Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561737 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3500
Souhlasím v principu, že není úplně nejlepší zabývat se logem, když není všechno kolem. Jenže - když to logo dělá někdo, kdo nepřispěje jinak, je to prostě jeho příspěvek a hotovo.

Jinak ve věci doražení nějakého oboru souhlasím... ale bohužel se to nedá tak úplně naordinovat.
...bohužel na jakýkoliv malování jsem víc než "levej" (tuto záslužnou činnost nechám povolanějším), takže jsem se o něco pokusil a dal k posouzení - viz. vlákno http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1752.90 , a odpověd(i) se dostavily... Nic víc (či míň) jsem nečekal, přesto VS díky ;)
Tímto bych prozatím Akci Logo nechal na později ■ Romik

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3501
Souhlasím v principu, že není úplně nejlepší zabývat se logem, když není všechno kolem. Jenže - když to logo dělá někdo, kdo nepřispěje jinak, je to prostě jeho příspěvek a hotovo.

Jinak ve věci doražení nějakého oboru souhlasím... ale bohužel se to nedá tak úplně naordinovat.

Jestli to mělo být na mne (i když dříve se ozval Romik), tak jseš mimo. A co moje podzemní stanice, železniční mosty, železniční tratě a hlavně maglev. Já sice vím, že už jsem se s tvorbou add-onů dost dlouho odmlčel (a že bych měl asi vydat všechno, co mám připraveno - a že je toho trochu více než zveřejněného), ale pro to odmlčení snad není nutné zapomenout na všechno, co jsem již udělal.

Dobrá - co nejdříve tedy zveřejním ty další tratě, které mám udělané - a překopu sestavu pro rychlost 160 km/h tím, že nahradím lanový most za ten nový. Náhradu za ten zavěšený ve stylu Zlaté brány jsem bohužel ještě nevymyslel.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3502
No chtělo by se to od něčeho odrazit, měl jsem v merku návěstidla a součásti žel. stanic, ovšem porucha noťase mi zhatila plány. Kdyby se objevily šablonky stanic, nástupišť, apod. Nezlobil bych se ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3503
Jestli to mělo být na mne (i když dříve se ozval Romik), tak jseš mimo. ...
Přeci se nebudete (kvůli mě) hádat, ■ Tímto bych prozatím Akci Logo nechal na později ■ že jsem sem tenkrát něco vkládal... Proto BYCH TO UKONČIL, ano ? Romik

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3504
Z přílohy si stáhněte Pomník šíleného stavitele (je opravdu šílený - a hlavně dosud nedokončený) - a v téma Česká addons aneb naše lidová tvořivost je ke stažení prozatím poslední sestava pro železnice.

Abych mohl vytvořit tunely, které budou mít tvar jako od SUDOPu, potřeboval bych, aby někdo připravil šablony v tomto stylu:

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3505
Ale ne, tak jsem to nemyslel.

Pokud se pamatuji správně, nic z těch jmenovaných addonů není pro českou sadu, proto to "jinak nepřispěje". Když se potom rozhodneš pro sadu něco udělat, není moc fér říkat "ne, logo vůbec nechceme, raději vlaky".

Je snad věcí každého, co dělá - nic nebrání tomu, aby někdo po někom něco chtěl, ale nikdo přece nemá povinnost se podle toho zachovat, když je tu dobrovolně.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3506
Všechno co dělám, dělám pro to, aby se to používalo (a jinak bych to ani nešířil - i když si nemyslím, že to je dokonalé) - a pokud se alespoň některé dílo stane součástí některé z sestav, tak budu rád - což už se mi  splnilo. O moje podzemní stanice projevili zájem lidé z Pak128.Britain a já jsem jim použití (a nějakou tu úpravu) povolil (a proč ne?).

A pak: tak, jak je ten příspěvek napsaný, je opravdu spíš proti Romikovi, jenž před tím neudělal (nenakreslil) vůbec nic. Já jsem asi na ten příspěvek neměl reagovat - a pouze s odstupem (a potichu) vydat všechny ty železniční tratě.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3508
Pokud už ten příspěvek byl proti někomu, tak Tomášovi (TommPa). Mám ale pocit, že je z toho bouře ve sklenici vody...

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3509
Dobrá, ale ne najednou. Už se mi taky nelíbí - už přemýšlím, jak je předělat. Přeci jen, ty tratě (a také některé z mostů - myslím, že to byl právě ten zavěšený a lanový) byly vůbec mé první dílo pro Simutrans. Tehdy jsem byl rád, že alespoň sedí - že se bez větších potíží dají spojit s tratěmi z výchozí sestavy.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3510
Pokud už ten příspěvek byl proti někomu, tak Tomášovi (TommPa). Mám ale pocit, že je z toho bouře ve sklenici vody...

