Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1554726 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #806
Ten spodek by možná mohl být tmavší....?

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #808
Zkousel jsem Zaes ve hre a prvni dojmy:
a) prestoze je kotel stinovan, neni stinovani tak vyrazne, jako u vozu origo sady, v podstate to odpovida predstave, jako by tvuj Zaes byl natren matne a origo zelene cisterny byly leskle. Predpokladam, ze sem smeruje pripominka VS.
b) trochu me prekvapily proporce cisterny, lepe receno (opet ve srovnani se zelenou cisternou zakladni sady) jeji velky prumer a mala delka. Pritom jsem to pocital a melo by to vychazet spravne do meritka ostatnich.
c) barva mi prijde takova... jak to rict slusne... rekneme "hodne ridka" :-D Vim ze jsme se bavili o tom, jakou zvolit, ze to neni zadna sranda vim a ze fotek moc neni zrovna tak.

Celkove to - i kdyz to tak mozna nevypada - hodnotim kladne, pokud to nesrovnavam s vagony origo sady, vypada fakt dobre.

No a ted par dodatku po dalsim zkoumani.
ad b) ... spekuloval jsem o to, jake cisterny maji prumer kotle pres celou sirku vozu (cca 3 metry) a jake maji zmenseny (tedy rekneme 2,5). Obecne jsem mel zafixovano, ze standard je ten zmenseny a ze pres celou sirku vozu to je jen u cisteren, ktere maji dodatecne oplasteni - zpravidla zatepleni. Jistej jsem si tim nebyl, tak jsem zacal patrat... a nasel jsem nasledujici: http://parostroj.net/katalog/nv/clanky/Zaes_OOS/Zaes_OOS.php3 Kotlovy vuz s prumerem kotle kolem 3 metru (tedy pres celou sirku vozu, tak jak je nakresleno) ma z prostorovych duvodu (tedy kvuli neprekroceni prujezdneho profilu) presunut zebrik z boku na celo vozu. Predpokladam, ze vzorem pro zminovanou cisternu byl "neoplasteny" Zaes http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=29&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0 s prumerem kotle 2,8 metru, ktery ma zebrik na boku (resp. na obou stranach) a diky minimalnimu rozdilu vychazi kotel ve hre take na plnou sirku vozu. Nejsem si jist, jestli je ve hre spravne kapacita, zde je 61 kubiku (myslim ze je ve hre min).

Ovsem pozor, ono totiz neni Zaes jako Zaes. Pod timhle oznacenim se totiz muze nachazet cisterna s prumerem "pouhych" 2,3 metru a tedy kapacitou 40 kubiku, napr. http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=167&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0. A takovato cisterna by pak mela mit mensi i ve hre - rekneme na prumeru o dva pixely mensi v celnim pohledu. Dalsim rozdilem je podobna lozna hmotnost, ale rozdilny objem - vse lze vysvetlit tak, ze zatimco prvni cisterna je urcena pro prepravu materialu lehcich nez voda (ropa, nafta, benzin), druha bude urcena pro prepravu chemikalii tezsich nez voda - ostatne je to popsano i v popisech na odkazovanych strankach. Coz me zaroven privadi na myslenku, jak pripadne oba typy ve hre odlisit... oznaceni budou mit totiz teoreticky shodne, takze navrhuju u prvni varianty oznaceni "CSD (CD, ZSSK) Zaes kotlovy vuz na ropne produkty a paliva" a u druheho "CSD (CD, ZSSK) Zaes kotlovy vuz na (nebezpecne) chemikalie".

No a kdyz uz jsem patral po informacich o techto vozech, narazil jsem nahodou na neco, co jsem jeste vcera tvrdil, ze zrejme neexistuje - vagon na prepravu mleka rady R http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=97&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0... takze namet na dalsi cisternu ;-)

