Skip to main content
Topic: Co s "ohranou" mapou? (Read 24346 times) previous topic - next topic

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #35
Formátů je povícero...

enum mode_t { text=1, xml=2, binary=0, zipped=4, xml_zipped=6, bzip2=8, xml_bzip2=10 };

   str = contents.get("saveformat");
   while (*str == ' ') str++;
   if (strcmp(str, "binary") == 0) {
      loadsave_t::set_savemode(loadsave_t::binary);
   } else if(strcmp(str, "zipped") == 0) {
      loadsave_t::set_savemode(loadsave_t::zipped);
   } else if(strcmp(str, "xml") == 0) {
      loadsave_t::set_savemode(loadsave_t::xml);
   } else if(strcmp(str, "xml_zipped") == 0) {
      loadsave_t::set_savemode(loadsave_t::xml_zipped);
   } else if(strcmp(str, "bzip2") == 0) {
      loadsave_t::set_savemode(loadsave_t::bzip2);
   } else if(strcmp(str, "xml_bzip2") == 0) {
      loadsave_t::set_savemode(loadsave_t::xml_bzip2);
   }

edit: Bzip2 ale není v stabilní verzi, ze které se teď dělají nightly.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #36
VS > takze mam zkusit treba "text", jestli to neco zmeni?

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #37
Platné varianty: binary, zipped, xml, zipped_xml a pro nightly po příští verzi bzip2, xml_bzip2

Hm, text normálně nastavit nejde. Ani jsem nevěděl že existuje.

Pokud to z toho kousku kódu není jasné: existuje celkem 7 možností které byly kdy nějak použity. Z toho 6 se dá získat z nastavení, ta jedna chybějící je text.

Další analýzou lze zjistit, že druh je uložený interně jako 4 bity, kde 0 je binární formát, a dál se zapínají příznaky buď text (1), xml (2), zip (4) nebo bzip2 (8 ). Všechny možné kombinace ale evidentně platné nejsou... Ne že by tohle něčemu stejně pomohlo :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #38
Tak jsem asi prisel na to, kde je pohrben retrivr - prostym porovnanim souboru simuconf.tab z aktualni hry a z predchozi verze (kterou mam shodou okolnosti jeste v PC) jsem zjistil, ze vlastne komplet cely kongfiguracni soubor ve verzi 102.2 mam vyREMcany pomoci # ... po odstraneni prislusneho REMcatka mam razem z petimegoveho .sve bumbrlicek na 370 mega :-D

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #39
SIM - sleduju tuto konverzaci a musím potvrdit že jsem na tom stejně. Hlavní soubor v Simutrans/config/simuconf.tab mám kompletně REMovaný. Zajímavé je, že druhý simuconf.tab je v Simutrans/pak128/config - a nevím proč. Stáhnul jsem si ho s celým originálním PAK balíkem. Nejsou identické, každý obsahuje něci jiného. Myslím že tento soubor určuje chování hry, tak proč je v PAK128?

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #40
Protože něco si nastavuje program, něco sada a eventuálně něco uživatel. Celkem jsou tedy tři kopie, každá může být jiná. Nejlepší je nechat věci jak jsou a upravovat tu verzi která je v dokumentech.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #41
V dokumentech? Máš-li na mysli Dokuments and Settings? Tak tam nemám nic jelikož Sim.exe spouštím s parametrem -singleuser. Co se týká souboru "simuconf.tab" tak si myslím že v adresáři PAK**/config nemá co dělat, pokud bych měl třeba 4 sady PAKů a v každém by byl tento soubor s jinýmy úpravamy tak by to byl pěknej maglajz. Měl by být vždy jen v Simutrans/config/ aby byl platný pro všechny PAKy které bych měl eventuelně nahrané ve hře. Mimochodem, to že v tomto adresáři je originální soubor "simuconf.tab" kompletně REMovaný bude asi proto že přibyla v hlavním menu "Vytvořit novou mapu" položka "settings - nastavení" kde se dá nastavit převážná většina parametrů (možná že všechny) pro novou hru. Ovšem chybí tam nastavení způsobu ukládání hry (zip/xml).

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #42
Jelikož v simuconf.tab se nastavují i takové věci jako cenové koeficienty nebo jak se jmenují řeky, asi to s tím "nemá co dělat" tak žhavé nebude ;) Ten soubor nabral strašné množství nesouvisejících parametrů, takže i když se jmenuje stejně, verze u programu a v sadě nastavují různé věci a navzájem si skoro nelezou do zelí. Že by mohly, budiž...

