Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1554575 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2556
Ta elektrifikace svítí úmyslně.
Úprava pražců, aby více přesahovaly, je možná - ale provedu jí až nakonec. Protože jim zároveň změním barvu tak, aby trochu lépe odpovídala podloží.

A tady je malá ochutnávka viaduktu a tunelu (a také trati samotné) pro rychlost 65 km/h:


Viadukt, trať i tunel mají jak letní, tak zimní verzi. Přiznávám se však, že bych rád vyzkoušel, jestli je možné udělat verzi pro každé podnebí. Proto potřebuji ty textury.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2557
NO TY VOLE!
Ten viadukt je parádní! škoda že bude jen pro 65 km/h! Jinak co myslíš šlo by kolem portálu udělat výstražný lemování?

Jinak zpět k texturám:
K dspozici jsou pouze ty staré a na nové si budeš nejspíš muset počkat až se capo de tuti capi vrátí z dovolené...

Jo a ještě něco... Ty bílé pilíře u viaduktu? to je jako námraza? Pokud ano nebylo by od věci kdyby byly nepravidelně bílo/hnědé... (to ber jako připomínku věčně nespokojeného remcala :D )

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2558
A kolik bys chtěl rychlost? 110? Může být, ale pro tu rychlost jej musím roztáhnout na šířku jakou mají lanový a zavěšený most. Takhle úzký se pro vyšší rychlosti nehodí.

Pokud jde o portál tunelu, podívám se, co s tím půjde udělat. Něco takového jsem udělat chtěl. O nepravidelně (sloupcově) bílo-hnědé pilíře bych se pokusit mohl, ale nesmíš zapomenout, že se díly musí opakovat, takže mezi horní a dolní okraj musí navazovat.

Už jsem začal připravovat druhý most pro rychlost 65 km/h. Nevím ale, jak se ta konstrukce správně jmenuje. Vypadá to jako viadukt, ale trať a její nosná konstrukce trati leží na pilířích, mezi kterými nic není.

BTW: ten vzorek, který je na tom tunelu jsem chtěl použít právě i na ten viadukt a také na trať samotnou, ale kvůli blbostem, které se na tom viaduktu a také na té trati objevovaly jsem ten vzorek nakonec nechal jen na tom tunelu.

A ještě něco: ono to možná nemusí být vidět, ale ten tunel nemá rovné stěny - narozdíl od toho pro rychlost 280 km/h, který je součástí výchozí sestavy.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2559
Václave tratě vypadají dobře, ale narazil jsem na problém, když postavíš most a hned na něj navážeš šikmou tratí tak tam na spoji leze podklad nesedí to k sobě. Ale těším se až na ně pustím vlaky.

Sime během tvé dovolené jsem zjistil že potřebuji delší nákladní soupravy, tak měním svůj názor dvoj vagony ano.

Tome změna grafiky u lokomotiv je super vypadá to detailnější, propracovaněji. Jen mám zato že 113 je zelená a 110 červená.
Jinak jsem narazil na rozdíl mezi tvoji a Simovou praci. Ty používáš jasnější barvy. Jde to vidět v porovnání 451/Btmo nebo 130 Via./810 Via.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2560
Rozdíl v barvách je dán tím, že Sim zmenšuje obrázky třeba odsud zatím co já se snažím namíchat barvy podle fotek. Někdy se trefím někdy ne...
u žehliček je to tak jak říkáš někde při psaní dat souborů jsem pomotal obrázek a lokomotivu...

Jinak k mostu:

Klidně mu nech těch 65 jenom mám dojem, že je pro tak krásný most tak nízká rychlost na škodu... i když pokud někomu půjde o vzhled mostu tak ho bude používat i kdyby vlak se po něm mohl prohánět jen rychlostí 10 km/h...

a ještě něco... ta neosvícená strana mi přijde světlá... zkusil bych jí nabarvit tmavším odstínem...

