Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561744 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3535
Někde jsou i náčrty, škodovka chtěla někdy v půlce 90. let přestavět několik tehdy velmi nespolehlivých vozů řad 852/853 na elektrický vůz který by byl i v dnešní době vhodný pro přepravu pod kapacitou jednotek 451/452, 460, 471,... Místo strojovny by se dala elektrovýzbroj (nevím to jistě, snad IGBT) a tuším asynchronní motory namísto nápravových převodovek. Místo zavazadlového prostoru by byl malý oddíl pro cestující a nad strojovnou polopantograf. ČD na tuto variantu nepřistoupilo a po několika letech je začali rekonstruovat na 854. Až budu mít zpravený notes, můžu naskenovat úryvek z brožury „Motorové vozy ze škodovky”.

Tony, Já :)
takže ta nenabořená je na hale, nemohl jsem si ji pořádně prohlédnout, poněvadž jsme se šly podívat jen na tu H750ku a viděl jsem ji zdálky, jinak přes týden jsem zkoumal součásti brzdového ústrojí, montoval vstřikovací čerpadlo PV z 810 a kompresor 3DSK75 rovněž z 810...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3536
Zde si můžete stáhnout opravu osobních/poštovních nástupišť podzemní stanice. Až bude hotová oprava i nákladních, bude odkaz opět v téma Česká addons aneb naše lidová tvořivost.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3537
Ta elektrická verze 854 (nově 454) není blbost. Tady třeba tady to máš napsáno. Někde jsem zahlédl i nákres.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3538
No dobrá dobrá, jen jsem si to prostě nedokázal představit. Ty nákresy by se ale hodily.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3539
tony.p > kdyz jsme s Tommem domlouvali system prevodu, stanovili jsme pro hydraulicky prenos hodnotu 1,05 aby to zhruba vychazelo... jde hlavne o pomernou ucinnost jednotlivych systemu, takze hydraulika ma byt nekde mezi mechanickou prevodovkou a elektrickym prenosem u dieselu. Nekolika srovnanimi se skutecnymi vlaky jsme dosli k temto hodnotam, ze by to zhruba mohlo odpovidat. Nechali jsme si tam i nejake rezervy na "rucni" korekce konkretnich hodnot - treba u pary se koriguje hmotnost tendru, protoze vykon je pocitan zpravidla v podobe tazne sily; u tezkych nakladnich lokomotiv "pomaha" adheze a tak podobne... takze urcite moznosti s tim pohnout samosebou jsou. Ovsem skocit rovnou na 1,3 - to pak muzem "zahodit" lokomotivy a tahat vsecky osobni vlaky motorakama :-)

Na stranu druhou, kluci to tady uz napsali, ono ani v realu by vic nez 2 pripojne/ridici na jeden motor nemely byt (ze to tak je, to je druha vec)... a kdyz si vezmu, jakych "zavratnych" rychlosti se s trivozovou soupravou dosahuje na trati Praha - Rakovnik, asi bych to nemenil. Pro delsi (a tezsi) vlaky je vhodnejsi proste pouzit klasickou soupravu s lokomotivou ve hre i v realu. Ja vim, klesne tim maximalka ze 120 na 100, ale o tom to je - proste najit rozumny kompromis :-)

VaclavMacurek > 1. uvidime, ja jsem predpokladal, ze to nebude asi uplne optimalne resitelne, ale rikam si, ze tady by mela dostat prednost hratelnost pred vzhledem

2. vim ze je to rozliseny i barvou konstrukce, myslel jsem to spis tak, aby te nahodou nenapadlo to u neceho odlisit pouze kolejema :-) barvu konstrukce schvaluji

3. ja si prave rikam, ze by to melo jit tak, ze co se nevejde dopredu, muze byt vzadu na predchozim dilku - mosty se skladaji pravidelne, takze kdyz to vezmu treba ve smeru \ bude to v tomto poradi zprava zdola: zacatek mostu (najezd) - u spodni hrany problem neni, na strane k mostu by obsahoval i kus grafiky nabehu na pilir; stredni dil - chybejici pixely nabehu pilire na zacatku by byly "pridany" na konec mostu, takze po vyskladani za sebe by to pasovalo; konec mostu - chybejici pixely na zacatku budou prekryty dodatecnymi z posledniho stredniho dilu, takze graficky to je korektni. Pilir by byl jen pilir a to vzdy kresleny pouze "zadni", takze s tim taky problem neni (kdyz je predni i zadni, vozidla "pod mostem" jezdi pres pilir). Podle me je to jen a pouze o tom dokazat si to predstavit a nedrzet se striktne toho, ze "co ma byt v tomhle dilku videt, musi byt v tomhle policku". Podobnym zpusobem je totiz resena dvoupolickova vlakova stanice (obe provedeni) a funguje to bez problemu.

4. co se hodnoceni tyka, to co pisu je primarne o tratich uz drive vydanych, tusim 65 a 160 ... rychlejsi totiz vlastne nemam kde provozovat, pokud chci simulovat cesky provoz ... a u nich prazce videt jsou, ale proste to cele pusobi nerealne. U tech rychlejsich (koukam na obrazek http://forum.simutrans.com/index.php?action=dlattach;topic=553.0;attach=11009;image ) prazce videt nejsou a skoro to vypada lip - aspon v tom smyslu, ze vetsina VRT ve svete klasicke prazce nepouziva... nicmene stale tomu chybi dva "detaily" - leskla (svetla) horni hrana kolejnice a plasticnost. Ten nedostatek 3D efektu nakonec vidim jako dusledek nedostatecneho stinovani - kdyz porovnam nasep pred a za koleji, je u tvych trati stejna textura a v tom zrejme bude zakopanej pes. Kdyz se podivas na ty origo, tak to co je "vzadu vpravo" je vyrazne tmavsi, proste je to ve stinu.

5. ty rychlejsi trate z origo sady podle me uz nemaji predstavovat sterkove loze, ale jakysi betonovy blok, do ktereho jsou vsazeny
 prazce

Jinak "hydrotramvaj" zas tak nerealna neni - samosebou za predpokladu, ze by se ze soucasneho pohonu vsechno vykuchalo a osadilo se novou elektrikou. Mista je tam pomerne dost http://www.vlaky.net/upload/galeria/001736/019715.jpg jde totiz o motorak se strojovnou (narozdil od treba hurvinka, sukafonu, kvatra nebo rakve, ktere maji motor pod podlahou) a tim padem se tam elektricky pohon klidne vejde. Na stranu druhou, pokud by neco melo dostat pantograf, tak je to rakev 843, ktera uz prenos vykonu elektricky ma, takze potencialni rozsah uprav je podstatne mensi. Strojovna pro takoveto elektricke vozidlo neni nutnosti, pod podlahu a na strechu se toho vejde dost - staci se podivat, kde maji "strojovnu" treba tramvaje nebo trolejbusy.

Ze nizkokapacitni (cca 100 lidi) elektricky vuz draham v tuhle chvili citelne chybi je nadevse jasne, bohuzel vyhlidky na zlepseni jsou (aspon v realu) minimalni. Ve hre muzem "pustit" na nase koleje klidne v roce 2015 alternativniho dopravce s ojetinou ze zahranici ... a mame po problemu :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3540
Sime v roce 2012 bude s jednotkami po problému. Viz. nové jednotky ze Škodovky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3541
benpat > pokud to s nimi bude tak jako s esusama a s 380, tak se to jeste o par let protahne O:-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3542
To je v naši republice jasné, ale tady na to jdou prachy z EU, ta už si to ohlídá.
Co se týče nahrazování motoráku klasikama, tak mám linku kde jezdily sopravy 754+Aee+BDsmsee+4*B+2*Bp a soupravu jsem nedostal do kladných čísel a to jezdily z 80% plné (kapacita 1008 lidí). B jsem později nahradil Beery a už to není tak hrozné. Motá se to teď kolem 0.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3543
Aby vůbec něco po roce 2012 bylo :D A asi můj dotaz zapadl, čím je omezen počet vozidel v jednom vlaku/konvoji? Šlo by při vytvoření nového dopravního systému, např. ŠRT nastavit třeba 50 vozidel?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3544
Počet vozidel je omezen na 24 - již docela dlouhou dobu.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3545
To vím, a proto se ptám čím je to omezeno a jestli by to šlo obejít.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3546
Omezeno to je prostě jedním číslem, které je nastaveno na 24. Celá souprava se musí vejít do okna depa, takže víc ani nemá smysl používat.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3547
Ad VS: pro vlak s vagony o délce 3/4 pole na vůz (myslím, že toto je délka většiny osobních vozů od Sima - a také délka vozů mých maglevů) by to nádraží muselo být dlouhé 38 polí (při jmenované délce 50 vozů). U nějaké továrny uprostřed planiny by to problém nebyl, ale ve městě ano. Sám vím, jak blbě se mi stavělo nádraží pro maglev, který se skládal právě z těch maximálních dvaceti čtyř vozů.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3548
Kvuli tomu co pise VS jsem zacal delat dvouvozy.

Benpat > co se tyka nakladu a vydelku soupravy, vzdy jde o konkretni situaci. A hlavne o rok, ve kterem se to resi - totiz kolem roku 2015 vlak do 100km/h (tedy jakykoliv diesel krome motoraku) nedokaze vydelat na sebe i na trat a zastavky. Sam se sice do cervenych cisel dostat nemusi, ale v zisku to jako celek nebude. Resenim je provozovat osobku pouze jako doplnek k vice vydelavajici nakladni doprave, nebo provoz velmi vytizene trati, kde se naklady na koleje a stanice rozdeli na vic vlaku.

Jinak penize z EU - ona si tu unie sice ohlida. Ale neohlida tendry, nybrz dotace. Proste po prosvihnuti terminu nastane velikej pruser, bo se dotace bude muset vratit a bude po ptakach :-D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3549
Kdyz se tu pise o delce souprav ... tak po pomerne dlouhem hrani jedne a te same mapy jsem dosel k zaveru, ze prakticky nema smysl stavet nastupiste delsi nez 15 dilku. V podstate zastavkove osobaky mam na 3 az 6 dilku, spesnaky (propojeni vetsich uzlu) a obvykle nakladni vlaky na 9 a dalkove rychliky spolu s dlouhymi naklady s vice lokomotivami na 15 dilku.

U vicekolejnych trati je totiz zpravidla propustnost trate omezena rychlosti "kolovani" vlaku v konecne stanici. A cim delsi je vlak, tim zhlavi nadrazi obsadi na delsi dobu.... driv jsem stavel i 20 dilku nastupiste, ale paradoxne to bylo pomalejsi, nez tech 15.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3550
No a nemohla by se v depu skládat vozidla v řadách pod sebe? Tedy řekněme 48 vozidel ve dvou řadách. Kdyby se postavila např. ta ŠRT, tak by se nepoužívala na dopravu cestujících, ale pro transport gigantických množství surovin, zb. ropy nebo písku. Když počítám 44 ruských vozů o nosnosti 120t a 4 lokomotivách tak by jeden vlak uvezl 5280 tun surovin což je slušné množství ne?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3551
Lubak > ono je pak spis otazkou, jestli je to s tim vsim jeste hratelne ... kdyz si vezmu, ze mam 22" monitor a vlaky na 15 dilku se mi tam nevlezou cele, kdyz je dam "nasledovat", prijdou mi vlaky pres 30 vozidel uz fakt fanaticke... ne ze by to neslo, ale proste kouzlo nasi hry je preci jen ponekud jinde :-)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3553
No nic, tak si to asi pamatuji špatně... Myslel jsem že byly povzdechy jak jsou ty vlaky krátké... :)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3554
Pokud si chce nějaký odvážlivec přeprogramovat depo, nechť předstoupí a ujme se úkolu. Já to určitě nezvládnu.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3555
Aha :D Takže odvážlivci 2 kroky vpřed, 1 a 0 nejsou mojí silnou stránkou. Raději kreslit... ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3556
Když počítám 44 ruských vozů o nosnosti 120t a 4 lokomotivách tak by jeden vlak uvezl 5280 tun surovin což je slušné množství ne?

Jses asi zbláznil ... čtyři lokomotivy na 44 vozů - ten vlak by se ti vůbec nerozjel. V základní hře je nejsilnější lokomotivou německá řady 103. Jestliže dvě lokomotivy mají problém s tažením 14ti nákladních vagonů, tak 4 neutáhnou více než 28 vagonů - ty lokomotivy řady 103 by samozřejmě asi utáhly o něco více, ale ne o moc - protože ostatní lokomotivy mají proti ní tak tříčtvrtinový výkon.

Vím jak to dopadlo, když jsem zkoušel postavit vlak z vozů řady Arboria, který měl mít maximální délku. Arboria má výkon 15MW (což je o chlup více než dvojnásobek proti výkonu výše jmenované lokomotivy řady 103, jejíž výkon je 7440 kW) a dvě lokomotivy nebyly schopny jet s vloženými 22 vozy plnou rychlostí (rychlost té soupravy byla jen 550 místo 750 km/h) - a že ty vložené vozy jsou rovněž poháněné (což je rozdíl proti normální železnici). To byl důvod, proč jsem přidělal tu pomocnou lokomotivu (která se ale u řady Helios ukázala úplně zbytečná - a tak je tam jen na efekt).

A pokud jde o náklad, těch 5280 tun nemáš šanci zpracovat - natož naložit. To bys nakládal nejméně půl roku - a vezl dalších 9 měsíců.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3557
Blázen, blázen, blázen... Mohu udělat udělat ruské nebo čínské lokomotivy o výkonu 9MW, Krivoj rogské doly na rudu o produkci 3000 atp., zase tak nepředstavitelné to není...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3558
Ne že by se důl na železnou rudu nehodil. Ale stávající ocelárna nemá takovou produkci, aby dokázala včas tolik rudy zpracovat - a továren odebírajících ocel je méně než prstů na jedné ruce.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3559
Můžeme přidělat :)

Teď nám hořel Pars, přijelo asi 7 hasičských aut...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3560
Trošku jsem si hrál a vzniklo tohle. Úprava mé vůbec první lokomotivy, Škodovácké 109E. Tentokrát je snad přesněji nakreslená a více odpovídá předloze. Z prostorových důvodů a zejména proto, že mi připadala jako "knedlík" jsem jí udělal na délku 9, takže nejpre jí otestuji, a pak předložím k testování i lidu, čili vám všem.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3561
vim ze je to rozliseny i barvou konstrukce, myslel jsem to spis tak, aby te nahodou nenapadlo to u neceho odlisit pouze kolejema :-) barvu konstrukce schvaluji

Ten nedostatek 3D efektu nakonec vidim jako dusledek nedostatecneho stinovani - kdyz porovnam nasep pred a za koleji, je u tvych trati stejna textura a v tom zrejme bude zakopanej pes. Kdyz se podivas na ty origo, tak to co je "vzadu vpravo" je vyrazne tmavsi, proste je to ve stinu.

1 . u některých mostů to asi bude problém se tomu vyhnout - například u viaduktu nebo toho betonového

2. nejdřív musím dokončit základní tvar (po čemž bude následovat první vydání) a potom teprve si s nimi mohu hrát za účelem zvýšení realističnosti; což mi připomíná, že ten nový vzhled by měl výrazně omezit katastrofu číslo 65 - i kdyby pražce zatím zůstaly v té šířce (a v tom počtu), v jaké(m) jsou teď.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3562
Takže slibovaná testovací verze Messerschmittu je zde... stahujte, testujte a hlaste vše podivné...

PS.: V rozehrané hře přepisuje původní 380 s délkou 8. Tím pádem se může stát, že po nahrání hry bude vagon přesahovat lokomotivu případně lokomotiva vagon. Tento nedostatek se napraví po vjetí a následném vyjetí vlaku ze stanice.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3563
Tome, ta 380 je teď lepší. Jen malá drobnost proč si vyměnil to črtvené logo ČD za loko Škodovky?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3564
Protože předpokládám, že prototypový nátěr nebude ani na jedné z lokomotiv řady 380 dodaných ČD. Proto se snažím u ní udržet i vzhled prototypu a proto je tam logo Škodovky. Jenom kvůli přepisování zůstalo označení 380, jinak v momentě, kdy budou tyhle lokomotivy dodány, vyjde (snad) finální verze v nátěru ČD a tenhle prototypový získá výrobní označení Škoda 109E takže o něj nepříjdete (tak teď jsem to napsal jako totální Maďar a vůbec nechápu co jsem chtěl říct :D)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3565
Ale 380 001 a 002 jsou sice prototypy, které jsou součástí smlouvy takže 2+18 ks. Najbrt bude až od čísla 008 (pokud si dobře vzpomínám).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3566
Aby vůbec vyjely :) Neslyším o nich moc pozitivní zprávy...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3568
Podle jednoho obrázku na stránkách společnosti Najbrt jsem si dovolil udělat několik lakýrnických úprav na lokomotivě ČD 380 (Škoda 109E) takže nyní naprosto exkluzivně představuji možný vzhled lokomotivy po dodání. Vzhledem k průtahům v dodávce předpokládám, že v "najbrtu" budou dodány i prototypy ale to vše ukáže až čas... mimochodem nemá někdo nějaké zákulisní informace o tom, jak vypadají testy?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3569
Pro informace doporučuji sledovat k-report, i když někteří jedinci (pozn. Mazáci) mají o sobě moc vysoké mínění (i když se jedná o nějaké ubohé šotoušky co někde pucují boty...) Ale podle mých informací z druhé ruky to nevypadá růžově, i když možná někdy potkám odpovědnou osobu...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!