Skip to main content
Topic: Jak na to? (Read 43284 times) previous topic - next topic

Re: Jak na to?

Reply #105
VaclavMacourek - Maglev používám od roku cca 2030 a jen pro osobní dopravu. Potřeboval jsem ji zrychlit protože se mi nebezpečne hromadili lidi v uzlech až mi začala hra padat když jsem na dané nádraží klepnul lupou. Předtím jsem používal rychlovlaky ale na jedné trati s náklaďáky to nebylo ono.

Re: Jak na to?

Reply #106
Nemo>práve preto nepoužívam "nervovú" žel. sústavu. ja sa nebojím znížiť si trochu príjmy a oddeliť priemysel od osobnej dopravy. akurát včera som pristaval ďalšie koľaje a celkovo mám na úseku dlhom cca 100 políčok (aj viac) 6 koľají vedľa seba a spojiť do dokopy je podľa mňa blbosť - 2 mám pre dovoz uhlia cez celú mapu do elektrárne (pre inf., jazdí tam cez 50 súprav). 2 mám pre prevoz chemikálii do tlačiarne. táto dvojkoľajka nie je príliš využívaná pretože trpím nedostatkom el. energie, takže výroba je dosť nízka, aj keď mám okolo postavených asi 8 transformátorov. medzi nimi je ešte jedna dvojkoľajka, s drevenými pražcami a nákladné súpravy by mi len zdržovali osobné vlaky a trať by nebola adekvátne využívaná. navyše ja rozhodne nechcem mať na účte miliardy, chcem mať aj nejaké ekonomické problémy (ktoré si vyvolám sám). zatiaľ to riešim tými koľajami a hlavne ja zo zásady nepredávam nepoužívané vlak. súpravy. potom, za 100 (herných) rokov sa kuknem čo všetko a v akom množstve som používal. teraz mi to drží v sebe asi 30-35 miliónov - na účte som v mínuse  2 mil. (mal som mínus 9, ale už sa mi to skresalo)

pekný deň :-)

Re: Jak na to?

Reply #107
abec3 - podívej Simutrans je hra, která se dá hrát na mnoho různých způsobů a je jen na hráči pro jaký se rozhodne. Pro mě je například nesmysl mít paralelne 6 kolejí vedle sebe, ty to zas vidíš linak. Důležité je zahrát si a mít z toho dobrý pocit. Jiní zase tuto hru pojímají jako pokud možno přesný simulátor železniční situace v naší republice, proto si i vyrábějí žel. vozidla s různými nátěry. K těm 17 mld. creditů jsem přišel ani nevím jak, ale myslím si že to zapříčinila osobní doprava. Mám to dost zasíťováno. Samozřejmě jsem se snažil chovat se ekonomicky - o to tu asi běží že? Ale opakuji, hlavně si dobře zahrát, myslet, kombinovat, vztekat se, mazat, předělávat, opravovat chyby, řešit zácpy (tedy dopravní) atd.  ;D

Re: Jak na to?

Reply #108
VaclavMacourek - Maglev používám od roku cca 2030 a jen pro osobní dopravu. Potřeboval jsem ji zrychlit protože se mi nebezpečne hromadili lidi v uzlech až mi začala hra padat když jsem na dané nádraží klepnul lupou. Předtím jsem používal rychlovlaky ale na jedné trati s náklaďáky to nebylo ono.

Potíž je v tom, že ani nejde postavit dvě koleje pro stejnosměrný provoz - to jsem chtěl udělat v jedné hře, ale nepodařilo se mi vlaky přinutit, aby zatímco jedna kolej bude obsazená, aby najel na tu druhou. Myslel jsem, že by prostě rychlovlaky po té druhé koleji mohly předjíždět nákladní vlaky, ale... pouze jeden vlak, který se na páteř připojoval chvíli jel po té druhé koleji než najel na společnou kolej - a poté zase přetížil jednu z obou kolejí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na to?

Reply #109
VaclavMacurek > ono to v simutransu nefunguje ani u aut, ani u vlaku. Na silnici tedy nejake naznaky jsou, ale prijde mi to spis jako generator nahodnych cest, protoze "alternativni" cestu mi busy voli bez ohledu na to, jestli nejkratsi/nejrychlejsi je volna, nebo ne.

U vlaku by se zdalo, ze na to jde pouzit volba peronu, ale opak je pravdou. Pri pokusech o tuto konfiguraci to totiz vyzaduje volnou cestu az do cilove stanice, takze to zpravidla prinese vic skody nez uzitku.

Problemy s malou kapacitou paternich linek se mi nakonec osvedcilo resit podobne jako v realu - mezi hlavnimi prestupnimi uzly mam natazenou dalsi dvoukolejnou trat, kde provozuju "rychlovlaky". Takze na "vseobecne" siti mi jezdi naklady, zastavkove osobaky a "pomale" dalkove rychliky (s rychlosti odpovidajici zhruba tem nakladnim) - pravidlo je takove, ze na dalkovy spoj staci nasadit pomaleji jedouci vozidla, nez na zastavkove vlaky, takze v podstate nikdo nikoho nezdrzuje.

Rychlodraha je zpravidla oddelena od ostatnich koleji, aby se nahodou vlaky nepomichaly (nekdy jsou spojene treba manipulacni koleji do jednoho depa). Jezdi na ni rychle stejne rychle soupravy, klidne i rychlosti stejne, jako na ostatnich kolejich. Dulezite ale je, ze trat neni nijak vetvena a tak proste vlaky jezdi za sebou na autobloku bez moznosti se predjizdet a tim se v podstate zdrzovat, proste kazda linka ma "sve" koleje. Smysl to ma samosebou jen tam, kde "verejna" sit prestava kapacitne stihat - vystavenim rychlodrahy muzu ubrat dalkove spojech po verejne siti a uvolnenou kapacitu vyuzit na osobaky nebo naklady.

Z hlediska funkcnosti jde takovy system provozovat pomerne dobre a v pripade chybejici kapacity dale dostavovat dalsi a dalsi paralelni spojeni - treba v podobe maglevu a podobne. Bohuzel to pak vypada graficky dost divne, kdyz je nadrazi vetsi, nez zbytek mesta :-/

Re: Jak na to?

Reply #110
Aby nádraží nebylo větší než město za jistých okolností může pomoci přesunutí některých nástupišť do podzemí - pokud to lze. Za dobu hraní Simutransu jsem naštěstí nikdy neměl nádraží větší než město, ale v jedné z posledních her jsem s použitím podzemky dotáhl počet kolejí na 10 - čtyři byly na povrchu, zbytek v podzemí. Prakticky však byla ta stanice ještě větší, protože mezi kolejemi na povrchu byla ještě silnice a kolmo na ně byla ještě stanice jednokolejky.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na to?

Reply #111
No právě, tunely jsem věděl, o pilířích vím taky, ale fungují mi jen pro monorail. Rád ych tohle pro železnice a ten doplěk mě i napadl, ale nikde jsem ho nenašel. A tak další dotaz: Víte někdo, kde (přesně) ho můžu najít?

Myslím, že je někde na http://japanese.simutrans.com. Ale neladí s grafikou hlavní sestavy. A proto je nepoužívám. Kdyby se mi podařilo najít nějaký slušný tvar, tak bych jednu vzdušnou trať udělal, přestože ještě s starou grafikou kolejí, protože nové ještě nemám dodělané.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na to?

Reply #112
zdar, nechcem zbytočne zakladať novú tému, tak to pripíšem tu - ako dlho hráte ST? a ako ste sa o ňom dozvedeli? ja ho hrám také 2 roky a dozvedel som sa o ňom cez net, od jedného "virtuálneho" frienda :D a prvá hra bola v paku64 a bolo to nejaké staré.. ;-)

Re: Jak na to?

Reply #113
Jak dlouho hraji? Už ani nevím. Ale určitě déle než dva roky (protože jsem začal docela dlouho před odstávkou fora - a pak jsem byl jeden z prvních registrovaných). A našel jsem to na jednom CD původně přiloženému k nějakému časopisu. A s tím, že původně jsem hrál s pak64 souhlasím (alespoň myslím, že to byl pak64). Pak jsem se ale nějak dostal k pak128 (ještě v době, kdy vycházel z grafiky pak64 zvětšené na dvojnásobnou velikost ... a existoval jenom výchozí a pak128.Japan) a od té doby hraji ten. A od nějaké doby se snažím, sem tam, vytvořit nějaký ten add-on.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na to?

Reply #114
K Simutransu jsem se dostal zřejmě přes brouzdání internetem, když jsem hledal něco pro rozptýlení v době, kdy jsem měl hafo času. Taky jsem začínal s pakem 64, protože první PC již v době pořízení bylo poněkud obstarožní. Jednu mapu hraji tak dlouho dokud mám ještě přehled kdo, s kým, o čem a pro koho. No a celkově už hraju přes 10 let. Od jara do podzimu nic moc, spíš v zimě. Žádný add-on asi nikdy v životě nevytvořím, páč nejsem dost kreativní a navíc stále se Simutrans učím.-)

Re: Jak na to?

Reply #115
Tvoření add-onů není o kreativitě ... ale o odvaze, odhodlání, trpělivosti a dostatečného množství (více či méně) šílených nápadů.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na to?

Reply #116
Myslím, že je někde na http://japanese.simutrans.com. Ale neladí s grafikou hlavní sestavy. A proto je nepoužívám. Kdyby se mi podařilo najít nějaký slušný tvar, tak bych jednu vzdušnou trať udělal, přestože ještě s starou grafikou kolejí, protože nové ještě nemám dodělané.

Dík, železnici jsem tam našel a pokusnou trať u sebe v síti rozchodil včetně propojovacích dílů. Silnici jsem našel, ale zatím nerozchodil. Umím ji postavit buď jen nadzemní nebo jen pozemní, ale ty dva kusy na zemi a nad zemí zatím nevím jak spojit. Nenašel jsem k tomu ten propojovací díl. Ale vážně moc děkuju. S těmihle addony se dají dělat neuvěřitelné věci. :)

Re: Jak na to?

Reply #117
Pozemní a nadzemní cesty se propojují mostem (stačí i jenom dvě políčka).

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Jak na to?

Reply #118
Přesně - jedno políčko vytvoří vlastní nájezd a druhé políčko zajistí vlastní spojení, přestože se viditelně neprojeví, pokud jsou obě cesty těsně u sebe.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Jak na to?

Reply #119
jak si mám přidat do simutransu 102.2.2 další paky jako např.:pakHD, pakContrast nebo pakTTD

Re: Jak na to?

Reply #120
Úplně jednoduše - prostě si do adresáře s hrou nakopíruješ adresáře s dalšími grafikami - a v souboru <simutrans>/config/simuconf.tab před všechny nadepsané grafické sady vložíš znak pro poznámku: #. Poté ti na začátku ukáže všechny grafické sady, které máš k dispozici.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

 

Re: Jak na to?

Reply #121
Díky tobě už hraji pakContrast
Díky Václave