Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555357 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3815
Nerad bych "zapleveloval" Oliverovo vlákno o mapě Prahy věcmi, které se týkají addonů, takže přesovám "předváděčku" Emauz tam, kam by asi měla patřit. Sem do tvorby!

Co je nového: přidána kaple, naznačeny teréní rozdíly, dodán základ konventu

Nevíte, někdo, jak vypadají spodní patra kláštera?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3816
Která strana tě zajímá?

Já si myslím, že pro budovu kláštera jsou i vhodné dnešní fotky, protože se asi moc nezměnilo...

Např.: Emauzy

Model se mi moc líbí...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3817
Tak jsem je dejme tomu dodělal. Stačilo si vzít půdorys na stránkách kláštera a pak ho zkusit zasadit do svých fotek z loňského léta...

Jako příští se pokusím buď o chrám Panny Marie Sněžné, nebo o výzvu: kostel s druhou nejvyšší kostelní věží v ČR-Chrám sv. Víta, Václava a Vojtěcha-Nebo že bych zkusil rovnou celý Hrad? :D



tak tahle fotka rozhodla

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3818
Obávám se, že dílo ještě rozhodně hotovo není. Samotný klášter možná, ale ještě je tam spousta práce. Chtě nechtě, zde needs_ground = 1 nepomůže. Obávám se, že by celá stavba byla ve vzduchu. Zde bude nutné tu spodní část, tedy zem dodělat - alespoň částečně. A možná, že bude alespoň kus země nezakrytý a tedy, že needs_ground = 1 potřeba bude.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3820
Z kresby kostela emauz by se asi mohl i udelat týnský chrám. Je podobná stavba...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3821
Týn je vyšší, a má jinak řešené věže... ale nebyl by to problém... ono obecně jsou si gotické kostely v Čechách poměrně dost podobné... ale teď vážně zkusím Pannu Marii Sněžnou, protože má zajímavě řešenou střechu (a tenhle způsob střechy neumím :D )

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3822
Začátek tvorby hřbitova. Doufám, že toto dílo se mi podaří dokončit - narozdíl od jiných, jejichž vývoj šel (doufám že jen dočasně) k ledu. Celková plocha zůstane stejná. Pouze jej o chlup zmenším, aby se nedotýkal hran obrázku. Stejně tak text přijde o chlup zmenšit, aby se nedotýkal boků té cedule, která bude začleněna do zdi. V příloze je první vývojový stupeň.

Původně jsem chtěl dát jiný (mnohem delší) text.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3823
Dnes Vám ukážu jenom velmi hrubý nástřel největší hradní zříceniny u nás-hradu Rábí. Doufám, že je z toho poznat. Zatím mám jenom obytnou věž a část hradeb a snažím se najít nějaký "průkazný" půdorys, aby mě pak někdo neuháněl, že mám mezi tou a tou částí hradu moc velkou/malou mezeru.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3824
Po to, co jsem včera zjistil, že u Rábí bude kromě pravopisu (Rábí/Rabí?) potíž i v terénu a jeho modelaci, řekl jsem si, že zkusím jinou stavbu. Zatím jí mám jenom v hrubém nástřelu vnitřního opevnění a paláce bez kaple. Jedná se o vodní hrad Švihov.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3825
Sim: mohl bys' prosím opravit kapacitu vagonů Paov? Je sice, hezké, že mají kapacitu 52 jednotek - ale čeho? Hlásí totiž kapacita 52 nic.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3826
Tome, už nějakou dobumi vrtá hlavou jak je to s tvojima 753. Máš je jako ČDC, VIA, UNIDO (což jsou loko 753.7) které mají výkon 1325 kW. V reálu ale mají loko výkon 1455 kW.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3827
Není 753 jako 753.7x, původní verze, tedy 753/T478.3(750) je "naladěna" na výkon 1325kW (při vhodné konstelaci hvězd, vstřikovacích čerpadel, vstřikovacích trysek, karbonizaci motoru, ventilové vůle, stavu čističů všech tří elementů (palivo, mazivo a vzduch), kvality paliv a maziv, přístupem obsluhy, časovou vzdáleností od poslední opravy a v neposlední řadě stavu jednotlivých částí funkčního celku. Když je toto dodrženo (a elementálové jsou nám nakloněni:) dosáhne motor K12V230DR možná i těch 1325kW (ovšem možná naposledy). Kdežto v lokomotivách řady 753.7x burácí takříkajíc bezporuchový zázračný motor made in U.S.A. O něj se můžete starat jako v peřince, ale motůrek bude po pár letech zlobit (o tom se ovšem nesmí mluvit) a když z něj budeme chtít vyždímat oněch 1455kW, tak si asi řekne dost, a bude žalovat v émerice jak ho diskriminujem a co bysme po něm nechtěli. Za což se nám pánové ze země neomezených možností odmění neuznáním záruky. Nedejbože kdyby se do nich lilo něco co není vyprodukováno v émerice, to jest rouhání a podepisování ortelu smrti...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3828
Jelikož se mi nedařilo vymyslet, jak pokračovat s vývojem toho hřbitova, začal jsem vyvíjet nádražní budovu. Plochou bude 1*3, bude v všech čtyřech rotacích (tzn. přední/zadní strana + oba směry), takže by se měla, pokud se mi podaří správně sestavit *.dat soubor, otáčet podle potřeby - podobně jako LauingenStation z německého pak128.

