Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555083 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #945
Sim:  No s těmi rychlostmi je problém, nikde jsem nenašel u konkrétního nákladního vozu uvedenou rychlost. Samozřejmě nákladní vlaky v té době zřídkakdy dosahovaly rychlosti 80km/h. A je taky rozdíl mezi obržděným a neobržděným vozem. Totéž platí i o roku uvedení popř. výrobě. Pro mě je jednodušší zjistit jestli má peřejky z dubového nebo bukového dřeva, nebo jakou tloušťku mají úhelníky pro spojení skříně:( O víkendu se pokusím vydat T200.2, 464.2 a Mana TGX DHL s návěsem. Kromě 464.2 která se pohybuje v cca 55% rozpracovanosti obrázku, je ostatní hotové a čeká jen na dat soubor a zapakování.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #946
lubak91> tak ono to neni potreba mit zcela presne. Spis mi jde o to, abych tam nepsal uplny voloviny. Kdyz to vezmu realne, tak prvni zetky (takovy ty nejmensi, jako je treba zmineno zde v clanku) bych udelal podle tabulky v odkazovanem clanku (tedy 50km/h), to co jsi posilal ty (skupina 4, 6 a 7) bych dal rekneme na 60 km/h. V dobe vyrazovani zetek z provozu a nahrazovani Ztr mohlo dojit k prestavbam na Zzv, takze bych parametry prevzal z tech novejsich zetek. Vyrazeni z provozu zas tal dulezity udaj neni, diky moznosti "zobrazit zastarale" je mozne koupit i to, co uz v nabidce vlastne neni.

Na cem konkretne visi problem s .dat souborama? Muzu nejak pomoct?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #947
Shuntera už nikdo nesežene.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #948
No u dat jsou problémy u toho mana, poněvadž jsem ještě kamion nedělal, ani nestihl, protože jsem ho dodělal půl hodiny před odjezdem. U T200.2 je pořád malý problém s pozicováním, jelikož mi nějak nesedí k větším vozům. A nakonec 464.2, která je ve stádiu rozpracování. Potom ještě pracuji na Fallsce a Uacs/Raj, ale u těch jsou zatím hotovy pouze boční pohledy. Plánů mám opravdu nad hlavu, ale času málo. Např. u toho Mana jsem ztrávil cca 8 hodin čisté práce.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #949
Sime prosím můžeš udělat motoráky 830/831? Chybí mi mezičlánek mezi 820 a 850/851.
Co se týče to BDbmsee, tak mi jde o to lámání. Je pořád na dvě půlky a mi to v depu vadí.  ;D
A na závěr k ARmpee. Jak už jsem psal tento týden bude vše o těch bistrech, protože je na MSV v Brně.
Předběžné údaje 160 Km/h, 22 míst, lak najbrt
A první foto po výjezdu ze závodu

