaze vydelat na silnici a zastavky. Takze moje rada zni - stavet zpocatku hlavne takove prepravy, kde muzes uz od zacatku pocitat s provozem vice "souprav", aby se snaz zaplatily naklady na prepravni cestu.
Pak jsou tu jeste dalsi doplnkova "pravidla", ktera jsem vypozoroval:
- je vhodne zacinat s komoditami, ktere nemaji slozity prepravni retezec. Treba uhli do elektrarny. Pokud zacnu vozit uhli do slevarny, velmi brzy se slevarne naplni sklady a ja jsem skoncil, dokud nezaridim, aby slevarna vyrabela. To znamena vozit tam i rudu a pak odvazet ocel. A samosebou ze slozitejsi dopravni retezec stoji vic, nez snazsi
- je principielne jedno, jak rychle zbozi dopravis k cili. Pokud budes mit pomale cesty, potrebujes vic vozidel, ale naklady na prepravu budou (pri pouziti stejnych vozidel) stejne a na pomale ceste usetris. Musis sice u vlaku resit krizovani, ale i dvojkolejka na 65km/h stoji zhruba polovinu na postaveni i provoz nez jednokolejka na 110, u silnic ma polni cesta provozni naklady dokonce nulove.
- nektere komodity maji bonus za rychlost soupravy, jine ne. Pokud nemaji, je to zcela fuk a rychlost soupravy ma smysl jen ve spravnem sladeni "jizdniho radu" (tedy pokud mam vlak na 80 a koleje na 110, nema cenu do vlaku pridat par vagonu pro 50). Do skupiny bez bonusu spada napriklad preprava uhli. Naopak pokud bonus je (treba preprava osob), vztahuje se na celou soupravu - nema smysl Bmz s rychlosti 200 priprahnout za brejlovce s rychlosti 100, naopak je vhodne je radit do vlaku aspon s rychlosti 160, v lepsim pripade 200.
- z kombinace predchozich doporuceni tedy plyne, ze je vhodnejsi provozovat rychle soupravy na pomale ceste, nez naopak
- mosty a tunely jsou relativne draha sranda - nekdy je vhodnejsi zvednout teren, nez pres udoli stavet most - na postaveni to bude sice drazsi, ale vrati se to na provozu. Ale zalezi na konkretnim mostu, ceny za postaveni a provoz maji hodne siroky zaber
- kdyz uz natahnu troleje, tak at pod nimi jezdi elektricke soupravy - je u nich zpravidla pocitano, ze vydelaji i na trolejove vedeni, na rozdil od motorovych nebo parnich vozidel
- typu troleji je podstatne min nez cest, takze mnohdy je levnejsi se obejit bez elektrickych vozidel
- dost se lisi ceny ruznych typu nastupist, zastavek a nadrazi, ale celkove to neni levna zalezitost, takze pokud zacinam, stavim jen tak dlouha nastupiste, jak zrovna potrebuji. Stanicni koleje muzu mit klidne dlouhe, zatim nevyuzivane useky muzou byt vleckovou koleji. Stejne tak vleckovou koleji stavim ruzne "manipulacni" trate - cesta k depu, propojka mezi tratemi
- depo stoji zatracene dost penez na porizeni i na provoz, takze se zpravidla vyplati postavit jedno pro vice trati a linek.
- je vhodne (pokud to situace dovoli) v nakladaci stanici dat cekani na plne (nebo castecne) nalozeni, aby souprava nejezdila prazdna
- kdyz je to mozne, hodi se vyuzit kapacitu soupravy pro oba smery, coz je ale zpocatku dost problem
Celkove nejhorsi zacatek vypada asi takto:
- kazda linka ma jen jednu soupravu a hodne zastavek
- kazda linka v nadrazi ma sve nastupiste
- cesty jsou rychle, vlak ma pomalou lokomotivu a rychle vagony nebo naopak
- trate maji troleje, ale jezdi se tam na paru nebo naftu
- vlaky jezdi plne jen jednim smerem
Ten popis špatného začátku mě hned přenesl do doby mého hraní TTD... jako bych se viděl (semafory? na co to je?). Asi proto je tak těžké začít, tady se špatné kroky neodpouštějí.
