Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1400 – November 15, 2009, 10:20:04 pm Něco pro Sima až přijede z Ostravy. Nešloby udělat 809 s tím že by se měla nižší provozní náklady? Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1401 – November 15, 2009, 10:45:18 pm Tak vejtřaska už je ve hře aspoň jako citycar... čekám na vaše nápady na hráčské verze... (přece nenecháte V3S jenom jako podřadný citycar ) Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1402 – November 16, 2009, 08:45:48 am hlasim se z Ostravy :-)- Arrivu planuju v prubehu balkanizace nasich vagonu, az me bude sibat z modromodre kombinace ... tak pocitam, ze si rad strihnu "jinou modrou"- s Railjetem samosebou taky pocitam, ale zrejme az po Arrive - zatimco nemci k nam zajizdi pravidelne, rakusaci u nas byli zatim jen jednou- na principu Railjetu pocitam s nejakou soupravou budoucnosti - rekneme kolem roku 2076 by na CD mohlo konecne vyjet neco takoveho :-D- 809 s nizsima nakladama by samosebou slo udelat, ale zatim to nemelo smysl - naklady u vsech mych motoraku jsou zatim "strelbou od boku" a po vytvoreni kompletni sady bude nutne prehodnotit jak porizovaci cenu, tak naklady na provoz ... do te doby si myslim, ze 809 by jen zneprehlednoval depo.- objevil jsem grafickou chybu v bocnich pohledech postovniho motoraku rady M140 ... az dorazim domu, opravim to a hodim na web.- zminovany M140 slouzil prevazne jako "novinovy expres" ... ja ho udelal jako prevoz posty, nicmene by bylo mozne to pojmout i jako prevoz kusovych zasilek - primarne "knih" z tiskarny do nakladatelstvi... co vy na to? mam udelat i jinou barvu nez zelenou ? :-) Quote Selected Last Edit: November 16, 2009, 08:50:31 am by Sim
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1403 – November 16, 2009, 03:59:59 pm Elwisi jak jsi na tom s popelářema? Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1404 – November 17, 2009, 09:56:20 am Hungarian railway pictures free here to upload? Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1405 – November 17, 2009, 11:34:37 am Tak jsem se včera vrátil v nočních hodinách z toho slovenska, a zjistil jsem, že Somárik (řada 736) opravdu nemůže používat oba agregáty najednou a má maximální povolenou rychlost 100 km/h. Také jsem zjistil že Bageta (řada 813) má povolenou rychlost 80 km/h. Zjistil jsem to od "rušňovodiča" který s těmito stroji jezdí, takže by to mělo být jisté. V blízké době upravím svoji flotilu 736. Jestli je zájem mohu dodat nějaké fotografie z provozu na slovenských kolejích, především v nezávislé trakci. Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1406 – November 17, 2009, 11:39:28 am Covece, s tou bagetou je mi to divny - ve vsech materialech se uvadi, ze je rychlost zvysena na 90 km/h - sice nevim, diky cemu by k tomuto narustu mohlo dojit, ale zadnou nesrovnalost jsem v tom nikdy nenasel. Jedine, co me napada, je varianta s jinou rychlosti konstrukcni a jinou povolenou - proste ze by to dodavatel testoval a nechal homologovat na 90, ale provozovatel by mel z nejakyho duvodu povoleno pouze 80, treba kvuli zabezpecovacimu zarizeni... Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1407 – November 17, 2009, 11:47:43 am No u 736 také v některých materiálech uváděno, že má povoleno 90 km/h jako pielstick 735. U té bagety by to mělo být snad jisté, jelikož jsme jeli souprava 750+Bt+BDs+Bt+813. A rychlost 80 km/h jsme nepřekročily, což vím jistě Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1408 – November 17, 2009, 11:52:25 am těžce bojuju asi nějaká anomálie nebo co aale zboku to ne a ne nakreslit Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1409 – November 17, 