EDIT.: V příloze opravené žehličky

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2561
Most je fakt dobrý, sice mi trochu vadí ty "gigantické cihly", ale je to podstatně lepší než dosavadní tvorba :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2562
Vezmu vic veci najednou - jen predem upozornuju, ze jsem od navratu jeste na hre nic nemenil a vsechno posuzuju jen podle obrazku zde ve foru.

Novy most - vypada suprove. Giganticke cihlovani bych neresil - takoveto mosty se stavi zpravidla z kamennych bloku a ty jsou obvykle umerne celkove velikosti stavby. Me osobne tam to "cihlovani" pasuje jak rit na kastrol :-) Sirku bych asi taky nechal stejnou, celkove mi takto proporce mostu prijdou vyvazene. Pokud bys delal jiny most (treba pro vyssi rychlosti) podobnych tvaru se sirsi mostovkou, zaroven by to chtelo zvetsit vzdalenost oblouku; pokud se nepletu, tady jsou na jedno simupolicko oblouky dva, takze pro sirsi mostovku by tam byl jen jeden vetsi.

Tim se ale dostavam k problemu, ktery me "vytaci" ve hre uz nejakou dobu. Jde o "nohy" mostu. Pokud se nepletu, noha mostu je samostatny obrazek a v podstate je na autorovi, kam ji nakresli. Nektere mosty (tusim treba most ze zakladni sady pro rychlost 90 km/h) maji nohy nakreslene na prelomu policek - to je podle me nejlepsi reseni, protoze nohy aspon nezasahuji do koleji nebo silnice, pokud vedou pod mostem. Horsi je situace s nohou uprostred simupolicka (nejsem si jistej ale tusim ze prikladem muze byt silnicni most pro 50km/h), pokud vede vlak nebo silnice polickem nohy, je noha primo uprostred koleji/cesty. Zrovna tak to vypada divne, pokud postavim most pres udoli, pod kterym je zastavba.

V pripade volne plochy nebo vlastnich staveb v miste nohy mostu muzu bourat tak dlouho, dokud noha nezmizi. Pokud se tam nachazi cokoliv ciziho (fabrika, konkurencni objekt), mam smulu, nohu neodstranim. Takze Otazka prvni... jde u tohoto mostu odstranit noha? Pokud ano, jak je to reseny? Predpokladam totiz, ze tady by jit odstranit nemela.

Pak tu mam druhy zadrhel ohledne noh mostu. Jde mi o jejich delku, lepe receno vysku. Je to asi tak trosku profesionalni deformace, zivim se jako konstrukter takze nesrovnalosti v 3D pohledech me prasti do oci. Typicky je to videt na zeleznicnim mostu ze zakladni sady tusim pro rychlost 70 nebo 75km/h. Ten ma prostor pod mostovkou vyplnen jakousi ocelovou konstrukci, ktera na prvni pohled pripomina leseni. Pokud postavim most o vysce jednoho policka, jeste vse vypada tak jak bych ocekaval. Pokud je pod mostem teren clenitejsi, spodek leseni nekoresponduje s terenem. Castecne je stejny problem videt i na screenshotu "motivacniho" mostu - pokud to vezmu zleva odspodu, tak bile pilire maji vysku jednoho pole, prestoze pod nimi je hloubka "1,5" (tedy dalsi svah). Prvni tmavy pilir mostu ma delku 2 pole a spodkem stoji na hrane, jejiz vzdalenost od mostovky je sice dva dilky, ale zaklad by mel stat na te hrane "dal od pozorovatele" ... takhle totiz stoji ne na hrane, ale na rohu pole - coz je technicky blbost, protoze trat vede prostredkem pole a ne pres jeho roh. Naproti tomu spodni most ma nohy uprostred pole a hranu ma volnou.

Predpokladam, ze to je dane systemem vypoctu vysky nohy, ktery hra interne obsahuje a neni mozne ho ovlivnit. Teoreticky by bylo mozne - po jeho rozklicovani - optimalizovat nohy mostu tak, aby to graficky pusobilo co nejverehodneji... jenze i pres to, ze hru hraju uz nejakej patek a mosty (samosebou ne vlastni, to neumim :-D) stavim hodne, zatim jsem neprisel na to, jak jsou nohy (tedy jejich vyska) vlastne pocitany. Proto se ptam (otazka hlavne na VS), jestli je mozne nekde zjistit, jaky je algoritmus hry - kdy da nohu o vysce jednoho dilku a kdy uz dva.

