Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1560421 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3220
Aby toho nebylo málo, kousek žehličky.


Co se týče najbrta a 451 proč né, když ji lakujou tak do modra.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3221
Tak malinko se pokouším experimentovat s najbrtem na 451 ale vypadá to dost šíleně... i když hádám že to bude o zvyku... Navíc podle toho kousku, co je vidět se celá souprava udělat zatím nedá... Až bude víc špionážních fotek budu moct s 451 hnout

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3222
Možná si příští týden zahraji na rozvědčíka i já, doufám že se povede cvaknout tu 451/452, kolega tvrdí, že jsou všechny vozy u sebe, takže by mohlo vzniknout foto celé soupravy.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3223
Jsem si trosku hral a v ramci balkanizace "acka" jsem se pokusil o natery slovenskych zeleznic... a zjistil jsem, ze v tom mam maglajz :(

... jde o barevna schemata:
a:
b:
c:
d:
e:
f:

a o co jde...

a: celocervena skrin (modra v pripade luzka/lehatka) s oranzovymi dvermi
b: cervena skrin se sirokym bilym pruhem
c: cervena skrin (modra v pripade luzka/lehatka) s uzkym bilym pruhem
d: zelena skrin s uzkym bilym pruhem
e: blonski schema - polomacena cervenobila s cervenymi dvermi
f: polomacena modra


predpokladam ze:
 schema c a d patri k sobe - c pro dalkovou a d pro regionalni dopravu - a ze patri do stejneho casoveho obdobi
 schema f bylo urceno pro rekonstrukce vozu dalkove dopravy, ale neujalo se - misto toho se zacalo zavadet vseobecne blonski schema
 schema e blonski se zacalo zavadet v roce 2007 pod ZSSK
 ZSR vznikly v roce 1993

no a ted co nevim a potrebuju zjistit
 jak sly schemata po sobe
 v jakem obdobi se ktere provozovalo
 jaka zeleznicni sprava ma jake schema - co je pod ZSR a co pod ZSSK
 kdy se zmenilo ZSR na ZSSK

poradi nekdo?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3224
Co pamatuje má mladá paměť, tak od rozdělení ČSD na ČD a ŽSR jezdily slovenské vozy ve stejné tmavě zelené jako české vozy, ale se žlutými popisy. Vozy pro specifické účely (jídelní, lůžkové, lehátkové apod.) v světle modré. Výjimkami byly novostavby, vozy Bmee a Amee jezdily v tmavě zelené s 600mm širokým pruhem (600mm jen odhaduji podle lokomotiv:) [Kde jsou ty doby kdy přes nás jezdil Ex Slovenská strela v řazení 350+Amee+WRm+Bmee+Bmee:(] a nové vozy Bdt z výroby byly opatřeny "českým" nátěrem=>kolem oken zeleno, pod okny světle šedá. Na konci 90. let (cca 97?) se začal objevovat nátěr "Adidas" (3 bílé pruhy podél skříně) Vozy regionální dopravy byly v světle zelené (Bh, Bp, Bt, Bdt, Bymee, BDs,...), vozy dálkové dopravy v červené (B, Bmee, A, Amee, BDs,...) a vozy lůžkové a lehátkové (snad i vozy služební Ds) byly v tmavě modré. Zhruba v roce 2002 se začaly adidasové pruhy umazávat a změnil se zařaditel (ZSSK). Nátěr s bílým pruhem pod okny (zřejmě 600mm, viz výše) se používá u IC vozů (Beer, Bpeer, BDsheer,...). "Pranajbrt" ;) u vozu Apee byl použit na minimu vozů. A zhruba od roku 2007 nastupuje blonski. Nebrat do slova a do písmene, píši co jsem vysledoval a co si zhruba pamatuji, zbytek domněnky ;) Doporučuji www.vagonweb.cz/popisy/ZSSK_osobni_vozy.php ale ty jsou zřejmě již známé :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3225
Zjednodušeně to lze napsat:
Verze fň: 1993-1997 (zelená, světlemodrá)
Verze c,d: 1996-2003 (adidas)
Verze a: 2002-2008 (bez ozdobných pruhů)
Verze e: 2007-ležatá osma ;) (blonski)
Verze b: 1996-2008 (IC)
Verze f: 1992-2003 (prototyp)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3226
dik za vysvetleni, takze drobna rekapitulace, esi to chapu spravne.

- po rozdeleni zustaly barvy CSD (az na vyjimky) - napisy nema cenu resit, to se v tech par pixelech nepozna
- kolem roku 96 se pod ZSR objevuje adidas, tedy dalkova doprava cervena s pruhem, regio zelena s pruhem, luzka modra s pruhem
- po prechodu na ZSSK se od 2002 objevuje celocervena varianta (a na regio urovni celozelena - ale vyblitejsi nez CSD a CD)
- 2007 nastupuje blonski
- nezavisle na vyse uvedenem se od ustupu CSD barev do nastupu blonski vyskytuje na "top cl****" schema se sirokym cervenym pruhem nebo polomacena modra

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3227
Ano já jsem přesvědčen o tomto, i když střídání barev probíhalo zhruba v rozmezí 3-5 let
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3228
fajn... jeste me napada jeden detail ... plati pro slovensko to same co u nas, tedy ze popisy na vagonech jsou nejen pismenkama, ale i cislama? Tedy treba pro mezinarodni A u nas plati A149 a predpokladam ze na Slovensku to bude stejne nebo podobne...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3229
Podle vagonwebu vypadá že ne, jsou rozděleny asi jen písmenným označením a číselným intervalem.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3230
Na me to oznaceni na wagonwebu pusobi stejne, coz je ale v rozporu s tim, ze na nase oznaceni pismena s cislem byl natlak zvenci - predpokladam nejaka norma platna v ramci EU ... takze by to na Slovensku melo snad platit taky... nevim, moc moudry z toho nejsem :-(

Jeste mam ohledne casoveho obdobi jednotlivych nateru dotaz na CZ variantu - zatim mam vsechny vagony resene tak, ze s prechodem CSD na CD se meni i schema z celozeleneho na polomacene zelene a z polomaceneho motorakoveho na cervene s kremovym pruhem. Je mi jasne, ze to neni zcela presne, takze se ptam, jak to slo zhruba v CZ?  Jde mi zejmena o nastup zeleneho polomaceneho schematu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3231
To už je složitější, za éry ČSD byla ta hnusná zelená s černým pásem na rámu. Po vzniku ČD zřejmě nastupuje ta zelenkavá bo co to je za barvu :) Ovšem s nástupem polomáčených je to složitější, např. vozy Bdt byly již z výroby (92-94) polomáčené. Jinak nastupuje někdy v druhé polovině 90. let. U motorových vozů je to jednodušší, přípojné vozy byly pořád polomáčené, zhruba v polovině 80. let před nástupem nového označení přichází unifik s 600mm pruhem. Zhruba v letech 94-95 přicházína 810/010 nátěr ODS (modro šedá se žlutými prvky), a cca v roce 1997 unifik červená+béžová. Některé nově příchozí řady ho měly možná o něco dříve. Doporučil bych se zeptat na k-reportu, ale nezaručuji odpověď :(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3232
Zatím jsem zahlédl jen kousek 451, ale musím říct že to bude vypadat zajímavě  :D Za celou cestu jsem potkal cca 12 vozidel v najbrtu. To už je slušné :D

Edit: Anketa, plánuji drobnou rekonstrukci 736, (stín, zhasnout, 100 km/h, 1080kW aby měli dušičky klid :) A nevím jestli mám opět dělat 6 lokomotiv, nebo stačí 4, (modrá, modrá otočená, červená, červená otočená). Mohl bych přidat verze 1+1 (mnohočlenné řízení), a s výkonem 990kW (prototypy). Verze s navýšeným výkonem asi nebude jelikož nemají možnost využití obou agregátů naráz. Nafotil jsem nějaké fotky v RD Zvolen, jestli bude zájem, mohu je zveřejnit. Očekávám příspěvky jaké lokomotivy si představujete, abych to zas nemusel 3x předělávat ;) :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3235
Když se to tu dnes tak rozjelo s dotazy :D Je možné nahradit booty v Simutransu novými? Např místo Trikky transport Viamont nebo OKD doprava a přinutit je aby používaly jen určená vozidla v korporátním designu, tedy jen vozidla s určeným názvem a v určeném nátěru?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3236
namiesto botov by bol lepší multiplayer..ja osobne to s konkurenciou (teda botmi) nehrám, ale bolo by to zaujímavé..teraz ma napadá, že si ich tam pustím..

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3237
Když se to tu dnes tak rozjelo s dotazy :D Je možné nahradit booty v Simutransu novými? Např místo Trikky transport Viamont nebo OKD doprava a přinutit je aby používaly jen určená vozidla v korporátním designu, tedy jen vozidla s určeným názvem a v určeném nátěru?

Někde se přejmenovat daly... (jen nevím kde-pamatuju si, že kdysi tady byla prezentace ve které automatický hráči figurovali jako "modří nevděčníci, zelení nevděčníci a tak dál...) takže přejmenovat hráče jde jen nevím kde. Výběr vozidel v korporátním nátěru je problematický, protože počítač si vždy vybírá to nejlevnější co je dostupné.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3238
Koukám že mám v 102.2 ještě nevděčnější nevděčníky. Nevybírají jen to nejlevnější ale i to s největší kapacitou a rychlostí, takže na konci města postaví letiště s přistávací plochou na 3 pole, 3 stojánky, koupí boeing 747, A318 nebo A380 a k letišti přivážejí pasažéry autobusy karosa crossway nebo solaris urbino. Takže autobus nejrychlejší nebo s největší kapacitou. Jenže nějak nekoukají na cenu, a po nákupu letadel v řádech milionů a bez zakázek brzy zkrachovaly. Já si vesele spojil všechna města autobusovou linkou s karosami, bral jim zákazníky a vydělával :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3240
Koukal jsem na vlákno (co je hotovo v CZ paku) a nenašel jsem lokomotivu řady 350 a na Novinkách byla fotka u jednoho článku, snad se fotka bude hodit

Lokomotiva řady 350 z roku 1975 je stále základem vozby vlaků Eurocity mezi Bratislavou a Prahou.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3241
Věř nebo ne ale my 350 máme a to ve třech variantách

ČSD ES 499.0 (modro-krémová, polomáčená)
ŽSR 350 (papouškovitá)
ZSSK 350 (blonski)

Každopádně si stáhni balíček ČSD, ŽSR, ZSSK elektrických lokomotiv a tam jí najdeš ve všech jmenovaných nátěrech.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3242
Věř nebo ne ale my 350 máme a to ve třech variantách

ČSD ES 499.0 (modro-krémová, polomáčená)
ŽSR 350 (papouškovitá)
ZSSK 350 (blonski)

Každopádně si stáhni balíček ČSD, ŽSR, ZSSK elektrických lokomotiv a tam jí najdeš ve všech jmenovaných nátěrech.
Díky.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3244
Nastava zrejme dlouho ocekavana chvile, mam tu testovaci verzi osobnich vagonu A, AB a B. Co je na nich noveho?
- puvodni verze CSD+CD je doplnena o verze CD balkan, ZSR, ZSSK a ZSSK Blonski
- jedna se o prvni pokus o realne ceny vagonu, snazil jsem se vymyslet system cen (zatim pro osobni vagony) a tohle jsou prvni vlastovky
- totez plati i pro naklady na provoz
- novinkou je rozdilna grafika obsazeneho a prazdneho vozu, vagon bez lidi nesviti

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.a.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.ab.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.b.rar

... takze sosejte a testujte. Ceny a zejmena provozni naklady jsem se snazil udelat v duchu standardni sady - velmi blizko hranice provozni rentability, ovsem otazkou je, jestli jsem se nepriblizil prilis - proto ocenim zejmena ohlasy od tech, co hraji podle casove osy.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3245
ako mi to ovplyvní hru? ja som si raz stiahol addon a mal som každú lokomotivu cca 10x nakopírovanú bez zrejmých rozdielov (možno farba pruhuna vozidle) a odvtedy addony nepoužívam..

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3246
Zkousel jsem ve hre ITL 250 a 285, ve hre mi pripadaji - zejmena ve srovnani se sergejem, ktery je v depu hned vedle - pomerne drobne, ale v realu jsem je nevidel, takze to tak muze byt spravne. Dojem z obou stroju velmi dobry. Trosku mi nesedi provozni naklady u 285, naopak u 250 mi ty naklady pasuji mezi ostatni stroje pasuji slusne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3247
abec3 > oproti puvodni verzi jsou velke rozdily v tech cenach a nakladech, takze v rozjete hre to muze udelat solidni paseku. Mezi sebou se jednotlive vozy lisi v cenach a nakladech nepatrne, hlavni odlisnosti jsou v barevnych variantach.

Pokud si chces addony uzit, chce to hrat podle casove osy, jinak budes mit v depu silenej maglajz - natery jsou delany podle skutecnosti, takze jeden vagon je ve hre nekolikrat a je postupne prebarvovan, pricemz pri zapnute casove ose a v depu vypnute moznosti zozbrazeni zastaralych vozidel ti nabizi vzdy jen to, co v realu skutecne jezdi.

Jinak pripravuju i zjednodusenou sadu vagonu - ta sice neodpovida zcela realnym naterum a casovym obdobim, ale pro jeji pouziti neni nutne vedet, jaky je rozdil mezi Apee zelenym a Apee cervenym, tedy financovanym skrz ING Lease :-) ... pocitam, ze az bude CZ pak hotovy, bude pripravena i tato zjednodusena sada :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3248
tak ja to skusim..ale pred tým si radšej zálohujem starý pak :-) a podĽa časovej osi to hrám od okamihu ako som zistil na čo vlastne je, lebo asi pol roka mi to bolo záhadou a ešte som rozmýšľal prečo v ST nie je niečo ako práve čas. os :-) dúfam že to je napísané zrozumiteľne

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3249
Je sice brzo na to, začít to řešit, ale v souvislosti s unisadou (pracovní název zjednodušené sady vagonů) vychází otázka jak značit lokomotivy?

Je několik možností.:
A) výroba x-1988 značení podle ing. Kryšpína (ES 499.0), výroba po roce 1988 značení ČD/ZSSK (363)
B) kombinace značení ing. Kryšpína a současného u univozidel, která se budou používat před i po roce 1988
C) jiný způsob-napsat jaký?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3250
Me to prijde nejrozumejsi takto:

- ostra sada podle varianty A, pokud se bude jednat o doplnkova vozidla (viz ITL 250 a 285 od Lubaka), tak vzdy oznaceni provozovatele a typu v te dobe aktualne platne

- zjednodusena (uni) sada uplne stejne, jen odpadne nazev provozovatele

... kdyz uz jsme to tu nakousli, tak moje predstava uni sady vypada nasledovne:
- z daneho obdobi a rady vozu obsahuje pouze typicke predstavitele
- dostupnost je upravena pro rovnomerne rozprostreni vozidel na casove ose hry, takze nemusi zcela odpovidat realite; zaklad ale pasuje
- tam kde to jde, se pouziji hracske barvy. Konkretne u vozu rady B mam pripravene polomacene provedeni, kde si odstin barevne casti zvoli hrac sam, druha cast je sediva - teoreticky si tak muzu pri hrani nastavit donedavna platne schema CD, Blonski schema ZSSK a s prihmourenim oka i CD balkan (tmave modra neni zastoupena)
- ucel je zlepsit grafiku hry oproti origo sade, dosadit typicka CS / CZ vozidla, ale nezatezovat hrace velkym mnozstvim barevnych variant tehoz vozu

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3251
Volně přeloženo aby se v budoucnu zamezilo dotazům na co je vlastně ten CZ Uni Pak?

budou dva CZ paky- pro hráče (Pak128.CZuni) a pro hračičiky(Pak128.CZ). uni pak bude obdobou základní sady, zatím co druhý pak bude vlastně jeden obrovský samostatně fungující addon.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3252
No u 285 mám svoji cenu od oka a u 250 cenu podle tomova ceníku, je to u ní psané. Jsou to testovací verze, takže je ještě mohu upravit. Zkoušel jsem ještě něco vytvořit, ale u ničeho jsem nevydržel, takže asi až bude nálada ;) A ohledně těch nátěrů, mohlo by se to udělat v celém časovém spektru, sice nevím jestli se budou dělat i vozidla od roku 1825 :) Ale 20. století by mělo být hotové. Tedy xxxx-1918-k.k.St.B. rakouské značení lokomotiv a vagonů, 1918-1925-ČSD taktéž s rakouským značením, 1925-1939-ČSD značení podle ing. Kryšpína, 1939-1945-BMB-ČMD taktéž značení podle ing. Kryšpína, 1945-1954?-ČSD zrušení 3. třídy, 1954-1965?- Nové 12timístné značení podle UIC a 4 místné inventární číslo u lokomotiv, 1965-1988-ČSD nové čísla lokomotiv, 1988-1993-ČSD bez rudých hvězd :D, 1993-1996?-ŽSR, starý nátěr, 1993-1998?-ČD starý nátěr, 1996-2002-ŽSR nátěr "adidas", 1998-2003-ČD polomáčený nátěr, 2002-2005-ZSSK stejnobarevný nátěr celé skříně, 2003-2007-ČD vznik ČD a.s. :D, 2005-2007-ZSSK osobní doprava, 2005-dodnes-ZSSK cargo slovakia, 2003-12.2007-ČD a.s., 2007-dodnes-ZSSK osob. Doprava, blonski nátěr, 12.2007-dodnes-vznik ČD cargo, nátěr cargo, 12.2007-2009-ČD osobní doprava, 2009-dodnes-ČD osobní doprava, nátěr najbrt. Je to jen předběžná verze, některé data trošku doupravit skutečnosti. Poté by to ještě chtělo přidat data, kdy přišly staré unifiky- celá skříň stejnobarevně podle trakce, polomáčené a rozlišení podle trakce s pruhem 600mm. V roce 2000 změna v označení osobních vozů, poté přidání číselného indexu k  označení a dejme tomu nakonec 12timístné označení lokomotiv a hnacích vozů a jednotek.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3253
Vážení přátelé, po téměř roce, který jsem věnoval tvorbě lokomotiv, se vracím na silnici a to rovnou jedním z pomníčků. Tedy vozidel, která jsem chtěl udělat, ale nebyl jsem na dost šikovný... takže fanfáru:

TRAMTARADÁÁÁÁÁ

Prvním pomníkem je Tatra 815 TP (těžký tahač podvalů) Pokud se podaří ho dokončit, můžete se těšit třeba na mojí verzi Tatry 813 TP nebo Tatru 141. (ti co ví, že už Tatru 141 mám namalovanou snad 100 let a jednu zimu budou laskavě mlčet!)