P.S. kam až se dostane počet stránek v této diskuzi než bude vydán CZ-SK PAK

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #950
Nemůžu si pomoct, ale pořád mi ten Najbrt připadá jako vykrádačka. Lak na tom ARmpee je identický s vozy Berlin-Warschawa Express, lůžkové vozy jsou identické s bývalými Intercity německých drah (jaká podobnost se soupravami EN Talgo?). Bds je identické s patráky Bmto a elektrickými jednotkami 451-460, 560. Nebo to je záměr? A nakonec lokomotivy a vozy 1 a 2 třídy které jsou podezřele podobné barevnému řešení jako u vozů a lokomotiv Arriva(podívejte se na jejich herkulese, změňte odstíny a žlutý pruh nahraďte tmavě modrým). Nebo vám to tak nepřijde?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #951
benpat > ok, 830/831 zaradim do programu priorit podstatne vyse, nez je nyni :-) Hytlak si zkus sosnout znovu, je mozne, ze jsem na web umistil novou verzi a nedal vedet ... vecer to proverim. No a k te hospode - zatim to vypada na stejny problem - na obrazcich ma dvere tmave, na fotce svetle ... i kdyz koukam, ze na kazde strane to je vlastne jinak ... no to bude neco. Muzes nekde vystrachat vic fotek? Ja (krome te fotky cos sem dal) vim jen o tomhle clanku ... jinak tech 22 mist je k sezeni, mista v barovem oddile budem muset nejak zohlednit ... a to zatim nevim jak. Ale to se poresi:-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #952
lubak> zamer je to u Bdsee - tam to neni balkan, ale prizpusobeni laku tak, aby pasoval do obvykle soupravy. Coz se mi libi jednoznacne vic nez Balkan, na druhou stranu ... ty pruhy nebyly podle me zvoleny zrovna optimalne , takze v souprave nenavazujou (viz foto). Pokud by pouzili rozmisteni pruhu jako na vlozenych vozech 060/063 (viz foto), pasovalo by to podle me lepe.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #953
Zde více fotek: http://www.k-report.net/discus/messages/28/173336.html?1252672125
Na uvedeném odkaze se dozvíš, že ty dveře jsou záměr (Bíle by neměli být určeny pro nástup cestujících)
K najbrtu, v CZ loko je už 754(750) co dostane najbrta a poslední tři kusy 954.2 (80-29) budou taky modré. (od 223 výše). Také 854 030 dostane brzo najbrta.
Jinak nové číslování vozů se v Simu závádět nebude, že?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #954
No když jsem viděl poprvé to BDsee tak jsem čuměl jak péro, jelikož se mi to zdálo celkem ujeté. Totéž platí i o 163.257 a 242.xxx které mi daly tu samou pomyslnou ránu. Když jsem se poprvé dozvěděl o unifikaci tímto nátěrem, málem jsem spadnul pod stůl. A u toho BDsee: dostalo asi maximálněkromě CZE nové potahy a podlahové krytiny že? Nedávno jsem po slovensku cestoval v Bee a celkem mě překvapilo. Nové sedačky a vakuhajzlíky. Zajímavé kam se dá v modernizaci "ypsilonek" zajít. Ovšem dojmy mi poněkud zkazilo to, že vozy byly v interiéru poněkud špinavé, sedačky byly v rámci unifikace zbytečně úzké a když jsem chtěl jít na záchod tak u prvních nebyla klička na uzamčení, druhé nešly otevřít a třetí zavřít. Na čtvrtý se mi jít nechtělo tak jsem je pro jistotu bloknul nohou, což nebylo moc pohodlné, jelikož po zrušení umyvárny se mísa posune poněkud dál od dveří. Ale je zajímavé že tyto vozy byly řazeny na R Horehronec, který jezdí po trati kde se pohybují jen osobní vlaky a on jako jedinný rychlík. Na vlaku R Panasonic který obsluhuje nejdůležitější tepnu slovenska(aspoň doufám) Bratislava-Košice jezdí stará béčka.

Edit: Ohledně těch 954.2. Do PARSu se dostanu bohužel až koncem listopadu, tak to už by asi měly začít frkat.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #955
benpat> super, na fotkach je z obou stran, takze to nebude problem. Bile dvere chapu, nicmene bude luxusni, jak se "bezmistenkaci druhe tridy" budou promenadovat skrz prvni tridu, aby mohli do hospody :-D

Ty brejle a ridici vuz, jakmile budou nejaky fotky, muzem se na to vrhnout. Jen ty motoraky si nejak nedovedu predstavit - v soucasnosti jezdi cervene, k tomu "historicke" polomacene a ted tomu nasadi korunu balkanskej ridici vuz... to bude krasnej cirkus na kolejich, trivozova souprava 954+054+854... kazdej v jiny barve :-D