Dvojvagony - benpatovi dekuju za vyjadreni, u mensich vagonu (asi to ma smysl jen u nakladnich, osobaky takhle dlouhe jsem nikdy nevidel) s tim pocitam a napadlo me to udelat nasledovne: zpocatku (rekneme za prvni republiky) budou i male vagony jen po jednom, postupne (treba se zmenou barvy nebo oznaceni) se objevi i dvojita verze vagonu s upravenymi cenami za provoz (ale ceny hodlam ladit az u paku jako celku a ne ted jednotlive). Diky tomu bude vagon, ktery se na draze vyskytuje treba od 36 do 84 atraktivni po celou dobu provozu, protoze bude prubezne prinaset dalsi moznosti, i kdyz rychlost zustane stejna.

Rychlosti provozu - tady bude u CZ paku trosku orisek a mozna i kamen urazu. Jde o to, ze uz v mezivalecnem obdobi u nas byly trate i vozidla pro rychlost pres 100km/h. Vedle nich ale zrovna tak existovaly (a stale existuji) lokalni drahy, kde rychlost 50km/h neprekroci ani trat ani souprava po ni jedouci (treba 820+2xBalm-k na to proste nema silu). A da se rict, ze zmeny k lepsimu se zacaly objevovat ve vetsi mire az po revoluci, do te doby se menilo na draze ledacos (navestidla, zabezpecovaci zarizeni, system rizeni provozu, pohony vozidel), ale zrychleni prepravy to vliv melo minimalni, spis naopak - zatimco parni rychliky mely povoleno az 120 km/h v beznem provozu, motorove lokomotivy s vyjimkou jednoho prototypu mely strop na 100km/h. Takze mame dve moznosti, jak se k tomu postavit:
1) udelat to hratelnejsi, ale min realne, tedy treba pred 2 svetovou valkou nechat koleje do rychlosti 100, po valce zvednout na 120, po revoluci na 140 a po dalsich 15ti letech pridat na 160, po podobne dobe pridat 200 a tak dale
2) udelat to realnejsi a rychlosti trati mit dostupne podle skutecnosti, aby to nebylo vsechno na ukor hratelnosti, rozlisit to vyrazne financne (coz odpovida i realite - postaveni vlecky nebo lokalky stoji vyrazne mene, nez postaveni koridoru, pokud to beru z hlediska ceny za udrzbu, tam budou rozdily jeste vyraznejsi). Diky vyrazne nizsi cene "snecich" rychlosti by jejich stavba mela smysl i tam, kde prepravni proudy nejsou tak velke a trat s normalni rychlosti a cenou by byla prodelecna (jizdne se ve hre plati za rychlost soupravy a ne za skutecnou rychlost).

Me osobne se vic libi varianta druha, mimo jine proto, ze pak maji sve opodstatneni i "ropovody" (= dlouhe soupravy motoraku rady 810 a mutaci) s maximalni dosazitelnou rychlosti kolem 30 az 50 km/h na rovince podle obsazeni... viz treba http://www.k-report.net/discus/nahledy/231075.jpg

Konkretni rychlosti trati pro hru - uz jsem to tu nekolikrat psal, takze se budu opakovat - dle meho nazoru by bylo vhodnejsi zacinat s doplnovanim standardni sady a ne s jejim prepisovanim. Tedy konkretne, pokud zakladni sada obsahuje trat pro 65, 110 a 160 km/h, "vlastni" trate bych stavel pro rychlosti jine, aby hra byla co nejpestrejsi. Pokud je to mysleno jako nahrada soucasneho stavu, da se to pochopit, ale preci jen to prospeje jen dizajnu, naopak hratelnost zustava nezmenena.

Na stranu druhou, pokud nezustane jen u "nahrazovani" rychlosti a tech koleji bude vice druhu (jen si nedovedu predstavit, jak je od sebe odlisit graficky), jako bych nic nerek. Navic, preci jen da vic prace neco nakreslit nez pak zmenit par udaju v .dat souboru. Pokud budeme mit nakresleno 8 druhu trati, prizpusobeni konkretnich vlastnosti na CZ podminky je uz vlastne jen detail.

Zpusob kresleni vozidel Sim/TommPa9 - je to tak jak TommPa9 naznacoval, ja se snazim si sehnat podklady pro vozidla v podobe "grafickeho meritka 1pixel:10cm" ... tedy vetsinou obrazky pro Traffic screensaver, pokud nejsou, nakreslim si je sam. A teprv pote zmensuju. Vyhodu vidim v realnejsich barvach a mekcich prechodech mezi barvami, nevyhodu v pomerne slozitem "zpusobu vyroby" a v pripade clenitejsich veci v horsi pouzitelnosti. Jsou i vagony, ktere jsem kreslil cele bez zmensovane predlohy, ale tech je minimum, naopak s postupem do historie a specialit si stale casteji musim vetsi predlohu kreslit sam - typicke to je treba prave na prikladu Viamontu, kde jsem pro 2 vozidla sehnal jen jeden obrazek jednoho boku (a druhy se lisi).

Jednostranne nastupiste - zkousel jsem to jeste pred dovolenou, ale pak uz jsem to sem nepsal. O co jde... VaclavMacurek poskytl grafickou predlohu sveho jednostranneho nastupiste a .dat souboru, abych si mohl vyzkouset par veci a ukazat, jak konkretne nektere pripominky myslim. Bohuzel se mi nepodarilo protlacit to skrz makeobj.exe a nevim kde byla chyba... zkousel si s tim hrat jeste nekdo?
No a ted par postrehu k nastupisti z doby, kdy jsem si s tim zkousel hrat:
- cekal jsem to snazsi, fakt to neni zadna sranda neco takoveho vytvorit. Pocitam ze s mostama to bude jeste divocejsi, takze mas muj obdiv.
- oproti nastupistim ze standardni sady mas to jednostranne hodne vysoke - pocitam o nejake 3 az 4 pixely, coz by odpovidalo v realu cca 0,5m. To by znamenalo, ze misto normalniho nastupiste se pohybujeme ve vysce nakladaci rampy nebo na urovni nastupiste v metru ... proste na urovni podlahy vagonu. Porovnaval jsem to s vyskou nastupist podle sablony z knihovny
- ve srovnani s uvedenou sablonou tam mas i smerove posuny (tedy ze roh neni roh), zajimave je, ze ve hre to neni prakticky poznat a nijak to nerusi
- struktura povrchu nastupiste ve hre pusobi prirozene, z hlediska kresleni je to ale mazec - nedokazal jsem se v te texture orientovat, takze jsem to v podstate vzdal
- vim ze jsem to puvodni nastupiste dost kritizoval, ale nechces ho "zpristupnit" (treba pod nazvem "futuristicke jednostranne nastupiste") treba od roku 2050 nebo tak neco? I kdyz ne zrovna kompatibilni, preci jen jsou dve moznosti jednostranneho nastupiste lepsi nez jedna ;-)



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2564
Mno spíš by se asi hodil nějaký historický přehled rychlostí, že...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2565
Mno, ono to s tema rychlostma tak jednoduchy nebude. Mapa totiz zachycuje soucasny stav, ktery ale od doby vzniku daneho useku mohl projit nekolika prestavbami a upravami, takze se neda jednoznacne rict "trat ta a ta ma rychlost 80 a nasel jsem, ze ji staveli v roce 1921, takze v te dobe uz umeli postavit trat na tuhle rychlost".

