Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561711 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3465
Aha, ja jsem si prave vubec nedovedl predstavit, jak to "oddelene hrani" funguje. Ve "spolecnem" se kapacita vsech typu nastupist proste secte a plati pro vsecko, takze mi staci jen jeden dilek posty pro cele nadrazi a ma i na postu plnou kapacitu. U oddeleneho jsem mel predstavu zrejme mylnou - myslel jsem, ze sluzebni vagon musi zastavit pouze u nastupiste pro postu a to jsem si zejmena u "pulenych" vozu moc predstavit neumel.

abec3 > me osobne se ta budova posty treba moc nelibi, takze jsem jako "boudu" pro postu pouzival letistni budovy a nebo postovni zastavku na silnici. Jinak predpokladam, ze s postavebou budovou posty to funguje tak jak predpokladas.

lubak > proveroval jsem Rybaky a problem jsem nenasel - na kolejich mi to sedi tak jak bych si predstavoval ze to je spravne. Naopak u Litevky mi pripada, ze je trosku rozpor mezi posazenim lokomotivy a tendrzu - masina sedi pekne, ale tendr mi prijde vejs.

Jinak rovnou rikam, ze nesrovnalosti v radu jednoho az dvou pixelu v mych produktech jsou, aspon co se horizontalnich rozmeru tyka. Na koleje se je snazim posazovat spravne. Co treba nesedi, je kombinace Rybaku a Hurvinku - obe skupiny vozu maji zuzene predstavky, ale kazde jinak, takze jsem u kazdeho pouzil trochu jinou "technologii" zobrazeni a jejich kombinace vypada divne. Nastesti jejich kombinovani ve hre neni zrovna nejrozumejsi - Rybaky pro rychlost 90 az 100 proste neni rozumne radit do jednoho vlaku s 60kovyma Hurvinkama. Nicmene takovychto renoncu tam je vice a tykaji se i nejrozsirenejsi skupiny osobnich vozu rady Y - u nich nejsou kreslene gumove navalky u mezivozovych prechodu v bocnim pohledu, zatimco v iso pohledech jsou... pri spojeni vozu stejneho tvaru to je OK, ale brikule to muze delat treba u masiny, typicky treba spojeni s Brejlovcem neni uplne idealni, hapruje tam svisle pruh jednoho pixelu... jenze s tim asi nema smysl nic moc delat. A priznam se, ze na takoveto veci jsem uz vicemene rezignoval.

Co se tyka toho smigrglovani prazcu, udelej mi prosim screenshot, at vim, co si predstavit.

benpat> koukal jsem na tu hydru a u me je vse v poradku - ovsem chyba nekde je. Konkretne v tom, ze v posledni verzi hydry nemam u CSD verzi s oznacenim 853, ale s Kryspinem. Pak soubor vehicle.motorak.853_854 co mam na webu je z 2.10.09 a v nem je to pojmenovano jako CSD M296.1 "Hydra" ... zaroven je v archivu pribalen "prechodovy" pak, aby se vozidla v rozjete hre neztratily uplne.

Zkus tedy nasosat http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.853_854.rar a http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.853_854_otocena.rar - je totiz mozne, ze jsem to upravil, nahral na web a pritom to nikde neprezentoval.

Pocitam, ze v dohledne dobe dojde k balkanizaci techto motoraku, takze v depozitari bych to resil az najednou.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3466
Sim: S Litevkou jsem si hrál několik dní, tam snad chyba být nemůže :) Možná je to v tom, že Litevka sedí na červených a tendr na světle šedých kolech. Ale jak jsem sledoval, nejlépe je to vidět v bočních pohledech, např. Když jsem zapřáhl Mikádo a vozy BCa nebo rybáky, tak Mikádo dvojkolím zakrývala pouze jízdní plochu, kdežto rybák i stojinu kolejnice. Teď si to nemohu ale ověřit, páč mi softwarově odešel notebook...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3467
Lubak > at se snazim sebevic, nevidim to - zkusil jsem si dat Mikado a za nej vsecky Rybaky, co mam ted dostupny a zameril sem se na bocni pohled ... vsechno je tak, jak jsem to chtel mit. Screenshot sem ale ted hodit nemuzu, mam to na jinym kompu, nejsem doma.

