Skip to main content
Topic: Jak na semafory? (Read 42074 times) previous topic - next topic

Re: Jak na semafory?

Reply #70
Takže taková možná nejapná otázka: takže long fungují tak trochu i jako žluté?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na semafory?

Reply #71
Cerveny maji volno, pokud je v nasledujicim useku volno
Zluty maji volno, pokud je v useku nasledujicim po prvnim dalsim cervenem volno
Dvojity cerveny maj volno, pokud je volno "az na konecnou"... ted si nevybavuju presne pravidla, ale je to vhodne pro situaci, kdy mam vyhybny na jednokolejne trati a mezi nimi vice zastavek. Pokud bych dal jine nez dvojite, vlak pojede na trat i tehdy, kdyz proti (ale treba o tri zastavky dal) jede jiny vlak ... pokud jsou dvojite cervene, tak nepojede.

Re: Jak na semafory?

Reply #72
To může znít blbě: používá někdo semafory na silnicích (na křižovatkách)? Já tedy téměř ne, protože jsem zjistil, že narozdíl od těch na železnici spíš problémy přidělávají.

Ale pokud jde o železniční semafory pro výběr volného nástupiště, občas se mi zdá, že se vlaky na nich chovají divně.

Na příjezdu na toto nádraží

z druhé strany mám rovněž dán semafor pro výběr volného nástupiště a z nějakého důvodu vlaky čekají na příjezdovém koridoru, přestože na nádraží jsou ještě volné koleje - přičemž v tom druhém směru (který není vidět) má ještě o dvě koleje více (jsou to ty dvě za továrnou).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na semafory?

Reply #73
VaclavMacurek dej je v opacnem poradi ... tedy volna trat > vyber peronu > zluty > zhlavi .... pri odjezdu z nadrazi na poradi nezalezi ... a kolejovou propojku (co je ted mezi zlutym semaforem a vyberem peronu) zrus, vyznam nema.

Re: Jak na semafory?

Reply #74
Žluté semafory těsně u nástupišť můžu zkusit odstranit, ale tu kolejovou propojku si tam nechám, přestože zjevný význam nemá - tedy kromě ohraničení koridoru.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na semafory?

Reply #75
Nene, to sme se nepochopili ... zluty u peronu nechat, prohodit to na vjezdu ... a tu propojku zkus odstranit, protoze by mohla delat problemy (vlak si najde cestu mimo zluty semafor).

Re: Jak na semafory?

Reply #76
Tam je jednosměrný provoz
- vlak přijede po koleji, která je v koridoru, dále od továrny (druhá, ta blíže k továrně, je pro odjezd)
- na konci koridoru je (jako na každém koridoru) žlutý semafor (zatímco na začátku je červený semafor)
- následuje semafor výběru koleje (v jednom směru a ve druhém směru je malá jednosměrka, která nedělí úsek)
- a nakonec ještě musí projet přes žluté semafory než se dostane k nástupišti

Jak jsem řekl, vlaky si sice správně vyberou volné nástupiště, je-li ještě nějaké volné ale... z nějakého důvodu je to na 100% správně z toho směru, který je vidět na obrázku (s tím, že na ty dvě slepé koleje u továrny se naštěstí najíždět nesnaží). Málokdy je to z toho druhého směru. Tam obvykle najede na volnou z obou krajních kolejí (slepé koleje u továrny), ale na ostatní se mu moc nechce.

-->
Nádraží vcelku.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na semafory?

Reply #77
VaclavMacourek - Mám tvůj SAVE a tak jsem si s těma Budíškovicema pohrál. Zjednodušil jsem příjezdové koridory a trochu i kolejiště v zhlaví a výsledek je ten že vlaky už jezděj plynule. Opravený SAVE je zde

 

Re: Jak na semafory?

Reply #78
Podívám se na to a podle toho to spravím u sebe. Přeci jen jsem od doby toho savu postoupil o docela velký kus. Budíškovice od té doby dostaly další linku podzemky a také další města dostala podzemku, stejně jako jsem zrušil vlakový spoj mezi Budíškovicemi a Zlešicemi (a nechal jen letecký - který naopak přijde zrušit, až budu mít k dispozici maglev). A těch změn je ještě hodně. A jedna z blízké budoucnosti bude ta, že zruším ten německý průmysl - protože dělá bordel (prakticky nedává nic jiného než ten průmysl) a navíc není kompletní.

-->
Něco podobného jsem předpokládal.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní