Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561800 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3640
Tady z toho jsem jelen, u tramvají jsem nějakou tajemnou formulí dosáhnul toho, že K2 je spojena na pevno a spojitelná s T3. Takže v tom bude nějaká bota...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3641
Lubak91 > no ale tak by to melo byt, nebo ne?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3642
No mělo, ale té práce a zkoušení než to fungovalo, a s tou [ 0 ] jsem to udělal asi tak, že další díl byl jedinný povolený, a none tam nebylo...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3643
Lubak91> no ja sem prave ted u toho uni krokouse dost dobre nevedel, co je vlastne spatne - kdyz jsem delal regionovu, jakykoliv puleny vuz a treba i ted nedavno patro, tak jsem s tim nikdy vaznejsi problemy nemel... a ted najednou tohle.

Jinak jsem si zkousel predstavit, jak by to nucene razeni mohlo vypadat. Pokud jste uz nekdo toho uni 850 a 843 zkouseli, vite, ze je kazdy raditelny jen v ramci svoji rady motoru a pripojnaku. Rad bych ale, aby to bylo aspon castecne mozne krizit, takze me napadlo, ze by k motorovemu vozu sly pripojovat i "o radu" starsi pripojnaky - typicky 850 by mohlo tahat svoje 050 ale i 020, 853 by mohla tahat svoje 053 a taky 050. Tohle neni zas takovy problem udelat, ale to spravne kouzlo by bylo teprve, kdyby to slo pripojit starsi pripojnak i za novy pripojnak - tedy treba soupravu 850+050+020 ... ja vim ze v ramci provozu u CD je mozny temer vse spojovat se vsim, hlavne kdyz to jezdi, ale ... maji takoveto soupravy smysl i ve hre? Pokud vim, tak v realu pri tomto razeni neni funkcni mezivozovy prechod mezi 050 a 020, stejne jako nejdou prochazet 053+050 ...

... takze jsem se zase vratil k zakladni myslence, jestli vubec to ma smysl kombinovat. Skoro bych se i priklanel k tomu se na to vyprdnout a nechat pripojne vozy tahnout vzdy jen svym motorem, pripadne nejakou konkretni lokomotivou (treba Btaxy 010 muze tahat 810, regina nebo 714). Ze zdejsich diskutujicich bych se tedy chtel zeptat zejmena Nema - prave od nej prisel jeden z pozadavku na "custom reduced" vydani paku 850, diky kteremu jsem oprasil myslenku UNI sady... kdyz si zkusis do hry nasadit uni 850 a 843, postacuje to omezene razeni na vlaky ve tve hre?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3644
Kdybych měl napsat všechny kombinace co jsem v Šumperku viděl... 810+050+851, 831+810, 363+020+831, 843+050, 754+050+050, 363+831+050, 810+814, 749+AB+xB+851+050, 810+050,...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3645
Lubak91 > obcas jsou v provozu k videni i zajimavejsi varianty, treba elefant na Zlince, kde nejsou draty ... a zatim nejlepsi joke mi prislo prazske metro na hlavnim v Plzni :-) ... coz je paradoxne ve hre bez problemu mozne nasimulovat klidne i pro prevazeni lidi ;-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3646
Predelal jsem grafiku motoraku 820 a jeho pripojnych vozu na zhasinaci a upravil jsem ceny a provozni naklady do "systemove" podoby (tedy podle dosavadni podoby excelovske tabulky pro vypocet nakladu a cen, ktera zcela urcite neni definitivni, ale porad je to "spravedlivejsi" nez dosavadni strileni od boku).

http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg19713#msg19713

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.820.rar

Prosim o aktualizaci v inventari.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3647
A co teprv 122 s uhlím na vlečce bez drátů :D Zítra se tam jedu podívat.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3648
Lubak91 > a co treba tohle? Zkousels nekdy ve hre nejaky smiseny vlak s RN?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3649
Smíšené vlaky nejsou s RN špatné. RN toho v Simu dost utáhne. Proč má 820 ruzné náklady ve verzi ČSD a ČD?
Lubak, škoda že v Parsu už nebudeš. ČD včera podepsaly smlouvu se Škodovkou  na dodávku 961.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3650
Benpat: Ještě se tam občas vyskytnu ;)
A k těm Pv (přestavovací vlak) neboli smíšené, ještě před několika lety to pravidelně jezdilo, pamatuji si že jsme jednou jeli 810+Gbs nebo Gags. V jižních čechách snad každé prázdniny jezdí "loďovlak", vezmou zetku, nacpou do ní loďky a připojí to za osobák...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3651
Kdesi jsem četl že v Brně vozila se za 560 pošta.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3652
benpat > co se tyka vzorce pro ceny a naklady, snazil jsem se toho v nem zohlednit pomerne dost (i kdyz tam zatim jeste neni vsecko co bych chtel) ... takze co se tam zohlednuje:
- rok "vyroby" vozu (resp. uvedeni do provozu dane verze napr. pri prelakovani), cim novejsi tim levnejsi, ale nepatrne
- rychlost
- kapacita
- u motorovych vozu vykon
- delka vozu
- koeficient urovne cestovani (prvni trida ma jiny nez druha, rekonstruovany vuz stoji mene nez komplet novy)

Verze CSD a CD se lisi prave rokem uvedeni do provozu, takze je tam v cene drobny pokles, u nakladu je pokles o neco vyraznejsi.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3653
Tome mohl by jsi udělat tyto beravné 751čky? Ta modročervená občas jezdí i u nás, tak bych si chtěl vytvořit vlak podle skutečného řazení.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3654
... takze co se tam zohlednuje:
- rok uvedeni do provozu
- rychlost
- kapacita
- u motorovych vozu vykon
- delka vozu
- koeficient urovne cestovani (prvni trida ma jiny nez druha, rekonstruovany vuz stoji mene nez komplet novy)

Pro maglev jsem provozní náklady odvodil od čísel 11, 12 a 13, resp. jejich druhé mocniny děleno stem.

1. nejsem si jist, proč by měl být stroj s rokem výroby 2000 levnější než stroj s rokem výroby 1950 - mělo by to být spíše obráceně
2 a 3. - čím rychlejší/vyšší kapacita, tím dražší
4. proč jen u motorových vozů?
5. tak délka vozu by měla být tím posledním parametrem pro určení ceny
6. použitelné jen u osobní dopravy a jen omezeně - u kombinovaných vagonů je určení poněkud složitější - nevím, tedy, jak bys' chtěl ocenit například dvoupatrový vagon o kombinaci: přízemí 2. třída, patro lůžkové (to je totiž přesně popis osobních vagonů ze soupravy Strato)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3655
VaclavMacurek > vezmu to postupne:
1) je to jakasi obdoba moralniho zastarani dane koncepce vozu. Proc dva roky starej model auta ted levnejsi, nez byl v dobe uvedeni modelu na trh? Aneb, kolik by dneska stala jedna nova tramvaj T3? Stejne jako v dobe prvniho uvedeni do provozu?
2) a  3) ano
4) protoze algoritmus na lokomotivy ma TommPa9 ... ja delam primarne vagony a sem tam nejakej motorak, takze jsem to udelal na vagony pro prepravu lidi... dodatecne sem do toho zamontoval vykon, pro pripad, ze se jedna o motorak
5) delka vozu ma naopak vliv pomerne znacny - staci si uvedomit, ze zejmena u levne lokalky je mozne mit trat s minimalnimi naklady na stavbu i provoz, ale zastavky stoji porad stejne (bez ohledu na rychlost koleji). Pokud mam dva stejne vozy, jeden na 4 dilky a druhy na 12, potrebuji na provozovani druheho vlaku 3x delsi nastupiste na vsech stanicich, kde zastavi.
Snazil jsem se to nastavit tak, aby byl o neco vyhodnejsi jeden vagon nez dva polovicni (pricemz vsechny vlastnosti dohromady za tu dvojici vozu by odpovidaly tomu delsimu vozu), ale to se ne vzdy podarilo, takze jsem to nechal plavat.
6) naopak je tento koeficient nutnost, protoze vse ostatni je vztazeno na osobni dopravu (treti tridy) a ja tim treba muzu korigovat jinou prepravni komoditu (zatim posta), nebo luzkovy, jidelni a jiny typ vozu.
Pokud pul vozu zabiraji luzka a pul sedacky, proste se vezme cca stredni hodnota. Stejne jsou reseny voz AB, BDs a podobne. Prvni trida ma tusim 145, druha 125, takze koeficient pro AB je 135.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3656
Pokracovani pokusu s motoraky v provedeni uni sady:
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.820_uni.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.830_uni.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.850_uni.rar

843 zustava zatim beze zmen, pro poradek link zopakuji
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.843_uni.rar

U vsech je nucene razeni, pricemz 820/830/850 jsou castecne kombinovatelne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3657
Zhasínací osobní vlaky - chtěl jsem udělat zhasínací maglev, ale nakonec jsem od toho (raději) upustil. Mohu se však pokusit jej předělat na zhasínací.