Co myslis tim cislovanim vozu? Dokud jsem delal "soucasne" vozy, drzel jsem se bezneho oznaceni (takze A, A150 atd.) ... tusim ze od letoska plati povinnost oznacovat vsechny rady nejen pismenkem, ale i doplnkovym cislem rady, takze vse s pocatkem pouzitelnosti 09 a vys znacim takto - prvni vlastovkou je zeleny Btax provozovany s Esmeraldou a Kasandrou. Dale jsem v obdobi kolem valky znacil vagony nejakou doplnujici poznamkou - je jich hodne podobnych, takze treba vlozene hurvinkovske vagony maji oznaceni rozvoru, rybaky maji cislo generace a tak dale. No a u tech jeste starsich (za prvni republiky) jsem tomu daval cisla konkretnich vozu, protoze jsem nenasel lepsi zpusob, jak to rozlisit.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #956
lubak> ono by v podstate stacilo, aby obycejny becka byly cisty a udrzovany. Pokud tomu nebude rachtat a vrzat podvozek, kolem zachodu nebudu muset jit se zacpanym nosem a nebudu se bat dat na zem nebo na polici batoh, co si pak chci dat zase na zada, klidne at to zustane zelene zvenku a kozenkove uvnitr. Budu rozhodne spokojenejsi, nez kdyz to bude zvenku balkan barvami a uvnitr balkan pocitem :-D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #957
No ohledně té čistoty, české vozy ani nádraží se mi tak špinavé nezdají, ale na slovensku  se mi zdá všechno takové zašlé... (omlouvám se bratia slováci:) a i ty města se mi zdají takové divné, jenom paneláky nebo jednoduché domky. Prostě se mi na tom něco nezdá.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #958
lubak91> za vychodni hranici jsem se vlakem zatim nepodival, ale takovej zajimavej paradox mi prijde, ze nejcistsi wc jsem zatim zazil v 440 excelsioru, ktery jede z Kosic do Prahy (v mem pripade pokracuje primym vozem do Plzne)... a to je obycejny letity Bc ... cely je to podle me o tom, ze zde co dve hodiny uklizi steward :-)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #960
benpat> co ma zacatek provozu po zavedeni tohoto, bude tak oznaceno (takze zrejme vsechny balkany), co bylo pred tim zustava

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #961
Ty interiéry se mi zdají zbytečně světlé. A potah sedadel v takové béžové barvě taky nebude ideální. Sám mám raději tmavší interiéry, nedám dopustit na rakouské EC vozy, jejich pohodlné sedačky (ze kterých se dá jednodušše udělat letiště přes celé kupé, a posuvné "podhlavníky":)+ 2 zásuvky na 230V. To je ideální kombinace. Například když jsem cestoval EN 477 Metropol z Dresden Neustadt do Nových Zámků tak jsem šel do něj, i za cenu přestupu v Břeclavi. Takže když si vybíráte jestli jít do Bmz první nebo druhé série, já vždy zvolím první, poněvadž sedačky od Borcadu jsou spíš za trest.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #962
Druhé třídy mají modrý potah.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #963
Tak jsem si pohral se zetkou... zatim ve zvetsene variante... provedeni me nejvic zname, tedy bez brzdarske budky a s bocnicemi bez sikmych vyztuh ... skupina6

... delka pres narazniky 9,3 metru bude postaven na plosine a4, hmotnost 10 tun, rychlost 60km/h, dostupny od 1923 do 1967, nalozitelnost zrejme 21 palet (pokud bychom to brali pres hmotnost 1 paleta=1 tuna, tak 17)

Starsi provedeni bez brzdarske budky bude vychazet z tohoto vozu ... delka 7 metru (bude na plosine a3), hmotnost 7 tun, rychlost 50 km/h, dostupnost 1901 az 1946, nalozitelnost 17 palet (13 tun)

Pokud se mi povedou tyhle kousky, pustim se snad i do variant s brzdarskou budkou.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #964
Ano druhá třída má modré potahy, jen já se do toho trochu zamotal a psal o Bmzkách. A pozor na u těch zetek na ložnou hmotnost. Např. jak jsem psal již dříve, sklo má hmotnost 1300kg na paletu, což je skoro o třetinu více. Já jsem z toho například vycházel u Habbillnsů.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #965
Ono s tou kapacitou je to problem. Bohuzel jednoznacne reseni neexistuje - bud budeme na nejake zbozi mit mensi kapacitu nez mame mit, nebo naopak bude vagon prelozeny. Tezko rict, co je lepsi... ja jsem zatim volil nejaky kompromis, dal jsem si prepocet 1 paleta = 1 tuna. A jako kapacitu jsem u kusoveho zbozi uvadel bud hmotnost nebo loznou plochu, podle toho, co je mensi. Pak to vychazi pro plasty, papir a mouku. Pro sklo a jidlo bude vagon prelozeny, pro ostatni kusove zasilky naopak nebude vyuzita realna kapacita. Nicmene mi to takhle prislo jako nejmensi zlo.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #967
Já jsem u Habbillnssů udělal kompromis tak, že jsem vozům Habbillns(s) udělal nosnost 46 palet (podle hmotnosti skla maximální možnou hmotnost na nápravu 22,5t [0,225MPa] doufám že jsem to přepočítal správně). A u Habbillns(s).135 nosnost 60 palet podle ložné plochy 60m2. Taky jsem jim dal 2 krát takové náklady. A jaká je vaše technologie "výroby" vozidel do Simutrans? Nejdřív vznikne velký model který najde odbytiště např. v Traffic Screensavru? Který se zmenší, zešikmí a upraví? Jestli ano tak jsem asi 100 let za opicema, jelikož všechno dělám rukou v malování, protože jsem se s gimpem nějak moc zatím neskamarádil. Ale asi budu muset, poněvadž na to v malování skoro nevidím:(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #968
Tak mam prvni verejny nastrel Zetky  http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.z.pak

V soucasnosti se jedna o dva vozy, maly a velky - rozdily jsou popsane tady. Udelal jsem verzi pro kusove zbozi (kapacita 13 a 17), pro obiloviny (17 a 21), postu (jen velky) a pro cement (kapacita 17 v provedeni Z i Zzv - zatim jsou oba graficky stejne, ve hre bude Zzv levnejsi na provoz ale o neco drazsi a tezsi). Vagony jsou ne zcela podle reality obarveny do modra a do zelena, o variante na cement se muzeme domnivat, ze seda barva zde mohla byt i realna.

Prosim, zkuste to ve hre, at vim, kde co jeste zmenit. V planu mam doladit grafickou podobu Zzv (na strechu prijdou plnici otvory, bocni dvere ale necham zavrene) a musim vymyslet, jake dat vozum oznaceni, abych je rozlisil ... to soucasne je docela katastrofa, vychazi z pracovniho oznaceni podkladu... pro ostrou verzi bych tam chtel bud dat rok uvedeni do provozu nebo nejake jine rozliseni.

Edit: ulozena nova verze, zmeneno oznaceni na "Z 1" a "Z" ... pokud budou dalsi verze, tak to muze byt "Z s brzdovou budkou" :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #969
lubak91> byl bys ochoten si jeste pohrat s tema habcosima a udelat verzi s kapacitou podle hmotnosti, ale s prepoctem 1 paleta=1 tuna?

Co se tyka tvorby, je to tak jak predpokladas - bud najdu obrazek do trafficu na webu, nebo si ho nakreslim. Pak zmensuju na bocnice, ztmavuju a zesvetluju kvuli stinovani. Dodelam okynka a zesikmuju, pak doladuju cela. Tedy tohle je obvykly postup... jenze obcas se stane, ze je potreba postupovat uplne jinak - typicky treba Komarek takhle udelat nesel, nevesly se mi tam okynka... pak to dopadlo na metodu pokus - omyl pixel po pixelu v malovani.

