Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1554561 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2416
Ty značky nevím to uvidíme až s dalšímy vozy (a navíc se to Ačko nejspíš lakovalo narychlo, protože u dveří leze zelený pás, jdeto vidět na fotce. tak asi flakly staré nálepky), ale Najbrt dělal pro čd i nové značky. např:

Tomme do balkánu se má lakovat vše s čím se počítá do budoucna. Takže i diesly, ale máš pravdu diesel jsem na návrzích neviděl.

Sime na podzim vyjedou nové reko vozů. Bude to řada ARmpee. Když bude foto a info mohu dodat a uděláš ho? A bufetové vozy se ti dělat nechcou? I když z nich jsou (budou) ARmpee.
Jinak sime dík za to Bds.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2417
benpat > jasne ze udelam, jde jen o to znat konkretni podobu. Co se bufetovych vozu tyka, je v tom trosku potiz. Pokud vim, zaklad byl ve vozech BRam, ktere se delaly polomacene pro Vindobonu (jsou soucasti paku 053 a 054 vozu) a udajne i zelene pro vnitrostatni provoz (jenze ty jsem nikdy nikde ani na fotce nevidel, tak sem je nedelal). Dva z vozu BRam jsou predelany na Bdt rady 056 (resp. Bdt754), delal jsem je take, jsou take soucasti 053 a 054 paku. Zbyle vozy by mely byt dnes pod predchozim oznacenim BRn rady 055 a soucasnem oznacenim BRn790 urceny k tebou popisovane repasi na ARmpee ... jenze nemam tucha, jak vypadaji. Teda mam. Nasel jsem tuhle fotku:

Podle tehle fotky by puvodne motorakove hospody mely byt v IC/EC schematu, coz mi prijde padly na hlavu. Pokud budou razeny do klasickych souprav, jsou jim komponenty pro motorove vlaky k nicemu, pri razeni do motoraku to bude vypadat blbe a urcite by o nasazeni hospody do motoraku neco nekdo vedel.... takze sem to "pro sichr" taky zatim nedelal.

Jo a kdyz koukam na ty znacky, u spousty z nich nevim, co si pod tim predstavit... nemas nekde vysvetlivky :-D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2418
Ten integrál u "max 3 kW" mě pobavil, stejně jako "nedlabat v nose!" nebo "heliport" :) Jinak mi není jasné k čemu zrovna 15 a nač je ten minaret, ale zbytek mi připadne jasný... to je dvě ze 36 čili 6%, na vládní zakázku slušné neplýtvání... ;)

S balkány bych si hlavu nelámal, dokud nebudou jezdit, ale s tím názorem jsem asi jak tak koukám sám.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2419
Sime tady máš údaje a foto buf. vozů: http://zeleznice.e-metro.cz/rady/rada_wr_nov.htm
                                                    http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=162
                                                   
                                                   
                                                   
                                                   

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2420
Je pravda, že na balkán je času dost... třeba se stane že někdo z těch, co o balkánu rozhodli se konečně probudí vyndá ruku z nočníku a zase rozhodnutí zruší. Teď je největším a asi nejlepším nápadem tohle:



Kdo používá CZ lokomotivy už měl tu čest s odstrojenou verzí :D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2422
Ja se taky "pochlubim", co je u me noveho...

Resil jsem s TommPa9 doladeni vlakove sablony, protoze porad dochazi k urcitym nesrovnalostem a tak jsem na "nove" sablone zacal delat. Moje prvni sablona totiz byla delana hodne narychlo a treba u podvozku jsem pozdeji pristoupil k uprave, kterou jsem do sablony uz nezanasel.

A uz od zacatku byly "stanoveny" tri zakladni varianty, co je cilem:
a) upravit sablonu pro tvorbu kolejovych vozidel podle mych poslednich poznatku, s pozicovanim nehybat

b) upravit sablonu a pozicovani srovnat s vozidly origo paku tak, aby se lisily pouze ve svislem smeru

c) upravit sablonu a pozicovani dorovnat tak, aby vlak zastavoval v nastupisti spravne (ted v nekterych smerech nedojizdi a v jinych prejizdi) a prirozene se "ohybal" v oblouku

Teoreticke vyhody a nevyhody:
a) nejmin prace, jen kosmeticka uprava, ale zaroven graficke nesrovnalosti v zastavkach nebo pri kombinovani vozidel origo sady

b) pracnejsi, ale ne o tolik (jen by se vsecko o par pixelu nekam posunulo), lepsi (ale stale ne prilis dobry) pocit pri pouziti vozidel origo sady, podobne nesrovnalosti v zastavkach

c) nutnost rapidne vse posouvat a nekompatibilita s jinymi vozidly by byla vyvazena podstatne realnejsim grafickym vnimanim

