Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1553918 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #560
Tak jsem si vcera trosku hral a mam tu pro vas nektere z drive uvedenych "novinek":
- nova verze pripojnych vagonu k motorakum 853/854 ke stazeni zde: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.053_054.rar ... opravena je grafika a chybne udaje, doplnen je vagon 056 Bdt. Zatim jeste porad chybi 056 Brn, takze se nejedna o plnohodnotne zverejneni, nicmene zmeny na soucasnych vozech snad uz nebudou nutne. Zaroven doporucuju stahnout si novou verzi motoraku rady 853/854, kde je lehce zmenena (=opravena) grafika u ridicich vozu 954. Adresy jsou http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.853_854.rar a http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.853_854_otocena.rar
- hurvinek a spooooousta pripojnych vagonu (zatim i tech, ktere budou pozdeji u motoraku 232, 242 a 130) je ke stazeni na adrese http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.M131.1.rar.
- docasna verze motoraku rady 232.1 ... ke kterym jeste dodelam/presunu vagonky : http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.M232.1.rar
- dokopal jsem se k davno slibovane modifikovane grafice na sergeje http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.Vorosilovgrad T 679.1 (rada 781) Sergej.rar ... jeste chci trosku zmenit podvozky a zkontrolovat pozicovani.
- vagony rady Calm/Bam, zatim bez motorovych vozu http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.bam.rar

Budu vdecny za jakekoliv postrehy, preci jen, neni toho malo a pri hrani (=testovani) neprijdu na vsecko.

Jinak jsem prisel na jeden renonc - nemam jistotu, ze mam sosnutou aktualni verzi (jeste to proverim), ale u autobusoveho privesu (k busum RTO), ktery tvoril TommPa9 je v jednom z pohledu vlevo nahore bily pixel.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #561
Sime nešlo by předělat je ty 854. Ten převod je hrůza. Jezdí jenom asi 90 km/h.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #562
benpat > vsecko jde, ale otazkou je proc. Snazim se vozidla delat tak, aby vypadaly i jezdily stejne (nebo v ramci moznosti hry aspon podobne) jako v realnym svete.

Bohuzel hra ma svoje omezeni a pro jizdu vlaku zejmena dve zasadni - mame jen jeden polomer zatacek a jen jedno stoupani. Hra ma v sobe jinak zabudovany podle me plne dostacujici vypoctovy model fyzikalnich vlastnosti, ale v souvislosti se zminenym omezenim pak urcite realne situace neni mozne vymodelovat - typicky rychly prujezd mirnym obloukem (aby nedoslo ke zpomaleni vlaku), kdyz se chci vyhnout nutnosti stoupani nebo klesani trate. Takze ve hre bud jedu pres kopec (= zpomalim) nebo udelam "jednotnou" zatacku (= zpomalim). Paradoxne potom ve hre ten kopec vyjde mozna o neco lepe, protoze na druhe strane zase naberu rychlost pri klesani. Pokud zatocim, pohybova energie je v haji a zrychluju zase silou motoru.

Takze rikam otevrene, predelat to samosebou muzu, ale nechce se mi do toho. Hratelnosti hry to neskodi - vozidla stale pribyvaji a je mozne vybirat ze stale vetsiho mnozstvi, tam kde Hydra nema silu na dosazeni plne rychlosti je mozne - stejne jako v realu - pouzit soupravu klasickeho vlaku lokomotivy + vagonu.

Ono totiz stejny problem je ve skutecnem provozu motoraku take. Solo motorak je rychly a zrychleni ma dobre, ale ma malou kapacitu a vychazi draho. Pokud tam pustim motorak + jeden pripojny (nebo ridici) vagon, zpravidla tim maximalni rychlost klesne nepatrne, ale znatelne se zhorsi akcelerace. Souprava 854+054+954 uz ma nejen zhorsenou dynamiku, ale i citelne poklesne maximalni dosazitelna rychlost.

Jenze paradoxne v normalnim provozu to koresponduje se stavem trati - maximalni rychlost u nas na koridorech je 160. Na ostatnich elektrifikovanych tratich se maximalka pohybuje kolem 120 km/h, trate bez dratu prakticky nejsou nikde stavene na rychlosti pres 100km/h, spis se da pocitat s 80. Na lokalkach byva obvykle strop 60, vyjimkou nejsou useky s predepsanou projizdeci rychlosti 30 nebo dokonce 20.


Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #563
Konečně jsem se dostal k tomu, abych nahrál ztracené addony z fora k Xlivesovi na stránky. Tudíž zde jsou:



Zatím všechny mnou vydané Lokomotivy s několika drobnými úpravami.



Elektricke jednotky 451 a 471 s úpravami ohledně řazení



Trolejbusy



Autobusy



Náklaďáky



Tramvaj ČKD KT8D5, KT8D5 RN2P+Bonus

Kdyby Vám tam něco chybělo, napište do diskuze (takže klasika :D )

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #564
Sime nešlo by předělat je ty 854. Ten převod je hrůza. Jezdí jenom asi 90 km/h.

Maximální rychlost řady 854 je sice 120 km/h, jak jsem se teď díval, ale většina z nich jezdí na takových tratích, že mnohdy nedosáhnou rychlosti vyšší než je těch 90 km/h.

Jen tak v rychlosti jsem se díval na některé spoje, kde tyto vlaky jezdí, tak asi nejrychlejší spoj je mezi Kolínem a Nymburkem, kde má průměrnou rychlost asi 72 km/h - kdežto na trati Most - Plzeň má průměrnou rychlost pouze 61 km/h.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #565
Sime, dobrá důvody beru a když chceš dělat vozidla podle reálu budeš taky předělávat převody u 843, 842, 810?

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #566
Tome narazil jsem na chybu u 151 má převod 5.00. Ve hře utáhne 151 23 kusů Ampz

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #567
vsak ty uz podle realu jsou ...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #568
Benpat: (v addonech)

člověče asi se mi tam omylem připletla nějaká stará verze... podle daťáku tam má být 1,6... pokusím se to dát do pořádku. Díky za informaci. Kdybys ještě něco našel dej vědět.

PS.: Chyba objevena. Při pakování jsem omylem otevřel a zapakoval starou verzi 151 a 150-tato stará verze přepsala původní novou verzi těchto dvou lokomotiv. Jedná se o politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let.

za běžných okolností bych odpověděl přímo pod připomínku, ovšem addony bych nerad zasekával diskuzí o nich, proto odpovídám do tohohle-tedy vedlejšího vlákna

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #569
TommPa9 > tak co, jak jsi dopadl s 560? Uz mas okynka spravne ? :-D



Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #572
Jako živý! :D

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #573
Tomme. X60 vypadají dobře, ale máš moc velký výkon. 460 má 2x 1000 kW a 560 má 2x 840 kW. Jinak nechceš dát na 460 vnitřní polopantografy pro rozlišení?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #574
TommPa9 > tak na obrazku luxusni, uz se tesim, az ho pres tyden vyzkousim ve hre

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #575
Na obrázku ty soupravy řady 460 a 560 vypadají hezky, ale mají služební oddíl (pro poštu)? Mezi Děčínem a Kralupami nad Vltavou co jezdí, tak ty mají služební oddíl (obvykle v řídícím voze) - což je rozdíl proti soupravám 451, které jej nemají vůbec.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #576
460/560 byly puvodne planovane jako hnaci vuz + vlozeny vuz + ridici vuz. Protoze byly v provozu dve prototypove soupravy prakticky trvale sprazeny ridicimi vozy k sobe, pro seriovou vyrobu pak bylo od ridicich vozu ustoupeno a vyrabely se pouze hnaci a vlozene vozy. Shodou okolnosti se sice stale mluvi o jednotce (tj nedelitelnem spojeni), ale pritom se jedna o vicemene beznou soupravu samostatne pouzitelneho hnaciho vozu a pripojnych vozu - ekvivalentem pro motorovou trakci je treba 854 s vozy Btn. To jen pro informaci, jak by bylo vhodne koncipovat razeni jednotky/soupravy.