Na stranu druhou jsem zatim nenasel zpusob, jak to zjistit, kdy se jaka rychlost u nas zavadela.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2566
hlavně jde o to zjistit kdy byla povolená jaká maximální rychlost obecně (to znamená kdy byl danej štempl na papír na kterým bylo napsáno že se může jezdit 60.... 70... 100... ) Jinak tu mapu jsem nedával kvůli tomu abych řekl: tady a tady se může jet tolik a tolik! jen jsem byl líný opsat tu tabulku s rychlostmi povolenými v ČR

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2567
K dotazu - ještě jsem stále mimo a nemůžu všechno (jako podívat se třeba), ale myslím že se terén "dělá" tak že každé políčko má svoji výšku a potom se podle potřeby sešikmí k sousedům kteří jsou později v řadě - tou rotací do izometrického pohledu se to zesložiťuje, ale tipuji že pravou (interní) výšku určuje na obrazovce nejvzdálenější roh ve výchozím otočení... hm. No a most asi bere tuhle. Tolik kvalifikovaný odhad ;D

Jó mosty jsou bolest... ve všech ohledech.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2568
Ještě k mostům, nebylo by zajímavé mít pro nějaké rychlosti třeba dvě verze? 1. - kratší maximální délka, bez pilířů, levnější; 2. - neomezená délka, s piíři, dražší...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2569
Novější verze viaduktu a tunelu.


Pozice pilíře: od chvíle, kdy jsem postavil ty dva mosty pro rychlost 160 km/h (možná je předělám nejen ve smyslu ohlášené úpravy pražců) připravuji pro každou rychlost dva mosty - jeden s pilířem uprostřed dílku a jeden s pilířem na okraji. Ten druhý most tedy bude mít pilíře na okraji dílku.

Výška pilíře: mostovka není tak vysoká, aby v ní nejvrchnější díl pilíře zmizel celý, resp. aby při použité velikosti cihlování v té mostovce zmizela kompletní řada cihel. Proto je těsně pod mostovkou vidět kousek toho nejvrchnějšího dílu pilíře. Ale to je jen takové upozornění na to, na co se nikdo z Vás nezeptal.

Bourání pilířů: zbourat se dají, stačí použít obyčejný buldozer - ale vypadá to potom hodně blbě.

Cihlování: mohu se pokusit ho trochu zmenšit - a také narušit jednobarevnost. Ona sice je na tom mostu použita jistá textura, ale je velmi jemná, takže to vypadá jednobarevně hladce. Když udělám tu texturu hrubší (ale budu asi hodně dlouho hledat takovou, aby nesvítila), tak to možná zároveň trochu naruší to cihlování (takže nebude tolik vidět).

Zimní verze: TommPa9: nevím, jestli je tohle zrovna to, co jsi chtěl - ale aspoň to v noci nesvítí. Když jsem začal hledat lepší povrch pro zasněžení, tak jsem zjistil, že obě ty šedivé textury (jak světle šedivá na pilířích a bocích, tak ta tmavší těsně kolem tratě svítily).

Osvícení: budiž. Pokusím se tedy upravit pilíře tak, aby směrem doleva byly o něco tmavší - alespoň takhle jsem to pochopil.

Rozteč mezi pilíři: je mi líto, ale aby mostovka (nebo jednodušeji: díl s tratí) navazovaly na pilíře, tak je takováto hustota pilířů nezbytná, neboť mezi nájezdy je možné pouze (ne)omezené opakování jednoho dílu. Tady nejsi v hře Locomotion, aby se mezi nájezdy mohlo opakovat více dílů, které by na sebe navazovaly. Navíc s tím jsou další problémy (například se ti tam může stát, že ti tam nevyjde délka, jak bys chtěl a potom ti např. lana zavěšeného mostu visí ve vzduchu) - i když by to samozřejmě bylo u některých mostů mnohem hezčí, kdyby středové díly mohly být dlouhé třeba dva dílky místo jednoho, resp. kdyby se mezi nájezdy těch dílů mohlo opakovat více dílů. Třeba tomu klasickému zavěšenému by to určitě k kráse pomohlo.