benpat> kontroloval jsem ten dlouhej polohytlak... a melo by to byt jak jsem rikal, na web jsem novou verzi hodil, ale nikde jsem to neavizoval... takze zkus sosnout a uvidis vehicle.vagon.bdbmsee.pak

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #970
No nosnost při přepočtu na 1 tunu by byla 4*22,5t-30t=60t, takže z toho nevidím žádné proudící výhody:-) U toho Zzv bych nechal barvu hnědou, možná trochu zašpinil od cementu. Ale nevím jak by se to dělalo, ani jak to vypadalo. Asi by to chtělo zase si pohrát s odstíny. A možná by bylo zajímavé, kdyby se u prázdného vozu nechali dveře otevřené, a byl vidět detail zařízení.

Edit: Teď mě napadla možná zajímavá myšlenka: Zetky by se daly použít i pro přepravu cestujících. Nespojujte si to prosím s transporty do koncentračních táborů, ani na frontu. Mám na mysli především sezónní přepravu, např. česačů chmele, cvičenci na spartakiádu (toto se dělo až do 60 let minulého století, možná déle, ale o tom si nejsem jistý). Vůz by mohl mít stále otevřené dveře s možností viditelných pasažérů, a mnohem nižší pořizovací a provozní náklady než standartní osobní vozy. Používaly by se např. k jednorázovému navýšení kapacity souprav pro odvoz "kvant" čekajících cestujících.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #971
Se zetkama pro prepravu lidi jsem taky pocital, ale zatim jsem neprisel na napad, jak to udelat. Lepe receno, otevreny dvere o sirce cca 3-4 pixely s naznacenim lidi si moc predstavit nedovedu, predpokladal jsem dvere zavrene s jinou barevnou modifikaci... otazkou zustava jakou, kdyz jsem zelenou pouzil na lehke zbozi, modrou na postu, hnedou na kusove zbozi, sedivou na cement... co nam jeste zbyva za teoreticky pouzitelne barvy? Myslim takove, ktere se aspon na nejakych uzavrenych dvounapravovych vozech nekdy vyskytly...

Podobny "problem" s viditelnosti zarizeni v otevrenych dverich je u Zzv ... nerikam ze to nejde, ale nevim, jak to udelat. Klidne zverejnim zdrojove obrazky, pokud se komukoliv bude chtit to tam dokreslit, muze si s tim pohrat :-)

V souvislosti se zetkama jsem na podvozkove platforme a4 postavil i dvounapravovy sluzebni vuz D http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.d.pak ... opet podle skutecneho vzoru http://www.vlaky.net/upload/galeria/003628/079942.jpg ... zatim ji poustim do testovaciho provozu, pocitam jeste s drobnymi zmenami - zejmena s oddelenim varianty rakousko-uherskych drah (bez rybiho oka), rychlost zrejme 50km/h a CSD (s rybim okem) a rychlosti 60km/h ... graficky se zrejme lisit prakticky nebudou.

Habbillns je ok, me netrklo, ze to vlastne je tech 60 metru ctverecnich a zaroven stejna hodnota na hmotnosti. Takze sorry za stupidni a zbytecnej dotaz.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #972
S těmi barvami bych to tak nepřeháněl, dřív byly téměř všechny zetky ve stejné barvě.  Dřív se také například cement nebo vápno vozily v krytých vozech v dřevěných sudech nebo pytlích. Obilí v pytlích v krytých vozech, speciální vozy pro přepravu obilnin se k nám dostaly až po válce jako kořistní od němců. Sláma (prostě lehké zboží) se vozila na nízkostěnných vozech s plachtou (asi by nebylo ideální dát nekrytou slámu aby na ní padaly jiskry z lokomotivy:-), ale to se řešilo ještě ochrannými vozy), ale taky se určitě vozila v krytých. A k těm pošťákům, mohu zase dodat podklady, stačí napsat řadu.

Edit: Plánuji o víkendu ještě vydat ten vůz La, rychlost 120km/h, hmotnost 33t, 1960-1990, kapacita 31 palet mraženého zboží. Čeká jen na vystínování.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #973
way-object

Trochu jsem spolupracoval s Nemem na cestách, resp. doplňcích.

Problém:
Pokud máme pouliční osvětlení jako way-object, nelze jej postavit na silnici, která má trolejové vedení (pro trolejbusy). Na silnici s osvětlením stavba trolejového vedení "zruší" osvětlení. Rozdíl je pravděpodobně dán uvedením parametru own-waytype (má prioritu). Podobně se chovají patníky, protihlukové stěny či svodidla)

Při trolejovém vedení pro tramvaje je však situace jiná. Oba way-objecty (tedy lampy i el. vedení) lze postavit na jednom místě a dokonce nezáleží na pořadí stavby

Rozdíl je evidentně v parametru waytype. Když jsem změnil waytype na tram-track u trolejbusového vedení, začalo se chovat stejně jako tramvajové. Jenže je nelze postavit tam, kde nejsou koleje

Skoro by to chtělo vznést dotaz na autory Simutransu - proč je to rozdílné a zda se nejedná v případě waytype=road o chybu. Ani Nemo, ani já nevládneme angličtinou tak dobře, abychom to zvládli. Nechcete se toho někdo ujmout?

(testováno na lampách od Nema a elektrifikaci z pak128.britain)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #974
Ota > jestli to chapu spravne, bude problem v tom, ze trolejbusove draty maji (z hlediska hry) stejny statut jako osvetleni a pretahuji se o nej. Pokud je tomu tak, napada me pomerne snadne reseni, i kdyz je to mozna jen obchazeni problemu - vytvorit "trolejove vedeni zavesene na lampach verejneho osvetleni" ... proste druh trolejbusovych dratu, ktere v sobe uz osvetleni budou obsahovat.

Vagony Z - vcera jsem si s nimi dale hral a vysledky jsou nasledujici:
- zatim je vse jen u me v pocitaci, takze nesosejte novou verzi, na webu zatim neni
- u maleho zetka dvojvagon delat nebudu, vesmes stejne neni cim dlouhe vlaky tahat a nez zaprahat 4 parni masiny a za ne cpat dvojvagony, to mi prijde realnejsi takovou soupravu rozdelit na dva vlaky
- u velkeho zetka budou dvojvagony, uz je k dispozici Anton a ten uveze cely vlak dvojzetek s rychlosti kolem 40km/h
- trosku jsem si pohral s barvami, zelenou jsem udelal "vyblitejsi", u modre planuju to same a u sede verze se chci pokusit o zesvetleni
- modre "posta" provedeni asi zmenim na "spesniny" .. nebo tusi nekdo, jak oznacovat zavazadlove vagony za prvni republiky? ... ono mozna bude stacit oznaceni "zavazadlovy vuz"
- provedeni pro prepravu lidi jsem zkusil udelat s otevrenymi dvermi. Jako realne mi vychazi bud varianta prazdneho vozu se zavrenymi dvermi a plneho vozu s otevrenymi dvermi s lidmi uvnitr, pripadne i varianta prazdneho vozu s otevrenymi dvermi bez lidi a plneho s lidmi. Sice zatim nevim, jak lidi nakreslit, ale vetsi problem vidim v oznaceni - nejrozumejsi mi zatim pripada "vuz pro prepravu vojaku", "vojensky vuz pro prepravu lidi", "posilovy vuz pro prepravu cestujicich" nebo "nouzovy vuz pro cestujici" ... oznaceni "dobytcak" mi neprijde zrovna vhodne, i kdyz je kazdemu jasne, o co jde. Nekde jsem nasel, ze se tyto vagony oznacovaly jako fakultaltivni, ale to nemam overene a take prepokladam, ze malokdo bude vedet, o co vlastne jde.
- v modelovem svete "tetecek" je na zaklade zetka postaveno i nekolik chladicich, prevazne pivnich vagonu. Predpokladam, ze v realu se chladici vagon ot bezneho zetka lisil hlavne zvysenou izolaci a prostorem pro na led, nicmene vsechny pivni vagony jsem vzdy v realu videl s brzdarskou budkou. Naopak v TTcku se tyhle vagony vyskytuji vzdy bez brzdarske budky.... je to zjednoduseni modelu, nebo i v realu se vyskytovaly pivaky se skrini Z bez brzdove budky? ... lepe receno, mam delat i pivni variantu zetka bez budky?
- variantu zetka s brzdarskou budkou chci delat az nakonec a zrejme bude jen u male varianty vozu, takze z ni pak pivni chladak pujde udelat jen prebarvenim.
- u pivnich vozu bude ve hre tak trosku rozpor v zarazeni - budou to chladici vozy, ale nebudou zarazeny mezi mrazaky, nybrz mezi vozy pro paletovane zasilky, aby v nich bylo mozne vozit pivo. Jinak to ale asi udelat nepujde, takze kdo bude chtit, muze v nich vozit plasty.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #975
Sim > ano, toto řešení nás taky napadlo, ale prozatím jsme jej odložili. Je to - jak říkáš obcházení problému. Ve hře pak bude několik typů elekktrifikace a to čistá, s patníky, s lampami (třeba i několik typů lamp), se svodidly, atd. - případně další kombinace: trakce + lampy + protihluk. stěna.
Stále hledáme "čistší" řešení, protože u tramvajové trakce tento problém není.

