Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1560441 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1400
Něco pro Sima až přijede z Ostravy. Nešloby udělat 809 s tím že by se měla nižší provozní náklady?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1402
hlasim se z Ostravy :-)

- Arrivu planuju v prubehu balkanizace nasich vagonu, az me bude sibat z modromodre kombinace ... tak pocitam, ze si rad strihnu "jinou modrou"
- s Railjetem samosebou taky pocitam, ale zrejme az po Arrive - zatimco nemci k nam zajizdi pravidelne, rakusaci u nas byli zatim jen jednou
- na principu Railjetu pocitam s nejakou soupravou budoucnosti - rekneme kolem roku 2076 by na CD mohlo konecne vyjet neco takoveho :-D
- 809 s nizsima nakladama by samosebou slo udelat, ale zatim to nemelo smysl - naklady u vsech mych motoraku jsou zatim "strelbou od boku" a po vytvoreni kompletni sady bude nutne prehodnotit jak porizovaci cenu, tak naklady na provoz ... do te doby si myslim, ze 809 by jen zneprehlednoval depo.
- objevil jsem grafickou chybu v bocnich pohledech postovniho motoraku rady M140 ... az dorazim domu, opravim to a hodim na web.
- zminovany M140 slouzil prevazne jako "novinovy expres" ... ja ho udelal jako prevoz posty, nicmene by bylo mozne to pojmout i jako prevoz kusovych zasilek - primarne "knih" z tiskarny do nakladatelstvi... co vy na to? mam udelat i jinou barvu nez zelenou ? :-)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1404
Hungarian railway pictures free here to upload?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1405
Tak jsem se včera vrátil v nočních hodinách z toho slovenska, a zjistil jsem, že Somárik (řada 736) opravdu nemůže používat oba agregáty najednou a má maximální povolenou rychlost 100 km/h. Také jsem zjistil že Bageta (řada 813) má povolenou rychlost 80 km/h. Zjistil jsem to od "rušňovodiča" který s těmito stroji jezdí, takže by to mělo být jisté. V blízké době upravím svoji flotilu 736. Jestli je zájem mohu dodat nějaké fotografie z provozu na slovenských kolejích, především v nezávislé trakci.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1406
Covece, s tou bagetou je mi to divny - ve vsech materialech se uvadi, ze je rychlost zvysena na 90 km/h - sice nevim, diky cemu by k tomuto narustu mohlo dojit, ale zadnou nesrovnalost jsem v tom nikdy nenasel. Jedine, co me napada, je varianta s jinou rychlosti konstrukcni a jinou povolenou - proste ze by to dodavatel testoval a nechal homologovat na 90, ale provozovatel by mel z nejakyho duvodu povoleno pouze 80, treba kvuli zabezpecovacimu zarizeni...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1407
No u 736 také v některých materiálech uváděno, že má povoleno 90 km/h jako pielstick 735. U té bagety by to mělo být snad jisté, jelikož jsme jeli souprava 750+Bt+BDs+Bt+813. A rychlost 80 km/h jsme nepřekročily, což vím jistě ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1408
těžce bojuju :D asi nějaká anomálie nebo co aale zboku to ne a ne nakreslit :( :D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1410
Já bych to nechal, ale říkal že nemůže jet plnou traťovou rychlostí poněvadž táhne bagetu, tak jsme jeli 80km/h. Zkoušel jsi Br 250 a 285, ještě nikdo neprovedl recenzi :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1411
Vůz BDbmsee v najbrt. Už se těším až poskládají celou soupravu A+WR+BDs+B a nejlépe ještě + Bc  :D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1412
Nemůžu si pomoci, ale vypadá to jako starý nátěr Brm případně WRm. Akorát přes to přetáhli pruh :(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1414
Co já bych dal za to, kdybych mohl kreslit jen boční pohledy :( :D

Edit: Připravte se, právě jsem v PARSu zahlédl 051/052 v najbrtu :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1415
Já se připravuji dlouho ( od 6. 11.)


A ještě BDs


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1417
Prototyp EM475.0 letošního roku oslavil kulatou 50 ;) To by do najbrtu ještě mohli šoupnout 831 :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1419
heh, tak to je mazec... muj prvni "fiction" balkan byl dlouhy balm (050) a ten jsem delal z recese... a jak to tak vypada, ono to prijde i v realu...