Ridici i hnaci vozy maji (mely) v sobe (podobne jako zminena 854) sluzebni a zavazadlovy oddil, pristupny dvojkridlymi dvermi. Vlozene vozy byly koncipovani puvodne jako pouze pro cestujici, v nedavne dobe byly nektere prestaveny i pro prevoz jizdnich kol - v kazdem velkoprostoru byla demontovana jedna ctyrka sedadel a misto ni byly nainstalovany haky pro jizdni kola.

Jak konkretne to TommPa9 zatim resil netusim, vyzkousim snad dnes vecer.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #577
Momentálně mám 460 a 560 řešenou jen na převoz cestujících. ovšem objevil jsem jednu nesrovnalost. omylem jsem u vozu 060 nastavil délku 11 místo 12 takže se vložené vozy prekrývají. Upravím to a pustím do světa. K tomu služebnímu prostoru se zatím nebudu vyjadřovat, přesněji nebudu se do něj zatím pouštět.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #578
Se sluzebnim prostorem rad pomuzu - urcite se minimalne v hnacim vozu hodit bude, preci jen je to zrejme jedinej pantograf, co vozi i postu. Pokud by bylo mozne volne razeni (tentokrat jsem - narozdil od elefanta - jednoznacne pro, toze to odpovida realu), vznikne tim velmi zajimava moznost provozovat kratke mestske a primestske vlaky se solidni kapacitou s moznosti vyuzit maximalni rychlost kolejiste (tedy 110) a zaroven minimalnimi pozadavky na delku nastupiste.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #580
Super :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #581
Shodou okolnosti se sice stale mluvi o jednotce (tj nedelitelnem spojeni), ale pritom se jedna o vicemene beznou soupravu samostatne pouzitelneho hnaciho vozu a pripojnych vozu

Pokud vím, tak snad neexistuje jediný vlak, který by skutečně byl nedělitelnou jednotkou. Na to by všechny vozy musely mít podvozky sdílené s sousedními vozy podobně jako u vložených vozů souprav TGV (na obrázku je poštovní verze - doufám, že tahle poznámka o tom, že se jedná o poštovní verzi byla zbytečná)


Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #582
Pokud je mozne spojovani a rozpojovani v provozu, jedna se o soupravu - muze jit o soupravu loko + vagony (treba brejlovec+3xBt), nebo klidne o soupravu hnaciho+vlozeneho+ridiciho vozu jedne rady (napr. 854+054+954 nebo 810+010).  V pripade, ze je odpojeni jednotlivych vozu mozne pouze v dilnach, mluvime o jednotce, bez ohledu na to, jake prekazky deleni zpusobuji. Takze mezi jednotky se radi treba Regionova 814, CityElefant 471.

Tohle deleni vzniklo v minulosti, kdy bylo vse vicemene jasnejsi a zarazeni do jedne nebo druhe kategorie bylo prakticky jednoznacne.

Soupravy jsou obecne vhodnejsi tam, kde je potreba promenliva prepravni kapacita, nevyhodou je fakt, ze vsechny nutne komponenty musi mit kazdy vuz svoje, takze narusta cena vozu a jeho hmotnost v prepoctu na prepraveneho cloveka.

Jednotky se hodi zejmena v pripade, ze se jedna o ustalenou potrebnou prepravni kapacitu. Potrebne systemy mohou byt rozmisteny po cele jednotce - treba topeni, baterie, kompresor nemusi mit kazdy vagon svuj. Zaroven mezivozove prechody mohou byt navrzeny podstatne propracovanejsi, nez pokud je nutne dodrzet univerzalni propojeni se vsemi beznymi vozy.

Spolecne podvozky pro vice vozu jsou tedy jen jeden z faktoru, ktere mohou ovlivnit zarazeni mezi jednotky.

Zminovanou "nejednotkovost" rady 560 a 460 jsem zminoval spis v souvislosti s ostatnimi jednotkami na nasich kolejich. 451 i 471 jsou cistokrevne jednotky, zmena sestavy je mozna pouze v dilnach, kdezto 560 a 460 je mozne "preprahat" stejne jako klasicke vagony. Hnaci vozidlo je pak schopne samostatneho provozu (viz foto), potencialne i s beznymi vagony.