Jiný typ obcházení problému (na který jsem narazil např. v japan protihlukových stěnách) je ten, že protihlukové stěny mají nastaveno own-waytype=electrified-track. Bariery tak zajišťují elektrifikaci a trolejbusy kolem nich projíždí bez drátů. To od nich není pěkné.

Ani třetí, způsob řešení -lampy, patníky, atd jsou součástí silnice není dobrý. Lampy se pak chovají jako "namalované" na silnici a vozidla jezdí přes ně Takže je lze použít jen na vzdálenější straně silnice (cs cesty od Nema)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #976
No můžu naskenovat informace o pivovarských vozech, ale upozorňuji že ty dřevěné skončily na začátku 60 let, po příchodu východoněmeckých plecháčů. A tu zetku bych nazval například „ČSD Z pro přepravu osob”. A ještě malikočkost, zetka je ženského rodu, stejně jako rajka, wapka apod. ten zetka zní poněkud divně, jelikož se tak jmenuje jeden spolužák který s těmito vozy nemá nic společného:-) A brzdařská budka byla pro brzdaře obsluhujícího ruční vřetenovou brzdu, když byl vůz vybaven sací, nebo tlakovou brzdou, brzdaře nepotřeboval. Byly také vozy jen s průběžným potrubím bez brzdy, nebo s brzdařskou plošinou bez budky.

Edit: Nejsem si úplně jistý, ale myslím že se u nás pošta před válkou v zetkách nevozila, on byl skoro na každém osobním vlaku poštovní nebo služební vůz, a se spěšninami stejně, buď se vozily ve služebních vozech, nebo v obyčejné zetce. Němci měli speciální dvojvozy složené z krytého vozu s okénky, a služebního vozu. Oba byly spolu spojeny přechodem krytým přechodovým měchem. Nebo byly složeny ze dvou stejných vozů. Používaly se i u nás, hodím sem skin.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #977
Ota > ja si tim nejsem jistej, ale mam dojem, ze tramvajova trat ma svoje specifika, ktera jsou nekdy docela kuriozni (ve srovnani a v kombinaci s ostatnimi objekty ve hre):
- pricne krizeni tramvajove trate nepostavi zavory, coz je logicke... ale jizda tramvaje nevylucuje zaroven jizdu autobusu, takze dochazi k pruniku hmoty
- tramvajovou trat lze napojit na zeleznicni, vlaky lze diky tomu provozovat na tramvajovych kolejich a tramvaje na vlakovych, pozice nesedi o cca 3 pixely. Uz si nevybavim jak je to s umistovanim dep.
- tramvajova trat postavena na silnici potrebuje autobusovou zastavku, pokud je mimo silnici, potrebuje vlakovou
- v tramvajovem kolejisti je mozne pouzivat vsechny zeleznicni navestidla
- pokud postavim zeleznicni trat na 65km/h a chci ji prestavet na 110km/h, jednoduse ji "pretahnu" rychlejsi trati. Pokud to same chci udelat na tramvajove trati na silnici (zvyseni rychlosti z 50 na 80km/h), nejde to - musim napred trat pro rychlost 50km/h odstranit