... jinak po pohledu na balkanizovany plechac dnes rano po prijezdu na hlavni mo konecne doslo, proc prave tahle barevna kombinace... do roka a do dne od natreni budou vypadat balkanizovana vozidla konecne stejne spinava zvenku, jako jsou zevnitr... takze je to vlastne sluzba cestujicim :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1420
Aby toho nebylo málo, kousek žehličky.


Co se týče najbrta a 451 proč né, když ji lakujou tak do modra.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1421
Tak malinko se pokouším experimentovat s najbrtem na 451 ale vypadá to dost šíleně... i když hádám že to bude o zvyku... Navíc podle toho kousku, co je vidět se celá souprava udělat zatím nedá... Až bude víc špionážních fotek budu moct s 451 hnout

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1422
Možná si příští týden zahraji na rozvědčíka i já, doufám že se povede cvaknout tu 451/452, kolega tvrdí, že jsou všechny vozy u sebe, takže by mohlo vzniknout foto celé soupravy.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1423
Jsem si trosku hral a v ramci balkanizace "acka" jsem se pokusil o natery slovenskych zeleznic... a zjistil jsem, ze v tom mam maglajz :(

... jde o barevna schemata:
a:
b:
c:
d:
e:
f:

a o co jde...

a: celocervena skrin (modra v pripade luzka/lehatka) s oranzovymi dvermi
b: cervena skrin se sirokym bilym pruhem
c: cervena skrin (modra v pripade luzka/lehatka) s uzkym bilym pruhem
d: zelena skrin s uzkym bilym pruhem
e: blonski schema - polomacena cervenobila s cervenymi dvermi
f: polomacena modra


predpokladam ze:
 schema c a d patri k sobe - c pro dalkovou a d pro regionalni dopravu - a ze patri do stejneho casoveho obdobi
 schema f bylo urceno pro rekonstrukce vozu dalkove dopravy, ale neujalo se - misto toho se zacalo zavadet vseobecne blonski schema
 schema e blonski se zacalo zavadet v roce 2007 pod ZSSK
 ZSR vznikly v roce 1993

no a ted co nevim a potrebuju zjistit
 jak sly schemata po sobe
 v jakem obdobi se ktere provozovalo
 jaka zeleznicni sprava ma jake schema - co je pod ZSR a co pod ZSSK
 kdy se zmenilo ZSR na ZSSK

poradi nekdo?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1424
Co pamatuje má mladá paměť, tak od rozdělení ČSD na ČD a ŽSR jezdily slovenské vozy ve stejné tmavě zelené jako české vozy, ale se žlutými popisy. Vozy pro specifické účely (jídelní, lůžkové, lehátkové apod.) v světle modré. Výjimkami byly novostavby, vozy Bmee a Amee jezdily v tmavě zelené s 600mm širokým pruhem (600mm jen odhaduji podle lokomotiv:) [Kde jsou ty doby kdy přes nás jezdil Ex Slovenská strela v řazení 350+Amee+WRm+Bmee+Bmee:(] a nové vozy Bdt z výroby byly opatřeny "českým" nátěrem=>kolem oken zeleno, pod okny světle šedá. Na konci 90. let (cca 97?) se začal objevovat nátěr "Adidas" (3 bílé pruhy podél skříně) Vozy regionální dopravy byly v světle zelené (Bh, Bp, Bt, Bdt, Bymee, BDs,...), vozy dálkové dopravy v červené (B, Bmee, A, Amee, BDs,...) a vozy lůžkové a lehátkové (snad i vozy služební Ds) byly v tmavě modré. Zhruba v roce 2002 se začaly adidasové pruhy umazávat a změnil se zařaditel (ZSSK). Nátěr s bílým pruhem pod okny (zřejmě 600mm, viz výše) se používá u IC vozů (Beer, Bpeer, BDsheer,...). "Pranajbrt" ;) u vozu Apee byl použit na minimu vozů. A zhruba od roku 2007 nastupuje blonski. Nebrat do slova a do písmene, píši co jsem vysledoval a co si zhruba pamatuji, zbytek domněnky ;) Doporučuji www.vagonweb.cz/popisy/ZSSK_osobni_vozy.php ale ty jsou zřejmě již známé :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1425
Zjednodušeně to lze napsat:
Verze fň: 1993-1997 (zelená, světlemodrá)
Verze c,d: 1996-2003 (adidas)
Verze a: 2002-2008 (bez ozdobných pruhů)
Verze e: 2007-ležatá osma ;) (blonski)
Verze b: 1996-2008 (IC)
Verze f: 1992-2003 (prototyp)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1426
dik za vysvetleni, takze drobna rekapitulace, esi to chapu spravne.