No a ted predpoklady pro jednotlive varianty, zacnu odzadu:
c) zatim to jeste nemam overene (planuji v nejblizsi dobe), ale vse nasvedcuje tomu, ze to je vlastne nesplnitelny pozadavek. Konkretne muzu klidne doladit sablonu tak, aby vlak zastavoval ve stanici spravne, ale zrejme dojde k podstatnemu zhorseni "lamani" vlaku v zatacce. Naopak, pokud to doladim do zatacek spravne, nebude to sedet ve stanici. Soucasne pozicovani je tedy zrejme kompromis mezi tim, ceho lze docilit a na co jde jeste koukat, aby to bylo pekny. Pokusy budu delat, ale vse v tuhle chvili nasvedcuje tomu, ze tudy cesta nevede. Z grafickyho hlediska skoda, na stranu druhou timto vypadava nejpracnejsi varianta.

b) duvodem pro uvahy o teto variante byly presahy vozidel a jinde prilis velke mezery pri pouziti vozidel podle me sablony spolecne s vozidly origo paku do jednoho vlaku. Nicmene, jak se zda, ani tudy cesta nevede, protoze tvorba vozidel origo paku se presne nedrzi dane sablony - lepe receno, kazdy tvurce ji chapal po svem. Staci si totiz sestavit vlak pouze z vagonu origo paku - typicky treba vagonu pro prepravu kusoveho zbozi - a pouzit kazdy vagon jiny. Nektere vagony se presahuji, jinde jsou velke mezery, nekde nesedi vagony ani ve stejne vysce "nad" kolejemi... takze jsem dosel k tomu, ze vlastne nemame na co se srovnavat, kdyz je to co kus to original.

a) nakonec tedy vse ukazuje pro tuhle nejmene pracnou a pritom zaroven jedinou pouzitelnou variantu i za cenu toho, ze nektere vagony origo sady tvori v kombinaci s vozy podle me sablony nekdy docela bizarni spojeni.


Tim chci rict hlavne to, ze ted uprednostnuju vytvoreni nove sablony, dalsi vozidla budou zverejnena zrejme az po jejim dokonceni a vydani.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2423
ČD 124 - 200 km/h - konečně slušná rychlost - dle www.prototypy.cz byl vyroben jen jeden kus - tak jsem zvědav, jak dlouho bude k dispozici

DB 180 - stejná konstrukce jako 372 - dvojsystémová lokomotiva schopná jezdit pod 3kV stejnosměrně i 25 kV střídavě s frekvencí 50Hz.

ÖBB 1044 - vždyť tohle u nás nejezdí; neměl to být náhodou Taurus, který má ale označení 1016 a 1116? Ten jsem viděl minulý týden v Kolíně táhnout mezinárodní rychlík Vindobona.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2424
VaclavMacurek > podle puvodni dohody by prototypy mely byt k dispozici pouze po omezenou dobu nebo trochu jinak znevyhodneny oproti seriovym strojum (drazsi provoz nebo vyssi porizovaci cena), aby byla nejaka motivace je vyuzivat opravdu jen zridka. Samosebou je to jen vec dohody a neni problem nastavit bezne podminky, pokud se na tom shodnem.

Co se tyka rychlosti lokomotivy 200km/h ... predpokladam, ze nadseni trosku opadne ve chvili, kdyz se dozvis, ze v te dobe nejrychlejsi vagony byly na rychlost 160km/h.... aspon na nasich drahach.

ÖBB 1044 nema byt Taurus, Tomovi se proste tahle lokomotiva libila a tak si ji nakreslil.

Jinak pro uklidneni ... jak Taurus, tak Herkules, obe lokomotivy v planu jsou :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2425
ČD 124 - 200 km/h - konečně slušná rychlost - dle www.prototypy.cz byl vyroben jen jeden kus - tak jsem zvědav, jak dlouho bude k dispozici

DB 180 - stejná konstrukce jako 372 - dvojsystémová lokomotiva schopná jezdit pod 3kV stejnosměrně i 25 kV střídavě s frekvencí 50Hz.

ÖBB 1044 - vždyť tohle u nás nejezdí; neměl to být náhodou Taurus, který má ale označení 1016 a 1116? Ten jsem viděl minulý týden v Kolíně táhnout mezinárodní rychlík Vindobona.

