Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Reply #1035 –
Atlas je z roku 1963, ale toto označení odpovídá celé III. epoše, tedy zhruba od konce války do poloviny 60tých let, tehdy nastoupilo dvanáctimístné mezinárodní označení UIC. Viděl jsem článeček o tomto označení, pokusím se ho naskenovat. Nejnovější označení je zřejmě velmi podrobně popsáno na internetu.
Edit: Koukal jsem že se tu už probíralo spojení elektrické a motorové lokomotivy (tzv. "Kočkopes", na trati 230 jezdil např. 210+708/742) pro obsluhu nezatrolejovaných kolejí při posunu. Napadlo mě když existují poloprůhledné vozy, jestli by nešlo udělat hybridní lokomotivu 218.028 která by se skládala z tradiční elektrické části o výkonu cca 800kW a z motorové části o výkonu cca 150kW (sám si ty hodnoty nepamatuji). Potom by šla udělat lokomotiva řady 718 "Hybrid", ale nevím jestli by to mělo význam půl loko motorový, půl akumulátorový... Taky nevím jestli nebyl nějaký problém s vjezdem elektrické lokomotivy na koleje bez proudu?