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #43
Hmm tak jsem ty soubory ještě jednou prolezl a máš bohužel pravdu. Je to nelogické a trochu zavádějící ale je to tak. No ale nejde mi na rozum proč ta verze u programu je celá REMovaná, souvisí to s tou novou možností nastavovat parametry v té nové položce "Vytvořit novou mapu/nastavení" ?
Jenom ještě zajímavost, v originálním Sim 102.2.1 s orig. pak setem PAK128 verze 1.4.5 je položka "starting_money" v obou souborech "simuconf.tab" samozřejmě s různým nastavením. Myslím že by se měly tyto zdvojené parametry opravit a rčit co kam patří - oficiálně no a to je vlastně prosba na VS, mohl bys prosím toto tlumočit na příslušná místa? Dík.

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #44
U programu je všechno remované, protože se po nějaké době přišlo na to, že by nebylo od věci nějaké rozumné výchozí hodnoty zabudovat přímo do programu. Takže teď už je nemá cenu nastavovat pokud by byly stejné. Předpokládám že soubor u programu těm výchozím hodnotám všude odpovídá, kromě toho co je výlučně závislé na sadě - to tam bude jenom popsané.

Pokud uživatel nechá na pokoji ty normální soubory a dělá si "to svoje" v dokumentech, funguje to poměrně luxusně. Nevím jak kdo, ale já třeba vítám že nemusím pořád kopírovat uložené hry a nastavení sem tam, sedí si v dokumentech a že mám padesát složek se různými verzemi hry mi nezpůsobuje padání vlasů :) Navíc teď už konečně jde dávat do dokumentů i addony, takže je to ještě pohodlnější. Pravidlo je taky jednoduché, dokumenty > sada > program... takže co je v dokumentech, platí.

Jinak duplikované hodnoty jsou naprosto neškodné, nevidím proti nim žádný argument. Klidně to předám dál, ale asi budu za blba ;) No, v tom co sedá stáhnout je ale starting_money taky zakomentované. Že by byl požadavek splněn již předem? :D

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #45
No asi máš pravdu, já osobně nemám moc v lásce win položku "Dokuments and Settings" ale asi se ji nezbavím tak se s ní musím naučit žít. Jo a pravdou je že si tímto způsobem můžu určit u každého PAK setu jak se bude chovat hra, jak se bude ukládat, jaké budou výchozí silnice atd. Pravda, má to svoje výhody.   ;)

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #46
SIM - měl bych dotaz, čím edituješ save hry ve formátu XML? Mám ho o velikosti cca 179 mega a nemohu to ničím otevřít. Budto mi to hlásí že je soubor moc veliký nebo že se vyskytl neplatný znak.


Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #48
Ja to delam ve Wordpadu, je to sice na dlouhy lokte, ale jde to.

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #49
No já jsem našel prográmek EditPad Lite. Je sice anglicky ale funguje rychle a spolehlivě. Zkoušel jsem s jeho pomocí systémem vyhledej/zaměň vyměnit ve hře autobusy a musím říct, šlo to docela dobře. Vyměňovat je ve hře přes depo by bylo dost obtížné a zlouhavé, takhle to bylo za chvilku. Nutná je ale preciznost, jinak třeba jezdí (nebo spíš nejezdí) na autobusové trase předek trolejbusu se zadkem z kloubáku či jiné kombinace.

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #50
Tak takovéto šílenosti mne nechávají chladným.

Tímto bych se ale rád vrátil k tomu, o čem původně téma bylo (nebo spíš mělo být).

Nedá se říct, že by u mne nastala situace, že by některá z map začala být ohraná. Když mne ale nějaká hra začne nudit, začnu novou hru obvykle na jiné mapě (většinou, pokud je to možné) s názvy měst podle mapy - a předchozí hru zruším nebo si nechám jen první a poslední save - i když se k té hře málokdy vrátím.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #51
Kdyz to vezmu zpetne, tak duvodem, proc se mapa "omrzela" bylo:

- nehral jsem podle casove osy, takze me nic nenutilo obnovovat vozovy park podle vyvoje techniky

- hral jsem na "prelidnene" mape, pri zadavani jsem navolil nevhodnou konfiguraci (produkovalo to moc lidi a porad tvorilo nove prumyslove retezce), takze zezacatku jsem byl spokojen (mesta rostly rychle) ale po chvili nebylo misto, kam stavet

Hrani podle casove osy to hodne obohatilo a moznost nastaveni urcitych parametru jeste vic. V podstate mi uz ke stesti chybi jen moznost nastavit si koeficienty treni v zatackach a stoupanich - se standardnim nastavenim je ve spouste pripadu kopec snazsi prejet, nez objet.

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #52
Koeficient tření v zatáčkách a stoupáních. Zkus se na to zeptat odpovědných osob, například Prissiho. V Experimentálu je však udělána jakási simulace naklápěcích vlaků. Pak128 však, alespoň podle zdrojů k tomu dostupných, jak jsou v téma, které se Experimentálu věnuje, na něj není připravena - alespoň zatím.