Abych to upřesnil.
ČD 124 je stavěná na 200km/h to souhlasí. Ovšem momentálně má povoleno 160 u nás kvůli nedostatečné brzdící síle jen 90. uvedení 1971 (to asi víš) používá se do teď. opravdu byla vyrobena jen jedna a to kvůli testování komponent. Jinak odpovídá sériové 123. momentálně není nijak znevýhodněna.

DB 180 není jen stejná konstrukce. Je to naše 372 jenom provozovaná v Německu pod jiným značením.

ÖBB 1044 je taková lokotka pro radost přesně jak řekl sim. Až uvidíš její parametry taky budeš mít radost. (160 km/h, 5280 kW, 84t) rok uvedení si nepamatuju ale měl by být někdy na počátku 70. let. takže by se rozhodně hodila. Každopádně je to poměrně hezká lokomotiva tak proč jí neudělat? stejný důvod vzniku je i u prototypu ČD 124. tam mě pro změnu učaroval současný nátěr.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2426
Tak, "podlahova" verze sablony je na svete:

podlaha_a3 6,5m
podlaha_a4 8,7m
podlaha_a5 10,9m
podlaha_a6 13,1m
podlaha_a7 15,3m
podlaha_a8 17,5m
podlaha_a9 19,7m
podlaha_a10 21,9m
podlaha_a11 24,6m
podlaha_a12 26,2m
podlaha_a13 28,4m

... a ted vysvetlivky pro pouziti:
- zelene a cervene je naznacena plocha koleje, po ktere se otaci kolo ... tyhle cary je potreba samosebou ve vsech pohledech smazat
- pokud se jedna o soucasny osobni vagon (tedy s narazniky pod vagonem a s prechody mezi vozy), pouzivam sablony od kraje ke kraji, tedy v bocnim pohledu jdu pres narazniky (napr. v sablone 8 ma pak skrin vozu delku 45 pixelu), v iso pohledech vyuzivam plochu vcetne modrosedych pixelu na celech vozu. Vozy jsou pak na sebe prakticky nalepeny.
- pokud se jedna o starsi osobni vagon nebo jakykoliv nakladni vagon (s narazniky precuhujicimi pres skrin vozu) v bocnim pohledu vyuzivam pro skrin jen prostor mezi narazniky, v iso pohledech vyuzivam pro skrin jen podstavu bez sedomodrych pixelu na celech. Tim se vytvori vetsi mezera mezi vozy, stejne jako ve skutecnosti
- umisteni narazniku v iso pohledech a v odjezdovem/prijezdovem pohledu zobrazuji svetle modre pixely - vse je ale jen orientacni a ke kazdemu typu vozidla je potreba pristupovat individualne, aby to vypadalo dobre
- pokud nemam jistotu, udelam vozidlo v danem pohledu spis o pixel kratsi nez delsi - vzdy vypada lip, kdyz je tam vetsi mezera, nez kdyz se dva vagony slejou v jeden
- u sablony uvedena delka je orientacni "jmenovita" delka vozidla pres narazniky, nemusi byt striktne dodrzovana, je to vicemene jen voditko, kam ktery vagon/lokomotivu zaradit. Pokud chci zduraznit rozdilnou delku dvou jinak podobnych vozu, presunu jeden z nich do sousedni kategorie, i kdyz tam jeste "matematicky" nepatri.
- sablonu neni potreba striktne dodrzovat, vzdy jde hlavne o to, aby vse vypadalo co nejlepe. Je take vhodne si vlastni tvorbu sestavit do vlaku s jiz hotovymi vozy (treba osobni vagon B) a omerit mezery pred a za vagonem ve vsech pohledech.


Edit: doplnena sablona podlahy a3 a pro lepsi nazornost smerove orientace je tu priklad na Tommove 714:

