Ahojte rad bi som potreboval vediet odpoved na par otazaok.
1.otazka ako mam urobit to abi som vozil postu ide mi to len v ttd?
2.otazka pouzivam pak 102 a ked prepravujem VLAKOM ludi tak mi tam nechodia ale naopak v paku 96.comic mam vlaky preplnene preco?
3.otazka zacina niekto tak ze vlakom prepravuje ludi v paku 102 alebo moze bit aj iny?
To nieje pak 102 ale iba 128.. Simutrans ver. 102
A tieto otázky t zodpovedajú profesionáli xD ja študujem iba manuál
a kde je ten manual
v hre.. daj si slovencinu ( cestinu ) a daj otáznik
dikes
našiel si? ako vlastne vyzerá ten pak comic? som to nikdy neskúšal..
pokukaj sa tu http://images.google.sk/images?hl=sk&q=simutrans%20%2096%20%20comic&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
a tu si to najdi a stiahni (ak chces) www.simutrans.com v paks set
no a z tvojich skúseností to je aké? veľmi sa mi to nechce skúšať len tak, na blink
Nechci aby to, co napíšu vyznělo nějak nepříjemně, ale pokud by to tak vyznělo, raději se předem omlouvám.
1) stav dopravní infrastrukturu tak, aby jedna zastávka podporovala jak poštu tak lidi. V paku 128 (oficiální sada-u ostatních nevím) je první silniční zastávka na poštu i lidi kolem roku 1950 (-+2 roky). Jakmile máš připravenou infrastrukuturu a připravený jízdní řád (nebo linku) kupuj autobusy na lidi a poštovní dodávky na poštu.
2) pak 96.comic moc neznám, ale předpokládám, že tenhle tebou popisovaný problém je způsobený jiným způsobem generování cestujících. Každý pak (grafická sada) se chová jinak a není možné říct paušálně že NĚCO v paku 96.comic funguje tak a tak, a pokud to samé NĚCO udělám v paku 128 tak to fungovat nebude pokud neudělám nějakou změnu. Vždycky záleží na konkrétní situaci konkrétní hry (mapy). I v rámci jednoho paku se může stát (a stává se) že použití stejného způsobu podnikání ve stejném grafickém setu má na různých mapách různé výsledky.
3) nemůžu mluvit za ostatní ale co mě se týče považuji přepravu lidí v začátcích hry za velmi rizikovou a často i prodělečnou. Proto raději začínám s přepravou "ihned" zpracovatelného zboží (mléko, uhlí a ropa pro elektrárny...)
TommPa9 a po kolkych rokoch prepravujes ludi?
Prosim mohol bi si sem dat screen kde stavas zastavky pre ludi vies ze ci vedla mesta alebo v meste a screen v ktorom bude kolko ludi je na zastavke
Někde by měla být na foru moje rozehraná hra tak si jí stáhni i s pakem (grafickou sadou) a můžeš se podívat jak to vypadá a funguje.
nasiel mas to fakt dobre
OSOBY
Já jsem pozoroval, že když začínám s dopravou, musím alespoň jednou linku objet dokola, aby se lidi naučili na zastávku chodit. Pak se to začíná lepšit, ale jen do určité toby. Pak to zase začíná klesat.
Nevíte někdo jaký tam je algoritmus zájmu o přepravu? Jde o to jak dlouho musí čekat na spoj, nebo o to jak rychle jsou přepraveni?
Je cestujícím jedno jestli musí přestupovat, neboli je lepší mít na delší trase 2 autobusy nebo rozdělit trasu na 2 s tím, že by lidé přestupovali?
POŠTA
V 64 jsem poštu úspěšně provozoval, ve 128 ji nějak nemohu dostat do zisku. Začínám budovou pošty a po městě přidávám poštovní schránky. U budovy pošty udělám nakládací místo pro auta. Utvořím okruh a objíždím autem. Čím více schránek tím lepší. V druhém větším městě to samé. Pak je dobré propojit pošty. Doporučuji osobní vlak s poštovním vagonem.
V principu je jedno, kolik prestupu cestou je, zajem o prepravu je stale stejny - samosebou pokud se budu drzet dvou zakladnich pravidel:
- maximalni pocet prestupu je dana v configu
- pokud mam vedle sebe realizovany dve mozne cesty, vzdy se bude vse prepravovat jen tou s mensim poctem prestupu. Pokud jsou obe cesty na dva prestupy, vybere se to nahodne (a nekdy pri nahrati ulozene hry se to zmeni).
Zakladni problem prepravy posty a osob na regionalni urovni je v zastavkovych linkach - pokud napriklad privezu na centralni nadrazi do mesta dalkovym vlakem 500 lidi a 100 z nich nastoupi do autobusu nebo motoroveho vlaku, ktery je rozvazi po okoli, tech 100 lidi veze vlak jen do prvni zastavky... a pak to ubyva, az k posledni zastavce na trase muze vezt klidne jednoho cloveka. Podobne to je i pri ceste zpatky, lidi postupne pristupuji.
Diky tomuto efektu se casto stava, ze sice pri odjezdu z nadrazi je vlak/bus plny, ale v prumeru cele trasy jede velmi malo obsazeny.
Reseni mam dve:
- u kapacitne silnych cilu cesty zavadim klidne spoj, ktery pendluje mezi dvema zastavkami
- u zastavkovych "vymetaku" se snazim trasu tvorit tak, aby poptavka po preprave smerem ke konci trasy rostla (zjednodusene receno, linku udelam treba: nadrazi - bavlnikove pole - elektrarna - slevarna - automobilka), takze ubytek cestujicich neni tak vyrazny.
- pokud jsou vzdalenosti mezi mesty vetsi a lide do fabriky jezdi jen z jednoho mesta, je vhodne tuto fabriku mit na konci linky vedouci z nadrazi pres nekolik zastavek ve meste; lide "z dalky" postupne ubyvaji, ale spoj se prubezne plni lidmi co jedou do fabriky.
Mám dotaz na veřejný služby: Můžou vydělávat? KDyž jsem na ně přepnut, nemůžu stavět depa.
kaarfii > v doprave vydelavat nemuzou, vlastnictvi a provozovani vozidel nejde. Teoreticky by mohly mozna vydelavat prenosem elektricke energie, ale netusim, zda je to ziskove.
Dráty v. n. jsou ziskový a jde to použít i na veřejný služby (před chvílí vyzkoušeno).
dráty v.n. sice vydělávají veřejným službám peníze, ale nikdy zcela nepokryjí její výdaje.