Tak a já tu chybu našel 
Zatím co ty máš v dat souboru pořadí pohledů takhle:
EmptyImage[E]=habbillnss.0.0
EmptyImage[SE]=habbillnss.0.1
EmptyImage[S]=habbillnss.0.2
EmptyImage[SW]=habbillnss.0.3
EmptyImage[W]=habbillnss.0.4
EmptyImage[NW]=habbillnss.0.5
EmptyImage[N]=habbillnss.0.6
EmptyImage[NE]=habbillnss.0.7
Podle simovy šablony by mělo být:
emptyimage[w]=habbillnss.0.0
emptyimage[nw]=habbillnss.0.1
emptyimage[n]=habbillnss.0.2
emptyimage[ne]=habbillnss.0.3
emptyimage[e]=habbillnss.0.4
emptyimage[se]=habbillnss.0.5
emptyimage[s]=habbillnss.0.6
emptyimage[sw]=habbillnss.0.7
Přesně jak jsem čekal (viz bod c.)
Na návodu jak stínovat pracuju. Zatím mě napadá že nejlepší způsob bude obrázkový návod...
Takže ten návod:
Světlo přichází zhruba v tom úhlu, který jsem naznačil šipkou. Nejsvětlejší odstíny přijdou na střechu a osvětlenou část, na tu další, neosvětlenou, přijdou odstíny tmavší. Osvětlená je vždycky levá část vozidla. Klasické barevné schéma (8 odstínů není můj výmysl ale odpovídají 8 odstínům hráčských barev) nepřeje stínování střechy a poučka nejsvětlejší na střechu platí jen pro placatou střech u "krabic" (typicky autobusy, návěsy, tahače...) u kulatých střech typických pro vagony platí že to co je v levo je světlejší viz druhý obrázek.