Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561866 times) previous topic - next topic


 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1612
A že jí to sluší! Ten předek s kabinou vypadá (aspoň tady) tak nějak kosmicky :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1613
Pravda, vypadá to zajímavě, ale tak přece nevadé když bude ve hře i něco z budoucnosti  :)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1614
Když vidím, jak se balkán šíří, tak mne napadá otázka: nechcete doufám, abych udělal maglev i v tomhle vybarvení? (Pak bych potřeboval čísla těch barev)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1615
VaclavMacurek > v barevne palete problem neni, pokud chces, klidne ji sem nekam vyvesim.

Zatim jde ale o to, ze prebarvujeme "jen" to, co prebarvuje i nas narodni dopravce s inicialami Cerne Diry :-)



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1616
Jezisek je tady :-)

Pro 128 verzi tu mame prvni verejnou verzi asfaltoveho nastupiste a nakladaci rampy. Grafika jeste neni definitivni, ale nazvy zrejme zustanou, takze klidne si to muzete nahrat do ostre hry. Cele je to resene jako stavebnice je mozne libovolne kombinovat osobni, postovni i nakladove varianty a vse by melo navazovat. Predpokladam vzdy pouziti celeho nastupiste jako osobniho nebo nakladniho a na jednom ci vice mistech udelat "postovni pruh" tedy sluzebni prejezdy.

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/building.nastupiste.asfalt.pak


Pocitam ze bude v budoucnu zmenena konfigurace lavicek a ze budou doplneny textury na svisle steny (podezdivky) peronu.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1617
Sim > moc pěkné, takové nástupiště jsem již dlouho potřeboval.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1618
Vypadá to celkem dobře - jediné, co (z prvního pohledu) navrhuji změnit je vybarvení střechy. Jdu to ale vyzkoušet a pak se uvidí, co dál navrhnu změnit. Určitě to ale bude chtít vytvořit ještě nějakou verzi pro dobu řekl bych po roce 2000 a ta by potom mohla být nastavena i pro maglev. Tohle je vhodné spíš pro začátek hry s odchodem do důchodu kolem roku 2000, ale spíš dříve.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1619
Plan je udelat tri zakladni sady: beton (panely), asfalt a "SUDOP" (tedy to co se dnes stavi na koridorech). Casove to pak podle toho rozdelit. Pro maglev by mohl byt SUDOP jako vychozi a pokracovat by to mohlo do budoucna, ale nevim, jak bude sedet na maglev vlakova sablona... uvidime, je to hudba budoucnosti.

S tou strechou to je docela spek - nesehnal jsem nikde texturu orezleho vlniteho plechu, tak jsem ji udelal z fotky. Vim ze to muze pripominat poutovej stanek, ale lip sem to zatim nedokazal.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1620
Případný problém s tou střechou není ani tak textura jako pravidelnost těch rezavých pruhů, aspoň dle mého mínění.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1621
No nejjednodušší by bylo ji udělat krytinu z těch asfaltových plátů či jak se to jmenuje :) A lavičky bych možná da podélně. Jinak pěkné, i když by se mohlo ještě jít do detailu ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1622
Lubak > asfalt na strechu bych daval u jinych, nez u asfaltovych nastupist - opticky by neslo rozeznat strechu od zeme. Takze jsem se pokusil o vlnity plech.

VS > pravidelnost pruho je vicemene dilo nahody, zkousel jsem vyrez fotky skutecneho orezleho plechu nekolikrat zmensovat, dokud to na sebe na sirku policka rozumne nenavazovalo (prave aby z toho sla udelat textura). Ze diky tomu vysly pruhy tak, ze to vypada jak pergola u stanku na pouti, je pak vec druha.

Lavicky chci jeste premistit, napred jsem je rozmistoval na nezastresene a potom na nej dodelaval strechu, tim padem nektere krajni dilky kryteho maji lavicku tak, ze by na lidi prselo. Musim ale napred vymyslet, jak to udelat, aby kombinace na sebe dobre a pokud mozno logicky navazovaly (pomerne casto delam stredni cast dlouheho nastupiste se strechou a oba konce jsou nezastresene).

Dale uvazuju o rozmisteni lamp na nezastresene varianty, ale zase to bude chtit napred umistit sedacky a svetla az mezi ne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1623
Sim > nemohl by jsi na nástupiště dodělat i podchody?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1624
VaclavMacurek > v barevne palete problem neni, pokud chces, klidne ji sem nekam vyvesim.

