Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555471 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2030
ÚTD? Co to je? Pokud jde o tu texturu na základech těch dvou bočních částí, samozřejmě jí mohu pozměnit - dát jí jinou barvu (například víc do šediva - aby více splývala s šedí na zemi) a také zároveň s tím změnit čáry, nejlépe tak, aby na každé straně byl jiný vzorek.

Stanici v Zahrádkách u České Lípy jsem neviděl. Já jsem jako vzor tvaru použil (asi podobnou - k té tebou zmiňované) budovu nádraží v Ledečku, ale udělal jsem docela dost změn - barva je jiná, výška a hloubka střední části rovněž, také přístřešek má jinou velikost (ale ten na tom obrázku není vidět).


Samozřejmě zatím chybí téměř všechna okna. Po jejich dodání se to určitě zase trochu vylepší.

A mimochodem, já vím, že jiné podobné (tzn. větší než 1*1) nádražní budovy již přítomné v hře jsou mnohem lépe udělané, ale taky tohle je moje první taková stavba.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2031
Ústecko-teplická dráha. Sám plánuji udělat svoji "domovskou" stanici. Ale odrazuje mě dělat se "řezníkem". Až se s ním naučím (a budu mít chuť na ty 4 pohledy) tak bude možná hotová.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2032
Aha. Pokud jsi tou nejhonosnější budovou této dráhy měl na mysli právě nádražní budovu v Teplicích, jejíž okna jsem si vypůjčil, tak ta byla honosná kdysi ... ale teď by za její stav někdo potřeboval nakopat zadek do fialova. Další podobně velká budova a přibližně ze stejné doby je ještě v Ústí nad Labem (na nádraží Západ) a také v Chomutově.

A mohl bys mi vysvětlit toho "řezníka"?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2033
Byla honosná když v ní sídlilo ředitelství ÚTD tj. za R-U. Řezníkem nazýváme ten program, který "rozporcuje" obrázky staveb na něco, čemu rozumí simutrans. Ale za živýho boha si nevzpomenu jak se jmenuje ???
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2034
TileCutter.

A mimochodem, z všech staničních budov přítomných ve hře, když nebudu brát v potaz německý pak128 (kde dvě z nich podle skutečnosti jsou; jak je to v britském pak128 nevím), tak pravděpodobně žádná není vytvořena podle skutečnosti. Ale přesně to ví asi jen Vilvoh, Prissi a spol. Tak nevidím důvod, proč by to moje dílko nutně muselo přesně odpovídat nějaké skutečné budově.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2035
Napadla me takova ptakovinka ... je nejak mozne, aby "neco" ve hre penize nezralo, ale naopak vydelavalo - aniz by se to muselo primo ucastnit prepravy?

Napadlo me neco ve stylu servisni dreziny nebo vozu na kontrolu troleji... koupilo by se to, ale pri jizde by to penize nezralo, naopak vydelavalo. Samosebou by byl problem s trasovanim, ale to v tuhle chvili neresim.

Neco podobneho by byla "brousici" tramvaj a nebo bateriovy vuz, ktery je mozne pripojit k akumulatorove lokomotive a "snizit" ji tim naklady. Je mi jasne, ze treba ta masina by sla resit tak, ze bych ji udelal ve dvou verzich - jako samostatnou s naklady X ... a potom jako pevne spojenou s akumulatorovym vozem, pricemz naklady budou X-neco...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2036
Sám jsem o něčem takovém přemýšlel. Ale to by musela být v simutransu možnost poruch a poškození. Jednou možná přijde čas kdy se po projetí určitého počtu vlaků objeví pomalá rychlost, a pro odstranění bude muset vyjet z depa MUVka s traťováky:)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2037
Sim: Podle mého nejlepšího vědomí to nejde - všechny ceny a spotřeby jsou bezznaménkové.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2038
Zpátky k nádražní budově:

1. já jsem použil fotografii nádražní budovy v Teplicích opravdu jen pro ukázku tvaru těch oken, protože neznám žádnou jinou budovu s takovýmto tvarem oken - přestože jsem si jist, že tento tvar oken je i na spoustě jiných staveb

2. já vím, že použitý styl stavby až tak moc neodpovídá tomu, jaká okna budou alespoň na přízemí použita

3. obávám se, že pro Simutrans by nádražní budova v Teplicích měla délku alespoň čtyř nebo pěti dílků, ne jen tří

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2039
Sim: Podle mého nejlepšího vědomí to nejde - všechny ceny a spotřeby jsou bezznaménkové.

Už jsme o tom spekulovali při řešení "Turbínek" s "bandaskou" nebo bez ní... původně totiž byla představa, že by vůz s bandaskou (cisternou řady Ra) měl sníženou rychlost (konstrukční parametry vagonu Ra), které by ovšem kompenzovaly nižší náklady. Když jsem zjistil, že při záporných nákladech na Ra souprava nefunguje tak, jak by měla, radši jsem od této myšlenky ustoupil.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2040
No. Tak jsem zjistil, že asi budu muset ta okna udělat, jiná, protože mi nechtějí svítit správně. Měla by svítit všechna a nesvítí málem ani jedno. A přitom nejde o jejich barvu. Jediná správně svítící plocha jsou dveře. Samozřejmě to mohu Shadem opravit, ale raději změním tvar a velikost oken. Navíc si nejsem jist, jestli se ten tvar oken vzatý z nádražní budovy v Teplicích v Čechách pro tuto (myslím tím tu mnou vytvářenou) budovu hodí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2041
Mě se těch oken zdá zbytečně moc. Ze tří pater bych udělal dvě, a místo třetího jen dvě malá nebo jedno kulaté okénko pod střechou, v tom místě pobitém prkny :) Místo nich jen okrasně vyřezávané trámy typické pro česká nádraží.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2042
To taky vím, že těch oken je moc. Při postupu, kterým tvořím já to zprvu nebylo vidět, že těch šest je moc. Čtyři v řadě o něco širší a s většími mezerami mezi nimi budou lepší. Pak by už okna měla svítit správně. Nejsem si pouze jist, jestli barvu těch oken nezměnit - a nedat buď ty tmavší nebo ty světlejší. Tahle barva (87,101,111) se mi ale zdá nejvhodnější.

PS: na e-mail jsem ti poslal desetinásobný zoom.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2044
Mám jí připravenu.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2045
VM: 2,3MB není velikost pro mobil a EDGE/GPRS internet :)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2046
dik za info, skoda.... ale nevadi, zpestrime si to jinak :-)

Pred chvili jsem nahral na web dalsi kompletni vagon Bdmtee v CZ i SK variantach: http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg16277#msg16277 ... takze sosejte ... a zaroven poprosim o aktualizaci depozitare :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2047
No nevím, depozitář nějak stagnuje, vypadá to jako kdyby Ota již nebyl mezi námi ??? :(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2048
Ouch... Omlouvám se.

Okna na bočních částech už mám změněna. Všechny jsou už jako v horní řadě původního návrhu - čtvercová s jednoduchou trojúhelníkovou ozdobou nad, což teď už bude vidět. A jsou jen čtyři v řadě a hlavně jsou větší, především širší.

Pro středovou část mne napadlo, jelikož takových budov znám několik, že jelikož některé nádražní budovy mají halu vysokou jako dvě podlaží (i když u této budovy to asi nebude to pravé ořechové), zvětším okna této části tak, aby byla vysoká pro obě podlaží. Tak mohu alespoň na této části udržet ta ozdobná okna.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2049
Nádraží v Tanvaldě by mohlo být dobrou inspirací...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2050
To je možné, ale pro co? Fotky, které jsem na internetu našel totiž nejsou nic moc. Všechny jsou totiž z takové vzdálenosti, že se dá většinou stěží určit tvar budovy, natož vidět okna.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2051
První fotka 471 v najbrtu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2052
Nevím proč, ale první reakce byla "hm... mycí houba... cože?"

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2053
??? Co prosím? VS, mohl bych vědět, komu patří tvá reakce? A co má býti jejím obsahem?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2054
Bylo to na ten obrázek od benpata (skloňování?)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2055
Aha. Ale nevím, co má řada 471 v novém vybarvení společného s mycí houbou. Je ale pravda, že i když mi to samotné vybarvení nějak zvlášť nevadí, tak použitý vzor je děs běs.

A tady ještě přikládám náhled na to, jak by měla vypadat střední část z druhé strany. Musím však upozornit, že nad základní plochu přijde přidat plotna ve výši těch bočních příchodů, které jsem ještě nepřipravil pro toto otočení střední části budovy.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2056
Díky na Ešus jsem málem zapomněl! Hned jsem se do něj pustil a zatím mám tohle...

Sice jsem ho měl rozpracovaný už v době, kdy byla zveřejněna jeho "fotošopová" studie, ale teď když je známý oficiální design a máme oficiální paletu barev, bude to mít větší grády.

Každopádně hotová bude někdy o víkendu (asi) a možná že se dostane i na finální upravu Emauz a jejich vydání. Jinak co se týče Projektu Š. ten zatím vypadá zhruba takhle:

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2057
Když nebude mít Ešus v novém vybarvení rok odchodu do důchodu, tak bych to docela uvítal.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2058
No, taky nevím co s mycí houbou má společného... Ale začínají se tu množit velice pěkné budovy jako houby po dešti :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2060
Ta 471 vypadá zajímavě, jen tak dál.
Další věc nedávno jsem jel po Zlínce a v úseku Otrokovice - Zlín střed a v regionově se převáželi balíky. Sime nedalo by se udělat do 914 (014) převoz pošty?

Když jste se pustily do těch budov, nebylo by dobré udělat seznam památek a budov které budeme potřebovat pro CZ pak?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2061
Nevidím na tom nátěru nic zajímavého. Je na 80% identický s továrním I. série, akorát trochu jiné odstíny (téměř nerozeznatelné) a náhrada červené tmavě modrou. Vzali tomu zbytek šťávy co ten nátěr měl...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2062
Když jste se pustily do těch budov, nebylo by dobré udělat seznam památek a budov které budeme potřebovat pro CZ pak?

seznam památek (čili atrakcí) - je samozřejmé, že těžko můžeme chtít všechny, přestože by si jistě každá své místo zasloužila. Některé jsou v tak špatném stavu nebo k nim není dost materiálů, že nakreslit je není možné. A některé mají tak složitý tvar, že i když k nim je materiálů dost, tak je stejně nemožné je nakreslit.

seznam ostatních budov - záleží na typu podle hry; průmysly bych však řešil v jiném téma. Radnice, další nádražní budovy, další městské budovy (RES, COM, IND) ... a nic dalšího mne v tuto chvíli nenapadá.

A přikládám další náhled na nádražní budovu. Již s tou částí, co na předchozím náhledu chyběla a také už jsou opraveny boční příchody. Pravděpodobně poslední náhled v hnědé. Další již budou v nových barvách.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2064
Vypadá to dobře, už se těším až ho vydáš.

Nový přírustek do rodiny Najbrt. Tedy vůz WRmz.