Skip to main content
Topic: Simutrans 102.2.2 (Read 11892 times) previous topic - next topic

Simutrans 102.2.2

 ;D ;D Poradna se simutransem verzí 102.2.2  ;D ;D

Re: Simutrans 102.2.2

Reply #1
Zdravím,
po třech letech jsem se opět vrátil k Simutransu a měl bych pár otázek k nastavení u nové verze.

1) Jakou optimální hodnotu je dobré nastavit u "Průmysl mimo města (Industry Chains)".

2) Je normální, že se průmysl seskupuje na jednu či dvě oblasti na mapě? Např. vytvořím mapu 512x512 a průmysl se mi objeví na jihu a na severu a v každé této oblastí dost blízko u sebe - na zbytku mapy jsou jen města bez průmyslu.

3) Také se mi zdá divné (ale možná jsem jen zapomněl, že to tak bylo nebo si to pletu s OpenTTD), že se průmysl, který k sobě patří, generuje blízko sebe (např. elektrárna a kolem ní v "kruhu" třeba šest uhelných dolů. Dá se toto nějak změnit, tak aby byl průmysl na mapě umístěn více náhodně? Zkoušel jsem měnit hodnotu "factory_spacing", ale to jen zvětší vzdálenost mezi továrnami, takže ten "kruh" je jen o něco větší (navíc když to s hodnotou "factory_spacing" přeženu, tak se Simutrans při vytváření mapy zasekne).

4) Jelikož jsem Simutrans dlouho nehrál, tak jsem si zapnul "first_beginner", abych hned nezkrachoval, než přijdu na všechny nové věci. Ale zdá se mi, že hodnota "beginner_price_factor" nemá vůbec vliv na ceny zboží (které vidím v seznamu zboží), ať tam zadám jakoukoliv hodnotu, tak jsou ceny zboží zvýšené stále o stejnou hodnotu.

5) K čemu přesně je sídlo (kromě toho, že je náročné na údržbu)?

Díky za odpověď.

Re: Simutrans 102.2.2

Reply #2
1. Většinou začínám se čtyřkou - a to hraji na docela velkých mapách jako je např. ČR o velikosti 2000*1316 nebo Polsko o velikosti 1276*856. Trojka je příliš nízká a pětka už zase začíná být příliš vysoká, ale taky je ještě použitelná. Šestka už je zbytečná.

2. Tak tímhle jsem se nikdy nezabýval - ale je jasné, že na začátku prostě budou určité oblasti bez průmyslu - pokud to nepřeženeš s číslem u průmyslu mimo města

3. Možná to bude znít blbě, ale zdá se mi to celkem dobře. Stejně se v pozdějších fázích hry se továrny propojí tak, že už můžeš zboží vozit přes celou mapu (což je ale blbost, protože si tak zbytečně zpomaluješ osobní a poštovní dopravu)

4. S tímhle jsem nikdy nehrál. Tak nevím.

5. Sídlo je k ničemu - kromě toho že odčerpává peníze a že kliknutím na něj zobrazíš finance (ale ty si můžeš zobrazit i přes horní panel nebo klávesou). Pokud jej postavíš ve městě (a že já sídlo vždy stavím do města), tak město získá obyvatele navíc, ale jinak roste jako všechna ostatní města - až na to, že zatímco ostatní města například dostanou novou radnici při např. 17000 lidí, město se sídlem firmy tu radnici dostane později - o obyvatele, které dostalo s sídlem firmy; ale atrakce obzvlášť velké mají tento účinek také

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Simutrans 102.2.2

Reply #3
Jestli jsem pochopil bod 2 a 3 dobře, tak se během hry na volných místech automaticky vytváří další průmysl, který je propojován s již existujícím průmyslem. Je to tak?
Pokud ano, je něčím ovlivněna rychlost vytváření nového průmyslu (např. rozvojem měst, tedy dobře vyřešenou osobní a poštovní přepravou atd.)?

Re: Simutrans 102.2.2

Reply #4
1. Ne vždy, ale ano. A přes veřejné služby si můžeš továrny propojit - ale já to dělám vyjímečně.

2. V konfiguračním souboru <pak>/config/cityrules.tab je možné nastavit, jak často se budou ve městech objevovat nové obchody a tím, jak rychle se bude objevovat nový průmysl - <pak> = když hraješ pak128, tak sáhneš do adresáře pak128, když hraješ s pak64, tak sáhneš do adresáře pak - atp. Ale elektrárny tím neovlivníš.

je to řádek
industry_increase_every = 5000

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní