Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561710 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3430
Označení vozu je u těchto vozu jakési pochybné, vozy zajíždějící na naše území mají tradiční označení WLAB viz: http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-408 ovšem u rusů jsem na nic nepřišel, asi mají pouze číselné označení. Takže bych to viděl na RŽD osobní vůz, mají to rozděleno na několik tříd podle pohodlí. Šířka vozů které zajíždějí sem musí odpovídat průjezdnému profilu, takže jsou stejně široké jako naše. Období bych dal od vzniku RŽD, vozy předtím bych zatím neřešil.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3432
TommPa9: já myslím, že by si pozornost zasloužily i vozy Bmpz a Bpmz. Jde o vozy, které sice jezdí po českých kolejích, ale pravděpodobně jen v rámci mezinárodních rychlíků jako je např. Vindobona.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3433
Co já a Bmpz a Bpmz? Osobní vagony jsem dělal akorát tam, kde to bylo nutný takže u svých elektrických jednotek. Jinak je to doména jiného kolegy tvůrce, čili sima. Navíc v současné době mám ve vývoji několik věcí, na kterých spolupracuju s kolegou Lubákem a o kterých nebudeme zatím mluvit.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3434
Tak tak, a já aby neřeklo pracuji ještě na dalších zatím utajených projektech ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3435
Já bych se na Bpmz a spol z německy mluvících zemí prozatím vykašlal. Dal bych přednost slovákům. Tam je část vozového parku hotova.
Tom + Lubak, dáte mám něco pod stromeček?  ;D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3437
A  pokud budete hodní :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3438
A když budete hodní, mohl bych začít tvořit i druhou magnetickou trať. Ta první už je venku - v téma Česká addons...

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3439
Když tu tak mluvíte o dárcích, tak já vás sklamu, že to do čtvrtka asi nestihnu, ale může vám říct že tvořím několik věcí: 1) Několik obytných budov, 2) policejní stanici (návrh by TommPa9), 3) pokouším se o něco podobného jako je tvrz Dobrošov (taky vymyšleno na ICQ s Tomem)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3440
Nevím jestli to není názor k ukamenování, ale nebylo by lepší Česko-Slovenský pak rozdělit v rámci dopravních prostředků? Nějak jsem přemýšlel o tom, jak by to vypadalo, kdyby se potkávali různá „národně unikátní” vozidla. Např. vozidla IZS, vozidla v depu si každý koriguje sám. Možná je to malý nepodstatný detail, tak mi ho pomožte zašlapat ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3441
Mám tady jeden zkušební nedodělaný obrázek budovy,když jsem to zkoušel zapakovat,tak se mi tam dal správně název,rok apod.,ale budova se mi tam nezobrazila,mohl by mi prosím někdo napsat,jak by vypadal daťák pro tuto budovu (stačí pouze poslední řádek,kde je BackImage).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3442
1. panelák vypadá dobře až na několik maličkostí
  • není stínovaný
  • černé rámování se hodí spíš k paku 96 comic než k paku 128
Pokusil jsem se to nějak upravit stačilo zhruba 5 minut v Malování a Infranu

2. Zapakovat ti to nepůjde, protože přesahuješ do druhého políčka, nejdřív to prožeň TileCutterem a pak to půjde. Tuším, že ti Tilecutter udělá i dat soubor takže pak už stačí jen zapakovat.

(nařezání Tilecutterem jsem chtěl udělat taky jenže se mi ta potvora nezrozjela :( )

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3443
Název pro maglev v balkánském zbarvení už jsem vymyslel - Slavonia.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3444
Plan je udelat tri zakladni sady: beton (panely), asfalt a "SUDOP" (tedy to co se dnes stavi na koridorech). Casove to pak podle toho rozdelit. Pro maglev by mohl byt SUDOP jako vychozi a pokracovat by to mohlo do budoucna, ale nevim, jak bude sedet na maglev vlakova sablona... uvidime, je to hudba budoucnosti.

S tou strechou to je docela spek - nesehnal jsem nikde texturu orezleho vlniteho plechu, tak jsem ji udelal z fotky. Vim ze to muze pripominat poutovej stanek, ale lip sem to zatim nedokazal.