A kde že je vlastně ten excelovský soubor? (prosím výhradně o *.xls formát, nikoliv *.xlsx) Někde jsem jej viděl, ale nevím kde. Rád bych se do něj alespoň podíval.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3659
VM, ráčejí nakouknout do šablon, jistě ho tam velevážené oko spatří... :D

A pro ty, jenž by mohly namítat že se jen válím a slibuji, vzkazuji že porucha notebooku trvá, jelikož požadovaná záchrana doposud nedorazila. A ohledně nového notebooku je to ještě horší, poněvadž mého vysněnce vyprodaly, a jeho nástupce dosud není na trhu, má přijít v nejbližších dnech (doufám že v únoru ho budu mít).
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3660
Zhasinaci neni zas az takovej problem - v dat souboru se proste udela emptyimage i freightimage .... akorat je potreba mit vlastne 2x tolik grafiky. Takze pohrat si s tim ve Shades. Nejvetsi pakarna je u "pulenych" vozu (pul posta, pul lidi) - tam je to docela mazec.

Tabulka nakladu a cen pro vagony je zatim jen u me v pocitaci, klidne ji pro predstavu muzu nekam hodit, ale tezko z toho bude nekdo moudrej (dost veci tam "lepim" rucne, treba drive zminovany vykon pro motoraky). Pro maglev to asi ani pouzitelny nebude - tam jsou uplne jiny naklady a zisky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3661
Tak pokud se jedná o můj "vzorec" na výpočet nákladů a pořizovacích cen lokomotiv tak je někde v mojí galerce na graphícs.simutrans.com
Dík. Podívám se na to.

VM, ráčejí nakouknout do šablon, jistě ho tam velevážené oko spatří... :D
Ten vlak už je dávno hotový - a v provozu (buď u Oty nebo na Ulozto.cz). Jen s tím, že zatím není odlišen stav naloženosti. Takže tvá poznámka o šablonách je úplně zbytečná.

Zhasinaci neni zas az takovej problem - v dat souboru se proste udela emptyimage i freightimage .... akorat je potreba mit vlastne 2x tolik grafiky. Takze pohrat si s tim ve Shades. Nejvetsi pakarna je u "pulenych" vozu (pul posta, pul lidi) - tam je to docela mazec.

Tabulka nakladu a cen pro vagony je zatim jen u me v pocitaci, klidne ji pro predstavu muzu nekam hodit. Pro maglev to asi ani pouzitelny nebude - tam jsou uplne jiny naklady a zisky.
1. To vím, vždyť jsem tvořil nákladní vagony - a ty jsou (téměř) všechny dvojstavové.
2. To už se řešilo někde na začátku, kdy jsem chtěl dělat půlené vagony, ale nakonec jsem od toho raději upustil.

3. To by bylo skvělé - pokud by to nevadilo, pokusil bych se podle něj sestavit nějaké jednoduché pravidlo, podle nějž by se daly vypočítávat náklady a ceny alespoň pro základní vagony (tzn. nepůlené) a také pro lokomotivy (s pomocí souboru od TommPa9).

Maglev? Když se na něj aplikují pravidla pro klasickou železnici, tak se nic nestane - a pak se uvidí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3662
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/koeficienty_vagony_20100124.rar

Delal sem to primarne pro svoji potrebu, takze to neni nijak prehledny. Sloupce B, C, G, H, K a L jsou vstupy, I a M jsou mezivypocty, J a N jsou konecne vysledky.... ostatni neni dulezite,

H - koeficient ceny - zaklad je 100, coz odpovida treti tride .. u prototypu to nasobim *1,4 ... u motoraku pricitam petinu vykonu
L - koeficient provozu - bezne pro druhou tridu je 2, pro prvni 3 ... postu davam 2, pokud se jedna o kombinovany vuz posta+lidi, davam 2,5 ... nebo podle uvazeni. U motoraku nasobim desetinou vykonu

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3663
TommPa9: jediné, co nechápu v vém souboru je: proč u TL 659.001 a TL 659.002 Turbinka přirážka za typ pohonu 2,5, když ostatní diesely mají jen 2.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3664
VaclavMacurek > prototypy, ktere kvuli drahym nakladum do provozu nezasahly

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3665
Přesněji tak nepovedené lokomotivy jak jen to bylo možné. Sice utáhly oproti parním kolegyním neuvěřitelné náklady, ale zase nebyly schopné "přerušované" jízdy, tedy to známé popojíždění z jedné stanice do druhé. Přenos výkonu byl mechanický, z důvodů šetření mědi. A jelikož mašinka papala mazut, a měla velký apetit, nádrž na 6000l ji nestačila. Proto měla k dispozici 2 cisternové vozy po 32000l které se střídavě posílaly do Litvínova doplnit. K tomu lůžkový vagon plný mechaniků, jelikož to byla dost choulostivá lokotka...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3666
No jasně. (Plynové) Turbíny mají obrovský výkon, ale také obrovskou spotřebu a při častých rozjezdech jsou velmi poruchové. Proto byla kombinována s normálními motory k zvyšování jejich výkonu při stoupáních. Experimentálně byla použita i v prvních TGV - než byly postaveny ty čistě elektrické.

Tolik z knihy 1000 lokomotiv.
--->
Doplněno 3.2. 2010:
tak jsem včera (2.2. 2010) viděl béčko v novém (tedy balkánském) vybarvení. Bylo to v Praze na hlavním nádraží. Podařilo se mi nahlédnout i dovnitř a tedy řeknu toto: nic moc. Sedačky úplně stejné, pouze potažené tmavě modrou celkem hrubou textilií. Dveře do kupé nezměněny a vše ostatní také beze změny. Takže příliš málo hudby za příliš hodně peněz. Aneb: když renovace, tak renovace ... ale to co jsem viděl, byl zlý sen - stejný jako v případě motoráku řady 810, kde uvnitř nad dveřmi byla cedulka, že rekonstrukci provedla Pars Nova - a já přitom neviděl vůbec žádný rozdíl proti těm nerekonstruovaným.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3667
VaclavMacurek > pokud sis nevsim rozdil, tak to je jeste ta lepsi varianta :-D ... ja kdyz sem jel posledne balkanizovanym beckem, tak diky vrstve barvy na okne (ktere pokud vim je hlinikove, takze je tam ta barva zcela zbytecna) ho nebylo mozne otvirat a zavirat bez hrubeho nasili :-( Coz v realu znamenalo, ze prakticky neslo dovrit a do kupe misty snezilo ...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3668
Tak na tohle jsem se raději nedíval. Ale naopak jsem si pořádně prohlédl Pendolino - a také si jej poslechl při startu.

Tak o aerodynamičnosti celého vlaku jsem začal silně pochybovat, když jsem viděl ty schůdky do pilotní kabiny, které nejenže proudění vzduchu značně překáží, ale ještě navíc se po rozjezdu ani nehnuly, aby proudění vzduchu nebránily (protože jsou pevnou součástí podvozku pod pilotní kabinou) - zatímco schůdky u dveří do prostoru cestujících se při zavření dveří zakryly podobně jako se zakrývají schůdky u letadel (které je mají). U schůdků do přední kabiny ve směru jízdy to teoreticky tolik nevadí, protože čelo vlaku rozráží vzduch tak, že ten začně podél vlaku proudit až někde na úrovni konce prvního vozu. No a mezery mezi vozy jsou také zbytečně velké (dostatečně na to, aby někdo mohl udělat, co se nemá - a to úplně pohodlně).

Lokomotivy řady 163 a s ní spřízněné (tj. 162, 262, 263, 362, 363, 372 a 373) zní při startu mnohem zajímavěji. Pendolino zní spíš pouze jako lokomotiva 150 a s ní spřízněné - s ještě větším hlukem.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3669
Och, těch 180 stránek mě celkem vyděsilo, a jaký to má vůbec smysl zkrátit stránky o 1/3 příspěvků? Aby se člověk víc naklikal?
VM: Pilotní kabina u 680? Sneste se trochu níž k zemi. Znám jednoho strojvedoucího co sice chtěl být pilotem a teď jezdí s pendolinem, ale pořád je strojvedoucí jako stanoviště strojvedoucího stanovištěm (i když to někdo nazývá kokpitem...)
A nejlepší zvuk při rozjezdu má z elektrik zaručeně 1116...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3670
proč u TL 659.001 a TL 659.002 Turbinka přirážka za typ pohonu 2,5, když ostatní diesely mají jen 2.

Protože sice turbinky jezdí na diesel, ale vzhledem k tomu, že používají "hladovější" turbínu a ne klasický dieselmotor je tam náklad vyšší.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3671
VM: Pilotní kabina u 680? Sneste se trochu níž k zemi.
A nejlepší zvuk při rozjezdu má z elektrik zaručeně 1116...

1. Proto jsem to také zvýraznil kurzívou (tou zde ve foru vždy zvýrazňuji cokoli, co není úplně správně, přesně).
2. 1116 - nemohu posoudit, ještě jsem jí nepotkal (neviděl, neslyšel)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3672
No mě to připadá jako třeba nazvat kabinu od buldozeru kapitánským můstkem... :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3673
Mno, ja sem schudky u kabiny zpocatku povazoval za jakysi ochranny ram profilu "specialnich" podvozku ... proste pokud neco bude v kolejisti, tak at to chyti tenhle ram a ne nejaky veglement na rekneme chatrnem zarizeni naklapeni podvozku. Ze jde o schudky jsem se dozvedel az po pomerne dlouhe dobe a doted nechapu, proc to tam tak je...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3674
Po dlouhé době z mé lokomotivky vyjíždí nová lokomotiva.

Přivítejte Asynchrona ŠKODA 85E0-ATM neboli řadu 169!

Rychlost: 120km/h
Výkon: 2600kw (pomaluběžné podvozky)
Rok uvedení do provozu: 8/1987
Rok ukončení provozu: 12/1996
Cena: 30000/2,50
Hmotnost: 75t
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!