Obecně co nejvíc vozidel na co nejmíň staveb -> menší náklady -> větší zisk. To s depem snad ještě ani nikdo neříkal, ale pravda to tedy je, dávám si na to vždycky úzkostlivě pozor :)
Jinak me jeste napada takova kulisarna, kterou obcas delam - kdyz nevim, jestli to bude vydelavat, ulozim si to pred zacatkem stavby a pod jinym nazvem po zprovozneni... pak pustim "turbo" a jdu se najist... kdyz jsem po navratu u dane linky v cervenych cislech, neukladam a vracim se k save pred zacatkem stavby.
... tohle se tyka napriklad speku, kdy je potreba z mesta vyjet smerem uplne opacnym, nez potrebuju - diky tomu souprava najizdi podstatne vice kilometru, nez ma na zisku. A ja mam vlastne jen dve volby, bud se do toho pustit, nebo ne.
Já si vzpomínám, že moje úplně první strategie ve hře (samozřejmě prodělečná) bylo postavit železniční okruh spojující město a tři továrny a nechat jen tak kolovat jednu lokomotivu s jedním vagonem... (aby mě to moc nestálo)
Mimochodem to bylo ve zlatých časech jednoho návěstila, jednoho typu cesty, hry pouze bez časové osy, elektrických lokomotiv jezdících prakticky bez drátů a na elektrickou/dieselovou jednotku Panteress/Tygeress se vydělávalo skoro celé století ošem po jejím pořízení se dala kupovat nová souprava každý rok (a kdyby jenom jedna)
To zajimave, co tady ctu. Vetsina z Vas hrajete 128, ja jen 64 a musim rict, ze moje zkusenosti jak vydelat, jsou temer opacne.
Ja ovsem zacinam dost v minulosti, takze mam zkusenost s provozem jen pred rokem 1930.
S auty vubec nezacinam, u vlaku ani uhli/pisek/kamen neni zaruka rostouciho profitu.
Ropa -> rafinerka, benzin -> pumpa je jediny zaruceny prostredek jak mit dost penez hned druhy mesic po zahajeni hry.
Teprve pak muzu zacit s autobusovou dopravou mezi mesty.
ja som si myslel že pak64 a 128 sa líšia iba grafikou..inak mne sa prvý krát podarilo postaviť ziskovú dopravu asi po mesiaci hrania vo verzii 99.17.X..ale nie som si istý či tam nebol ten patch na rychlejšie zarábanie..ešte ten save mám tak možem poslať aby ste to vyskúšali :-)
no a ten prvý cca mesiac som prepravoval IBA uhlie do elektrárni všetkým možným (ale iba po ceste) a ciest som mal nastavaných toľko že som skrachoval po pár minút ako som pustil "turbo". Ešte rozdiel čo bolo vtedy a teraz, vtedy som neoužíval linky vobec, teraz bez linky ani na záchod nejdem :-))
On rozdíl v pak64 a 128 není jenom v grafice. Sice v pravěku byl pak 128 odvozen více méně od 64 ale od té doby se vyvinuli každý do jiného druhu... takže teď třeba vůbec nevím co je v pak64 nového protože jsem ho hrál naposledy před 4mi lety...
hmm..zaujímavé..moja prvá hra vobec bola s pakom 64 ale potom som objavil 128 a už som pri ňom ostal - nechcel som si kaziť oči :D
Mezi 64 a 128 verzi je teoreticky rozdil pouze v grafice, ale v realu se lisi nabidka konkretnich vozidel. Nektera jsou dostupna pouze pro 64, jina pouze pro 128 a nektera jsou v obou verzich hry. A tak se muze snadno stat, ze pro dane obdobi hry a prepravu treba uhli je dane vozidlo hodne vyhodne, jenze je dostupne jen pro 64 verzi hry. Pokud ve 128 verzi neni ve stejnem obdobi vozidlo s podobnymi technickymi parametry a zaroven provoznimi naklady, muze byt vyhodnost prepravy dane komodity v tomto obdobi podstatne horsi u verze 128 nez u 64 ... a samosebou naopak to plati zrovna tak.