S tou Litevkou by to mohlo byt ono, ta seda barva kola muze na koleji delat opticky klam.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3468
Screenem nemohu nyní sloužit, ale před nějakou dobou jsem ho posílal Tomovi. Ale ten už dnes asi bude v náladě :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3470
Díky, je to on, ale já na něm nic nevidím, jelikož jsem odkázán na mobil. Jinak přeji všem navštěvujícím toto forum veselého Silvestra a šťastný nový rok :) p.s. (chtěl jsem jsem vydat něco speciálního, ale kvůli havárii notebooku to nepujde...)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3471
Pokud se nepletu, tenhle grafickej "renonc" je danej tim, ze je na to koukany pri rezimu lupy - hra si pak nektere pixely musi vymejslet a vznika tohle ... pri zobrazeni 1:1 (tedy treti nejvetsi ve verzi 102.2) by to melo byt OK.

Jinak jsem si trosku hral a vysledkem je zatim testovaci verze ctyrvozove patrove jednotky Bp ... k nasosani zde: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.bp_patro.rar

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3472
No mikádo stojí dobře ;) A zatím se neobjevila žádná recenze mojich dárečků :D Když jsem načal ty páry, o jaké by byl zájem? Mám rozpracovanou 464.0/1. P.s. Jak to vypadá s ruskými vozy?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3473
Vážení a milí simutransáci a simutransačky,
máme za sebou další rok, plný nečekaných zvratů, nových tváří v naší komunitě, ale i ztrát osvědčených a známých kolegů. Zároveň je za námi rok, plný nových addonů jak ze světa železnic, tak i silnic, díky čemuž je blíž náš velký a zatím vysněný cíl to jest vlastní Česko-Slovenský Pak128. Pracovalo se usilovně a s plným nasazením. Řada nových vozidel a dalších objektů, například budov a cest se vytvořilo a zapakovalo. Řada dalších projektů ovšem bylo zašlapáno do země jinými, zajímavějšími a pro Simutrans prospěšnějšími objekty. A právě na těchto zašlapaných projektech je třeba začít stavět a postupně zbořit tyto pomníčky tvorby, jimiž je rámována cesta k naší zářné budoucnosti a tedy našemu prvnímu a jedinému vlastnímu Paku.
I přes všechny již zmiňované úspěchy a neúspěchy je třeba stále pracovat a pilovat naše schopnosti, neboť čas nejde vrátit a není ani nikde na prodej, tudíž je nutné ho účelně využívat, jenže nejen hrou je živ člověk a proto je třeba připomenout i mimoherní úspěchy a není vhodné na ně zapomínat, jelikož život není jen nějakým dějem, který běží souběžně s rozehranou hrou, ale naopak hra běží se životem. Poděkujme tedy nyní, v době, kdy se starý rok sešel s novým tomu, že se v naší malé komunitě našlo a snad i najde dostatek schopných rukou, které nám všem dopomohou k dovršení prací a co nejbližšímu vydání CS Paku a pokud ne, ať aspoň pomáhají udržet onu pověstnou jiskřičku naděje. Hezký nový rok.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3474
To Lubak: Já budu jen rád, když uděláš nějaké pěkné pár. Jsem jejich milovník,.
To Tom:  Pěkné přání a i pravdivé... :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3475
Lubak91> ruske vozy jsem zatim nevyplodil, prednost dostala patrova jednotka.

... a co jsem zkousel?
-tramvaj T3 ja fajnova - sice vetsi, nez jsem cekal, ale v souvislosti s ostatnima vozidlama na silnici asi rozumne velka
-Litevka - ve srovnani s TommPa9 parama je takova cernejsi, pusobi to na me jako novy model TT mezi patinovanymi :-) Nevyhodou je nestanoveni prevodu, takze masina neutahne tolik, kolik by mela.
-Rosnicka - opet se nabizi srovnani s uz hotovou rosnickou co delal TommPa9, proti ktere pusobi ponekud mohutne - aspon v depu. Opet neni vyplnen prevod, coz ji v tomto pripade naopak pomaha. V tuhle chvili je kazda nazvana jinak, takze je muzu mit ve hre najednou - jestli je to vyhoda nebo ne, tezko rict. Graficky nedokazu rict, ktera je lepsi, priklanim se sice k te Tommove, ale mozna jen ze zvyku. Do budoucna by to asi chtelo do paku dat jen jednu, kvuli pripadne kompatibilite nazvu v rozjete hre pouzivam stale tu puvodni.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3476
A já se tak snažil aby vypadaly realisticky :( :D S rosničkou jsem si hrál 3 měsíce, tak musí být 100% rauch :) S převody jsem počítal u mechanického přenosu 1:1, jestli má být víc, napište kolik dáváte a já to tak udělám.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3477
Ten prevod si uz nepamatuju presne, doma na to mam vzorec. Pro maly pary to vychazelo nekde kolem 0,9 az 0,95, u velkych se tim kompenzuje hmota tendru a vychazi to klidne i kolem 1,3 ... zkusim to doma spocitat.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3478
Lubak91 > tak jsek si zkousel spocitat ten prevod a jsem z toho v rozpacich - jednou ze zakladnich velicin pro vypocet prevodu je hmotnost lokomotivy a tak trosku mi pripada, jestli sis ty hmotnosti Rosnicky a Litevky nevycucal z prstu - pokud to srovnam s tim, co tam ma TommPa9, je to nebe a dudy.... diky tomu pak u obou okolo 0,9 az 0,95 .. u tendrovky by to slo, ale u Litevky je to zatracene malo.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3479
464.2 opravdu váží 56 tun. Je to zatím testovací verze, tak mohu ještě přidat tak 4 tuny výzbroje (uhlí, voda). Ještě se na to podívám ale vycházel jsem z reálných čísel.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3480
Je samozrejme mozny, ze je na tech strankach chyba, ale uvadi tam presne dvojnasobek ... http://lokomotivy.webzdarma.cz/464_2.htm ... tech 56 tun je "urednicky" pocitana adhezni hmotnost, tedy 4 hnane napravy z celkem osmi, to znamena sluzebni hmotnost 112 vydelime dvema a mame adhezni :-)

S Litevkou to bude podobny - masina ma 102 tun svoji hmotnost a adhezni ma pocitanou (nevim presne jak) 56,3 ... kdyz sem patral po tendru, nasel jsem u 932.0 hmotnost prazdneho 27,7t a plneho 71.

Pokud bych bral tedy pro Rosnicku hmotnost 112, vychazi ji to na prevod 95 (hra ukazuje 0,94) ... pokud to budes predelavat, dej tam i stejne ceny jako ma TommPa9 a bude to fajn.

Kdyz budu u Litevky pocitat hmotnost 102+71 tun, vychazi mi to na prevod 137 (tedy ve hre 1,37) ... ceny a naklady ti muze spocitat TommPa9, ale pokud je das nekam mezi nulkovej a jednickovej Albatros (cena cca 45000, provoz 4,5), nic tim nezkazis.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3481
No zdá se mi to jako extrém, ale co bych pro vás neudělal :D To samé se mi zdálo u vozů Bmz...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3482
extrem ceho? ted nechapu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3483
Hmotnost, myslím že jen co zprovozním notebook tak se pustím do U37.0, tam snad takové hmotnosti nebudou :)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3484
 ... jo tak... extrem jako ze to je kur..vsky tezka masina :-) ... to je ...  vsak treba tady pisou, ze v te dobe byla nejtezsi a ze mela vyhrazene koleje v depu, kam mohla :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3485
To i lokomotivy UNRRA 456.1 a 459.0, děd vyprávěl jak vozily písek na stavbu přehrady, to bylo tenkrát vlaků písku... No doufám že jsem nepřišel o rozpracované lokomotivy na disku, měl jsem skoro hotovou 464.0/1 a začínal jsem 354.1 a 524.1.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3486
Vzhledem k menší chybičce, kterou jsem nedávno našel, v kódování poštovního vagonu pro soupravu Arboria se ptám: používá někdo poštovní vagony Arborie?

To abych věděl, jak moc mám spěchat s vydáním opravené verze.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3487
VaclavMacurek > ve hre jsem ted v roce 1965, maglev zatim k dispozici neni, takze na me netreba brat ohledy:-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3488
Mě by zajímalo co znamená v „kódovaní”? To je nějaký problém v .dat souboru nebo někde výš?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3489
Ano - v dat souboru. Při hře jsem to zjistil - když jsem koupil poštovní vagon Arborie, ihned za něj přidal koncovou lokomotivu.

No, pak jsem tedy prošel dat soubor a zjistil, že v řazení vozů, které mají přijít za tento vůz jsem měl u jednoho vozu (myslím, že to byla pomocná lokomotiva) napsáno [next] místo [prev]. Takže výsledek byl ten, že neviděl ty ostatní vozy - a protože první v řadě vozů pro připojení za je koncová lokomotiva, tak jí automaticky vložil za ten poštovní vagon.