2009, 12:15:07 pm Ta rychlost mi furt nesedi... koukal jsem na stranky dodavatele a tam je uvedeno 90 ... viz http://www.zoszv.sk/ganet/zos/home.nsf/pages/1CEB32A754E859E1C12572960039161A ... hledal jsem i nejakou fotku napisu na vozidle, ktera by o mohla rozuzlit ale nenasel jsem zadnou, kde by byla vyznacena rychlost :-( Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1410 – November 17, 2009, 12:27:55 pm Já bych to nechal, ale říkal že nemůže jet plnou traťovou rychlostí poněvadž táhne bagetu, tak jsme jeli 80km/h. Zkoušel jsi Br 250 a 285, ještě nikdo neprovedl recenzi Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1411 – November 17, 2009, 03:59:40 pm Vůz BDbmsee v najbrt. Už se těším až poskládají celou soupravu A+WR+BDs+B a nejlépe ještě + Bc Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1412 – November 17, 2009, 05:34:59 pm Nemůžu si pomoci, ale vypadá to jako starý nátěr Brm případně WRm. Akorát přes to přetáhli pruh Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1413 – November 17, 2009, 10:41:49 pm Quote from: elwis – on November 17, 2009, 11:52:25 amtěžce bojuju asi nějaká anomálie nebo co aale zboku to ne a ne nakreslit No tak na to je jednoduchá rada... ukaž to lidu a možná se najde někdo, kdo poradí... Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1414 – November 18, 2009, 09:02:42 am Co já bych dal za to, kdybych mohl kreslit jen boční pohledy Edit: Připravte se, právě jsem v PARSu zahlédl 051/052 v najbrtu Quote Selected Last Edit: November 18, 2009, 01:33:09 pm by Lubak91
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1415 – November 18, 2009, 03:23:37 pm Já se připravuji dlouho ( od 6. 11.) A ještě BDs Quote Selected Last Edit: November 18, 2009, 03:33:33 pm by benpat
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1416 – November 18, 2009, 03:57:38 pm Co to vidí oko mé mrkavé! Ony se budou balkanizovat i lochnesky? Vždyť jim je přes 45 let pokud se nepletu! Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1417 – November 18, 2009, 04:02:13 pm Prototyp EM475.0 letošního roku oslavil kulatou 50 To by do najbrtu ještě mohli šoupnout 831 Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1418 – November 18, 2009, 04:13:34 pm Na to že jsem věk jenom odhadoval jsem se o moc nespletl... Navíc co si budeme nalhávat co se týče tvaru skříně je bezkonkurenční (aspoň u nás) Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1419 – November 18, 2009, 05:20:09 pm heh, tak to je mazec... muj prvni "fiction" balkan byl dlouhy balm (050) a ten jsem delal z recese... a jak to tak vypada, ono to prijde i v realu...... jinak po pohledu na balkanizovany plechac dnes rano po prijezdu na hlavni mo konecne doslo, proc prave tahle barevna kombinace... do roka a do dne od natreni budou vypadat balkanizovana vozidla konecne stejne spinava zvenku, jako jsou zevnitr... takze je to vlastne sluzba cestujicim :-) Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1420 – November 18, 2009, 09:44:23 pm Aby toho nebylo málo, kousek žehličky.Co se týče najbrta a 451 proč né, když ji lakujou tak do modra. Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1421 – November 18, 2009, 09:57:15 pm Tak malinko se pokouším experimentovat s najbrtem na 451 ale vypadá to dost šíleně... i když hádám že to bude o zvyku... Navíc podle toho kousku, co je vidět se celá souprava udělat zatím nedá... Až bude víc špionážních fotek budu moct s 451 hnout Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1422 – November 19, 2009, 08:06:07 am Možná si příští týden zahraji na rozvědčíka i já, doufám že se povede cvaknout tu 451/452, kolega tvrdí, že jsou všechny vozy u sebe, takže by mohlo vzniknout foto celé soupravy. Quote Selected Last Edit: November 19, 2009, 03:55:56 pm by Lubak91
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1423 – November 19, 2009, 09:42:05 pm Jsem si trosku hral a v ramci balkanizace "acka" jsem se pokusil o natery slovenskych zeleznic... a zjistil jsem, ze v tom mam maglajz ... jde o barevna schemata:a: b: c: d: e: f: a o co jde...a: celocervena skrin (modra v pripade luzka/lehatka) s oranzovymi dvermib: cervena skrin se sirokym bilym pruhemc: cervena skrin (modra v pripade luzka/lehatka) s uzkym bilym pruhemd: zelena skrin s uzkym bilym pruheme: blonski schema - polomacena cervenobila s cervenymi dvermif: polomacena modrapredpokladam ze: schema c a d patri k sobe - c pro dalkovou a d pro regionalni dopravu - a ze patri do stejneho casoveho obdobi schema f bylo urceno pro rekonstrukce vozu dalkove dopravy, ale neujalo se - misto toho se zacalo zavadet vseobecne blonski schema schema e blonski se zacalo zavadet v roce 2007 pod ZSSK ZSR vznikly v roce 1993no a ted co nevim a potrebuju zjistit jak sly schemata po sobe v jakem obdobi se ktere provozovalo jaka zeleznicni sprava ma jake schema - co je pod ZSR a co pod ZSSK kdy se zmenilo ZSR na ZSSKporadi nekdo? Quote Selected Last Edit: November 19, 2009, 09:52:38 pm by Sim
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1424 – November 19, 2009, 10:49:26 pm Co pamatuje má mladá paměť, tak od rozdělení ČSD na ČD a ŽSR jezdily slovenské vozy ve stejné tmavě zelené jako české vozy, ale se žlutými popisy. Vozy pro specifické účely (jídelní, lůžkové, lehátkové apod.) v světle modré. Výjimkami byly novostavby, vozy Bmee a Amee jezdily v tmavě zelené s 600mm širokým pruhem (600mm jen odhaduji podle lokomotiv:) [Kde jsou ty doby kdy přes nás jezdil Ex Slovenská strela v řazení 350+Amee+WRm+Bmee+Bmee:(] a nové vozy Bdt z výroby byly opatřeny "českým" nátěrem=>kolem oken zeleno, pod okny světle šedá. Na konci 90. let (cca 97?) se začal objevovat nátěr "Adidas" (3 bílé pruhy podél skříně) Vozy regionální dopravy byly v světle zelené (Bh, Bp, Bt, Bdt, Bymee, BDs,...), vozy dálkové dopravy v červené (B, Bmee, A, Amee, BDs,...) a vozy lůžkové a lehátkové (snad i vozy služební Ds) byly v tmavě modré. Zhruba v roce 2002 se začaly adidasové pruhy umazávat a změnil se zařaditel (ZSSK). Nátěr s bílým pruhem pod okny (zřejmě 600mm, viz výše) se používá u IC vozů (Beer, Bpeer, BDsheer,...). "Pranajbrt" u vozu Apee byl použit na minimu vozů. A zhruba od roku 2007 nastupuje blonski. Nebrat do slova a do písmene, píši co jsem vysledoval a co si zhruba pamatuji, zbytek domněnky Doporučuji www.vagonweb.cz/popisy/ZSSK_osobni_vozy.php ale ty jsou zřejmě již známé Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1425 – November 19, 2009, 11:20:59 pm Zjednodušeně to lze napsat:Verze fň: 1993-1997 (zelená, světlemodrá)Verze c,d: 1996-2003 (adidas)Verze a: 2002-2008 (bez ozdobných pruhů)Verze e: 2007-ležatá osma (blonski)Verze b: 1996-2008 (IC)Verze f: 1992-2003 (prototyp) Quote Selected Last Edit: November 19, 2009, 11:30:33 pm by Lubak91
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1426 – November 19, 2009, 11:37:12 pm dik za vysvetleni, takze drobna rekapitulace, esi to chapu spravne.