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #584
Mám již delší dobu rozpracovanou banku. A inspiroval jsem se tak trochu na ústecké pobočce ČNB.

Nějaké fotky té budovy se mi najít podařilo; nejlépe ten tvar ukazuje třetí fotka




Až tu budovu dokreslím, tak to sem přidám.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #586
A? A proč ne? Máš snad jiný nápad na využití?

A mimochodem, pustil jsem se do vytvoření tunelu pro dálnici. Jelikož většina aut stěží dosáhne rychlosti 150 km/h, rychlost v tomto tunelu bude pouze 140 km/h (což je maximum pro CZ rychlostní silnici), nikoliv 200. A ještě něco, jelikož jej stavím jako dálniční, tak bude mít dva tubusy, které budou k sobě přilepeny stěnou. Takže když se postaví jen jeden tubus, tak to sice bude vypadat blbě, ale stále lépe než např. u tohoto

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #587
Takže zahajuju testování dvou dieselových mašin.

Tou první je prototyp turbinové lokomotivy ČSD TL659.0 Turbínka


Tou druhou je lokomotiva ze sovětského Vorošilovgradu:
ČSD T679.2 známá jako Ragulin


Po provedení drážních zkoušek je umístím na obvyklá místa.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #588
Jeste jsem to ve hre nezkousel (myslim Ragulina) ale neco se mi na nem nezdalo, furt jsem nemoh prijit na to, co to je. A pak me to trklo. Nepasuje mi delka. Nevim presne proc tam mas "dvoupixelove" narazniky v bocnich pohledech, ale ty to jeste vice umocnuji.

Konkretne se jedna o to, ze pri pouziti sablony "10" by mely byt pomery delek nasledujici:
-iso pohledy 4x10 = 40, tedy po odecteni nutne mezery (jakoby nad narazniky) to je vetsinou 39 u osobnich vagonu (ktere jsou "telo na telo" jen pres navalky) a 38 u ostatnich
-bocni pohled pocitam u delky 8 na 45 pixelu vcetne narazniku (bez nich tedy 43), na delku 10 mi to vychazi 10*45/8 coz je 56,25 > vcetne narazniku mi to dela 56 pixelu, bez nich 54
- celni (odjezdovy a prijezdovy) pohled ma delku strechy polovinu bocniho pohledu za predpokladu, ze se jedna o plochou strechu. Pokud je nejak zakrivena na koncich, muze to byt trosku jinak, ale delsi by to byt nemelo, jinak se vozidla za sebou razena v tomto pohledu "slejou" v jedno. Pro sablonu 10 to tedy dela kolem 27 pixelu.

Na obrazku jsem misto 54/38/27 nameril 51/39/30 ... to znamena ze iso pohled je jeste OK, ale bocni je zkracen a celni je prodlouzen.

Jinak mi prijde dost divoky to velky svetlo - ja vim, ze je vetsi, nez obvykle, ale takhle je to opravdu moc. Jen pro predstavu, po prepoctu meritek jeden pixel odpovida ve skutecnosti ctverci cca 40x40 cm. A tim padem by to v celnim pohledu znamenalo 1,2x0,8 metru. Pro srovnani, zhruba takove rozmery ma jedno bocni okno v Pendolinu :-D