SUDOP? Na maglev by napasovat šel - tam problém není, SUDOP by ale mohl být problém u klasické železnice - obávám se, že by z něj lezla elektrifikace ještě více než leze z toho tunelu pro rychlost 160 km/h.

Předpokládám, že tvar bude jako u obrázků u tohoto příspěvku z téma ROADS REPLACEMENT PROJECT.

Tady je několik fotografií tunelů přímo z www.sudop.cz:



a tady je něco pro ty, kteří si stáhly směs mostů:

asi vám bude tento pilíř něco připomínat

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3445
Mam tu stedrovecerni testovaci verzi novinky - jedna se o dvounapravovy plosinovy vuz Otdr/Ptdr urceneho pro prepravu kusovych zasilek a dreva:

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.ptdr.rar

Podobne jako v pripade vozu Pao jsem i zde udelal kusove zasilky v podobe tvarove i barevne rozlisenych beden... tak snad se bude libit.

Klidne si to muzete pridat do ostre hry, nazvy se lisit nebudou, jen jeste doladim dvouvagonove verze pro drevo.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3446
Něco pod stromeček ode mne, tramvaje T3 a K2, parní lokomotivy 399.0 a 464.2 a několik citycarů. Užijte si to ve zdraví :D
Připojuji se ke všem, a přeji šťastné přežití Vánočních svátků.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3447
2. Zapakovat ti to nepůjde, protože přesahuješ do druhého políčka, nejdřív to prožeň TileCutterem a pak to půjde. Tuším, že ti Tilecutter udělá i dat soubor takže pak už stačí jen zapakovat.

Hlavně: Původní obrázek smí být veliký pouze tak, aby jeho výška a šířka byly v násobcích čísla grafické verze pro kterou chceš objekt vytvořit.
192 (pak192.comic) : 192
128 (pak128) : 128
96 (pak96.comic) : 96
64 (pak64) : 64

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3448
Sime i když máš hodně práce s tvorbou nechce se ti udělat malá lahůdka alá 860 ČD?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3449
benpat > 860 je v planu, pocitam ze na radu prijde v dobe, kdy budu balkanizovat 854 (tvarove je to prakticky totez) ... jen ji zrejme udelam jako CSD verzi.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3450
Sim: Nevím jestli je problém u mě, ale zdá se mi že jsou některé tvé vozy posazeny o pixel níž než je obvyklé, brousí okolky pražce.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3451
Lubak> ktere konkretne? ... chybicka se mohla vloudit.

Pokud je to u plosinaku, tak je to v podstate spravne - rada Pao a pribuzenstvo ma pres podvozky bocnice, takze v pohledu mirne shora to muze vypadat, jako ze jede bocnici po koleji. U Ptdr to je podobne, vychazelo mi to na pul pixelu, tak jsem to taky udelal takhle. Ale to vse by melo maximalne zakryvat predni kolejnici, v zadnem pripade by to nemelo jet po prazcich

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3452
Sim: s menším zpožděním přináším menší kritiku tvých nástupišť.
1. Ikonky uprav následovně: zruš písmena L a P a prohoď je - tak, aby nástupiště, které je na ikonce blíže k spodnímu okraji bylo blíže ke spodnímu okraji i ve skutečnosti.
2. Slouči cestující a poštu - aby tyto náklady měly společné nástupiště a zbytečně se tak nesnižovala kapacita pro cestující na úkor pošty a naopak.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3453
VM>mám dotaz..načo je vlastne tá kapacita dobrá? lebo čo ja som postrehol tak aj na obyč zastávke sa teoreticky bez problémov zmestí aj milión cestujúcich..už som to zažil

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3454
Kapacita je důležitá hlavně u nákladní dopravy, protože výroba továrny skončí ve chvíli, kdy množství zboží přesáhne kapacitu nádraží - takže čím větší nádraží, tím více zboží může být najednou naloženo do vlaku. U osobní dopravy je tohle sice potlačeno, ale v simutrans/config/simuconf.tab lze nastavit to, že cestující budou brát v potaz při plánování cesty přeplněnost či prázdnotu nádraží - bohužel, výsledky tohoto módu jsou podivné.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3455
abec3 - ano vejde se ale zjistil jsem, že (u veze 102) po překročení počtu cestujících cca 30x (tedy jak kdy, někdy i míň) hra padá po kliknutí lupou na dané nádraží/zastávku. Jak to je u dalších verzí to nevím, právě jsem přešel na 102.2.1