Výška nástupišť - ano, já vím o tom, že ty moje jsou o chlup vyšší než ty z výchozí sestavy - jsou totiž vysoké 2*4 pixely. Jinak si ale myslím, že je jejich výška OK. Račte se podívat na některém z plně peronizovaném nádraží na rozdíl výšky mezi kolejemi a nástupištěm. A pokud se nepletu, tak tady na začátku mé tvorby psal někdo o tom, že ty perony mají být tak vysoké, aby nízkopodlažní vlaky...

Zítra tedy uveřejním stávající verzi sestavy pro rychlost 65 km/h a potom bude ode mne hodně dlouho ticho. A až se ohlásím znova, budu mít pro vás další stavby.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2570
Diky za reakce, ja ted budu trosku pokracovat v par dalsich ne zcela sourodych vecech. Konecne jsem si totiz do hry dosadil novinky.

- vlakova sada pro 160 - je to lepsi nez jsem cekal, vytka ohledne presahu prazcu pres trat uz tu padla, takze predpokladam, ze se to casem zmeni. Tesim se na dalsi varianty. Nicmene jednu vytku bych mel. Technickou... graficky totiz dvojice mostu vypada velmi pekne. Jenze pokud vim, vlakovy most musi byt pomerne tuhy a to lanove mosty podobne koncepce zrovna nebyvaji. Hratelnosti to nijak nevadi, ale preci jen by se takovato koncepce mostu hodila spis pro pouziti v silnicnim provozu nez pro vlaky. V zeleznicnim provozu jsou typicke spis kamenne/betonove mosty nebo ocelove prihradove konstrukce, pripadne jejich kombinace. Ocelove konstrukce mohou byt jak spodni (tedy ze vlak jede po mostovce a konstrukce je pod ni) tak horni (prihradova konstrukce tvori pomyslne zabradli mostu, pripadne je nahore propojena a vlak jede dratenym tunelem - typickym prikladem je most pro 160 z origo sady) , prime nebo obloukove. Drevene mosty se uz vidi jen vyjimecne (tusim ze treba jeden je na vlecce v Blansku) a o lanovych nevim vubec - coz ale samosebou neznamena, ze neexistuji a v kazdem pripade je to pro hru prinos a zpestreni.

Jak jsem nadsen z grafiky mostu, pro zmenu me trochu zklamala grafika tunelu - ne ze by byl osklivy, ale prave tady by se cihlovani urcite hodilo. Sice pro tyhle rychlosti jsou tunely vetsinou betonove, ale i tak nejaka ta "graficka okrasa" na betonovem tunelu byva.

- kostel od TommPa9 - mazec, masakr, libi se mi to moc. Narozdil od Radyne, ktera pocitove ujizdela z policka, kam patri, je tady vse jak ma byt.

- sada autobusu - sice zatim pouzivam jen jeden typ, ale libi se mi :-)

- sada lokomotiv - uz jsem to s TommPa9 resil po ICQ, takovou pestrost jsem ani necekal... a budou dalsi, to muzu uz ted prasknout :-D

- sada pro 65 - uz se tesim :-)

- vyska pilire mostu - zkousel jsem se na to ve hre zamerit a vychazi mi nasledujici: "nadmorska" vyska policka je ve hre pocitana jako vyska nejnizsiho bodu policka. Zjednodusene receno, rovne policko je jasne, u sikmeho se jako vyska bere jeho spodni okraj. Pokud je most postaven jen nad rovnymi policky, vychazi delka nohou tak jak ma byt. Jakmile jsou tam sikma policka, dochazi k nepresnostem, protoze noha je kreslena od teoreticke "nadmorske vysky" daneho policka. Jenze graficka vyska mista, kam se noha opira, je treba o pul policka vys a "noha" by tedy mela byt pul polickem v zemi. Diky systemu grafiky to jinak udelat nelze, takze nezbyva nez se na to vyprdnout nebo naopak srovnavat policka pod mostem. Pak by to totiz melo byt graficky korektni.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2571
- sada lokomotiv - uz jsem to s TommPa9 resil po ICQ, takovou pestrost jsem ani necekal... a budou dalsi, to muzu uz ted prasknout :-D

BONZÁKU!