Jinak jeste dodatek ke Krakenovi - i kdyz zvenku vypada znacne osuntele a jeho vyrobu i provoz provazely (a provazeji dosud) nemale problemy, je to preci jen pokrok ve vyvoji elektrickych jednotek (pantografu) u nas. Kdyz to vezmu logicky, tak 451 byly prvni hodne rozsirene, komfort nic moc ale byly nizkopodlazni. 460/560 nemely komfort o moc lepsi, diky normalnepodlaznim vozum je to pro cestujiciho horsi, lepsi je manipulace s vagony standardniho provedeni, coz ale cestujici tezko oceni. No a pak prisel Kraken a vzal s sebou navrat k nizkopodlaznosti, podstatne zvyseni kapacity diky patrovym vagonum a jeste k tomu podstatne zlepseni komfortu pro cestujici v podobe interieru odpovidajicim motoraku 842 nebo vagonum rady Bp - s trochou nadsazky se da rict, ze prave v tomhle ohledu to bylo to nejlepsi, co v tu dobu mohl cestujici v rezii CSD/CD na kolejich potkat. Vnejsi vzhled sam o sobe nijak divoky neni, vlozene vozy vychazi tvarove z klasickych pater rady Bmto. Elektricke vozy - az na cela - pro zmenu nezaprou podobnost s radou 451, takze jedinym tercem kritiky se stavaji cela soupravy. A to kritiky jak dizajnove - me se vubec nelibi a prijde mi to jako predek Skody Favorit napasovany do zadku Ziguli Combi - tak i z hlediska kresleni - byla to fakt pakarna, vyvztekal sem se na tom nechutne a jsem rad, ze uz je to za mnou :-D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #810
Zaes - hezké, ale proč používat dvojvagón když to nepřináší žádné výhody? Oproti jednoduchému vagónu má vše přesně dvojnásobné, cenu, provoz, kapacitu... Pokud by to byly dvě cisterny na jenom podvozku tak to by bylo už zajímavé alespoň graficky a pokud by to bylo zvýhodněné i cenově nebo kapacitou tak proč ne, že? Samozřejmě netuším jestli v reálu po našich železnicích něco podobnýho jezdí.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #811
Dvojvagon nema prinaset vyhody levnejsi prepravy, ale umoznuje navysit kapacitu vlaku. Hra totiz umoznuje do jednoho vlaku zaradit maximalne 24 vozu, to znamena ze pokud tam pouzijes rekneme 2 lokomotivy, mas moznost do tohoto vlaku zaradit maximalne 22 vozu, tedy kapacita bude 1364 kubiku. Pokud z nejakyho duvodu potrebujes na jednom vlaku prepravit vetsi mnozstvi surovin, bud pouzijes jiny typ vozu s vetsi kapacitou, nebo vagony "zdvojis", to znamena ze na jednu herni pozici se ti budou zobrazovat dva vagony. Vlak bude dlouhy (nastupiste tusim 18 dilku) ale kapacita bude temer dvojnasobna - pouzijes 4 lokomotivy a 20 dvojvagonu, takze prepravni kapacita jednoho vlaku bude 2480 metru krychlovych.

Snazime se stavet vozovy park podle reality, takze "dve cisterny na jednom podvozku" muzou byt jako vozidlo nekdy v roce 2063, ale ne ted. Na nasem uzemi se bezne vyskytuji nakladni vlaky o vice jak 24 vozech (vcetne lokomotivy), takze pouziti dvojvagonu (ktery jinak neni nijak zvyhodnen) toto dokaze simulovat. Vicemene jedinym negativem je graficka nesrovnalost pri zmenach smeru, kdy se vagony lamou po dvou misto po jednom.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #812
Ha, prisel jsem na jeden renonc u Krakena... neudelal jsem mu zavazadlovy oddil, tedy lepe receno, neudelal jsem elektricke vozy jako pulene s prepravou lidi a posty. Pokud to budu predelavat, zasah to neni slozity, ale zmeni se nazev vozidel a pri prehrati .pak souboru muze v rozehrane hre s pouzitou puvodni verzi Krakena dojit k urcitym problemum - hra proste nenajde spravne vozidlo a bud ho zmizi nebo nahradi jinym.

Otazkou tedy je, jestli vyse uvedena negativa prebije vyhoda v provozu - v ramci jedne linky bude stacit provozovat pouze pantograf bez dalsi nutne prepravy posty - treba u 451 to resim tak, ze na jednu linku poslu dva pantografy a jednu klasickou soupravu, ve ktere jsou krome vagonu Bt razeny i sluzebni vozy. Co vy na to... predelat nebo nechat tak jak to je?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #813
Hm... Pokud mě se týká asi bych to zpoštovnil. I když u mě by to znamenalo upravit linku z Benešova do Tábora, zdvojit koleje a k  soupravě 451 007-012 přikoupit druhý vlak. Každopádně to oželím pokud bude poštovní kraken /o tom, že budu muset na linky v Benešově a Táboře koupit poštovní dodávky nemluvím :D

Jinak napadla mě jedna maličkost:

Kraken má světla na rohu skříně. Proto bych možná světla v iso pohledech posunu na "krajnější pozici. to znamená posunout světla ze 6. pixelu čela na 7 pixel.

EDIT.:
Malinko jsem upravil i čelo jako celek. Sice vypadá jako cihla nebo spíš jako kdyby mu nevyšlo rande se zdí ale možná reálněji a méně jako žabotlam :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #814
Celo Krakena - Tomme, ja sem to vcera jeste pred zverejnenim trochu prekopaval, takze vlastne vychazis z neaktualni verze. Konkretne se mi v iso pohledech zdalo celo moc "pendolinovaty" tak sem ho udelal min sikmy... rek bych ze ted je to presne v polovine mezi tim mojim puvodnim a tvojim soucasnym navrhem.

Svetla si jeste zkusim prohlidnout, ale uz pri prvnim umistovani jsem je daval na nejkrajnejsi pixely cela, takze by to melo byt v poradku. To ve tvem navrhu uz je za hranou a v podstate je na boku... je to jeste umocneno tim, ze oblast cumaku ve ktere jsou svetla je "nejvic vepredu" a tak mi ten tvuj navrh pripada - samozrejme s nadsazkou - jako doplnkove blinkry na aute na boku na prednim blatniku. Az budu doma, zverejnim aktualni graficky soubory, at je mozny to overit/vyvratit.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #815
Dobře. O přepracovávání čela jsi mi včera říkal ale stejně jsem si řek, že se na to ještě podívám. jinak maličkost které si málokdo všimne se nachází na čele mezi světly (u tebe je na čelním ale na iso ne) naznačení loga ČD (snad je vidět)

Jinak dveře na bočních pohledech ve směru přední vůz -> svítí jako kabina mašinfíry je to maličkost ale praštila mě do očí :D

Každopádně to co tady rozebírám jsou kosmetické úpravy nicméně si rád rýpnu :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #816
Ha, tak na logo CD na cumaku jsem v iso asi zapomel, v celnim jsem ho delal ale tim to asi skoncilo :-) Dik za pripomenuti, zmenim to pri budovani zavazadloveho oddilu. Stejne jako svitici body (i kdyz sem to nekolikrat kontroloval, neco mi asi uteklo :-( ).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #817
Stane se. Taky neustále objevuju nějaké nesrovnalosti. Jinak tady je moje představa čela Krakena komplet. Grafiku tvojí současné verze nemám takže jsem vycházel jenom z původní....

V případě potřeby si můžeš klidně mojí předělávku čela vzít mě není k ničemu :D Jinak to zdeformování v prostoru světel dělá jenom průhledné pozadí. na jiném vypadá slušně

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #818
Tome díky za tu poštu a ty cisterny me taky nadchli.Chci se zeptat jestli by šlo udělat nějakej vagon na lehký zboží(balíky obilí a kukurice) Ten co tam je už je od roku 1945 a žádnej novej se neobjevuje

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #819
Jirka71 > na lehke zbozi jsem zatim pustil do testovaciho rezimu Gbgkks, ktery je zarazen v baliku s dalsimi krytymi vozy http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.gbgs.pak ... zatim to neni ve stavu definitivnim, ale hratelny to je :-)

Edit - opravena chyba v linku

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #820
Ukazuje mi to not found

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #821
Tome díky za tu poštu a ty cisterny me taky nadchli.Chci se zeptat jestli by šlo udělat nějakej vagon na lehký zboží(balíky obilí a kukurice) Ten co tam je už je od roku 1945 a žádnej novej se neobjevuje

Nemáš zač. Pokud bys měl nějaký další nápad na vozidlo dej vědět. Uvažoval jsem o vozidle Praga V3S ale mám strach že ta je nad moje schopnosti...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #822
Jirka71 > zkus to znova, uz by to melo jit.