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2427
Díval jsem se na Herkulese a ten má teda dost mizerný výkon - pouhých 2000 kW - při maximální rychlosti 140 km/h budou potřeba alespoň dvě lokomotivy, aby utáhlly osobní vlak o délce osmi polí - u vagonů z výchozí sady určitě, pokud jde o české add-onové vozy, tam to nebude o nic lepší.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2428
VaclavMacurek > s ohledem na nase nejvykonejsi diesely (cca 1400 kW) mi ta poznamka a pouhych 2000kW prijde jako blbej ftipek. Ja vim, ze by clovek cekal, ze kdyz uz moderni diesel, tak poradne nabusenej. Jenze vysledkem by byla silena spotreba nafty.
Ono jde totiz v realu zase o to, ze Herkul ma sice maximalku 140 km/h, ale nikdo neplanuje, ze ji bude vyuzivat s patnactivozovym osobakem plnou rychlosti. Bud je planovan na dlouhej rychlik, nebo na kratkej osobak ... konkretne v Plzni taha Herkules to, co dosud tahal jeden Brejlovec, tedy ctyrvozovy rychlik. To vse je jeste okorenene situaci, ze u nas prakticky neni trat bez dratu, kde by slo vyuzivat rychlosti pres 100km/h a i v rychlejsi cizine jich taky zrovna moc nebude.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2429
Při prohledávání sítě jsem na stránkách společnosti Pars Nova našel zajímavou fotografii:


a tamtéž jsou i katalogové listy některých strojů

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2430
Me moc ta fotka neprekvapila, o tom ze se rade 460/560 rika jednotka a pritom je to "jen" bezna souprava, ktera se malokdy rozpojuje jsem uz psal. Z tech katalogovych listu jsem vychazel, kdyz sem relal RN a ridici vozy k Hydre, ale nenapadlo me hodit link sem - muze se hodit, treba pro tramvajotvurce.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2431
VaclavMacurek > podle puvodni dohody by prototypy mely byt k dispozici pouze po omezenou dobu nebo trochu jinak znevyhodneny oproti seriovym strojum (drazsi provoz nebo vyssi porizovaci cena), aby byla nejaka motivace je vyuzivat opravdu jen zridka. Samosebou je to jen vec dohody a neni problem nastavit bezne podminky, pokud se na tom shodnem.

On bude možná problém s tím, že každý prototyp si zaslouží individuální přístup. Když to vezmu obecně je celá řada možností jak jednotlivé prototypy mohly dopadnout a částečně podle toho je nutné k nim přistupovat.

- vozidlo bylo navrženo jako nová řada a díky technické závadě bylo zlikvidováno (TL 659.001-požár ve strojovně)
- vozidlo bylo navrženo jako nová řada a díky vysokým provozním nákladům, náročnosti provozu nebo nevyhovující koncepci bylo vyřazeno (TL 659.002-v roce 1966 prodáno dopravní škole a rozebráno)
- vozidlo jezdí všude kolem ČR, u nás jenom testováno, ale během testování bylo vytlačeno jinou koncepcí (T 679.2)
- vozidlo vzniklo úpravou poslední vyráběné řady, existuje tak jen jeden vůz a vozidlo je používáno ještě dnes (ČD 124)
- vozidlo mělo být dodáno ve větší sérii ovšem po dodání několika prvních kusů se zjistilo, že je náročné na obsluhu a místo něj bylo dodána jiná řada (Inženýrská lokomotiva 476.0)

Právě díky těmto možnostem (to jsou všechny se kterými jsem se zatím setkal) je těžké říct tak je to prototyp bude mít 3x 5x 6x 10x 100x větší náklady než série. Zároveň se nedá říct, je to prototyp bude dostupný jenom rok. Nebo bude mít dražší pořizovací cenu. Obecně řeknu, že se pokusím udělat onen prototyp co nejreálnější. Tak, aby co nejvíc ve hře odpovídal předloze.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2432
Takže dlouho jsem se neprojevil tak popíšu připravovaný novinky.

1) Zjistil jsem, že ceny a náklady lokomotiv CZ paku jsou lehce disproporcionální a neopovídají poměru v reálu. Proto jsem téměř celý včerejší večer věnoval výrobě tabulky se vším co může v CZ paku tahat vlaky. Z těchto údajů jsem vytvořil vzorec podle kterého budu určovat ceny za provoz i za nákup. Takže by konečně měly všechny lokomotivy sedět a už nebude možné pořídit si za cenu jednoho Sergeje 20 Albatrosů (příklad) jenom proto že mají neodpovídající ceny prořízení.