V příloze je obrázek z vývoje. Toto by mělo být otočení do ulice.  Ve spodní řadě budou okna v tomto stylu (jen doufám, že to půjde poznat - především v noci)

zatímco v horních řadách bych rád dal jen hranatá okna, ale pokud řeknete, že je mám udělat ve stejném stylu i v horních řadách...

Možná to bude chtít upravit texturu středního dílu, aby tolik nesplýval s čelem přední části. Mám sice jistý nápad, jak by to mohlo jít udělat, ale nejsem si jist, jestli se mi to povede udělat tak, jak si to představuji.

Čím více slušných kritik, tím lépe.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3829
Nevím proč, ale nejhonosnější budovu ATE (ÚTD) mi to nepřipomíná. Možná bych v tom viděl např. Zahrádky u Č. Lípy. Tu texturu kamene bych si někde "půjčil" z jiné budovy, takhle to vypadá jak maskování Africakorps :)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3830
ÚTD? Co to je? Pokud jde o tu texturu na základech těch dvou bočních částí, samozřejmě jí mohu pozměnit - dát jí jinou barvu (například víc do šediva - aby více splývala s šedí na zemi) a také zároveň s tím změnit čáry, nejlépe tak, aby na každé straně byl jiný vzorek.

Stanici v Zahrádkách u České Lípy jsem neviděl. Já jsem jako vzor tvaru použil (asi podobnou - k té tebou zmiňované) budovu nádraží v Ledečku, ale udělal jsem docela dost změn - barva je jiná, výška a hloubka střední části rovněž, také přístřešek má jinou velikost (ale ten na tom obrázku není vidět).


Samozřejmě zatím chybí téměř všechna okna. Po jejich dodání se to určitě zase trochu vylepší.

A mimochodem, já vím, že jiné podobné (tzn. větší než 1*1) nádražní budovy již přítomné v hře jsou mnohem lépe udělané, ale taky tohle je moje první taková stavba.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3831
Ústecko-teplická dráha. Sám plánuji udělat svoji "domovskou" stanici. Ale odrazuje mě dělat se "řezníkem". Až se s ním naučím (a budu mít chuť na ty 4 pohledy) tak bude možná hotová.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3832
Aha. Pokud jsi tou nejhonosnější budovou této dráhy měl na mysli právě nádražní budovu v Teplicích, jejíž okna jsem si vypůjčil, tak ta byla honosná kdysi ... ale teď by za její stav někdo potřeboval nakopat zadek do fialova. Další podobně velká budova a přibližně ze stejné doby je ještě v Ústí nad Labem (na nádraží Západ) a také v Chomutově.

A mohl bys mi vysvětlit toho "řezníka"?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3833
Byla honosná když v ní sídlilo ředitelství ÚTD tj. za R-U. Řezníkem nazýváme ten program, který "rozporcuje" obrázky staveb na něco, čemu rozumí simutrans. Ale za živýho boha si nevzpomenu jak se jmenuje ???
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3834
TileCutter.

A mimochodem, z všech staničních budov přítomných ve hře, když nebudu brát v potaz německý pak128 (kde dvě z nich podle skutečnosti jsou; jak je to v britském pak128 nevím), tak pravděpodobně žádná není vytvořena podle skutečnosti. Ale přesně to ví asi jen Vilvoh, Prissi a spol. Tak nevidím důvod, proč by to moje dílko nutně muselo přesně odpovídat nějaké skutečné budově.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3835
Napadla me takova ptakovinka ... je nejak mozne, aby "neco" ve hre penize nezralo, ale naopak vydelavalo - aniz by se to muselo primo ucastnit prepravy?

Napadlo me neco ve stylu servisni dreziny nebo vozu na kontrolu troleji... koupilo by se to, ale pri jizde by to penize nezralo, naopak vydelavalo. Samosebou by byl problem s trasovanim, ale to v tuhle chvili neresim.

Neco podobneho by byla "brousici" tramvaj a nebo bateriovy vuz, ktery je mozne pripojit k akumulatorove lokomotive a "snizit" ji tim naklady. Je mi jasne, ze treba ta masina by sla resit tak, ze bych ji udelal ve dvou verzich - jako samostatnou s naklady X ... a potom jako pevne spojenou s akumulatorovym vozem, pricemz naklady budou X-neco...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3836
Sám jsem o něčem takovém přemýšlel. Ale to by musela být v simutransu možnost poruch a poškození. Jednou možná přijde čas kdy se po projetí určitého počtu vlaků objeví pomalá rychlost, a pro odstranění bude muset vyjet z depa MUVka s traťováky:)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3837
Sim: Podle mého nejlepšího vědomí to nejde - všechny ceny a spotřeby jsou bezznaménkové.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3838
Zpátky k nádražní budově:

1. já jsem použil fotografii nádražní budovy v Teplicích opravdu jen pro ukázku tvaru těch oken, protože neznám žádnou jinou budovu s takovýmto tvarem oken - přestože jsem si jist, že tento tvar oken je i na spoustě jiných staveb

2. já vím, že použitý styl stavby až tak moc neodpovídá tomu, jaká okna budou alespoň na přízemí použita

3. obávám se, že pro Simutrans by nádražní budova v Teplicích měla délku alespoň čtyř nebo pěti dílků, ne jen tří

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3839
Sim: Podle mého nejlepšího vědomí to nejde - všechny ceny a spotřeby jsou bezznaménkové.

Už jsme o tom spekulovali při řešení "Turbínek" s "bandaskou" nebo bez ní... původně totiž byla představa, že by vůz s bandaskou (cisternou řady Ra) měl sníženou rychlost (konstrukční parametry vagonu Ra), které by ovšem kompenzovaly nižší náklady. Když jsem zjistil, že při záporných nákladech na Ra souprava nefunguje tak, jak by měla, radši jsem od této myšlenky ustoupil.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3840
No. Tak jsem zjistil, že asi budu muset ta okna udělat, jiná, protože mi nechtějí svítit správně. Měla by svítit všechna a nesvítí málem ani jedno. A přitom nejde o jejich barvu. Jediná správně svítící plocha jsou dveře. Samozřejmě to mohu Shadem opravit, ale raději změním tvar a velikost oken. Navíc si nejsem jist, jestli se ten tvar oken vzatý z nádražní budovy v Teplicích v Čechách pro tuto (myslím tím tu mnou vytvářenou) budovu hodí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3841
Mě se těch oken zdá zbytečně moc. Ze tří pater bych udělal dvě, a místo třetího jen dvě malá nebo jedno kulaté okénko pod střechou, v tom místě pobitém prkny :) Místo nich jen okrasně vyřezávané trámy typické pro česká nádraží.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3842
To taky vím, že těch oken je moc. Při postupu, kterým tvořím já to zprvu nebylo vidět, že těch šest je moc. Čtyři v řadě o něco širší a s většími mezerami mezi nimi budou lepší. Pak by už okna měla svítit správně. Nejsem si pouze jist, jestli barvu těch oken nezměnit - a nedat buď ty tmavší nebo ty světlejší. Tahle barva (87,101,111) se mi ale zdá nejvhodnější.

PS: na e-mail jsem ti poslal desetinásobný zoom.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3844
Mám jí připravenu.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3845
VM: 2,3MB není velikost pro mobil a EDGE/GPRS internet :)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3846
dik za info, skoda.... ale nevadi, zpestrime si to jinak :-)

Pred chvili jsem nahral na web dalsi kompletni vagon Bdmtee v CZ i SK variantach: http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg16277#msg16277 ... takze sosejte ... a zaroven poprosim o aktualizaci depozitare :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3847
No nevím, depozitář nějak stagnuje, vypadá to jako kdyby Ota již nebyl mezi námi ??? :(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3848
Ouch... Omlouvám se.

Okna na bočních částech už mám změněna. Všechny jsou už jako v horní řadě původního návrhu - čtvercová s jednoduchou trojúhelníkovou ozdobou nad, což teď už bude vidět. A jsou jen čtyři v řadě a hlavně jsou větší, především širší.

Pro středovou část mne napadlo, jelikož takových budov znám několik, že jelikož některé nádražní budovy mají halu vysokou jako dvě podlaží (i když u této budovy to asi nebude to pravé ořechové), zvětším okna této části tak, aby byla vysoká pro obě podlaží. Tak mohu alespoň na této části udržet ta ozdobná okna.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3849
Nádraží v Tanvaldě by mohlo být dobrou inspirací...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!