Zatim jde ale o to, ze prebarvujeme "jen" to, co prebarvuje i nas narodni dopravce s inicialami Cerne Diry :-)


1. celou paletu nepotřebuji: stačí mi čísla těch čtyř barev (té světle šedivé, téměř černé a obou modrých).
2. pokud by chtěl někdo model "Strato" či "Arboria" v vybarvení balkánu, tak nechť vymyslí nový název (protože "Strato" a "Arboria" jsou vyhrazeny pro stávající vybarvení - a tyto dvě soupravy zůstanou nezměněny) a také nové technické parametry (výkon, rychlost a kapacita) a také ceník nákladů (kupní cena a provozní náklady).

3. pokud by měl ale někdo nápad na vylepšení vybarvení obou souprav (zejména, pokud jde o odstín zelené u soupravy "Arboria"), tak sem s tím. Takové úpravy jsem ještě ochoten provést bez zásahu do *.dat souboru (tedy nebudou-li moc velké).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1625
tony.p > podchody jsou - podobne jako uvazovany nadchod - docela spek. O co jde... u jednokolejne zastavky nema podchod smysl - kam by vedl, zejo. U dvoukolejne ma smysl, pokud jsou nastupiste "zvenku" (tedy nastupiste/kolej/kolej/nastupiste) a neni tam prechod/prejezd, pak je to zpusob, jak se dostat z jedne strany na druhou a je potreba, aby vchod do podchodu byl na obou castech nastupiste.
U ostrovniho nastupiste (mezi kolejema) podchod ma smysl, kdyz "nekam vede", takze u zastavky v polich mi prijde logictejsi ten prejezd. U vicekolejneho nadrazi podchod svoje opodstatneni ma, ale v ramci ostrovniho nastupiste vzdy jen jeden podchod na sirku nastupiste - proste je blbost, aby kazda pulka nastupiste mela "svuj" vchod do podchodu.

Proste a jednoduse, nanapadl me zpusob, jak rozumne zakomponovat podchod do nastupiste, aby to melo ve vetsine uvazovanych konfiguraci logiku. Podobne jako s VS pres icq probirany nadchod vidim jedinou sanci ve specialnim dilku (podobne jako je ted sluzebni prejezd), ktery si kazdy bude muset umistit podle konfigurace nadrazi tak, aby to melo logiku.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1626
Vcera jsem si opet "trosku" hral a v ramci balicku vozu "Pao+pribuzenstvo" modifikoval nizkostenny "tezkotonazni" plosinak Paon. Je urcen k preprave paletizovaneho zbozi, ktere predstavuji bedny ctyr rozmeru, sesti barev a nekolika barevnych odstinu.

Bohuzel tohle neni zrovna optimalni priklad vozu pro prepravu "bednoveho" nakladu - ma relativne malou plochu a pritom velkou nosnost (rada Pao je primarne urcena pro prevoz stroju a vojenske techniky), takze narozdil od prepravy betonu a oceli zde nejde plne vyuzit "potencialu" vozu - tolik palet, aby se vyuzila nosnost, by se tam proste neveslo.

I tak je to ale ve hre docela pouzitelne a rozliseni nakladu je dobre videt. Vyzkousejte, jsem zvedav na reakce :-)

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.pao.pak

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1627
PAO vagon: co nejdříve se na to podívám

maglev: pod stromeček bude (nejspíš už dnes večer) první z dvou vlastnoručně vytvořených magnetických tratí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1628
Nevím jestli jsem to s tím zmenšením nepřehnal. Náčrt a parametry jednoho vozu pro ruské železnice. Je to z polského letáku v němčině :D Takže jestli se toho chce zdejší virtuoz osobních vozů ujmout ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1629
Ja myslim ze neprehnal, ale par "nejasnosti" (mozna sem slepej, ale najit to v tom nemuzu) tu je:
- oznaceni vozu
- obdobi, kdy jezdi (jezdil)
- sirka vozu (podle nakresu je podstatne sirsi, ale kotu nevidim)
- udelat ho jako sedici nebo spaci (kapacita se dost lisi)

co naopak jasne je:
- delka bude napasovana na sablonu standardniho vozu UIC-Y
- vyska zrovna tak, akorat to bude mit asi mene zaoblenou strechu
- rychlost, hmotnost

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1630
Označení vozu je u těchto vozu jakési pochybné, vozy zajíždějící na naše území mají tradiční označení WLAB viz: http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-408 ovšem u rusů jsem na nic nepřišel, asi mají pouze číselné označení. Takže bych to viděl na RŽD osobní vůz, mají to rozděleno na několik tříd podle pohodlí. Šířka vozů které zajíždějí sem musí odpovídat průjezdnému profilu, takže jsou stejně široké jako naše. Období bych dal od vzniku RŽD, vozy předtím bych zatím neřešil.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1632
TommPa9: já myslím, že by si pozornost zasloužily i vozy Bmpz a Bpmz. Jde o vozy, které sice jezdí po českých kolejích, ale pravděpodobně jen v rámci mezinárodních rychlíků jako je např. Vindobona.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1633
Co já a Bmpz a Bpmz? Osobní vagony jsem dělal akorát tam, kde to bylo nutný takže u svých elektrických jednotek. Jinak je to doména jiného kolegy tvůrce, čili sima. Navíc v současné době mám ve vývoji několik věcí, na kterých spolupracuju s kolegou Lubákem a o kterých nebudeme zatím mluvit.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1634
Tak tak, a já aby neřeklo pracuji ještě na dalších zatím utajených projektech ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1635
Já bych se na Bpmz a spol z německy mluvících zemí prozatím vykašlal. Dal bych přednost slovákům. Tam je část vozového parku hotova.
Tom + Lubak, dáte mám něco pod stromeček?  ;D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1637
A  pokud budete hodní :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1638
A když budete hodní, mohl bych začít tvořit i druhou magnetickou trať. Ta první už je venku - v téma Česká addons...

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1639
Když tu tak mluvíte o dárcích, tak já vás sklamu, že to do čtvrtka asi nestihnu, ale může vám říct že tvořím několik věcí: 1) Několik obytných budov, 2) policejní stanici (návrh by TommPa9), 3) pokouším se o něco podobného jako je tvrz Dobrošov (taky vymyšleno na ICQ s Tomem)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1640
Nevím jestli to není názor k ukamenování, ale nebylo by lepší Česko-Slovenský pak rozdělit v rámci dopravních prostředků? Nějak jsem přemýšlel o tom, jak by to vypadalo, kdyby se potkávali různá „národně unikátní” vozidla. Např. vozidla IZS, vozidla v depu si každý koriguje sám. Možná je to malý nepodstatný detail, tak mi ho pomožte zašlapat ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1641
Mám tady jeden zkušební nedodělaný obrázek budovy,když jsem to zkoušel zapakovat,tak se mi tam dal správně název,rok apod.,ale budova se mi tam nezobrazila,mohl by mi prosím někdo napsat,jak by vypadal daťák pro tuto budovu (stačí pouze poslední řádek,kde je BackImage).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1642
1. panelák vypadá dobře až na několik maličkostí
  • není stínovaný
  • černé rámování se hodí spíš k paku 96 comic než k paku 128
Pokusil jsem se to nějak upravit stačilo zhruba 5 minut v Malování a Infranu

2. Zapakovat ti to nepůjde, protože přesahuješ do druhého políčka, nejdřív to prožeň TileCutterem a pak to půjde. Tuším, že ti Tilecutter udělá i dat soubor takže pak už stačí jen zapakovat.

(nařezání Tilecutterem jsem chtěl udělat taky jenže se mi ta potvora nezrozjela :( )

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1643
Název pro maglev v balkánském zbarvení už jsem vymyslel - Slavonia.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1644
Plan je udelat tri zakladni sady: beton (panely), asfalt a "SUDOP" (tedy to co se dnes stavi na koridorech). Casove to pak podle toho rozdelit. Pro maglev by mohl byt SUDOP jako vychozi a pokracovat by to mohlo do budoucna, ale nevim, jak bude sedet na maglev vlakova sablona... uvidime, je to hudba budoucnosti.

S tou strechou to je docela spek - nesehnal jsem nikde texturu orezleho vlniteho plechu, tak jsem ji udelal z fotky. Vim ze to muze pripominat poutovej stanek, ale lip sem to zatim nedokazal.

SUDOP? Na maglev by napasovat šel - tam problém není, SUDOP by ale mohl být problém u klasické železnice - obávám se, že by z něj lezla elektrifikace ještě více než leze z toho tunelu pro rychlost 160 km/h.

Předpokládám, že tvar bude jako u obrázků u tohoto příspěvku z téma ROADS REPLACEMENT PROJECT.

Tady je několik fotografií tunelů přímo z www.sudop.cz:



a tady je něco pro ty, kteří si stáhly směs mostů:

asi vám bude tento pilíř něco připomínat

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní