Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Reply #3345 –
Tak už se objevilo foto celého žabáka.

A chtěl bych se zeptat, využívají hnací vozidla v Simutrans adhézní hmotnost? Tedy že těžší lokomotivy mají lepší trakční vlastnosti? Já to zatím nezkoušel, napadlo mě počítat tuto adhézní hmotnost do převodu podle poměru výkon/hmotnost. Nebo to už udělá simutrans za nás? Nebo u přenosu výkonu, zatím výkon navyšuje cca o 1/3, ale měl by ho spíše snižovat (cca o 1/4) z důvodu ztrát při přenosu výkonu a pro pohon pomocných pohonů, neboli jak to máme v sešitu: 1)indikovaný výkon-Pi=K1. Nm.p.V/x kde K1=konstanta jejíž velikost závisí na zvolených jednotkách, Nm=otáčky motoru za jednotku času, p=střední užitečný tlak na píst, V=pracovní objem v m3, x=konstanta, pro dvoudobý motor 2 pro čtyřdobý 4. To jest základní výkon motoru. Skutečný výkon (Ps) je Pi beze ztrát pro překonání motoru. Užitečný výkon (Puž:) je Ps beze ztrát, které jsou potřebné pro pohon pomocných zařízení, (dynamo, kompresor, atp.) a na konec výkon na obvodu dvojkolí (Po) je výkon zmenšený o zařízení k přenosu výkonu (spojka, převodovka, atp.) Tohle jistě všichni ovládáte, ale kdyby jste měli zájem mohu dodat vzorečky skiny, grafy a různá skripta pro výpočet ztrát v určitých přenosech výkonu a jejich částech přibližných včetně součinitelů adheze pro různé lokomotivy a podmínky