Skip to main content
Topic: problem (Read 65166 times) previous topic - next topic

Re: problem

Reply #105
Blokovani koleje je nutne treba v pripade, ze mam nadrazi pro dalkove a regio vlaky, kdy dalkove maji nastupiste treba 9 dilku a regio jen 4. Pro regio vlaky je to vychozi stanice a zpravidla na jedne lince jezdi jen jedna souprava.

Diky tomu mi nic nebrani postavit treba 5 prubeznych koleji, ale jen na 4 z nich udelat dlouha nastupiste. Na zbylou kolej se mi vejdou dve kratka, takze tam jsem schopen dostat "o vlak vic", nez pokud bych mel vsechna nastupiste na plnou delku.

No a pomoci blokovani koleje dokazu zaridit, aby na kratke nastupiste nezajizdely dlouhe vlaky. Regio vlak po projeti kolem navestidla vyberu koleje zamiri na svoji kratkou kolej i kdyz je blokovana, protoze tam patri. Dlouhy vlak ma "svoji" kolej jednu z dlouhych a kdyz je tam obsazeno, bude si vybirat z ostatnich neblokovanych, tedy dlouhych.

Re: problem

Reply #106
Taky použitelné, ale jelikož málokdy mám města dostatečně blízko sebe (především proto, že hraju na velkých mapách), aby byly krátké vlaky (a s nimi i krátká nástupiště) potřebné... Mohl bych na taková krátká nástupiště posílat metro, jelikož mé soupravy metra mají vždy délku jen 4 pole, nikoliv 8 jako u ostatních vlaků. Ovšem to bych musel v Budíškovicích (jak se jmenuje město, v němž metro mám, bez ohledu na to, že na normální mapě jsou určitě úplně jinde) přestavět celé hlavní nádraží.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: problem

Reply #107
Vaclav > ono je to spis o tom, ze se snazim simulovat realny provoz ... a zaroven se to snazim delat tak, abych hranim testoval vozidla pred vydanim. Pred tydnem jsem zverejnil sadu malych prvorepublikovych motoraku (od Vezaku po Hurvinka) a tak jejich provoz testuju prave na lokalkach (jsem v roce 1982, takze uz to je jako historicka jizda).

Podobnost s realnym provozem je ta, ze zatimco dalkove vlaky mi vozi lidi vesmes mezi mesty, lokalni trate mam natazene zpravidla z mesta do fabrik a ruznych objektu v okoli. Obcas takovato trat tvori spojku mezi dvemi hlavnimi tratemi - podminkou ale je, aby se ty hlavni trate nekde setkaly, jinak lokalka nebude stihat.

Re: problem

Reply #108
Tak jsem problém trochu minimalizoval, ale stejně to není ono - vlak, než aby zajel na nádraží a tam čekal na protijedoucí vlak, tak čeká na vjezdu do nádraží před návěstidlem výběru koleje. Kdyby se někomu chtělo, zkuste se na to podívat. Něco je asi špatně, ale já nic nevidím.

Re: problem

Reply #109
kaarfii > ted odpovidam jen podle slovniho popisu - chapu to spravne, ze ten vlak, ktery ceka pred navestidlem (a ty bys chtel, aby cekal az v nadrazi) na protijedouci vlak, ma tou stanici pouze projizdet?

Re: problem

Reply #110
Ano, pouze průjezd...

Re: problem

Reply #111
Tak prave v tom bude jadro problemu - vyber koleje funguje (bohuzel) tak, ze vlak pusti za navestidlo az v okamziku, kdy ma celou cestu do pristi zastavky volnou - tedy bez ohledu na semafory a moznosti vyhybani po ceste.

Resenim by bylo pridat zastavku do te vyhybaci stanice - pak by se to opravdu mijelo ve stanici. Ale jako vhodnejsi reseni vidim spis omezit pouzivani tohoto navestidla jen na to nejnutnejsi - v rekneme 90% pripadu to lze resit elegantneji i jinak.

Zkus tu trosku prolezt forum, relativne nedavno jsem to nekde psal, jake jsou podminky pro pouziti tohoto navestidla.



Re: problem

Reply #114
Díky. Dost problémový návěstidla...

Re: problem

Reply #115
Mne nedávno napadl poněkud šílený způsob, že by se tím daly nákladní vlaky posílat na nákladní nástupiště a osobní/poštovní vlaky samozřejmě na osobní/poštovní nástupiště.

A to asi takto: před hlavní semafor výběru koleje (otočený na vjezd do nádraží) naopak hodit zákazovou značku. Tak by vlaky sledovaly cílové nástupiště (tak jak jsi napsal), tedy by v podstatě ignorovaly zákazovou značku před vlastním nástupištěm (a dalšími nástupišti té skupiny), ale tu druhou zákazovou značku by dodržely.

Otázka je, jestli by to tak fungovalo.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: problem

Reply #116
Jsem se na tu "pahorkatinu podíval a:
1. v TEJA jsou perony JEN pro cestující, uhlí se tam tudíž nikdy nevyloží
2. vlak uhlí 002 se kousnul při výjezdu z TEJA na semaforech pro volbu koleje, stačilo přidat waypoint za něj ve směru na Javorek a vlaky se v TEJA začaly křižovat
3. uhlí 002 se mně kousnul na semaforech pro volbu koleje před Javorkem ve směru od Teja, zase stačilo dát waypoint ua Javorek ve směru Uhelný důl Javorek

Pro zobrazení obsazeného úseku stačí zmáčknout klávesu "b" , červeně se zobrazí úsek obsazený vlakem a lépe se tak hledá příčina kolizí a kousání. Používám-li semafor výběru koleje, vždycky za ním dám do linky waypoint, protože vlaky, které ve stanici nezastavují a nebo se jedná o křížení, ztratí tímto semaforem cíl své cesty.

Re: problem

Reply #117
Díky za informace.
Jak budu mít čas, tak vyzkouším. Ještě si nejsem jist, jak se přidává waypoint: Je to normální cíl trasy, který se přidá normálně v jízdním plánu?
Jinak v TEJa jsem dal smíšený nástupiště, tj. jak pro cestující, tak pro náklad. Tam mi nákl. vlaky žádný problémy nedělaly.

Re: problem

Reply #118
Kontrolní bod, waypoint, se zadává v jízdním řádu.

U vlaků se používá dost blbě, jelikož nelze použít na koridorech (tedy ne že by nešly použít na koridorech vůbec, ale je nutné asi použít jeden pro každý směr, jinak se obávám nehezkých následků).

U letadel se dá použít docela dobře k tomu, aby každá linka (zejména, pokud jsou přetížené) mohla mít alespoň svou přistávací a rozjezdovou dráhu, když letadla jinak nejsou schopná použít volnou dráhu.

U lodí jsou úplně zbytečné.

A u aut? Ani nevím.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: problem

Reply #119
waypoint - já ho používal u vlaků v případě, že jsem jim chtěl vnutit určitou cestu (to v případě že si jinak vybírali trasu která mi nevyhovuje) a u aut to samé, když mě městem projíždějící náklaďáky způsobovali spolu s autobusy zácpy, tak jsem je pomocí waypointu poslal jinudy. Tudíž dle mého, waypoint je v SIM dobrá a praktická věc.

Re: problem

Reply #120
waypoint - já ho používal u vlaků v případě, že jsem jim chtěl vnutit určitou cestu (to v případě že si jinak vybírali trasu která mi nevyhovuje) a u aut to samé, když mě městem projíždějící náklaďáky způsobovali spolu s autobusy zácpy, tak jsem je pomocí waypointu poslal jinudy. Tudíž dle mého, waypoint je v SIM dobrá a praktická věc.

Naprostý souhlas. Jen by waypointy měly být kocpipované tak, aby jen určovaly směr trasy a tudíž vozidla na nich nezpomalovala a nebo  na byť krátkou dobu nezastavila úplně. Když tak přes město vykolíkuju trasu pro náklaďáky je pak z toho spíš posun cukáním. :-) (Něco mně to přípomíná, ale nemůžu si vzpomenout.....nahoru,dolů, nahoru,dolů.......):-))

Re: problem

Reply #121
Me na waypointech vadi spis jina vec - u vlaku to rozdeli usek i v pripade, ze to nepotrebuju ... takze neni mozne "vykolikovat" cestu slozitym zhlavim nadrazi tak, aby se vlaky vzajemne neblokovaly.

Re: problem

Reply #122
Tak s tímhle pomoc nemohu, protože nevím jak.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

 

Re: problem

Reply #123
ja wayponty nepožívam, nepochopil som ich zmysel..

Re: problem

Reply #124
Na železnici je nepoužívám, ale mám je použité v letecké dopravě, aby alespoň každá linka měla svou vlastní přistávací/vzletovou dráhu, když už letadla nejsou schopná vybrat volnou přistávací/vzletovou dráhu.

Dopravní prostředky jimi musí projet. Ať chtějí či nechtějí. Docela dobře se tedy jimi dá upravit, kudy se má dopravní prostředek pohybovat. Samozřejmě asi nejvíce nesmyslné je jejich použití u lodní dopravy. O něco méně u letecké dopravy, kde se jimi dá docílit toho, co je popsáno výše. Poněkud pochybné je jejich využití na silnicích - na nich by asi musel být provoz hodně přetížený, aby se jejich použití vyplatilo. A pokud jde o železnici,

Sim: mohl bys' dát nějaký screenshot toho zhlaví?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: problem

Reply #125
Poslední dobou se mi stává a už mě to vadí, že vlak vjede do stanice, zastaví a pak poskočí asi o tři políčka. Stává se to i když vlak nemá volno. Tratě se pak zasekávají, nevíte co s tím?

Re: problem

Reply #126
Covece, tohle jsem tu relativne nedavno resil... v podstate se mi to vyresit nepovedlo, takze jsem metodou pokus - omyl menil tak dlouho konfiguraci nadrazi, az jsem dosel k takove verzi, kde "poskok" nezpusobi zasvih dopravy ... ale je to reseni napikacu :-/

Re: problem

Reply #127
Nevím. Připouštím, že jsem se s tím (naštěstí) ještě nepotkal. Spíš se mi stává, že když hodně změním kolejiště před nádražím, tak některým vlakům trvá opravdu hodně dlouho než se novému kolejišti přizpůsobí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: problem

Reply #128
benpat > na neco jsem prisel... to "poskoceni" se u me deje v pripade, ze je vlak dlouhy akorat do stanice (nebo se teto hodnote hodne blizi). Ted zrovna se mi jeden "skokansky" vlak podarilo zkrotit ubranim jednoho vozu. Zkus, treba to pomuze i u tebe.

Re: problem

Reply #129
Pomohlo to, je to ale zvláštní. Na jedné lince mi jezdí vlak o velikosti 4 polí (754+4*Bdmtee). Ten skáče jen ve vybraných stanicích a třeba jen jedním směrem. Ježce co teď udělat s celou mapou.

Re: problem

Reply #130
Ja mel to samy a proste misto Bdmtee radim Bt :-)

Re: problem

Reply #131
Jenže to jsou mezinárodní Os, ČD je brejlovec a ZSSK jsou ty Bdmtee. A slováci ve hře ještě Bt (popř. Bteer) nemají  ;D.

Re: problem

Reply #132
benpat > Bt/Bdt prijdou na radu snad pristi tyden ... samosebou i ve vychodnim provedeni :-) ... takze vydrz, Prtka, vydrz ;-)

Re: problem

Reply #133
Hmm, tak sem dopad jak sedlaci u chlumce. Pokud mi vlak poskakuje od nastupiste dal, pomohlo zkraceni soupravy. Ted mi ale poskakuje mimo peron na waypointu :-( Napada nekoho, co s tim? Zkraceni podle ocekavani nepomohlo.

Re: problem

Reply #134
No já si na to "poskakování" vlaků už pomalu zvykám. Myslím si že je to způsobeno nějakou chybou v programu, jelikož jsem vypozoroval, alespoň u mne, že pokud mi jede vlak z pravého horního rohu do levého dolního rohu tak při výjezdu z nástupiště poskočí a pokud jede opačně tak neposkočí. No a aby to nebylo tak jednoduchý, tak to nedělá na každým nástupišti ale jen někde. Tak a teď "babo raď ". Jedinej faktickej problém jsem s tí měl ve chvíli, kdy se mi hned za nástupištěm dělili koleje, vlak totiž poskočil až za semafor do obsazeného úseku, ale jen na půl, kousek zůstal na nástupišti a tím mi zablokoval dopravu. Tak jak jsem již napsal, zvykám si, jelikož nevím jak to opravit.

Re: problem

Reply #135
Jak jsem řekl dříve, já jsem tohle zatím nepotkal. Pouze pokud posílám vlaky do depa, tak vlak jakoby zamrzne a čeká, dokud přes něj neprojedou další vlaky a neuvolní se trať - a občas k tomu poskočí, což způsobí problémy, pokud je poblíž nádraží nebo velkého možství semaforů, ale v normálním provozu ne.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: problem

Reply #136
Já s poskakováním vlaků žádné problémy nemám. Všude mám zavedeny dvoukolejky s autoblokem a na vjezdech návěstidla pro volbu koleje. Největší problémy mi dělaly nákladní vlaky u vjezdů do stanic, čekaly na uvolnění někdy i celý den, vyřešil jsem to postavením nákladních spojek mimo zhlaví a peróny stanic.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: problem

Reply #137
Nedalo mi to a trochu jsem experimentoval. Poslal jsem do těch mejch problémovejch stanic jinou soupravu a to Ledovce. Žádný problém s "poskakováním" vlaku na výjezdu. Tak jsem vyzkoušel u původních souprav vyměnit vagóny Bmto za vagóny Bap (oboje produkce SIMovy fabriky na vagóny) a ejhle, "poskakování" se nekoná. Jsou to v podstatě identické vagńy jen s jinou časovou dostupností. Může být chyba v PAKu? DAT soubor je myslím naprosto identický až na jméno a onu časovou dostupnost. Pak už mě napadá jenom nějaký problém v barvách který hra nedokáže překousnout.
Tedy prosba pro SIMa, mohl bys na to kouknout a trochu zapátrat? Vagón je to hezký a hlavně s velkou kapacitou, rád ho používám.

Re: problem

Reply #138
Zkusim se na to podivat - zatim me ale vubec nenapada, kde by mohl byt zadrhel. Schvalne to zkusim udelat nekde taky tak - tedy problemove vagony vymenit za jine, ale stejneho rozmeru a se stejnymi vlastnostmi....

Jen me napada ... pomohla vymena vsech vozu, nebo stacil jen jeden?

Re: problem

Reply #139
Sim - zkusil jsem nejdřív vymenit v soupravě tři poslední vozy a potom pro změnu tři přední vozy a nepomohlo to, bylo třeba vyměnit všechny.