No tak já jsem přesedlal z 64 na 128 kvůli tomu, že se mi pro 128 líp malovalo :D Před tím jsem teda nějakou dobu hrál pak 128 jenže mě tak nějak přestalo bavit pořád používat ta samá vozidla... a tak jsem nakreslil první auto... pak autobus... pak trolejbus... a pak jsem se registroval na forum... a od tý doby tady straším no :D
a to maľovanie vyzerá jednoducho tak že si otvorím malování a maľujem si tam? ale to je predsa 2D a do tej šablóny to napasovať..no neviem neviem
pčesně tak to vypadá... prostorovost objektům dáš hlavně odstínem a vlastní představivostí...
je to jako když se ve škole nejdřív narýsuje čtverec a krychle se z něj udělá tak, že se k němu dorýsují další čáry :D
mohol by si mi nejaký taký starý obrázok poslať? aby som si to mohol pozrieť ako to vlastne vypadá.. (lepšia by bola mašinka)
Kdyby to nestačilo tak můj postup "výroby" je popsaný na tomhle obrázku:
(http://graphics.simutrans.com/albums/userpics/10030/drawing.PNG)
Pokud by to nebylo tak úplně jasné: nejdřív je nějaká představa, jak vypadá to co chci. Potom je nutné umět si představit to něco v oněch osmi pozicích ve kterých se to bude kreslit. No a potom přijde na řadu šablona, od které se odpíchne nějaké srovnání velikosti. Typicky kresba začně jako barevné fleky, které se snadněji dolaďují do žádoucího tvaru. Potom se nabarví tou správnou barvou, doladí tvar, detaily, a speciální barvy. Nakonec už se to celé jenom zarovná podle šablony pozicování a zapakuje.
radšej to nechám tak lebo ja tomu aj tak nechápem.. :(
Co na tom není k pochopení?
no ako to maluje ! ja som nechcel vidieť tzv. plné šablóny ale obrázok pár sekúnd po domaľovní v programu malování a teraz v tom mám zmetok a neviem už ani to čo som vedel pred touto správou
abec3> jenze ono rozdil mezi "obrazkem po domalovani" a sablonou je v podstate nulovy :-) viz http://forum.simutrans.com/index.php?topic=3206.msg32016#msg32016
ste ma nepochopili, ja nechcem vidieť "plnú šablónu"
Jinými slovy, pomohlo by ti video toho jak někdo kreslí?
No možná bych se mohl pokusit o nějaký seriál "Kreslíme pro simutrans" ale ukládat si každý namalovaný pixel?
Možná by mohly pomoci moje rozkreslené věcičky co jsem ti posílal. Je to takový rozpracovaný guláš, něco by z toho mohlo být poznat. Jenže se k tomu teď nedostanu...
video by bolo super :)
Nechci zakládat další diskuzi, tak se zeptám tady, dokud je to tu živé:
Viděl jsem na YT videa se soubory s železničními a silničními mosty do oblouku v Pak128. Jak mohu tyto mosty vytvořit ve své síti?
Mosty netuším ale tunely jsou jednoduché:
-postavíš si silnici na začátek kopce jako když stavíš normální tunel
-stiskneš CTRL a zároveň nasadíš tunelový portál
-na stejné úrovni na jiném místě podobným způsobem postavíš druhý tunelový portál
-stiskneš Shift+U, tím se přepneš do podzemního módu
-pomocí tunelového portálu stavíš tunel tak, jak potřebuješ, aby vše fungovalo musíš spojit oba protály.
(ty jo... už 1000 odpovědí!!!!!!! Dostanu dort?)
Mosty se dají dělat do zatáčky "podvodem" - staví se nadzemní silnice (není v žádném základním paku) a konce připojí mostem který vypadá stejně.
Vláďo a překlad pro blby? (teda pro mě :D )
Všechny cesty (silnice, kojele, bla bla bla...) můžou být na zemi nebo na pilířích. Mluvím o variantě na pilířích, s tou se dá udělat něco co vypadá jako most do zatáčky. No a mezi těmi dvěma úrovněmi se přechází mostem, který když se nakreslí tak aby od té pilířové vverze nebyl poznat, vypadá to jako by to byl jeden kus.
Původně je to pilířování myšleno pro nadzemní dráhu a tak je takhle v pak64 a pak128 jenom monorail, jinak pro silnice nebo vlakové koleje jako addon.
tie mosty sú zaujímavé..tiež mi to bolo divné keď som pozeral tie videá..
k mojej téme - keď to maľujete v nejakom - tom programe, ako viete pod akým uhlom maľovať aby vám to vošlo do šablóny?
P.S. - TommPa9>vole ja mám už 30 príspevkov a nechválim sa stým omg
TommPa9: Myslím že by jsi měl použít svůj pověstný sarkasmus, někdo si začíná moc dovolovat :D
Pardon.
Gratuluji k 30. příspěvku!
A teď už se konečně začneme bavit opět na úrovni a vážně?
Takže co se týče toho úhlu nevím matika mi nikdy nešla takže to řeknu asi takhle.
Při bočním pohledu je to jednoduché, rovná linka je prostě rovná linka.
Při šikmých pohledech se ovšem linka každé dva vodorovné pixely posune o jeden svislý směrem nahoru.
(http://vs.simutrans.com/remote_images/simppe_example_offset.png)
Možná může pomoci například tenhle starší "NÁVOD" (http://archive.forum.simutrans.com/topic/05515.0/index.html)
No právě, tunely jsem věděl, o pilířích vím taky, ale fungují mi jen pro monorail. Rád ych tohle pro železnice a ten doplěk mě i napadl, ale nikde jsem ho nenašel. A tak další dotaz: Víte někdo, kde (přesně) ho můžu najít?
tak som narazil na ďalší problém..hrám verziu 102.2. začínal som na mape o veľkosti 256x256 a postupne ju zvečšoval. teraz niečo okolo 600x400-500. "narodilo" sa mi tam aj jedno mesto - 30k obyv. postavil som MHD, predlzil dvojkolajku, no proste normalka. ale tu je problem:
to MHD je dost nevyvazene. mesto som rozdelil na 3 casti - 3 linky + 1 linku, ktora jazdi medzi nimi. na zeleznicnej stanici je ale stale plno, tak som posilil linku, ktora prepravuje ludi od zeleznicnej stanici dalej. lenze ked tam bolo cez 20 autobusov, uz to prakticky nefungovalo, vsade boli kolony a autobusy sa prakticky nehybali. poslal som ich teda vsetky do depa a nahradil novym, vyhodnejsim autobusom. ale aj tak to nestaci ! tych ludi tam stale pribuda a nestihaju prepravovat cestujucich. skusal som metro, ale hra mi pri tom 2x spadla. nadzemka je 2x drahsia ako metro a navyse brani stavbe vysokych budov, pripadne ich musi obchadzat. elektricku sa mi nechce stavat, pretoze ma velmi drahu udrzbu zastavok + kolaje + trolej.
tak co stym?
Lodě ;D Ne, vážně, pokud autobusy nestačí a nic jiného nechceš, co by ti tak ještě kdo mohl poradit?
Typicky je lepší stavět linky tak aby se nemusely zvlášť propojovat ale aby už byly propojené, třeba v tom nádraží.
To je prave to, ze neexistuje jedno univerzalni pravidlo, takze je hra zajimavejsi. Kazdy musi prijit na to, jak prave v te jeho mape situaci resit.
Zatimco zezacatku je to zpravidla boj o kazdeho cestujiciho, pozdeji musim ubirat ve mestech zastavky a predelavat linky tak, aby ty nejvytizenejsi mely malo zastavek a byly rychlejsi. Navic mezi ne pridavam "lokalni" linky - tedy takove, ktere spojuji jednotlive casti mesta pro cestujici, kteri by jinak jezdili s prestupem pres nadrazi a tim blokovali kapacitu tem, co dal vlakem nejedou.
Mě se osvědčili okružní autobusové či trolejbusové linky na které posílám vozidla po i proti směru hodinových ručiček. Takto jsem schopen odvozit velké množství pasažérů a hlavě obsloužím všechny stanice celkem rovnoměrně. Důležité na tom je asi i to, že linky maji společný výchozí bod a to v mém případě vlakovou stanici.
zaujímavý nápad..oni linky sa mi relínajú aj bez 4. pomocnej linky, ale vtedy som nemal čo robiť tak som si ju postavil :-)
ale ako sa tie autobusy zmestia na vlak. stanicu? mne stoja v kolónach aj na tej tretinovej linke..
nepísal som že nič iné nechcem..chcel som vedieť akoo to riešite vy :-)
No ten vtip je v tom, zajistit aby se jejich trasy pokud možno nikde nekřížily nebo nedejbože nestály v jedné zastávce. Jinými slovy aby se neblokovaly linky navzájem, pak zůstává akorát problém s auty.
abec3 - jak již napsal VS neměli by se křížit a jelikož moje spojnice těchto linek je jen vlakové nádraží tak každé lince dám vlastní zastávku. Na tuto zastávku, pokud možno, by měli vozy přijíždět a odjíždět po vlastní, samostatné cestě, opět tak aby se nekřižovali s jinými linkami. Pokud toho nelze dosáhnout jednoduššími prostředky tak se dá i nějaká linka, těsně u nádraží, svést pod zem. Toto řešení linek se mi osvědčilo, používám ho ale jen ve větším rozsahu, tedy obsluhuje mi velkou část města a uvnitř této velké smyčky mám krátké spoje kyvadlové dopravy mezi stanicemi této okružní linky.
Zkoušel jsem i nadzemku postavenou nad tramvajovou tratí. Opět protisměrné okruhy. Funguje to ALE... Jsou velké problémy v případě jakýchkoli úprav jak tramvajového okruhu tak okruhu nadzemky. Těžko se vybíraj potřebné části, obyčejně jsem si smazal co jsem nechtěl ???
1. Koleje (i maglev) stavět jako nervovou síť či kostru. Tím se dá ušetřit na nákladech u dálkových spojů docela dost peněz na údržbě.
2. Hrajte s maglevem a až jej dostanete, některé spoje přestavte na maglev a ulehčete tak železnicím, které jsou v tu chvíli už většinou značně přetížené a provoz se zpomaluje.
VM>1.to sa ale nedá vždy, mám vlakové linky ktoré sú tak vyťažené že musia mať vlastnú dvojkoľajku. tie "nervy" mám len pre osobnú dorpavu kde tých vlakov zatiaľ nie je taký počet..
Nemo>a to sa dá vybrať čo chcem zbúrať? ja kým som zbúral čo som chcel, som musel zdemolovať celé políčko, + všetky okolné čo som sa preklikol :D
abec3 - no právě, pokud máš silnici s tram. kolejema, zastávkou a trolejema a nad tím ještě jednokolejku se zastávkou tak si moc nevybereš. Je to jako navrstvený na sebe (v tomto případě je tam až moc vrstev) a pokud chceš vyměnit něco z prostředka tak se k tomu prostě musíš postupně "promazat" a pak potřebné věci opět postavit.
To by bolo určite zaujímavé vidieť krátke video na youtube :D. No skôr to bude problém typu "stále toľko chuti a tak málo času" ;D. Zároveň nie každý má "v oku" perspektívu diagonálnych čiar, ktoré vytvárajú ilúziu 3D. Hľadám nejaký prográmek, nie príliš zložitý s jednoduchým intuitívnym ovládaním, ktorý dokáže vystrihovánku (2D) poskladať do "krabice" (3D). Asi toto potreboval
abec3 vedieť... :)
Aktualizované - priložený screenshot
No, já to myslel takto: zejména u dlouhých tratí využít již postavené tratě a pokud by je nová trať měla křižovat, tak raději pouze spojit s tou starou tratí a teprve co nejblíže cíli zase oddělit - místo stavění paralelní tratě.
Snad k lepšímu vysvětlení pomůže tento obrázek, přesto, že není zrovna nejlepší.
(http://forum.simutrans.com/index.php?action=dlattach;topic=665.0;attach=946;image)
VM>chápem ale nesúhlasím..pošlem screen, len mi povedzte ako..
Jak poslat screen?
Ve hře stiskni klávesu "c" nebo klikni v horním panelu na foťák - a pak potřebuješ nějaký slušný grafický editor, abys mohl původní *.bmp soubor v něm otevřít a poté uložit jako *.png.
myslel som ako ho mám hodiť tu. na fórum. ostatné viem..