Jo to mi došlo, proto jsem svěsil uši a dalších debat jsem se neúčastnil. Je mi jasný, že každý z nás to dělá, jen proto, že prostě chce a to podle možností a schopností a hlavně ve volným čase, kterýho teda moc není...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3511
No tak méně řečí, více práce ;) Těch kteří na tomto fóru udělali něco pro Cspak moc není, takže nějaké „mluvení k lidu” podle mě moc ovoce nepřinese, jelikož ti, co něco umí, už to dávno dělají. Ale požádal bych VS, nebyla by grafika k ravenovu letajícímu berlíňanu (motorová jednotka)? Mohl bych se ji pokusit předělat na M297.0 či M494.0 "Modrý blesk" (Köln). Tedy naše jednotky. (komu by se po válce nehodila jednotka jezdící 160km/h? ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3512
Po výrazném snížení provozních nákladů by snad mohl být Létající berlíňan použitelný.

Pokud jde o zdrojové soubory, hodily by se například i ty pro nový les. Jen by se dodělalo zboží houby, popřípadě také divočina. Oboje by mohlo být dodáváno například do restaurace.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3513
Ano zboží houby a lesní ovoce :D Odběrateli budou stánky podél silnic :)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3514
Tady je skoro celý pak128 - nejsou tam nelicencované kousky a různé zbytečné drobnosti, ale většina materiálu ano.

http://128.simutrans.com/download/128svn-export@827.7z

Pozor, je to 53 mega.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3515
Taky s troškou do mlýna

Pro začátek by stačilo, kdyby novinky, nové verze či reedice byly uváděny důsledně v tématu kam patří hotové věci a ne zde v diskusi (zde by měly být jen testovací a zkušební verze. Nevím pak co do depozitáře dávat a co ne. Také by bylo vhodné označit co je a co není součástí pak128.cs. Kdo to určuje? Je cs pak jen z objektů, které mají reálnou předlohu?  Pak tam např. maglev nepatří. I z tohoto důvodu jsem depozitář rozdělil na dvě části: depozitář a depozitář.plus. V plus pak jsou věci co do cs paku přímo nepatří, ale mohly by, kdyby ...

Prosím zkontrolujte si (každý autor), zda jsou v depozitáři všechna jeho díla. Určitě nejsou. Některá starší nejsem schopen vyhledat (jednak dost rychle, jednak s jistotou že to bude ve správné verzi). Prosím tedy naveďte mě, třeba i soukromou poštou (ať nezatěžujeme forum opakováním)

Do depozitáře jsem nezařazoval kamiony. Čekal jsem (a dosud čekám) jak to dopadne s "univerzální" spojkou mezi truckem a návěsem. Zdálo se mi to jako nápad přímo geniální, ale nějak to usnulo

Dále bude potřeba vytvořit seznam vozidel (podle typu cesty a zboží) jako časovou osu, aby se zjistilo kde a jaké jsou mezery. Toho bych se mohl ujmout

Věc k zamyšlení.
Teď když jsou k dispozici zdroje většiny objektů originální sady, mě napadlo toto: všechny objekty přejmenovat (param. name v dat) na české - např. s předponou cs_ (ale lepší by bylo celé jméno), podobně pak soubory. K tomu vytvořit příslušný soubor cz.dat. Ke každému objektu přiřadit odpovídající český (pokud existuje) a ten pojmenovat stejně (pak i object name) a tím jej v originální sadě nahradit.  Tím vznikne jakýsi prototyp pak128.cz, kde to co není české bude z originální sady
Chce to ještě trochu promyslet, ale bude-li souhlas, mohu na tom začít pracovat.

A ještě poznámka: kódové či číselné označování objektů (name) s následným překladem pomocí cz.tab se na první pohled jeví jako nepraktické, nepřehledné apod. Ale NENÍ tomu tak. Naopak, vnáší to do systému pořádek. V případě potřeby číselník či kódník vymyslím

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3516
A ještě poznámka: kódové či číselné označování objektů (name) s následným překladem pomocí cz.tab se na první pohled jeví jako nepraktické, nepřehledné apod. Ale NENÍ tomu tak. Naopak, vnáší to do systému pořádek. V případě potřeby číselník či kódník vymyslím

Diakritika a mezery by měly být až v překladech. A toho se snažím držet.

AD změna tratí: nejspíš zruším oblouky - na trati samotné to sice vypadá lépe, ale jakmile na ně vjede vlak (který ale samozřejmě křivku nesleduje), už to tak hezky nevypadá. Nově tedy budou tratě vypadat tak trochu jako v britském paku.

--> Přidáno:
V příloze je obrázek prototypu nové tratě pro rychlost 280 km/h. Přestože koncové díly se od středového liší jen přítomností zábran, zatím jsem ponechal ty původní - aby bylo vidět, že opravdu vývoj ještě není u konce. Zatím mám totiž připravený jen ten základní díl.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3517
Hoj, jak to tak ctu, micha se nam tady toho spousta dohromady ... a protoze v tom mam taky tak trochu prsty, k par vecem se vyjadrim.