2) Seznam lokomotiv dostupných pro CZ pak se rozšířil o:
-ČSD 422.0 Malej Bejček
-ČD 755 Brejlovec
-ČD 752 Brejlovec
-ČD 775 Pomeranč
-ČD 776 Pomeranč
-ČSD T 698.0 Kokakola

3) Někde mi ušlo přečíslování řady 752 Bardotka (nebo dokonce zrušení?) Jinak si nedovedu vysvětlit proč je 752 Bardotka i Brejlovec? Neví o tom někdo (třeba BenPat) něco?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2433
Jo vím, 752 Barbotky neměly parogenerátor. Když se začalo uvažovat o rekonstrukcích Brejlovců, tak se ze 752 Bar. staly 751.3 a tím se uvolnila číselná řada pro brejlovce. Jinak 752 Brejlovec byl rekonstruovanej jeden kus. Dnes je z něj 753.75X.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2435
Jestli mysliš 752 001 tak má samozřejmě modrý Cargo lak. Jinak ten modro-červený (oranžový) ladil dobře k btmo.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2436
Tome když už děláš různé odvozeniny a rekonstrukce lokomotiv, měl bych návrh na novou loko. Nechceš udělat lokomotivu 708 (Lego)?
Dnes jsou u Carga, ale kdysi jezdily i na Os s 010.  http://www.atlaslokomotiv.net/loko-708.html


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2437
benpat > neboj, na 708 ho ukecavam od te doby, co udelal 714... takze driv nebo pozdeji se objevi :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2438
Zkusebni verze nakladnich vozu CSD pro pak 128:
Dvounapravovy otevreny vuz Vtr pro prepravu sypkych hmot http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.vtr.pak.
Dvounapravovy kryty vuz Ztr pro prepravu paletovaneho zbozi http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.ztr.pak.

Prosim o vyzkouseni a vyjadreni se, zda touto cestou ano. Snazil jsem se o maximalni realnost, takze je tu par odlisnosti od vozu zakladni sady:
- kapacita odpovida skutecnosti, ve hre je u srovnatelnych vozu nizsi
- rychlost odpovida skutecnosti, ve hre je u srovnatelnych vozu nizsi
- oba vozy maji delku 10 metru, ve skutecnosti mohou byt razeny do delsich vlaku, nez umoznuje hra, proto jsem je zpracoval i ve verzi dvojic vozu. Tyto dvojice nejsou nijak zvyhodneny ani znevyhodneny oproti dvojici jednotlivych vozu, slouzi pouze k moznosti tvorit delsi soupravy vlaku.
- pozicovany jsou na nedavno zverejnenou sablonu, takze by mely jit bez problemu spojovat se vsemi hotovymi vagony, lokomotivami a motoraky z tvorby moji a TommPa9. Naopak pri spojovani s vozy origo paku se objevuji vetsi nebo mensi graficke nesrovnalosti.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2439
Sime zkoušel jsem vůz Vtr a jsem spokojen. Jen mě napadlo, nešla by ta dvojce udělat tak, jako tvoje první verze osobních vozu se služebním oddílem? Jako např. BDs. Protože když dáš do soupravy dvojičku a zároveň dáš jednoduché vozy tak to vypadá divně. Oni se totiž jinak lámou do odlouků a do stoupání či klesání. Šlo by to?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2440
benpat> bohuzel ne ... kdyz si vezmes treba BDs, tak jsou to vlastne ve hre dva vozy, kde kazdy predstavuje jednu polovinu, takze z pouzitelnych 24 vozidel ti to "sezere" dva kousky. U techdle nakladaku byl ucel prave "sloucit" vic vozu do jednoho herniho, aby jich bylo mozne radit do vlaku vic. Takze kdyz si das dve masiny, muzes za ne zaradit jeste 22 dvojic, takze to opticky (samosebou s prihlednutim ke grafickym nedokonalostem v zatackach) vypada, jako by vlak mel dve loko + 44 vagonu. Pokud bych to rozdeloval na dva, vratil bych se zase naopak na zacatek, tedy k jednotlivym vozum.

Ono asi takhle... ja to bral hlavne jako moznost zpestreni. Tyhle vozy jsou provozovany jednotlive a nikoho nenutim je pouzivat po dvojicich. Naopak planuju casem "dvojvagony" skutecne, kdy jsou jednotlive vozy nerozebiratelne (tedy nedelitelne za provozu, dilensky to samosebou rozpojit lze) spojeny v jakousi dvojvozovou jednotku. Prikladem muze byt napr Hirrs... takovyhle dvojvagon se pak bude chovat podobne jako napriklad RegioNova.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2441
Zkusebni verze dalsich nakladnich vozu pro pak 128:
Dvounapravovy kryty vuz Gbgs pro prepravu paletovaneho zbozi,  dvounapravovy kryty vuz Gbgkks pro prepravu obilovin a ctyrnapravovy kryty vuz pro prepravu paletovaneho zbozi ... vse je v jednom paku: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.gbgs.pak.