Jak sem sliboval, zde jsou grafiky modreho Krakena:



.pak soubor do hry je na aktualizovan na puvodnim miste http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.pantograf.470.pak

... zmeny jsou nasledujici:
- opravena chyba v mezivozovych prechodech, mel jsem tam dvoukridle dvere
- doplneno logo na cumak
- opravena spatne svitici okna ve dverich
- predelano na verzi se zavazadlovym oddilem


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #824
Sime ten vůz je pěknej ale když zajede do nádraží tak přes některý vozy je vidět to nádraží jako by tam nebyly.Dělá mi to bohužel i Tomův zaes.Jiný vozx to nedělaj jen tyhle dva.Tome ta V3S by byla dobrá je na ní plno nástaveb.Mohla by to být celá série.Prostě to zkus a uvidiš.Buď to půjde nebo ne :)  Měl bych ještě jeden námět na železniční vůz kdo by se do něj chtěl pustit.Já bych měl nápadů že byste mě za chvílli poslali do háje :D

ČD Habbillns 135.0


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #825
Jirka71 > to s tim prepisovanim je problem vsech vozidel ve hre, bohuzel graficka korektnost zde neni na urovni TTD nebo podobnych. Je to videt tim vic, cim jsou vozidla delsi.

O co jde.... hra zobrazuje vse tak, ze rozlisuje objekty podle toho, na ktere jsou kosticce... a kdyz jsou na kosticce predni, kresli je navrch, pokud jsou na kosticce zadni, kresli je jakoby na pozadi a pres ne kresli dalsi. Az potud v poradku. Jenze auta, vlaky i jine pohyblive objekty nepreskakuji z kosticky na kosticku, ale plynule se pohybuji. Takze pokud se nam vagonek presouva z kosticky predni na kosticku zadni (takze jede "od tebe"), po prejeti "vypocetniho bodu" (tedy bodu, ke kteremu se pozicuje vozidlo) pres rozhranni kosticek se cely vagonek zacne kreslit jako by byl uz na kosticce zadni a stanici na kosticce predni zacne prekreslovat pres zbytek vagonu. Tento vypocetni bod se nachazi v predni casti vozidla, takze je to znatelne mnohem vic ve smeru "od tebe" nez "ke me". Zaroven vse souvisi s tim, jaky konkretni typ stanice se pouziva (jak ma definovane prekreslovani) a riziko spatneho zobrazeno roste s delkou vozu - to znamena, ze u nakladnich jednovagonu se to deje podstatne mene, nez u dvojvagonu.
U vagonu z origo sady je to znat hodne malo (jsou zpravidla nasilne zkraceny nebo prodlouzeny mimo meritko tak, aby se na jeden dilek vesly 2 vagony), ale preci jen je tam to probliknuti znatelne. Naopak u soucasnych osobnich vagonu je to znat vic, nez bych chtel, ale bohuzel s tim nadelam kulove. Da se tomu branit v podstate jedine pouzitim vhodneho typu nastupiste - treba jednostranne na spravne strane to potlacit umi.

Jinak napadu je spousta, problem je spis se shanenim konkretnich dat pro pouziti ve hre. Dotedka jsem treba nenasel (po 2 mesicich patrani), jakou rychlost a v jakem casovem rozsahu se v bezne nakladni doprave pouzivaly vagony rady Z :-( nevi nekdo?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #826
SIM - tvá odpověď o výhodnosti dvojvagónu ZAES je jasná a přesvědčivá. Já se však nikdy nedostal s nádražím na víc jak 9 polí a tak mě ani nenapadlo že má hra omezení v počtu vozidel v soupravě. Co se týče té cisterny (dvě na jednom podvozku) tak by nebyla marná, to že dnes na našich kolejích nic takovýho nejezdí neznamená že nebude. Vzhledem k tomu že jsem ve hře již v roce 2040 tak tam by už mohla být co ty na to?
No a na závěr jeden poznatek o cisternách ZAES. Postavil jsem si soupravu (2 loko + jednoduché vagony) na 8 polí (dle info z depa) ale na nádraží o 8 polích se nevešla, poslední cisterna přesahovala, tím pádem se nedala naložit a navíc mi blokovala kolej a z nádraží (vícekolejného) mi nemohlo nic odjet. Má s tím někdo podobnou zkušenost nebo to je jen moje chybka?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #827
Ale nakladove nadraží jednostrnné není.Tak halvně že vím že není chyba někde u mě.S tím sháněním dat můžu pomoct ať sem nějak užitečnej :D

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #828
Neviem, či sa to už niekde tu preberalo. Dostal som provokatívny nápad - Zemák ::). Podujal by sa tu niekto na to a zaradiť to do kategórie "citycar", nech si chodí po mape  ;D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #829
Nemo > s timhle problemem jsem se taky setkal, ale ojedinele. A priznam se ze uz nevim, jak jsem se ho zbavoval, zrejme jsem pouzil kratsi lokomotivu nebo ubral vagon.