Logo - mozna to tak vyznelo, mozna ne, ale jsem zastancem faktu, ze to je to posledni, co by CS pak potreboval. Proste napred vse resit jako addony a teprve v pripade, ze vse bude fungovat jak ma se z toho pokusit sestavit CSpak - zpocatku klidne bez loga. Takze mi to vsechno kolem loga prislo tak trochu jako zabomysi valka, ktery jsem se odmital ucastnit. A take jsem se takto prezentoval pri komunikaci mimo forum. Predpokladam, ze to bylo pro Tomma jeden z podnetu, aby napsal to co napsal.

Ono je to cele o tom, jestli opravdu chceme co nejdrive vydat cspak, nebo to klidne po nejakou dobu provozovat jako hromadu addonu. Oboji ma svoje pro a proti - system addonu urcite nektere hrace odradi, na stranu druhou dokud v tom nebude jednoznacny system - zejmena v cenach a nakladech - nema moc o celem paku smysl uvazovat.

Takze pokud by se chtel nejaky "negrafik" nejak podilet, at navrhne smysluplny algoritmus, jak urcit, kolik co ma stat a tak podobne. Moje pokusy v tomhle ohledu (na osobnich vozech) skoncily neuspechem "diky balkanizaci", TommPa9 se snazil najit system na lokomotivy, ale ten je ve spouste pripadu taky k urcitym strojum diskriminacni.

Otou zminovany system nazvu souboru a "prekladova" tabulka vozidel do cestiny svuj smysl ma, ale az v pripade, ze to bude cely pak... a tady to urcite jeste chvili potrva. Zaplatovat z origo sady (nebo z jinych volnych zdroju) klidne muzeme, ale rozhodne bych to neprehanel - pokud si nekdo stahne "hotovy" cspak a bude zklamanej, asi se tezko ke hre bude nekdy vracet.

Byla tu rec o sablonach na domky a podobne - ja bych rad v dohledne dobe pripravil sadu "podstavcu" pod nadrazni budovy, aby byly ve vysce nastupiste a nakladove rampy. Po postaveni vedle jednostranneho nastupiste z toho bude jedna plocha, takze pujdou stavet siroka nastupiste. Zaroven si kdokoliv bude moci na tento "fundament" postavit svuj "domecek", o kterem si mysli, ze by mohl predstavovat neco spojeneho s drazni tematikou... sklady, budovy nadrazi, cekarny, stavedla a podobne objekty.

VaclavMacurek > jak pises o "sablonach Sudop" ... abych pravdu rek, nevim, co presne si pod tim predstavit. Vim, ze ty delas objekty do hry zvetsene a pak je "smrsknes", takze jsou ti bezne sablony tak trosku k prdu - rad bych pomohl, ale proste nevim jak.

Co se trati, mostu a nastupist tyka ... zkousel jsem "metro" stanice, jsou fajn, jen se mi za "predni" stenou stanice obcas ztrati vlak. Nevim vubec jestli by to slo a pokud ano, tak jak - presto se zeptam: je nejaka sance to udelat aspon polopruhledne nebo nizsi, nebo proste jakkoliv, aby tam "bylo videt". Pokud to poresit nejde, neda se nic delat, ale treba nekoho neco napadne.

Ted nechci, aby to vyznelo jako rypani nebo shazovani snahy - pouze to vyjadruje muj nazor na vec. Konkretne na trate - na "starou" verzi, ted vydane jsem jeste nemel sanci vyzkouset. Mam s nimi jeden zakladni problem - nelibi se mi. Prijdou mi nerealne, zejmena ve srovnani trati z origo sady mi to pripada, jako by se jednalo o koleje do comic paku. Problem vidim jak v tvarovani naspu (pri bocnim pohledu nasep "za kolejemi" vubec neni), tak ve vyberu barev (neprirozena zelena u trate 65km/h, hneda barva pro kolejnice a podobna pro prazce), dalsi "nevyhodu" vidim v jejich rychlostech, ktere se prekryvaji se zakladni sadou.

Zpocatku po vydani jsem se nove trate snazil pouzivat, ale nezvykl jsem si na to. Byl jsem proste uz "rozmlsanej" tratema ze zakladni sady natolik, ze jsem tohle proste skousnout nedokazal. Doslo to tak daleko, ze jsem nakonec lehce modifikoval trate zakladni sady a vytvoril jsem "doplnkove" trate v rychlostech, ktere doplnuji zakladni sadu zhruba podle mych predstav.

Chapu, ze vytvorit vsechny pohledy ve hre da silene prace (ja mel co delat s upravami te stavajici), nicmene pro me je tahle sada ve hre nepouzitelna. On je tam jeste jeden problem - u trati origo sady predstavuje svetla barva horni stranu kolejnice, na kterou jsem posadil sablonu pro drazni vozidla tak, aby ji kolo zastinilo. Pokud tam tato plocha neni, snaha o "zastineni" kolejnice podvozkem vozidla se nekdy projevuje jako svetle pixely tam, kde nemaji byt.

Neni to tedy mineni ve stylu "s takovou trati se jdi bodnout" ... spis tim chci naznacit (ovsem uz ponekolikate), kterym smerem si myslim, ze je rozumne vyvoj trati smerovat. Naopak bych se rad od zde diskutujicich dozvedel, jestli jsem s timto nazorem osamocen, nebo ne - v zadnem pripade si proste nechci delat narok na jedine a spravne rozhodovani o tom, co je dobre a co ne.

Tak, nejostrejsi cast kritiky mame za sebou, tak pokracujem dal. Mosty. U nich mam ponekud rozporuplne pocity. Na jednu stranu velmi propracovane kamenne viadukty, na stranu druhou "dratene" konstrukce, ktere (opet zejmena ve srovnani s origo sadou) nepusobi plasticky diky absenci stinovani prutu. Ve vsech pripadech ale plati to, co jsem psal u trati - protoze na mostech jsou prave tyto trate uvedene. V podstate bych uvital stavajici mosty s tratemi z origo sady - ovsem zda je to proveditelne (kvuli jine nez moji "pixelove" metode tvorby), to nedokazu moc posoudit.

Dalsi vec, co mi prijde "divna" (nebo rekneme nerealna) je most na rychlost stejnou, jako maji trate - ztraci se tim "pestrost" dana hrou, tedy moznost stavet v ruznych situacich ruzne mosty. Ja vim, sem hracicka, ale proste kdyz uz si s tim hraju, tak at to stoji za to. Pokud ceske lokalky maji bezne rychlost kolem 50km/h, pouzivam pro ne trate na 45 a 65 podle situace (rovinky rychlejsi, zatacky a vyhybky pomalejsi) a podobne i mostni konstrukce nepouzivam take jen jedny. To same s frekventovanou trati, tam obvykle kombinuju 85 a 110 trate, mosty nekdy ale - stejne jako v realu - stavim i pomalejsi.

Nicmene kdyz se vratim k mostum, jeste jedna konkretni pripominka (pokud jsem to uz psal, tak se budu opakovat). U kamenneho mostu jsou pilire reseny tak, ze stoji primo uprostred policka "pod mostem". Pilire jsou na kazdem policku, vysledkem je fakt, ze pod takovymto viaduktem nejde graficky korektne vest nic v iso smerech (tedy tam co jdou stavet zastavky). Jak u trate tak u silnice vedouci "kolmo" pod mostem bude pilir stat primo uprostred cesty.

Chtel jsem tento most pouzit ve meste k "prutahu" podobne, jako je Negrelliho viadukt. Bohuzel prave umisteni piliru to znemoznuje, bych tu mel namet na upravu. Posunout vse o pul policka tak, aby pilir vychazel na rozhranni mezi policky. Bylo by nutne nove vyresit kraje mostu (najezdy) sikme i rovne, ale ty by v podstate mohly byt "vyzdene", bez oblouku. Teoreticky by to mohlo byt snazsi, nez se snazit navazovat na soucasny stredni dil mostu v polovine oblouku.

Dalsi pripominku mam k uz zminenemu "prutovemu" mostu (s hornimi oblouky) - tentokrat technickou. Bohuzel se stejna chyba vyskytuje i u mostu na 110 v zakladni sade; takovyto typ konstrukce musi mit bezpodminecne pilir u okraju kazdeho oblouku. Pokud ho nema, v realu by spadl... a ve hre to vypada divne. Ovsem zatimco ten ze zakladni sady ma pilire aspon na okrajich mostu, takze pro premosteni jedne kosticky to je korektni zobrazeni, u toho tveho pilire chybi zcela a ani jednokostickovy most neni realny.

Vsechno zde uvedene se tyka drive vydanych trati a mostu, takze je mozne, ze to treba u nove vydane sady neplati - to samosebou budu moci posoudit az po vyzkouseni.



Ted se jeste trosku vratim k organizaci sady - psal o tom tusim Ota. Jde o to, jestli to ma byt pojate jako pouze realna vozidla, nebo zda chybejici "mezery" zaplnit necim fiktivnim, co sice hru usnadni, ale s realitou moc spolecneho mit nebude. Castecne na pomezi jsou i ruzne prototypy; v realu vyrobeny jeden kus a vic jich nebylo, ve hre je jich ale mozne nakoupit kolik chci.

Zatimco u tech prototypu to lze kompenzovat podstatnym navysenim ceny (ale ne nakladu, jinak to bude nepouzitelne), u tech fiktivnich vozidel si s tim nevim rady. Sam pro sebe si rikam, ze je muzem nasadit jako vozidla budoucnosti - tam nam samosebou nic jineho nezbyva. Jednoznacny nazor na to tedy nemam, nicmene zatim se snazim drzet toho, tvorit vse jen podle reality. Ono to nakonec bude asi i jeden z duvodu, proc jsou pro me nepouzitelne Vaclavovo trate - rychlost nad 160 proste nema ze soucasnych vozidel co vyuzit (a naopak pomalejsi vozidla nemaji po cem jezdit).

Jako nejrozumejsi mi tedy prijde varianta nasledujici.... minulost resit podle reality, pritomnost a blizkou budoucnost (5 az 10 let) podle predpokladu a dal si v podstate muze navrhovat kdo chce co chce ... i kdyz nebude od veci se preci jen drzet aspon realneho zakladu. Nevyhodou bude v urcitych obdobich nedostatek vhodnych vozidel, na stranu druhou, o to bude hra realnejsi - zrovna CD je na tom v posledni dobe s vozovym parkem jeste hur, nez jak to bude ve hre. Co vy na to? Slo by to takto?

Tak a ted se dostavam k prosbam a pranim - abych mohl nejak rozumne zaonacit sadu nastupist a vytvorit vyse zminovane podstavce pro kompatibilni drazni budovy, potrebuji nekde sehnat:
- texturu na svisle steny nastupist - zatim jsou jednolitou sedou. Zkousel jsem tam napasovat "cihly", ale marne - je to asi 8 pixelu vysoke a cihly jsou prilis hrube na to, aby bylo poznat, ze to maji byt cihly.
- lavicky, lampy, plochy na reklamu a jizdni rad, odpadkove kose, proste cokoliv, co by melo na nastupisti byt. Lavicky jsem napred zkousel delat, ale jsou moc velke. Pro mala nastupiste jsem pak pouzil lavicky z budovy nadrazi, ale ty byly jen jednostranne, po pokusu o pohled "zezadu" se mi to nelibi.
- texturu liteho betonu a zamkove dlazby (pro nastupiste Sudop), vlniteho plechu (soucasna strecha asfaltoveho nastupiste se moc s uspechem nesetkala), pripadne hrubeho betonoveho povrchu (na imitaci panelu)

Zkusim si projit to, co sem daval VS, mozna se tam neco najde, ale i tak uvitam jakykoliv napad. A zaroven bych byl docela rad, kdyby se i ostatni vyjadrili k "ovladani" nastupist - jak uz jsem drive psal, rozdeleni jednostrannych nastupist ve stylu Leveho a Praveho nebyla chyba nebo nevedomost, ale naopak zamer. Ozval se akorat Vaclav, jinak jsem zadnou reakci nezaznamenal (mozna mi neco uteklo). Tak jako tak by bylo vhodne do budoucna zachovat ovladani stavby nastupist jednotne, takze prosim o reakce... co je v cem lepsi a co naopak horsi. Ja se snazil o urcite zlepseni (pro me) nevyhovujiciho, nicmene usudek mam samosebou diky tomu znacne zkresleny. Takze bych rad vedel, zda se vratit k puvodnimu ovladani (predni a zadni), nebo zcela prejit na nove (prave a leve) - driv, nez se vrhnu na dalsi varianty nastupist a nakladacich ramp.

Dale prosim reakce na patrovou jednotku Bp - zda vyhovuje a pokud ne, tak co zmenit. CSD byly dodavky techto jednotek rozdeleny na dve skupiny a ja se samosebou chci vrhnout i na tu druhou. Ta se graficky bude lisit minimalne (nejvic asi okno vlakoveho personalu, ale to je par pixelu), vlastnostmi ale docela podstatne (ma mensi kapacitu a zavazadlovy sluzebni oddil).

Zaroven si na sebe usiju bic v podobe prani, at se zde objevuji namety na vozidla, co by kdo chtel mit ve hre. Ruske vozy stale cekaji az si na ne udelam cas, podobne motorak rady 860... ve stejnem duchu se v dobe blizke chystam na soupravu Alex Arriva (pokud to nekdo do te doby neudela za me, tak vcetne Herkula) ... ma nekdo dalsi prani?

No a kdyz tu pisu o pranich ... co bych ja uvital ve hre za vozidla? V tuhle chvili mi chybi dieselove masiny rady T444 a T334 (Karkulka a Rosnicka) ... druha jmenovana mi chybi o to vic, ze je (pokud se nepletu) soucasti sady pak64 a ve 128 ji porad nemame.

Az bude mit TommPa9 trochu volneji, mel bych prani vyslovne na nej - jedna se o kotlovy vuz, ktery jsi delal jako potencialni tendr pro Turbinku... tusim ze je to vagon rady Ra (jistotu nemam), grafiku mas v podstate hotovou, takze bych te chtel poprosit o vydani tohoto vozu ve variante pro beznou prepravu nakladu (ropa, chemikalie)... co ty na to? Pujde to?

Tak, a to je ted uz snad opravdu vsecko :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3518
VaclavMacurek > jak pises o "sablonach Sudop" ... abych pravdu rek, nevim, co presne si pod tim predstavit.

jen se mi za "predni" stenou stanice obcas ztrati vlak. Nevim vubec jestli by to slo a pokud ano, tak jak - presto se zeptam: je nejaka sance to udelat aspon polopruhledne nebo nizsi, nebo proste jakkoliv, aby tam "bylo videt".

Dalsi vec, co mi prijde "divna" (nebo rekneme nerealna) je most na rychlost stejnou, jako maji trate

Dalsi pripominku mam k uz zminenemu "prutovemu" mostu (s hornimi oblouky) - tentokrat technickou. Bohuzel se stejna chyba vyskytuje i u mostu na 110 v zakladni sade; takovyto typ konstrukce musi mit bezpodminecne pilir u okraju kazdeho oblouku. Pokud ho nema, v realu by spadl... a ve hre to vypada divne.

1. Potřebuji základní tvar tělesa tunelu - má to být pouze půlkruh? (ono nějaké to částečné zúžení na spodku sice možné je, ale ve hře by asi nebylo dost dobře patrné)
2. o tom vím; udělám tedy tu úpravu, že horní polovina stěny bude částečně průhledná (tedy tak jak jsem to chtěl udělat původně)
3. bude to možná znít divně, ale původně jsem to tak udělat chtěl - jen jsem se obával, že to bude vypadat ještě blběji než bez nich - obzvlášť, když bude velmi dlouhý (a velmi vysoký - ale pro ten most by maximální výška 1 či 2 mohla stačit)

rychlost mostů stejná jako rychlost tratí - u těch mostů pro nízké rychlosti je to opravdu divné, s tím souhlasím - ale u toho moderního mostu se to snad dá odpustit (i když o chlup snížená rychlost by mohla být - ne však o více než 5%); základní idea této ptákoviny byla ta, že rychlost určí především podoba tratě na něm (a pak by klidně mohly být i dva mosty stejné konstrukce, ale jejich maximální rychlost by se lišila podle tratě na nich - např. 155 místo 160 a 275 místo 280)

pilíře uprostřed dílku u viaduktu - překreslení tak, aby pilíře byly na okrajích dílků bude asi menší problém - konstrukce horní části asi utrpí na kráse, protože na "přední" straně není zrovna moc prostoru pro nějakou "ozdobu", která by zajistila plynulý přechod mezi díly - aby zároveň se nestalo to, co se stalo u mostu pro lodě.

V té poslední "aktualizaci" železnic nejsou v tvarech žádné změny proti těm předchozím, pouze jsem si hrál s barvami a tak přidělal další - a kromě odstranění lanového mostu jsem pouze k sestavě pro rychlost 160 km/h přidal další hotové tratě a tunely a mosty k nim.

Pokud jde o tvar tratí, podívej se na přílohu mého předchozího příspěvku.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3519
Sim: A tady v odpovědi 1453 je co? :) http://forum.simutrans.com/index.php?topic=553.1440 Jelikož mě přetírání moc nebaví, ještě jsem se k ní nevrátil. "Karkule" 725/726 a mnohé další jsou v plánu. Herkulese jsem bral za zadaného, takže jsem vypustil konkurenční traxx a s... se s ES64U4 (stojí na el. výzbroji). Jinak toho mám v plánech hafo...

Ještě bych se chtěl zeptat čím je omezená délka vlaků? Dalo by se při vytvoření nového dopravního systému (např. ŠRT) nastavit délka např. 50 vozidel?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3520
A tady je v příloze o chlup novější prototyp tratě pro rychlost 280 km/h - a také pruh tratí od nejpomalejších po nejrychlejší, aby bylo vidět, že to s tou šířkou tak špatné není.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3521
Lubak91 > aaaa, tak bud sem ji nejak prehlidnul, nebo ji mozna dokonce mam sosnutou, ale protoze se jedna o testovaci verzi v provedeni ZSR, nemuzu ji mit ve hre v roce 1966 k dispozici ... proste me to netrklo. Takze se velice prevelice omlouvam a zaroven prosim o co nejrychlejsi vydani verze CSD ... proste to priznam, neni za tim nic vic nez sobecke "at si ji uziju ve hre, dokud ma svuj smysl" :-)

VaclavMacurek > tvar telesa tunelu .. vychazel bych z pulkruhu, ale z tohodle se nestrili. Variant tunelu je spousta a v realu se stavi vzdy tak, aby to odpovidalo podminkach. U hry vidim (zejmena pro delsi vozy) jako vhodne, kdyz tunel co nejvic "vycuhuje" ze sikminy a zakryva vic prostoru, protoze pak vlak z tunelu vyjizdi a zajizdi do nej. Pokud je zakryvani male, vagony casto "zhasnou" jeste kdyz nejsou cele v tunelu a vypada to divne. Pri vyjizdeni z tunelu je to podobne.

Polopruhledna stena - super, uz se tesim :-)

Pilire prutoveho mostu - priznam se, ze si to moc predstavit nedovedu, co by na tom vypadalo blbe.... mozna hustota piliru? Pokud ano, tak by mohla byt omezena jeho maximalni delka.

Rychlost trati a mostu - ja to v souvislosti s origo sadou delam proste tak, ze stavim trat rekneme na 110 ... v "obtiznem" miste postavim most klidne na 60 nebo 75, pokud je prihodnejsi misto, davam 95. V pripade "jednopolickoveho" mostu stavim ten na 110 (jak jsem uz psal diky absenci piliru vypada delsi blbe, tak ho nepouzivam v jine variante). Diky pomerne slusnemu vyberu mostu od 60 do 110 si je z ceho vybirat a dela to hru pestrou. Navic krome toho mostu na 110 se ani v jednom pripade neshoduje rychlost mostu s rychlosti trate (i u tech mych jsem to zamerne delal taky trosku posunuty), takze realneho lehkeho snizeni rychlosti na mostni konstrukci staci pouzit "nejblizsi pomalejsi" ... a snizeni zpravidla neni pro funkci hry nijak zavratne a zpomalujici. Naopak jsou situace, kdy most stavim rychlejsi nez okolni trat - to je v realu tusim nekde kolem Bezpravi, kde je trat kolem 90 a mostni konstrukce jsou stavene tusim na 120. Takhle nejak podobne bych si to predstavoval i u tech rychlejsich trati - treba rekneme trate pro rychlost 280, 330 a 400 ... mostni konstrukce pro 265, 305 a 370.

Napad se "stejnym" mostem pro ruzne rychlosti se mi libi - zejmena tak, jak jsi ho predtim realizoval. Tedy kamenny viadukt v jedne barve pro jednu rychlost, v jine pro druhou. Odlisovat to jen a pouze trati nahore mi ale jako dobry napad neprijde - treba u toho prutoveho obloukoveho vlastni koleje moc videt nejsou, takze bych to vzdy spojil s nejakou vyraznejsi zmenou. Ale taky vseho s mirou - proste to neprehanet.

Pilire uprostred X na kraji dilku - priznam se, ze si ten problem moc predstavit nedovedu. Tusim ze to bude o tom, ze "neni kam kreslit" protoze to bude mimo dilek, ale snad by to mohlo jit nejak obejit. Co je za problem u lodniho mostu netusim - nepouzivam ho (a nevim, kde v CZ v realu pouzit je).

Ohledne tvaru trati, koukal jsem na oba obrazky a nemuzu si pomoct. Nevim kde presne je ten zadrhel; treba u te tve trate 65 to muze delat ta jedovata zelena, roztece prazcu, neznatelny rozdil mezi barvou prazcu a koleji nebo nevyrazne stinovani naspu, ale proste ve srovnani s tema origo kolejema to postrada "3D efekt" ... nebo jak to nazvat. Proste neni to plasticky - kdyz to reknu s nadsazkou, tak na tom druhem obrazku to policko tehle trate vypada, jako by nekdo v malovani kus trate "vygumoval" a dokreslil rucne s pomoci dvou barev - zelene a hnede.

Kdyz na to tak koukam, neco urcite taky dela "pravitkove" ohraniceni naspu - neni problem v jeho rozmerech, ale proste tohle na me pusobi, jako bych si v cadu udelal hranol a nalepil na nej texturu. Naopak ty puvodni trate maji okraje castecne "do vytracena" (samosebo zalezi, zda na to koukam v nizine, na kopci nebo na snehu).

Jinak ten lanovy most sam o sobe je fajn, tusim ze sem to tu uz psal driv - pokud by se povedlo ho predelat na silnicni provoz, bylo by to i realne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3522
Sim: Doufám že už mám noťas opravenej a že se mi simutrans s rozdělanými věcičkami nesmazal. Pokud je to v pořádku, pokusím se vyhodit T334.0. A na čem všem teda pracuješ ty? Neříkej že ti Bpjo zabere všechen čas ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3523
Lubak > taky doufam ze notes bude OK (samosebou nejen kvuli hre :D ) ... drzim palce. Ja se ted hlavne ukecavam, abych zase nekam posunul ty nastupiste. Jinak posledni vozidlo, s kterym jsem neco delal byl nedavno Es uhlak - lehce jsem zmenil grafiku udelal ji lehce odlisnou pro stare a nove oznaceni CSD (Vte/Es). Ven jsem to ale zatim nepustil - rad bych jeste dojel aspon verzi CD nebo CDC (pripadne obe najednou) a svetle sedou Viamont. Tolik soucasny stav :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3524
No nevím jak to s těmi uhláky VIAMONT bylo, jestli ty šedáci nebyla fikce (doma mám 3 šedé a jeden žlutý VIAMONT Es v TT [a potom nějakých 9 Wapek ;)) A jestli potřebuješ podklady pro nějaké vozy, stačí napsat a já se potom podívám.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3525
Tezko rict, ja je nazivo nevidel. Ale videl jsem v tomhle sedem provedeni viamonti Fals, takze bych se toho zas tak nebal :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3526
Takže tenhle týden nebude ode mne nic, nejsou Wokna...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3527
Polopruhledna stena - super, uz se tesim :-)

Napad se "stejnym" mostem pro ruzne rychlosti se mi libi - zejmena tak, jak jsi ho predtim realizoval. Tedy kamenny viadukt v jedne barve pro jednu rychlost, v jine pro druhou. Odlisovat to jen a pouze trati nahore mi ale jako dobry napad neprijde - treba u toho prutoveho obloukoveho vlastni koleje moc videt nejsou, takze bych to vzdy spojil s nejakou vyraznejsi zmenou.

Pilire uprostred X na kraji dilku - priznam se, ze si ten problem moc predstavit nedovedu. Tusim ze to bude o tom, ze "neni kam kreslit" protoze to bude mimo dilek, ale snad by to mohlo jit nejak obejit.

ve srovnani s tema origo kolejema to postrada "3D efekt" ... nebo jak to nazvat.

Kdyz na to tak koukam, neco urcite taky dela "pravitkove" ohraniceni naspu - neni problem v jeho rozmerech, ale proste tohle na me pusobi, jako bych si v cadu udelal hranol a nalepil na nej texturu. Naopak ty puvodni trate maji okraje castecne "do vytracena" (samosebo zalezi, zda na to koukam v nizine, na kopci nebo na snehu).

1. Nedopadlo to úplně tak jak jsem předpokládal - stěna je sice průsvitná, ale trochu jinak než normálně

2. Také ten rychlejší most má jinou barvu "železa" (šedivou místo rezavé)

3. koukni na obrázek v příloze - uvidíš, že opravdu na okrajích (resp. na tom směrem doprava dolů) není místo pro jakýkoli přechod na další dílek

4. těm starým tratím tohle chybí, ale ne té nové - problém může být jen v tom, že pro rychlost 280 km/h jsem zvolil barvu pražců stejnou jako podlaží, takže nemusí být ty pražce tolik vidět

5. ale jen pro rychlost do 160 km/h včetně - ty rychlejší už jsou na tom úplně stejně jako ty moje - navíc ono to není do ztracena, ale jiný tvar okraje (ve spojení s výškou) náspu způsobuje to co popisuješ

pro č.4 a 5: zvětši si obrázek v příloze příspěvku 1650 (můj předchozí příspěvek)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3528
Sime nemohl by jsi u 854 zvýšit převod tak na 1.30 ? Protože když za ní zapojím tři Btn nebo Bdtn tak se to rozjíždí strašně pomalu a málokdy to dosáhne maximální rychlosti.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3529
Však je stavěna na 2 Btnka :) S 853 byly rádi že se vůbec rozjely :D Jelikož má hydrodynamickou převodovku H750 m (dnes jsem si ji prolezl do šroubku v Parsu:), rozjezdy jsou i ve skutečnosti velmi pomalé, podívej se někdy na její rozjezd (start ždímačky:) A od strojvedoucích vím, že ta 120 je nad jejich možnosti...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3530
Viadukt k přemostění silnic by se udělat dal, ale nemohl by být vyšší než 1 - protože by pilíř právě na sebe musel vzít podobu oblouku a poloviny nosného sloupu na každé straně. V subforu pro pak128.britain sem našel i viadukt jako elevated trať, ale musím se na to ještě podívat.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3531
Sime: Bpjo je Ok, sice mi příjdou vozy malé, ale si to má tak být. Jiné vozidla mě zatím nenapadají, předpokládám že máš v plánu i 831. Možná tu 809, až ji budeš předělávat 810. Pak mě ještě napadla sci-fi sekce elektrické 854 a jednotka 461.
Co se týče cen tak náklady na provoz mi příjdou trochu velké. Co se týče převodu tak jsou motoráky trochu líné. Ale co naděláme hydry jsou prostě líné. ČD myslím vyhlásily výběrko na nové převodovky, ale nevím co stoho bude.
K najbrtu, Sime budeš dělat i 954.0 v modrém?

Lubak: Nevíš náhodou jestli ta 842 (myslím že 019) je jen na opravě v šumperku nebo to je první plánovaná rekostrukce.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3532
Benpat: Už jsou tam 2. Jedna nabořená od toho brejláče, a druhá možná funkční. Pravda je, že už je jedna na dílně, jenže nevím která. Ale přespříští týden se jí asi půjdem podívat pod sukně (má převodovky alisson), takže snad zjistím co s ní plánují udělat.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3533
854 na elektriku? To není ani sci-fi, to je ptákovina. Pro elektrický pohon tam není místo - ani na střeše, ani uvnitř. Nevím, jak bys chtěl převést proud ze střechy pod podlahu - to by zabralo příliš mnoho místa. A jediné použitelné místo je skříň s regulací topení a tak podobně.

Ale jestli mám pravdu je na Lubakovi.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3534
Dneska když jsem jel vlakem kolem Parsu tak ta nabořená 842 stála venku. A mám ještě takovou otázku: je tady někdo kdo dělá železniční školu v Šumperku?