Prijde mi zvlastni, ze ty rozmerovy (ne)pomery jsou u turbinky stejny a ve hre jsem si toho nevsim. Asi to bude dany tim, ze Ragulina mam zazityho z TT masinek a tak mi to u nej trklo spis nez u neceho, co znam jen z fotek. Ale i tak je tu zajimavej paradox - zrovna u TT provedeni byl model o 1,5cm kratsi nez mel byt, kvuli unifikaci podvozku s Nohabkou. Presto se mi zdal ten na obrazku kratkej v bocnim pohledu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #589
To velké žluté je opravdu moc velké. Jinak nemohu dodat nic než že je každá iterace lepší :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #590
o chybě v délce "čelních" pohledů vím. Chyba vyšla ze špatné iterpretace střechy "šablonového" vagonu. V nejbližší době to opravím. Co se týká světla tam je problém trochu jiného ražení. Jde o to, že 1x1 je malé a 2x2 už velké. Nejpíš tam zkusím vykouzlit nějakou kombinaci 1x1 a 2x2. (Je zvláštní že velké světlo u špatně označeného kyklopa nevadí :D) Nárazníky 2 pixely jsou použité proto, že nárazník 1 pixel se mi zdá u lokomotiv prostě moc málo. překreslit to opět není problém, ovšem podle mého názoru vypadá při zapojení dvou lokomotiv reálněji větší mezera.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #591
Lidi chtěl bych pochválit vaši práci vypadá to skvěle. Vše.
Jen pár dotazů na Toma: V tvojí simknihovně jsem viděl solaris trolino 15M a 18M budeš je vydávat? Preferuji totiž Solarisi.
                                  A druhý dotaz když děláš se Simem nákladní vozy neuvažuješ o rozšíření flotily vozidel ČDC? Např. o 742, 230, X63, 210?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #592
benpat > diky ... a odpovim za TommPa9, aspon ten druhy dotaz.

Pocitame s postupnym vytvorenim prakticky vsech soucasnych a aspon tech nejdulezitejsich historickych kolejovych vozidel.

Nejvetsim problemem pri tvorbe je shaneni informaci a cas, preci jen neni toho malo. Takze vydrz a ver ze se dockas.

I kdyz problemy tu jsou ... zrovna vcera jsme se s Tomem presvedcili, ze ne vsechno jde realizovat podle predstav - nektere lokomotivy v barvach CDC prestavaji byt k poznani. Ale to uz je zase jiny problem.

No a ted takova lahudka ... dozvedel jsem se o existenci jednoho kusu vozu 010 v elegantnim zelenem nateru:




... a jak uz asi tusite, neodolal jsem, takze si sosnete znovu motorak 810 a najdete ho tam.

Doporucene razeni je 912 predni+010 zeleny+812 nebo opacne 812+010+912. V provozu je tato souprava urcena jako nahrada trivozove Regionovy, ovsem radsi pripominam, ze je to vhodne spis pro rovinate trate s kolejemi 65km/h - preci jen ta RN ma motorove vozy v trivozove variante dva, tady je jen jeden, takze se to na dynamice jizdy projevi. Na stranu druhou je to (aspon podle me) prijemne oziveni nejake lokalni trate.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #593
Lidi chtěl bych pochválit vaši práci vypadá to skvěle. Vše.

Díky, snažíme se aby to vypadalo alespoň dobře, to že něco z naší tvorby vypadá skvěle nás opravdu těší.
Jen pár dotazů na Toma: V tvojí simknihovně jsem viděl solaris trolino 15M a 18M budeš je vydávat? Preferuji totiž Solarisi.

K Solarisům Trollino 15M a 18M se pořádně nedostal. U 15M se má věc tak, že už v sadě trolejbusů je jako Škoda 28Tr. Věc se má tak, že škodovka ve spolupráci se Solarisem vzala autobus Solaris Urbino 15M a udělala k němu "tykadla". Proto jsem nepovažoval za nutné udělat ještě Trollino 15M. Nicméně není to problém. Nakreslené to je takže stačí to jen napozicovat a zapakovat.
A druhý dotaz když děláš se Simem nákladní vozy neuvažuješ o rozšíření flotily vozidel ČDC? Např. o 742, 230, X63, 210?

S tím bude problém. Zkoušel jsem jen tak ze zvědavosti (a taky jsem si chtěl lehce zavěštit) jak by mohl vypadat nejnovější kousek ve službách ČD (škoda 109E) v barvách ČD Cargo. Věc se má asi tak, že není k poznání i když možná je to proto, že jsem použil celomodrý nátěr jako na 372. K ostatním lokomotivám bych se postavil asi tak že pokud bude nálada a čas nebude přebarvování problém.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #594
Sime, uvažoval jsem jestli ho uděláš. Ale jeden háček to má není to 010 ale 011 která má kabel na řídící vůz. Proto může být vytvořené zelené trio.
Tome, ČDC už nepoužívá Světle modrou a ty barvy co máš na 122.