Dale jsem graficky "doladil" jiz drive vydane dvounapravove spesninove vozy Gbkkqs a Gbkkqss, jsou ulozeny na miste puvodnich, takze si jen sosnete pak soubor znovu vehicle.vagon.gbkkqs.pak.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2442
Pohral jsem si s Vtr a doplnil ho o verzi pro prepravu dreva ... vse je soucasti puvodniho paku, ke stazeni tedy na stejnem miste http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.vtr.pak.

Abych trochu odlisil prazdny vuz pro drevo od prazdneho vozu na uhli, ma ten "dreveny" vnitrek trochu ladeny do modra, jinak je zcela totozny. Pokud se nekomu nezda kapacita 30 tun i pro prepravu dreva, je to skutecne realne. Vagon ma loznou plochu 24,4 m2, drevo je modelovano do vysky nakladu 2,3 metru, takze cca 56 m3. Merna hmotnost dreva je ruzna, ja jsem uvazoval cca 700kg/m3 a protoze se jedna o imitaci kulatiny, je potreba pocitat s cca 75 az 80% uvazovane hmotnosti. Na 30 tun to pak vychazi prakticky presne :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2443
benpat > neboj, na 708 ho ukecavam od te doby, co udelal 714... takze driv nebo pozdeji se objevi :-)

O nás bez nás? To je skoro jako na třídních schůkách... Na 708 se možná časem dostane... Časem až budu chtít a mít náladu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2444
Tak jsem se na to pustil rovnou :D ono mi to prostě nedalo...


alternativa

Jinak dotaz k páře: Chcete raději lokomotivy vyrobené pro ČSD nebo i ty co ČSD dostala po rozpadu Rakouska-Uherska? Nebo oboje? Každopádně si řekněte jaké lokomotivy konkrétně chybí protože já tomu prd rozumím :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2445
Mel jsem tu cest vyzkouset v ramci testovani novou 708 uz v provozu a jsem nadsenej. Paradoxne ale pri trosku jinem pouziti, nez jsem predpokladal.

V provozu ji ma bezny smrtelnik moznost videt nejcasteji s pripojnaky 010 a jejich mutacemi, ve hre je ale mnohem atraktivnejsi pouziti teto lokomotivy spolu se dvema vagony Ztr nebo Vtr, kdy tato souprava ma slusnou kapacitu, je prijemne svizna a rychla a pritom ji staci pouze jednodilkove nastupiste. Pro vlecku ve meste, kde je nedostatek prostoru, idealni. Fakt jsem nadsenej.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2446
V souvislosti s dieselama jsem TommPa9 zadal o Hektora ... shodou okolnosti jsem na nej nasel prijemne podrobnou galerku, tady je link http://picasaweb.google.com/mojettgalerie/T435040#

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2447
Když už jsme nakousli testování tak po mojí testovací trati se neprohání jenom 708čka! Mezi testované novinky patří i ČD 100 kapesní bobina, 743, 740, 755, 752 a víc mě momentálně nenapadá... Každopádně kvůli přeceňování se bude muset na světlo světa pustit komplet celý balík...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2448
Mno, jak sem psal uz vcera po icq... pro nektery vozidla mam vyuziti ihned, vicemene na ne cekam - typicky to byl treba ragulin (nahrada dvojic brejlovcu a zamracenych) nebo zminena 708 (jedna z variant pro provoz 810 a jak se pozdeji ukazalo, primova vleckova loko). No a na nektery vyuziti nenajdu, dokud nepostavim nejakou novou trat. Na siti stavajici by totiz nove vozidlo bud zdrzovalo nebo zpusobovalo jine komplikace... a sem patri kapesni bobina rady 100... tu jsem si jen pustil v testovacim rezimu dokolecka a vickrat ji zatim nepouzil.

Tim chci hlavne vysvetlit, ze zatimco ostatni stroje jsem nijak nekomentoval, 708 me nadchla natolik, ze jsem ji musel proste verejne pochvalit :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2449
Ten předchozí příspěvek neměl být v žádným případě nějaká výtka ve stylu: "A co takhle 752? Ta se ti nelíbí nebo co?!" U tohohle příspěvku šlo spíš o jakous takous návnadu ve smyslu můžete se těšit ještě na... Co se týká kapesní bobiny tak u mě zatím stojí v depu, protože jsem jí nakreslil ve středu večer a od čtvrtka jsem nebyl doma... Ale mám jí!