tolik moje "tramvajove" postrehy ... ja vim, nijak moc to nepomuze pri hledani spravne cesty s elektrifikaci trolejbusu, jen me nekdy zarazilo, ze se to chova trochu jinak, nez by clovek cekal.

lubak91 > zetka "pro prepravu osob" me nenapadla a je jednoznacne mnohem lepsi, nez moje napady. Diky.
Sklonovani "zetka" ... bud na to koukam jako na zensky rod (oznaceni ta zetka) nebo na stredni (to zetko, tak nejak jako to pismenko Z) ... jestli sem to nekde psal ciste v muzskem rode, je to bud preklep nebo zatmeni mozku pri psani :-D

Jeste k oznaceni ... kdy presne se prechazelo oficialne z drah rakousko uherska na CSD? Predpokladam, ze pokud je nejaky vuz provozovan zejmena pred prvni svetovou, bylo by vhodnejsi ho oznacovat spis jako kkStB ... tusim ze prelom ve znaceni nastal 1924/1925. Zaroven s tim zakonite muselo dojit i ke zmene oznacovani vozu, takze treba Z byly pred tim zrejme G (aspon si to myslim), pivaky CSD Lp byly pred tim oznaceny jako Gb ... v tehle souvislosti me napada dalsi vec ... zatimco u osobnich vozu je na webu k nalezeni nekolik stranek s popisem pismenkoveho znaceni v ruznych obdobich (treba vagonweb), u nakladnich vozu se mi takovou tabulku najit nepovedlo... nevis o necem?

Za popis pivaku dekuju, minimalne to bude znamenat ze zkusim i od zetka pripravit svetle sedou az bilou variantu.

Varianta postovniho zetka me napadla automaticky v pripade, co jsem se zkusil podivat na modrou variantu. Automaticky se mi vybavil postovni vuz. Mas pravdu v tom, ze sluzebnich nebo postovnich vozu podle reality z te doby je vcelku dost, takze zatim vse nasvedcuje tomu, ze zelenou verzi pouziju pro lidi a modrou pro lehke zbozi.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #978
ČSD vznikly s republikou v roce 1918, označení lokomotiv zůstalo do roku 1925 staré, poté přišlo označování podle systému ing. Kryšpína (u nových vozidel snad už od roku 1921). Ono v té době bylo ještě několik soukromých společností. A u toho označení nákladních vozů z hlavy nevím, zkusím zjistit.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #979
Oka, dik za vysvetleni. Ja jsem se mezitim (v clanku na parostroji) docetl i par dalsich veci o pivnich chladicich vozech, mimo jine to, ze vlastne vsechny byly dodavany primo pivovarum. Takze misto oznaceni "CSD Lp (chladici vuz na prepravu piva)" tam zrejme bude neco jako "Pilsner Urquell Lp (chladici vuz na prepravu piva)" ... navic tech typu, co se prubezne dodavaly, bylo pomerne dost a byly na zakazku jednotlivych pivovaru, takze se nebude mozne striktne drzet historickych pramenu (tim lip, proste to napasuju na Z a bude to :-D).