Pokud jde o hru s časovou osou, nikdy jsem nehrál jinak než s časovou osou. A hra mne obvykle přestane bavit ve chvíli, kdy už není na mapě co změnit, spojit jakýmkoli způsobem atp. A kdybych sám nevytvářel různé add-ony a netestoval je, asi bych s některými hrami seknul hodně brzy.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #53
VM>tak tak, ja hrám 1 hru zatiaľ od minulého leta, ale systémom mesaic hrám, 2 mám pretávku, potom zase s elánom na mesiac gejmiť a potom ma to zase prestane baviť. Hra sa mi zdá strašne monotónna, teraz som konečne prišiel na to ako funguje semafor výberu peronu, takže ma hra bavila a hral som ju s nadšením asi 3 mesiace, kedy som prestavoval 99% všetkých staníc, ibaže niektoré neriešiteľné problémy ma od hry zase na mesiac odlákali. Napr. mám kritický nedostatok energie, ja to nechápem, prepol som sa na verejné služby a nastaval si takých 30-40 veterných elektrární na výkon 9999 kw a nevidím rozdiel..Navyše, ja priam nenávidím stavbu semaforov, nastaviam si trať, dám jej trolej, vytvorím linky, pustím vlaky ale tie semafory tam jednoducho musím dať a to ma fakt nebaví. Keď k tomu pripočítam, že vlaky nemožem púšťať do hry ako busy (myslim tým že kľudne kliknem 40x na start, alebo ako to je, už som to dlho nehral), ale musím pustiť turbo a púšťať ich po jednom. Bože chráň moje nervy keď idem modernizovať nejakú linku s 30-40 vlakmi, všetky poslať do depa, vymeniť vagóny/lokomotivy a zase 2 herné roky ich púšťať do obehu..Keď sa to všetko nabalí na 1 guľu, je koniec až kým tá guľa zase nespľasne, ale to nejaký čas trvá..

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #54
Linka s 30ti až 40ti vlaky? Nedávno jsem zrušil linku, kde bylo 20 vlaků - a trať byla přetížená. Hlavně kvůli tomu, že ta linka neměla tu trať sama pro sebe. A tu linku jsem zrušil jednak kvůli odlehčení provozu na té trati, ale hlavně kvůli tomu, že jsem k ní měl duplicitní leteckou linku a přeci jen:

10 * 1529 = 15 290 při rychlosti 110 km/h < 10 * 200 = 2 000 při rychlosti 952 km/h. Rozdíl je asi 2 000 ve prospěch letecké dopravy. A všechna letadla jsou samozřejmě plná. Pouze v posledních chvílích před zrušením té vlakové linky začínaly být jak vlaky tak letadla poloprázdné. Z jistého pohledu na věc je to samozřejmě správně.

A pokud se ptáš, proč jsem psal jen 10 * 1529 místo 20 * 1529, tak je to proto, že ta druhá desítka vlaků vozila poštu. Mám v jednom městě nádraží s čtrnácti kolejemi a obzvláště těch horních osm (šest kolejí je totiž v podzemí) je velmi často využito na 100%.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #55
ja mám holt postavené trate cez celú mapu, navyše tie najvyťaženejšie majú vlastnú koľaj :D na jednom úseku mi ide vedľa seba 6 koľají ;-) na fungovanie letadiel som zatiaľ neprišiel, raz som ich skúšal ale raz vyložili náklad  a potom len krúžili nad pristávacou dráhou..to bolo ešte asi pred rokom a odvtedy som ich nepoužil ..moja največia stanica má 4 nástupišťa :D

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #56
Jen čtyři nástupiště největší stanice? Mé největší stanice (přinejmenším v právě rozehrané hře) začínají na deseti kolejích.

A pokud jde o letadla, u nich je největší problém s provozními náklady. A to co říkáš ty se zcela zjevně týká nákladního provozu, nikoliv osobního a poštovního - pro ně (stejně jako u vlakového, lodního a silničního provozu) nikdy nedávám plné naložení (ani jakékoli jiné). Pro nákladní provoz nikdy nepoužívej pro jedno letiště více letadel než máš čekacích míst (a to ještě před nějakou dobou si alespoň letadla dokázala najet na libovolnou volnou čekací plochu, kdežto teď tupě sledují letový řád). Přeci jen letadla jsou (když nebudu brát v potaz maglev) mnohem rychlejší než vlaky a tak i při nižší kapacitě odvezou nahromaděné zboží mnohem rychleji.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

 

Re: Co s "ohranou" mapou?

Reply #57
Mam tu dalsi dotaz na stouraly do hry a osoby zasvecene: je nekde v configu (pripadne pri tvorbe nove hry moznost nastaveni), jak daleko od radnice budou fabriky "pozadovat" zamestnance? Priznam se, ze od doby, co nova verze hry umoznuje si spoustu veci nastavit, jsem novou hru nespoustel ... mozna to tam nekde je, mozna ne. Kazdopadne nevim, kde to hledat.

Predpokladam, ze to bude nejaky parametr, ktery pujde zmenit podobne, jako hustota prumyslu nebo podobne veci.