Toť vysvětlení té chyby, která v tom byla - a vlastně ještě je, jelikož jsem opravenou verzi ještě nezveřejnil.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3490
Sime dík za tu 853, jen pro informaci už zmodralo i jedno Bp.
K té úzkokolejce, dala by se použít např. jako výletní vlaky k turistickým cílům. Jako na Osoblažce.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3491
Jedna z úzkokolejných tratí je v provozu společnosti JHMD. Po dalších se pokusím podívat, ale za nic neručím.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3492
Není třeba, všechno známe :D Třemešná ve Slezsku - Osoblaha, Jindřichův Hradec - Obrataň, Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Na Slovensku Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice(elektrická trakce, 760mm), Štrbské Pleso - Poprad Tatry, Starý Smokovec - Tatranská Lomnica (TEŽ, 1000mm), Štrbské Pleso - Štrba (TEŽ, ozubnicová, 1000mm). A zrušené: Ondrášov - Dvorce (1933, 760mm), Frýdlant v Čechách - Heřmanice (- Zittau; 1979, 750mm). Na Slovensku Ružomberok - Korytnica kúpele (1974, 760mm). Lesní dráhy víceméně neřeším. Viz. http://spz.logout.cz/uzke/uzke.html
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3493
Třeba ta Osoblaha je zvláštní je uměle probloužena o 5 km. A uvažuje se protáhnutí do polska.
Jinak jsem trať projel osobně na parní lokomotivě.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3494
Konecne jsem se dokopal k tomu, abych zase nekam dal (tedy bliz celkovemu vydani) posunul motorak "Ponorka" M262.0 nebo chcete-li 830 ... upravena je strecha, je placatejsi nez v predchozi verzi a snazil jsem se na ni vystinovat dojem "nadoru" podle skutecneho stroje.

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.M262.0.pak

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3495
Mám takový dojem, že máme hafo jednotlivin, k tomu ještě větší množství "modelářských" vychytávek jako lokomotivy v dalších barevných nátěrech, takže je z čeho vybírat. Jenže je tu jeden problém. Na první pohled se může vnějšímu pozorovateli zdát, že to, co si tady "ty Češi" matlají nemá žádnou hlavu ani patu. Chtělo by to nějakou koncepci nebo aspoň dorazit nějakou "rozvrtaninu".

O co jde:
Chtělo by to místo reptání o tom, jak by mělo vypadat logo začít dělat něco užitečného. Nemáme budovy a to jak staniční tak obytné (městské), nemáme zastávky (o něco jsem se pokoušel ale to dopadlo mizerně), nemáme nákladní vagony, nemáme... nemáme... nemáme... Je sice fajn, že existuje seznam toho, co už je hotové, depozitář na addony, ale chtělo by tomu dát nějaký systém. Takže navrhuju pusťme se do železnice, tam je to v celku jasné. Pokud každý, kdo je schopný něco nakreslit, snést konstruktivní (i destruktivní) kritiku a podle ní se zařídit by mohl něco začnout a dokončit a pokud nebudeme skromní, můžeme mít třeba v dubnu hotovou alespoň železnici. Tak co vy na to kolegyně a kolegové?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3496
S destruktivní kritikou nesouhlasím :D A kde jsou ty kolegyně? :)
Chtělo by to tedy nějaký seznam co je potřeba.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3498
Souhlasím v principu, že není úplně nejlepší zabývat se logem, když není všechno kolem. Jenže - když to logo dělá někdo, kdo nepřispěje jinak, je to prostě jeho příspěvek a hotovo.

Jinak ve věci doražení nějakého oboru souhlasím... ale bohužel se to nedá tak úplně naordinovat.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3499
Nedá, je to věc domluvy. Kdybych uměl budovy už dávno maluju nádraží od jednoduchýho až po nějaký supermoderní prosklený jenže domečky jaksi nejsou mojí hlavní zbraní... Právě proto jsem se tady snažil rozjet nějakou dohodu že se dorazí sakumprdum celá železnice a pak se půjde dál. Pokud nechceme aby CZ pak zůstal jenom snem v mlze a oooooooooooooooooooooooobrovskou sadou addonů musíme to vzít nějak od lesa...