Pokud se ti jej podařilo zmenšit pod 100 kB (což je občas velmi obtížné - většinou pomáhá uložit jej v 8bitovém png, které bude mít nějaké maximální rozměry, které si nepamatuji, protože záleží na tom, co v obrázku vůbec je), lze použít přílohu zprávy, jinak musíš najít nějaké uložiště (ale ne uloz.to - můžeš zkusit files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ] nebo graphics.simutrans.com), z kterého jej zavoláš přes [img=nějaká adresa][/img]. Myslím, že se nedávno objevil files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ].
Já to mám udělaný, dá se říct z těch bodů jako tu psali: Jako první si stavím tratě od Jaderného Průmyslu od dolu k přepracovně na krátký cesty víc vlaků na jednu zastávu a někdy i na stejné koleje a pak např. jeden vlak na co nejdelší trati do "Temelínů" což vydělává hodně a financuje mi to MHD
Jaderný průmysl používám. Bez něj nehraju - používám jej na rozjezd firmy, ale poté už má většinou firma takové příjmy, že se bez něj obejdu.
... přesto jsem v jedné z her dokázal být v minusu nepřetržitě 302 měsíců - i s jaderným průmyslem - protože obě průmyslové zóny byly od sebe hodně daleko a než se mi je podařilo spojit, tak to trvalo pěkně dlouho...
... ale teď mám mezi dvěma městy (původně je spojovala lodní doprava) natažen maglev, a na trati mi jezdí jedna souprava o čtyřiadvaceti vozech v sestavě Strato + Helios + Strato (ke stažení v Českých addonech - stejně jako podzemní stanice, které používám (které jsou rovněž mé vlastní tvorby) ) a i když většinou plná nejede...
Dle mého záleží na dobrém umístění páteřní vlakové trasy a na dobrém rozmístění průmyslu. Samozřejmě za to druhé může sama hra. Upravovat průmyslové schéma hry jem začal až po roce 2000. Do té doby jsem hrál s tím co mě hra nabídla. Začínal jem systémem uhlí-elektrárny a ropa-elektrárny. Teď jsem v roce 2065 a mám na kontě 17,5 mld. creditů. ;)
Rok 2065? Bez maglevu či s ním?
Pokud jde o výběr průmyslu, většinou jej páchám u elektráren, když už mám jaderných dost (více než dvě jsou většinou zbytečné). Občas i u jiných továren, když se začíná opakovat - více než dvě automobilky na mapě nesnesu.
A velmi často přes veřejné služby odstraňuji továrny (většinou z kategorie zdrojů), které jsou nepoužitelné, nevyužitelné nebo které mi prostě překážejí.
Nechi zakládat nové téma, tak ti napíši sem: Chci si udělat dům, už mám .png a když chci použít TileCutter tak to pustím dám kde mám obrázek png vložím a neukáže se mi... přitom když ho normálně spustím tak mi jde vidět (soubor v .png - pozadí 231/255/255 ) takže pak nic dělat nemůžu... a když chci pustit makeobj tak mi ho hned vypne (mám Win XP Prof....)
Občas TileCutter blbne. Přidám si tě na ICQ tak se nelekej a pak to vyřešíme ok?
On totiž může být důvod ve špatném rozměru původního PNG, nebo jen máš nefunkční verzi TileCUtteru... (ta nejnovější se mi taky nedařila rozjet)
VaclavMacourek - Maglev používám od roku cca 2030 a jen pro osobní dopravu. Potřeboval jsem ji zrychlit protože se mi nebezpečne hromadili lidi v uzlech až mi začala hra padat když jsem na dané nádraží klepnul lupou. Předtím jsem používal rychlovlaky ale na jedné trati s náklaďáky to nebylo ono.
Nemo>práve preto nepoužívam "nervovú" žel. sústavu. ja sa nebojím znížiť si trochu príjmy a oddeliť priemysel od osobnej dopravy. akurát včera som pristaval ďalšie koľaje a celkovo mám na úseku dlhom cca 100 políčok (aj viac) 6 koľají vedľa seba a spojiť do dokopy je podľa mňa blbosť - 2 mám pre dovoz uhlia cez celú mapu do elektrárne (pre inf., jazdí tam cez 50 súprav). 2 mám pre prevoz chemikálii do tlačiarne. táto dvojkoľajka nie je príliš využívaná pretože trpím nedostatkom el. energie, takže výroba je dosť nízka, aj keď mám okolo postavených asi 8 transformátorov. medzi nimi je ešte jedna dvojkoľajka, s drevenými pražcami a nákladné súpravy by mi len zdržovali osobné vlaky a trať by nebola adekvátne využívaná. navyše ja rozhodne nechcem mať na účte miliardy, chcem mať aj nejaké ekonomické problémy (ktoré si vyvolám sám). zatiaľ to riešim tými koľajami a hlavne ja zo zásady nepredávam nepoužívané vlak. súpravy. potom, za 100 (herných) rokov sa kuknem čo všetko a v akom množstve som používal. teraz mi to drží v sebe asi 30-35 miliónov - na účte som v mínuse 2 mil. (mal som mínus 9, ale už sa mi to skresalo)
pekný deň :-)
abec3 - podívej Simutrans je hra, která se dá hrát na mnoho různých způsobů a je jen na hráči pro jaký se rozhodne. Pro mě je například nesmysl mít paralelne 6 kolejí vedle sebe, ty to zas vidíš linak. Důležité je zahrát si a mít z toho dobrý pocit. Jiní zase tuto hru pojímají jako pokud možno přesný simulátor železniční situace v naší republice, proto si i vyrábějí žel. vozidla s různými nátěry. K těm 17 mld. creditů jsem přišel ani nevím jak, ale myslím si že to zapříčinila osobní doprava. Mám to dost zasíťováno. Samozřejmě jsem se snažil chovat se ekonomicky - o to tu asi běží že? Ale opakuji, hlavně si dobře zahrát, myslet, kombinovat, vztekat se, mazat, předělávat, opravovat chyby, řešit zácpy (tedy dopravní) atd. ;D
Potíž je v tom, že ani nejde postavit dvě koleje pro stejnosměrný provoz - to jsem chtěl udělat v jedné hře, ale nepodařilo se mi vlaky přinutit, aby zatímco jedna kolej bude obsazená, aby najel na tu druhou. Myslel jsem, že by prostě rychlovlaky po té druhé koleji mohly předjíždět nákladní vlaky, ale... pouze jeden vlak, který se na páteř připojoval chvíli jel po té druhé koleji než najel na společnou kolej - a poté zase přetížil jednu z obou kolejí.
VaclavMacurek > ono to v simutransu nefunguje ani u aut, ani u vlaku. Na silnici tedy nejake naznaky jsou, ale prijde mi to spis jako generator nahodnych cest, protoze "alternativni" cestu mi busy voli bez ohledu na to, jestli nejkratsi/nejrychlejsi je volna, nebo ne.
U vlaku by se zdalo, ze na to jde pouzit volba peronu, ale opak je pravdou. Pri pokusech o tuto konfiguraci to totiz vyzaduje volnou cestu az do cilove stanice, takze to zpravidla prinese vic skody nez uzitku.
Problemy s malou kapacitou paternich linek se mi nakonec osvedcilo resit podobne jako v realu - mezi hlavnimi prestupnimi uzly mam natazenou dalsi dvoukolejnou trat, kde provozuju "rychlovlaky". Takze na "vseobecne" siti mi jezdi naklady, zastavkove osobaky a "pomale" dalkove rychliky (s rychlosti odpovidajici zhruba tem nakladnim) - pravidlo je takove, ze na dalkovy spoj staci nasadit pomaleji jedouci vozidla, nez na zastavkove vlaky, takze v podstate nikdo nikoho nezdrzuje.
Rychlodraha je zpravidla oddelena od ostatnich koleji, aby se nahodou vlaky nepomichaly (nekdy jsou spojene treba manipulacni koleji do jednoho depa). Jezdi na ni rychle stejne rychle soupravy, klidne i rychlosti stejne, jako na ostatnich kolejich. Dulezite ale je, ze trat neni nijak vetvena a tak proste vlaky jezdi za sebou na autobloku bez moznosti se predjizdet a tim se v podstate zdrzovat, proste kazda linka ma "sve" koleje. Smysl to ma samosebou jen tam, kde "verejna" sit prestava kapacitne stihat - vystavenim rychlodrahy muzu ubrat dalkove spojech po verejne siti a uvolnenou kapacitu vyuzit na osobaky nebo naklady.
Z hlediska funkcnosti jde takovy system provozovat pomerne dobre a v pripade chybejici kapacity dale dostavovat dalsi a dalsi paralelni spojeni - treba v podobe maglevu a podobne. Bohuzel to pak vypada graficky dost divne, kdyz je nadrazi vetsi, nez zbytek mesta :-/
Aby nádraží nebylo větší než město za jistých okolností může pomoci přesunutí některých nástupišť do podzemí - pokud to lze. Za dobu hraní Simutransu jsem naštěstí nikdy neměl nádraží větší než město, ale v jedné z posledních her jsem s použitím podzemky dotáhl počet kolejí na 10 - čtyři byly na povrchu, zbytek v podzemí. Prakticky však byla ta stanice ještě větší, protože mezi kolejemi na povrchu byla ještě silnice a kolmo na ně byla ještě stanice jednokolejky.
Myslím, že je někde na http://japanese.simutrans.com. Ale neladí s grafikou hlavní sestavy. A proto je nepoužívám. Kdyby se mi podařilo najít nějaký slušný tvar, tak bych jednu vzdušnou trať udělal, přestože ještě s starou grafikou kolejí, protože nové ještě nemám dodělané.
zdar, nechcem zbytočne zakladať novú tému, tak to pripíšem tu - ako dlho hráte ST? a ako ste sa o ňom dozvedeli? ja ho hrám také 2 roky a dozvedel som sa o ňom cez net, od jedného "virtuálneho" frienda :D a prvá hra bola v paku64 a bolo to nejaké staré.. ;-)
Jak dlouho hraji? Už ani nevím. Ale určitě déle než dva roky (protože jsem začal docela dlouho před odstávkou fora - a pak jsem byl jeden z prvních registrovaných). A našel jsem to na jednom CD původně přiloženému k nějakému časopisu. A s tím, že původně jsem hrál s pak64 souhlasím (alespoň myslím, že to byl pak64). Pak jsem se ale nějak dostal k pak128 (ještě v době, kdy vycházel z grafiky pak64 zvětšené na dvojnásobnou velikost ... a existoval jenom výchozí a pak128.Japan) a od té doby hraji ten. A od nějaké doby se snažím, sem tam, vytvořit nějaký ten add-on.
K Simutransu jsem se dostal zřejmě přes brouzdání internetem, když jsem hledal něco pro rozptýlení v době, kdy jsem měl hafo času. Taky jsem začínal s pakem 64, protože první PC již v době pořízení bylo poněkud obstarožní. Jednu mapu hraji tak dlouho dokud mám ještě přehled kdo, s kým, o čem a pro koho. No a celkově už hraju přes 10 let. Od jara do podzimu nic moc, spíš v zimě. Žádný add-on asi nikdy v životě nevytvořím, páč nejsem dost kreativní a navíc stále se Simutrans učím.-)
Tvoření add-onů není o kreativitě ... ale o odvaze, odhodlání, trpělivosti a dostatečného množství (více či méně) šílených nápadů.
Dík, železnici jsem tam našel a pokusnou trať u sebe v síti rozchodil včetně propojovacích dílů. Silnici jsem našel, ale zatím nerozchodil. Umím ji postavit buď jen nadzemní nebo jen pozemní, ale ty dva kusy na zemi a nad zemí zatím nevím jak spojit. Nenašel jsem k tomu ten propojovací díl. Ale vážně moc děkuju. S těmihle addony se dají dělat neuvěřitelné věci. :)
Pozemní a nadzemní cesty se propojují mostem (stačí i jenom dvě políčka).
Přesně - jedno políčko vytvoří vlastní nájezd a druhé políčko zajistí vlastní spojení, přestože se viditelně neprojeví, pokud jsou obě cesty těsně u sebe.
jak si mám přidat do simutransu 102.2.2 další paky jako např.:pakHD, pakContrast nebo pakTTD
Úplně jednoduše - prostě si do adresáře s hrou nakopíruješ adresáře s dalšími grafikami - a v souboru <simutrans>/config/simuconf.tab před všechny nadepsané grafické sady vložíš znak pro poznámku: #. Poté ti na začátku ukáže všechny grafické sady, které máš k dispozici.
Díky tobě už hraji pakContrast
Díky Václave