- po rozdeleni zustaly barvy CSD (az na vyjimky) - napisy nema cenu resit, to se v tech par pixelech nepozna- kolem roku 96 se pod ZSR objevuje adidas, tedy dalkova doprava cervena s pruhem, regio zelena s pruhem, luzka modra s pruhem- po prechodu na ZSSK se od 2002 objevuje celocervena varianta (a na regio urovni celozelena - ale vyblitejsi nez CSD a CD)- 2007 nastupuje blonski- nezavisle na vyse uvedenem se od ustupu CSD barev do nastupu blonski vyskytuje na "top cl****" schema se sirokym cervenym pruhem nebo polomacena modra Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1427 – November 19, 2009, 11:45:18 pm Ano já jsem přesvědčen o tomto, i když střídání barev probíhalo zhruba v rozmezí 3-5 let Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1428 – November 20, 2009, 12:04:44 am fajn... jeste me napada jeden detail ... plati pro slovensko to same co u nas, tedy ze popisy na vagonech jsou nejen pismenkama, ale i cislama? Tedy treba pro mezinarodni A u nas plati A149 a predpokladam ze na Slovensku to bude stejne nebo podobne... Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1429 – November 20, 2009, 07:07:50 am Podle vagonwebu vypadá že ne, jsou rozděleny asi jen písmenným označením a číselným intervalem. Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1430 – November 20, 2009, 08:22:00 am Na me to oznaceni na wagonwebu pusobi stejne, coz je ale v rozporu s tim, ze na nase oznaceni pismena s cislem byl natlak zvenci - predpokladam nejaka norma platna v ramci EU ... takze by to na Slovensku melo snad platit taky... nevim, moc moudry z toho nejsem :-(Jeste mam ohledne casoveho obdobi jednotlivych nateru dotaz na CZ variantu - zatim mam vsechny vagony resene tak, ze s prechodem CSD na CD se meni i schema z celozeleneho na polomacene zelene a z polomaceneho motorakoveho na cervene s kremovym pruhem. Je mi jasne, ze to neni zcela presne, takze se ptam, jak to slo zhruba v CZ? Jde mi zejmena o nastup zeleneho polomaceneho schematu... Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1431 – November 20, 2009, 08:56:30 am To už je složitější, za éry ČSD byla ta hnusná zelená s černým pásem na rámu. Po vzniku ČD zřejmě nastupuje ta zelenkavá bo co to je za barvu Ovšem s nástupem polomáčených je to složitější, např. vozy Bdt byly již z výroby (92-94) polomáčené. Jinak nastupuje někdy v druhé polovině 90. let. U motorových vozů je to jednodušší, přípojné vozy byly pořád polomáčené, zhruba v polovině 80. let před nástupem nového označení přichází unifik s 600mm pruhem. Zhruba v letech 94-95 přicházína 810/010 nátěr ODS (modro šedá se žlutými prvky), a cca v roce 1997 unifik červená+béžová. Některé nově příchozí řady ho měly možná o něco dříve. Doporučil bych se zeptat na k-reportu, ale nezaručuji odpověď Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1432 – November 20, 2009, 02:02:14 pm Zatím jsem zahlédl jen kousek 451, ale musím říct že to bude vypadat zajímavě Za celou cestu jsem potkal cca 12 vozidel v najbrtu. To už je slušné Edit: Anketa, plánuji drobnou rekonstrukci 736, (stín, zhasnout, 100 km/h, 1080kW aby měli dušičky klid A nevím jestli mám opět dělat 6 lokomotiv, nebo stačí 4, (modrá, modrá otočená, červená, červená otočená). Mohl bych přidat verze 1+1 (mnohočlenné řízení), a s výkonem 990kW (prototypy). Verze s navýšeným výkonem asi nebude jelikož nemají možnost využití obou agregátů naráz. Nafotil jsem nějaké fotky v RD Zvolen, jestli bude zájem, mohu je zveřejnit. Očekávám příspěvky jaké lokomotivy si představujete, abych to zas nemusel 3x předělávat Quote Selected Last Edit: November 20, 2009, 05:03:46 pm by Lubak91
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1433 – November 20, 2009, 11:27:22 pm Quote from: Lubak91 – on November 18, 2009, 09:02:42 amCo já bych dal za to, kdybych mohl kreslit jen boční pohledy říkám že jsem nějaká anomálie Quote Selected
Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla) Reply #1434 – November 21, 2009, 02:06:29 pm No jo... jsou mezi námi tací, co mají problémy s bočními pohledy... i když lepší špatný boční pohled než žádný... Quote Selected