Casteji se setkavam s jinou nesrovnalosti - pokud hned za nastupistem/rampou trat zataci, stalo se mi, ze delka vlaku odpovida nastupisti a nalozeni/vylozeni probiha korektne. Graficky to ale spravne neni, protoze posledni vagonek je zobrazen sikmo, jako by byl na sire trati.

Kdyz tak nad tim premyslim, uz je to ale dost dlouho, co jsem si obou vyse uvedenych nesrovnalosti vsiml - duvodem proc se ted uz nevyskytuji je zrejme fakt, ze mam nadrazi vetsinou s nastupistem 15 dilku :-)

Jirka > jasne, jen jsem chtel rict, jak by to slo omezit. Sam jsem si na tu grafickou chybu uz zvyk ze ji nevnimam.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #830
SIM - tvá odpověď o výhodnosti dvojvagónu ZAES je jasná a přesvědčivá. Já se však nikdy nedostal s nádražím na víc jak 9 polí a tak mě ani nenapadlo že má hra omezení v počtu vozidel v soupravě. Co se týče té cisterny (dvě na jednom podvozku) tak by nebyla marná, to že dnes na našich kolejích nic takovýho nejezdí neznamená že nebude. Vzhledem k tomu že jsem ve hře již v roce 2040 tak tam by už mohla být co ty na to?
No a na závěr jeden poznatek o cisternách ZAES. Postavil jsem si soupravu (2 loko + jednoduché vagony) na 8 polí (dle info z depa) ale na nádraží o 8 polích se nevešla, poslední cisterna přesahovala, tím pádem se nedala naložit a navíc mi blokovala kolej a z nádraží (vícekolejného) mi nemohlo nic odjet. Má s tím někdo podobnou zkušenost nebo to je jen moje chybka?

Tento problém ide riešiť zatiaľ tak - jednu mašinu dopredu na ťahanie a druhú až dozadu na postrk. Mašina na postrku môže byť kľudne mimo...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #831
SWTC > tohoto "hojne" vyuzivam v osobni preprave, pokud se delka nastupiste dostava na hranice kapacity vlaku. Pouziju ridici vuz pro Hydru a za ni vagony na plnou delku nastupiste a za to posadim treba Brejlovce, ktery uz je mimo :-) ... jenze ono je to v realu stejne jen psychologicka zalezitost, pokud tam misto takoveto soupravy poslu zamracenou s patrama, bude kapacita dvojnasobna ...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #832
Neviem, či sa to už niekde tu preberalo. Dostal som provokatívny nápad - Zemák ::). Podujal by sa tu niekto na to a zaradiť to do kategórie "citycar", nech si chodí po mape  ;D

On není Zemák jako Zemák. Pokud vím našel jsem pouze tohle provedení:

a nevím, jestli se najde někdo, kdo by do něj šel. Jako nápad se mi to líbí, citycary prakticky nemáme a pořídit si citycary nějakou úpravou, výměnou nástavby nebo jiným nátěrem něčeho co už máme by nebyl špatný nápad. Krásně je to vidět na mojí Škoda 706 RTHP (hasičská verze RTS) nebo nevydaném (zatím) autojeřábu Tatra 138/148. Určitě by šlo udělat i nějakou přebarvovačku Transitu (Policie?) nebo třeba hasičskou 138/148. Jen to momentálně není na pořadu dne. Teď je podle mého názoru důležité udělat vozidla pro hráče aby bylo čím vozit zboží. Citycary jsou sice taky důležitý ale ne tolik a tím pádem je na ně čas.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #833
Snažím se zapracovat na sadě lokomotiv ZSR a ZSSK a potřeboval bych pomoc:

Jde o to, že nevím, jaké lokomotivy tyto společnosti používají a pod jakými přezdívkami.