- po rozdeleni zustaly barvy CSD (az na vyjimky) - napisy nema cenu resit, to se v tech par pixelech nepozna
- kolem roku 96 se pod ZSR objevuje adidas, tedy dalkova doprava cervena s pruhem, regio zelena s pruhem, luzka modra s pruhem
- po prechodu na ZSSK se od 2002 objevuje celocervena varianta (a na regio urovni celozelena - ale vyblitejsi nez CSD a CD)
- 2007 nastupuje blonski
- nezavisle na vyse uvedenem se od ustupu CSD barev do nastupu blonski vyskytuje na "top cl****" schema se sirokym cervenym pruhem nebo polomacena modra

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1427
Ano já jsem přesvědčen o tomto, i když střídání barev probíhalo zhruba v rozmezí 3-5 let
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1428
fajn... jeste me napada jeden detail ... plati pro slovensko to same co u nas, tedy ze popisy na vagonech jsou nejen pismenkama, ale i cislama? Tedy treba pro mezinarodni A u nas plati A149 a predpokladam ze na Slovensku to bude stejne nebo podobne...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1429
Podle vagonwebu vypadá že ne, jsou rozděleny asi jen písmenným označením a číselným intervalem.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1430
Na me to oznaceni na wagonwebu pusobi stejne, coz je ale v rozporu s tim, ze na nase oznaceni pismena s cislem byl natlak zvenci - predpokladam nejaka norma platna v ramci EU ... takze by to na Slovensku melo snad platit taky... nevim, moc moudry z toho nejsem :-(

Jeste mam ohledne casoveho obdobi jednotlivych nateru dotaz na CZ variantu - zatim mam vsechny vagony resene tak, ze s prechodem CSD na CD se meni i schema z celozeleneho na polomacene zelene a z polomaceneho motorakoveho na cervene s kremovym pruhem. Je mi jasne, ze to neni zcela presne, takze se ptam, jak to slo zhruba v CZ?  Jde mi zejmena o nastup zeleneho polomaceneho schematu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1431
To už je složitější, za éry ČSD byla ta hnusná zelená s černým pásem na rámu. Po vzniku ČD zřejmě nastupuje ta zelenkavá bo co to je za barvu :) Ovšem s nástupem polomáčených je to složitější, např. vozy Bdt byly již z výroby (92-94) polomáčené. Jinak nastupuje někdy v druhé polovině 90. let. U motorových vozů je to jednodušší, přípojné vozy byly pořád polomáčené, zhruba v polovině 80. let před nástupem nového označení přichází unifik s 600mm pruhem. Zhruba v letech 94-95 přicházína 810/010 nátěr ODS (modro šedá se žlutými prvky), a cca v roce 1997 unifik červená+béžová. Některé nově příchozí řady ho měly možná o něco dříve. Doporučil bych se zeptat na k-reportu, ale nezaručuji odpověď :(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1432
Zatím jsem zahlédl jen kousek 451, ale musím říct že to bude vypadat zajímavě  :D Za celou cestu jsem potkal cca 12 vozidel v najbrtu. To už je slušné :D

Edit: Anketa, plánuji drobnou rekonstrukci 736, (stín, zhasnout, 100 km/h, 1080kW aby měli dušičky klid :) A nevím jestli mám opět dělat 6 lokomotiv, nebo stačí 4, (modrá, modrá otočená, červená, červená otočená). Mohl bych přidat verze 1+1 (mnohočlenné řízení), a s výkonem 990kW (prototypy). Verze s navýšeným výkonem asi nebude jelikož nemají možnost využití obou agregátů naráz. Nafotil jsem nějaké fotky v RD Zvolen, jestli bude zájem, mohu je zveřejnit. Očekávám příspěvky jaké lokomotivy si představujete, abych to zas nemusel 3x předělávat ;) :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!