Jo tak je připravenej Brejlovec Viamont a Brejlovec OKD Doprava. Možná se podívám na zoubek nějaké páře abych rozšířil tu pomyslnou flotilu lokomotiv...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2572
Sime mám dvě otázky. Nechce se ti udělat vůz Bdt? A nějaké slovenské vozy dělat budeš?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2574
benpat > Bdt by mel byt ve spolecnem paku s Bt ... pokud neni, mam asi nekde chybu, proverim to. Jinak slovensky vozy jsou samosebou taky v planu, minimalne rada blonski nateru, toze se mi libi. Ale bude jich min, protoze kvuli jednotnemu nateru jich spousta bude vypadat stejne. Momentalne se ale peru s 812 ZSR a porad se nemuzu trefit se svetlym pruhem tak, aby mi celo navazovalo na boky :-D

edit: tak sem kecal. Teda jak se to veme. Ve spolecnem paku s Bt to je, ale pak se jmenuje Bp, pri jehoz prilezitosti tahle rodina velkoprostoru vznikla. Zadruhe jsem nemel na webu aktualni pak, takze jsem ho prehral a uz tam je vehicle.vagon.bp.pak

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2575
Malinko mi vrtalo hlavou proč mi Václavova trať přijde taková divná a už to vím!

V bočním pohledu narozdíl od tratí z origo sady není vidět odvrácená strana náspu... Trať působí dojmem že je užší a to nevypadá moc dobře... (podle mě...)

Ve druhé fázi bych zesílil stožáry u elektrifice ze šířky 1 px na 2 pixely. Se šířkou 2 pixely by vypadaly reálněji, daly by se i vystínovat a nepůsobily tak ploše...

EDIT.:

nechtěl jsem přidávat další odpověď takže tady je asi jediná zbalkanizoaná lokomotiva které "balkán" opravdu sluší... (i když žádný exemplář ještě není natřen na balkán) čd 151

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2576
Tak tady jsou první tři objekty sestavy pro rychlost 65 km/h. Tunel ani trať jsem od včerejška neměnil. Pouze letní varianta viaduktu je trochu tmavší než byla - a okrajové čáry a čáry cihlování jsou světlejší. Co se týká stínování pilířů, s tím jsem se zatím nedělal.

Poznámku o té pevnosti konstrukce mostů přijímám a vím o tom, že konstrukce použitá pro ty dva mosty pro rychlost 160 km/h je spíš vhodná pro silnice než železnice, ale silnice se mi však (alespoň zatím) dělat nechce.

Pár dalších nápadů na železniční mosty mám, takže jejich nahrazení něčím vhodnějším je možné. Zatím můžete z http://en.structurae.de vybírat vhodné konstrukce, které by se pro železniční mosty daly použít. Když jsem se tam teď díval, tak jsem tu nejužitečnější část nenašel, ale někde je část, kde jsou rozkresleny jednotlivé typy mostů - akorát že to není v češtině, ale jen anglicky nebo německy.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2577
Podívám se na to... jen pro příště aby se předešlo nějakým spekulacím můžeš dělat screeny s nějakým vozidlem? (krásně je to vidět na příkladu: Cihly jsou moc velký...)

A dotaz: vytáhneš kolejnice v bočním pohledu tak, aby byl vidět násep i na odvrácené straně?

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2578
Finální úprava lokomotiv:

ČSD ES 499.0 Gorila
ČD 151 Krysa
ČD 150 Banán
ČD 150.1 Banán
ŽSR 350 Gorila

Co je jinak:

Opravena délka v čelním pohledu, upravena výška čela.
Opraven boční pohled na lokomotivu (přepracována čela)
Opraveno zadní čelo v iso pohledech

Jako dodatek:

ČD 740 Bangladéška (změněna pozice pruhu na kabině strojvůdce)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2579
Mam tu dalsi pokusnou mys, tentokrat z prostredi SK ... v tuhle chvili jsou uvnitr tri verze motoraku 812 (a postupne tam chci pridat dalsi mutace 810, proto ten nazev paku. vehicle.motorak.810_SK.pak ... zatim tedy ve zkusebnim rezimu. Predpokladam ze podobnym zpusobem zpracuju i mandarinku 811 a od obou verzi samosebou pocitam i s Blonski variantou, docela se mi na nich libi.... a pak... pak nekdy.... 813 bageta ... diky maximalne 90 km/h to bude pro motoraky zase dalsi oziveni :-)

Edit 21.8.09: Pridana varianta 812 + 011 Blonski a odstranena graficka chyba.

Edit 22.8.09: Pridana varianta 913 + 813 Bageta.

Dale jsem se rozhodl oddelit pak CD/CSD 810 od dalsich (dosud jsem ho mel spolecny s Viamontem, odtedka je kazdy sam. Takze CD/CSD zustava tam kde byl, Viamont ma sukafon a ridici vuz tady
vehicle.motorak.810_viamont.pak.








Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2581
Poznat to rozhodně jde. Jen mi připadá že čelní vozy z bočního pohledu jsou trochu useknuté. Nechceš ty čele více zakulatit?
Ještě detail 680 jezdi jen s jedním zvednutým smetákem, většinou předposledním ve směru jízdy.

Sime 812 je fajn, mužem je slovákům trochu závidět i když my máme jiné motoráky.
Proč mi připadá že ty s Tomem děláte CZ-SK pak?  ;D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2582
čelo v bočním pohledu má na špičce  2 pixely. Dojem useknutosti dělá vytažení na střechu což je 5 pixelů. Jeden zvednutý smeták by šel udělat ale pak by to vypadalo skoro jako tramvaj (taky kapacita 333 sedících by mohla svádět takové větší tramvaji)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2583
Nemyslím je odstranit uplně jen je spustit dolů, ale nechat je na střeše.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2584
to jsem pochopil ale stejně v tom vidím tramvaj... i když na druhou stranu to nejspíš budu muset udělat (na čelním voze mi pantografy lehce ujíždí směrem nahoru) Jinak ke kapacitě- 333 lidí se mi moc nezdá nemohl by se mi někdo podívat po kapacitě souhrné?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2585
Víc lidí do 680 nenarveš protože jsou místenkové, takže stojící lidé nevezou (kvůli naklápění) nebo to obejít.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2587
Třeba zkus nakreslit i druhou variantu a obrázky porovnej.
Já jsem pro jeden.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2588
Ja se do toho vlozim.... neni to kvuli naklapeni, ale kvuli tomu mistenkovani - jinak by totiz nemohli vybirat mistenky, kdyz by to bylo na stani. Dokud jezdilo Pendolino na Usti, jezdilo bez mistenek a klidne se stojicima lidma. Nicmene jsem pro ho udelat podle realu - tedy jen na sezeni.

Benpat > ohledne toho, jestli je to CZ nebo CS+SK ... tak ja to zase prasknu :-) Vagony v nateru Baklan si jeste predstavit dovedu, ale lokomotivy - zejmena ty starsi - to je fakt des a hruza a verim tomu, ze kdyby to ukazali deckam ve skolce, tak se rozbreci. No a primo se nabizi srovnani se dalsimi dvema spolecnostmi, ktere zvolili podobnou strategii jako CD, ale preci jen ponekud citliveji (i kdyz i tady se jedna obcas o docela divoky veci :-D ). Jde o CD Cargo s naterem "smoula" a ZSSK s Blonski schematem. A protoze ze skupiny prvni uz nejaky gargamelovsky kousky mame, zkusili jsme i variantu vychodnich bratru. TommPa9 do toho vlitnul rovnyma nohama, ja se to pokusil vzit trosku systematicky, takze jsem zacal meziclankem, tedy barevnym schematem, ktery u motoraku ZSR a ZSSK pouzivali jeste pred "polskou vlajkou na hlave" ... a dneska jsem udelal svojho prveho Blonskiho, viz http://forum.simutrans.com/index.php?topic=553.msg29804#msg29804 :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2589
Dalsi Blonski na zkousku - ZSSK Bdtmee vehicle.vagon.bdtmee_SK.pak