Zatím jsem vyzjistil že se po Slovenských kolejích potulují elektrické lokomotivy řad:

110 Žehlička
125 Staré dvojče
131 Dvojče
140 Bobina
162 Rychlý Pershing
163 Pershing
182 Šestikolák
210 Jezevec
240 Laminátka
263 Princezna
350 Gorila
362 Rychlé Eso
363 Eso

Dieselové jsem zatím nezkoumal ale jejich seznam i s přezdívkami by se rozhodně neztratil :D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #835
Při pořizování inventárního soupisu vozidel jsem narazil na skutečnost, že u motoráku ČSD 853 (ČD 853) Hydra (2tř+pošta) od Sima chybí označení ČSD podle Kryšpína. Nejspíš na něj při preznačování ČSD verzí zapomněl

Můžeš to prosím upravit na
ČSD M 296.2 Hydra?


EDIT: Moje chyba
K ČSD M296.1/2 (ČD 852/853) není zatím vlastně udělána grafika... Nevadí to počká jen nezapomenout!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #836
Nezapomel, jen jsem se k tomu zatim nedostal - lepe receno, nechtel jsem to vsechno delat pred dovolenou narychlo a najednou, aby se mi to nepomotalo. Jde o to, ze pri zmene jmena se vlastne vozidlo v rozjete hre ztrati a je potreba ho nahradit, coz v pripade, kdy mam nekolik stovek vlaku ve hre neni zadna sranda. Takze jsem to u 810 a 820 resil vydanim docasneho "old" vozidla, aby se vuz ve hre zcela neztratil a umoznil nahrazeni novym (lepe receno starsim typem oznaceni). No a protoze ta "old" ikonka je graficky stejna, chtel jsem tuhle nahradu resit radeji postupne a neukvapovat se, na 810 sem si totiz vyzkousel, ze to neni zadna sranda si v tom neudelat moc maglajz.

Takze v planu to je a pocitam ze do konce tydne se toho Hydra docka. Grafika rad 853 pro CSD i CD je prakticky stejna, takze tady rozdil nebude (a pokud jo tak minimalni), rada 852 je v realu vlastne zcela totozna jako 853 (lisi se snad jen provedenim brzdy, takze by se to ve hre nijak neprojevilo), takze jsem ji samostatne nevytvarel.

Tak jako tak dik za upozorneni, uz jsem skoro zapomel, ze jsem vsechny CSD motoraky na stare znaceni neprevedl.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #838
K těm přezdívkám: U elektrických lokomotiv jste zapoměl na řadu 183 neboli „Rakaňa”, typickou pro podtatranskou magistrálu. Poté ještě lokomotivy řad 121 a 141, (nevím jak někdo jiný ale pro mě to byla „nová bobina”). Ovšem ty používají snad už jen soukromí dopravci. V redakci železničního magazínu vyšly atlasy motorových a elektrických lokomotiv, kde nějaké přezdívky byly. Lokomotivám řady 131 se na slovensku spíše než „dvojče” přezdívá „dvojičky”. To je ovšem nepatrný rozdíl;-) U lokomotiv řady 350 je to ale složitější, tam přezdívky vychází přímo z nátěru. Např: krysa, gorila, kakadu, hugo. Lokomotivy řady 163/162 jsou tradičně „ peršingy” nebo také zkraceně „peršani”. Tato přezdívka se především na slovensku používá i pro řady 363/362, eso spíše v česku. A ještě k řadě 125: na slovensku jsou 4 rozchody kolejnic. Proto se u lokomotiv pro rozchod 1520mm používá označení xxx.8xx-x. U vozidel pro rozchod 760mm a 1000mm se používá jako čtvrtá číslice .9 a .95. Proto se píše 125.8. To jsou ale jen detaily:)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #839
A ještě k tématu: nakreslil jsem vozy ČDC Habbillns a Habbillnss (jestli jsou 135 nebo 135.1 je mi ukradené;-) Poté vůz ČSD La (chladící) a lokomotivu T200.2 (nejmenší lokomotivu ve hře: 82kw, 30km/h a převod 3:1.) Je ale téměř zadarmo. Plánuji ještě postavit nějaké nákladní vozy atp. Ovšem trpí ještě malým problémem který se snad podaří odstranit. Jelikož nejsem přes týden v kontaktu s počítačem, můžu je vypustit nejdříve v pátek.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!