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3456
Nemo > padani hry po kliknuti na preplnenou zastavku uz je ve verzi 102.2 vyreseno

abec >  kapacita zastavky urcuje, kolik lidi nebo prepravni komodity se tam bude nakladat. Pokud zastavku pouzivas jen jako prekladiste, nema smysl to resit, ale jinak ano. Je to tak jak pise VaclavMacurek, ja jen dodam, ze omezeni pocituju hlavne u osobni dopravy - s nasazenim kloubovych velkokapacitnich autobusu vyrazne stoupaji prepravni moznosti zastavky velikosti jedne kosticky, takze se to pak muze zcela otocit - na zastavce bude cekat maximalne 100 lidi a autobus jich pritom pobere 150. Kdyby necekal na naplneni, bude odjizdet poloprazdny.

Problem nastava zejmena u stanic, ktere slouzi jak jako nakladaci, tak i jako prekladiste - pri nedostatecne kapacite zastavky se snadno muze stat, ze kvuli presyceni prekladaci komodity bude zastavena vyroba nakladaci komodity.

VaclavMacurek > obe pripominky beru, udelam i verze techto stanic podle nich, nicmene... oboji byl zamer:
1) pokud jsem resil jednostranne nastupiste jako predni a zadni, nikdy jsem nemel jistotu, jakou ikonkou delam ktere. Zpocatku jsem ty svoje mel take takto, ale nepripadalo mi to moc prehledne, tak jsem zkusil jiny model a ten mi prisel rozumejsi: leva a prava strana nastupiste jsou shodou okolnosti v liste ikonek razeny presne tak, jak je popis, tedy prava vpravo a leva vlevo. Kdyz jsem si to zkousel, bylo v tomto vic "preklepu" diky podobnosti ikony normalniho a maleho nastupiste, nez popletenim orientace prave a leve strany.

2) slouceni / oddeleni posty a cestujicich - i tady to byl zamer. Mam ve hre asi tri situace, kdy chci, aby se mi u fabriky posta na nadrazi nenakladala, prestoze v souprave vlaku sluzebni vuz razen je. Ale ani tady to neni problem predelat.
Co je mi ale divny, je to omezovani kapacity - vim ze hra umoznuje ruzne rezimy, nicmene ja pouzivam ten, kde staci mit nastupiste pro lidi a na konci pak sluzebni prejezd a cela zastavka pak umoznuje nakladat lidi i postu po cele delce, tedy ne jen tam, kde je zrovna peron pro lidi nebo jen pro postu. Na jiny rezim jsem neprechazel, protoze pak nevim, jak bych mel stavet zastavky pro smisene vlaky - a je jedno, jestli by se jednalo o lidi + postu nebo naklad + postu pripadne dalsi kombinace.

Takze jak jsem psal, oboji neni problem predelat (nebo udelat primo takovouhle verzi), ale zatim jsem pro to nemel duvod. Naopak, oboji jsem mel zpocatku v pozadovane forme a protoze mi to nevyhovovalo, jeste jsem si s tim pohral a takhle mi to prijde rozumejsi.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3457
- vim ze hra umoznuje ruzne rezimy, nicmene ja pouzivam ten, kde staci mit nastupiste pro lidi a na konci pak sluzebni prejezd a cela zastavka pak umoznuje nakladat lidi i postu po cele delce, tedy ne jen tam, kde je zrovna peron pro lidi nebo jen pro postu.

Jenže na konci to vypadá divně - takže mi nezbývá nic jiného než navrhnout přidělání konce nástupiště s přechodem. Jde spíš o to, že přestože vlaky mohou být dlouhé 24 vozů (což při délce vozu 3/4 dílku představuje délku nádraží 18), nestavím nádraží delší než 8 (přesněji řečeno, delší stavím jen vyjímečně), protože jsem si ověřil, že zejména u nákladních vlaků je toto nejúčinnější délka vlaků. A taky myslím, že ještě chybí oboustranné nástupiště jako je např. tohle (byť už opravené na nádraží Sázava - Černé Budy)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3458
Sime narazil jsem na chybu u čsd 853. Za tu neotočenou hydru nejde nic dát dál.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3459
Sim: Všiml jsem si toho u starších řad osobních vozů, např. BCa, rybáky,... Ostatní jsem moc nezkoumal. Bylo mi divné že nějak neseděly k Litevce. Dnes jsem se tajně ;) svezl kousek na 736, dodalo mi to trochu elánu, snad brzy vydám opravný pak.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3460
VaclavMacurek > nejak to nechapu... co vypada divne? Ta moje stavebnice nastupist je kombinovatelna tak, ze si muzes dat 5 dilku nastupiste pro lidi a sesty dilek sluzebni prejezd a bude to vypadat podobne, jako na te fotce. Na ni totiz neni oboustranne nastupiste, ale tri jednostranne - nalevo nakladni rampa, napravo dve jednostranne male, vsechno z hlediska me stavebnice v "levem" provedeni. To ze v realu jsou koleje podstatne bliz k sobe nez ve hre, je bohuzel fakt, se kterym tezko neco nadelame.

Zrovna tak nechapu, co s tim ma spolecneho delka vlaku - nastupiste musi byt proste tak dlouhe, jak je dlouhy vlak, nebo aspon jeho cast pro naklad (tedy pokud mam na postrku dalsi lokomotivu, nemusi uz byt na nastupisti). Bez ohledu na to, jaky typ zastavek je pouzivan.

benpat, lubak > na oboji mrknu

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3461
Omlouvám se. Před tím jsem to na konec nestavěl a tak nějak jsem předpokládal, že tento díl není připraven na to, aby byl postaven na konci. Ale je pravda, že by mohl být služební přechod připraven i pro osobní dopravu. Poté by bylo všechno OK a vlastně by i částečně padl důvod pro vytvoření nástupišť s kapacitou pro lidi i pro poštu. Ovšem je pravda, že jsem ještě neviděl, že by se pro poštu stavěla zvláštní nástupiště - všude se pošta nakládá z normálních nástupišť pro lidi - jak na plně peronizovaném nádraží v Mostě, tak i v Ledečku nebo Sázavě (nádraží v obou těchto obcích je stejného typu - fotka v jednom z předchozích příspěvků).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3462
VaclavMacurek: Podle toho co berete za poštu, v dnešní době se pošta nakládá jen v důležitých uzlech, jako je například Brno, HK, Pardubice, Č. Třebová,... atp. Jestli berete skutečný svět podle simutransu (nazýváte poštou veškerá spoluzavazadla a spěšné zásilky) tak u těch opravdu sólo nástupiště není potřeba (přece kvůli bedně se cvrčky nebo jízdnímu kolu nebude v každé stanici posunovat...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3463
Lubak>a prečo by sa pošta nemohla nakladať všade, kde je pošta(budova)?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3464
Abec3: Ale vždyť tohle možné je.

1. Oddělení kapacit nákladů znamená pouze to, že když na nádraží budeš mít nástupiště pro poštu, lidi a ostatní náklad vedle sebe, tak ti nesečte kapacity pro jednotlivé tři skupiny nákladů.

2. Vždy ve chvíli, kdy k nádraží přistavíš nějaké to rozšíření, které zpřístupní nový náklad (cestující, poštu nebo ostatní náklad), tak lze ihned na těch nástupištích nakládat všechny zpřístupněné náklady bez ohledu na to pro jaký náklad to nástupiště je určené.

3. Nejen já, ale i další lidé, hrají s oddělenými kapacitami nákladů (v posledních verzích standardně zapnuto; nevím ani, kdy tahle možnost začala) a potom se opravdu zvedá kapacita jednoho nákladu na úkor jiných - pokud jsou nástupiště jednodruhová. Někdy je to jedno - a někdy ne.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní