Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561882 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1820
Já bych se řídil ČSD unifikem 77, parní loko budou černé, mot. Loko červené, a el. Loko zelené. Zbytek bude polomáčený nebo špenátový. Nákladní vozy hnědé. Nic víc není třeba řešit...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1821
Ale i v ramci jednoho dopravce je kolikrat spousta barevnych variant - typicke jsou treba reklamni lokomotivy, takze to taky neni zcela funkcni reseni. 

Tak by se reklamní nátěry daly do samostatného paku. Jde mně o to, aby ti, kteří berou Simutrans jako přepravní strategiii a chtějí používat česká vozidla, měli možnost si co nejjednodušeji poskládat svůj pak cz vozidel a ostatních cz fičůrek.

 
A jeste uplne z jineho sudu... cim to je, ze mi uz nejakou dobu (par verzi zpatky) hra neomezuje delku mostu?

Jedu na noční verzi 102.3.3038 s pakem 829 a tam je délka mostu omezená. Mmch, neobjevil jsem v této verzi chybu a mohu doporučit.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1822
Lubak91 > no ja si prave rikam, ze v ramci normalniho paku je pouzivani hracskych barev na skodu - zanikly by ruzne varianty nateru. Naopak u toho uni paku to dokaze zpestrit hru a pri multiplayeru tak velmi elegantne rozlisit vice stejnych lokomotiv. A zaroven se tim zabiji dve mouchy jednou ranou - konkretne vizualni odliseni vozidla normalni a uni sady. A kdo chce, muze klidne pouzivat i obe sady dohromady a nebude tam zadne vozidlo 2x.

Eiffel - prave z toho duvodu, aby si to mohl poskladat kazdy co nejsnaze vznikla myslenka zminovane uni sady. Zpestreni v podobe hracskych barev podle me u teto skupiny hracu snad vadit nebude.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1823
Sim: Tak na barvičky nebudem šahat, ale budou tam jen vybrané lokomotivy, např. budou rozděleny do výkonostních kategorií (např. ty podle RVHP) a v každé kategorii budou dvě lokomotivy na určitou dobu. Jedna osobní (rychlá) a jedna nákladní (pomalá). U vagonů bych to rozdělil na podobné časové úseky, a každý ten úsek (vagon) na 3 díly. V 1. díle by byl nový vůz k dispozici ještě se svým předchůdcem, v 2. díle by předchůdce zastaral a vůz by byl k dispozici sám a konečně ve 3. díle by náš vůz dosluhoval a byl k dispozici s novým a tak pořád dokola...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1824
Lubak 91> co se tyka casove osy, tak presne takhle si to predstavuju... jen porad nevim, proc by tam nemohly byt hracske barvy, kdyz uz je hra umi.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1825
No i základní sada je v barvách, takže jedna možnost je nechat je ve výrobním nátěru nebo je hodit do hráčských barev, já se kloním spíš k té první variantě. Ať se vyjádří ti, kterých se to týká, já se přizpůsobím...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1826
takze dotaz je treba na Vaclava: maglev zatim nepouzivam a tim padem nevim, mas u techto vlaku ve schematu hracske barvy nebo ne?

Ne. Hráčské barvy jsem na vlaky maglevu nedával (použil jsem je u úplně prvních verzí; poté jsem je zrušil). Jsou pouze na trati - a to následovně:

u EMT (která je již vydána) je základní hráčskou barvou (#4) orámována horní plocha tratě

u VRMT (zatím ve vývoji) je opět základní hráčskou barvou (#4) orámována horní plocha tratě, plus doplňková barva (#8) je na bocích tratě

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1827
VaclavMacurek > ja mel za to, ze je mas pouzity jeste v podzemnich stanicich na "cedulich" ... nebo to neni hracska?

Lubak > souhlas, at se vyjadri ti, kteri s tim budou hrat :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1828
VaclavMacurek > ja mel za to, ze je mas pouzity jeste v podzemnich stanicich na "cedulich" ... nebo to neni hracska?

Tam také, ale otázka byla na maglev.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1829
VaclavMacurek > jestli se nepletu, na me testovaci trati v roce 2015 mam na maglevu i to metro, takze sem si to tak nejak sloucil dohromady :-) Ale samosebou sem to jednoznacne nenapsal.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1830
 :)Já jsem za výrobní nátěr. Multiplayer nehraju, protože mě štve umělá (ne)inteligence. Možná bych byl ochotný je pustit na přepravu pošty, neboť je to disciplína ve které se mně nedaří. Ale tato možnost není.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1831
Lubak: Nemohl bys prosím sehnat v Parsu co nejvíc o reko 842? Prý už tam je i 842 001 + ta 842 019. Obě na reko. Jinak letos by mělo být 8 ks.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1832
No doufám že se na ně půjdem příští týden podívat. Ale nikdo taky neví všechno, a k těm co to jistě vědí se já asi nedostanu. Příští týden víceméně nadlouho naposledy v Parsu, od 8.2. budu snad moci zjišťovat informace v DKV Praha :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1833
kluci, potrebuju rychlou radu - jak udelam na 050 do dat souboru, aby pred nim mohl byt jen motor nebo ten samy vagon, vzadu to samy nebo prazdno... kdyz jsem to udelal

Constraint[Prev][0]=850 "Krokodyl" (motorovy vuz - 2. trida/sluzebni) 2/2
Constraint[Prev][1]=050 (2. trida)
Constraint[Next][0]=none
Constraint[Next][1]=850 "Krokodyl" (motorovy vuz - 2. trida/sluzebni) 1/2
Constraint[Next][2]=050 (2. trida)

tak mi to nefunguje - nejde to spojit ... co je spatne? Napadlo me, jestli neni "none" s velkym N nebo neco takovyho

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1834
Tuším že [ 0 ] znamená pevné spojení, když k motoru dáš [ 1 ] a dalším vozům [ 2 ]-x bez [0] mělo by to jít. None znamená že se nedá spojit s ničím jiným. Napiš to u motoru i 050 stejně, aby šly spojovat mezi sebou. Nevím to jistě, chce to usilovně zkoušet ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1835
Zvlastni, v tomhle poradi to funguje :-D

Constraint[Prev][0]=850 "Krokodyl" (motorovy vuz - 2. trida/sluzebni) 2/2
Constraint[Prev][1]=050 (2. trida)
Constraint[Next][0]=850 "Krokodyl" (motorovy vuz - 2. trida/sluzebni) 1/2
Constraint[Next][1]=050 (2. trida)
Constraint[Next][2]=none

Diky za rady :-)

Takze vysledkem snazeni je prvni verejna zkusebni verze dvou "uni" sad vlaku: 850+050 ve hracskem sekundarnim polomacenem provedeni a 943+043+843 ve hracskem sekundarnim unifikovanem nateru. Pro navozeni pocitu barevneho schematu CSD/CD zvolte v nastaveni hracskych barev jako sekundarni (pravou) barvu cervenou.

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.850_uni.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.843_uni.rar



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1836
Tuším že [ 0 ] znamená pevné spojení, když k motoru dáš [ 1 ] a dalším vozům [ 2 ]-x bez [0] mělo by to jít. None znamená že se nedá spojit s ničím jiným. Napiš to u motoru i 050 stejně, aby šly spojovat mezi sebou. Nevím to jistě, chce to usilovně zkoušet ;)

Číslice v Constraint[Prev][číslice]= a Constraint[Next][číslice]= jsou jen pořadové číslice. Na pořadí položek nezáleží (v depu je totiž seřadí podle sebe) ale:

v skupině Prev i Next smí být jedna číslice jen jednou
skupiny Prev a Next musí být pohromadě (nesmí být střídavě vozy, jenž mají být před a které mají být za)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1837
VaclavMacurek > ze na poradi nezalezi jsem si taky myslel, ale zjevne je v tom nejaky hacek. Neprisel jsem na to, proc prvni varianta nefungovala a druha jo, kdyz se lisi pouze tim, ze u jedne je none jako 0 a u druhe jako posledni v poradi...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1838
None je vždycky jedině poslední položka v obou seznamech. Důvod už si nevzpomenu přesně, ale když se ty seznamy procházejí, její nalezení něco znamená. Matně bych hádal že pro zrychlení hledání se kontroluje zvlášť a proto musí být na nějaké známé pozici... nebo tak něco.

Pomůcka:

Při daťáku psaní
tak jako tak,
None je poslední
jinak nevyjede vlak :)

edit: Nejsem si jistý jestli záleží jenom na pořadí číselném nebo i na pořadí řádků, ale ono stejně nemá smysl to psát nepřehledně, tak jsem nad tím nikdy nepřemýšlel. Nevím.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1840
Tady z toho jsem jelen, u tramvají jsem nějakou tajemnou formulí dosáhnul toho, že K2 je spojena na pevno a spojitelná s T3. Takže v tom bude nějaká bota...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1841
Lubak91 > no ale tak by to melo byt, nebo ne?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1842
No mělo, ale té práce a zkoušení než to fungovalo, a s tou [ 0 ] jsem to udělal asi tak, že další díl byl jedinný povolený, a none tam nebylo...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1843
Lubak91> no ja sem prave ted u toho uni krokouse dost dobre nevedel, co je vlastne spatne - kdyz jsem delal regionovu, jakykoliv puleny vuz a treba i ted nedavno patro, tak jsem s tim nikdy vaznejsi problemy nemel... a ted najednou tohle.

Jinak jsem si zkousel predstavit, jak by to nucene razeni mohlo vypadat. Pokud jste uz nekdo toho uni 850 a 843 zkouseli, vite, ze je kazdy raditelny jen v ramci svoji rady motoru a pripojnaku. Rad bych ale, aby to bylo aspon castecne mozne krizit, takze me napadlo, ze by k motorovemu vozu sly pripojovat i "o radu" starsi pripojnaky - typicky 850 by mohlo tahat svoje 050 ale i 020, 853 by mohla tahat svoje 053 a taky 050. Tohle neni zas takovy problem udelat, ale to spravne kouzlo by bylo teprve, kdyby to slo pripojit starsi pripojnak i za novy pripojnak - tedy treba soupravu 850+050+020 ... ja vim ze v ramci provozu u CD je mozny temer vse spojovat se vsim, hlavne kdyz to jezdi, ale ... maji takoveto soupravy smysl i ve hre? Pokud vim, tak v realu pri tomto razeni neni funkcni mezivozovy prechod mezi 050 a 020, stejne jako nejdou prochazet 053+050 ...

... takze jsem se zase vratil k zakladni myslence, jestli vubec to ma smysl kombinovat. Skoro bych se i priklanel k tomu se na to vyprdnout a nechat pripojne vozy tahnout vzdy jen svym motorem, pripadne nejakou konkretni lokomotivou (treba Btaxy 010 muze tahat 810, regina nebo 714). Ze zdejsich diskutujicich bych se tedy chtel zeptat zejmena Nema - prave od nej prisel jeden z pozadavku na "custom reduced" vydani paku 850, diky kteremu jsem oprasil myslenku UNI sady... kdyz si zkusis do hry nasadit uni 850 a 843, postacuje to omezene razeni na vlaky ve tve hre?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1844
Kdybych měl napsat všechny kombinace co jsem v Šumperku viděl... 810+050+851, 831+810, 363+020+831, 843+050, 754+050+050, 363+831+050, 810+814, 749+AB+xB+851+050, 810+050,...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1845
Lubak91 > obcas jsou v provozu k videni i zajimavejsi varianty, treba elefant na Zlince, kde nejsou draty ... a zatim nejlepsi joke mi prislo prazske metro na hlavnim v Plzni :-) ... coz je paradoxne ve hre bez problemu mozne nasimulovat klidne i pro prevazeni lidi ;-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1846
Predelal jsem grafiku motoraku 820 a jeho pripojnych vozu na zhasinaci a upravil jsem ceny a provozni naklady do "systemove" podoby (tedy podle dosavadni podoby excelovske tabulky pro vypocet nakladu a cen, ktera zcela urcite neni definitivni, ale porad je to "spravedlivejsi" nez dosavadni strileni od boku).

http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg19713#msg19713

http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.820.rar

Prosim o aktualizaci v inventari.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1847
A co teprv 122 s uhlím na vlečce bez drátů :D Zítra se tam jedu podívat.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1848
Lubak91 > a co treba tohle? Zkousels nekdy ve hre nejaky smiseny vlak s RN?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1849
Smíšené vlaky nejsou s RN špatné. RN toho v Simu dost utáhne. Proč má 820 ruzné náklady ve verzi ČSD a ČD?
Lubak, škoda že v Parsu už nebudeš. ČD včera podepsaly smlouvu se Škodovkou  na dodávku 961.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1850
Benpat: Ještě se tam občas vyskytnu ;)
A k těm Pv (přestavovací vlak) neboli smíšené, ještě před několika lety to pravidelně jezdilo, pamatuji si že jsme jednou jeli 810+Gbs nebo Gags. V jižních čechách snad každé prázdniny jezdí "loďovlak", vezmou zetku, nacpou do ní loďky a připojí to za osobák...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1851
Kdesi jsem četl že v Brně vozila se za 560 pošta.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1852
benpat > co se tyka vzorce pro ceny a naklady, snazil jsem se toho v nem zohlednit pomerne dost (i kdyz tam zatim jeste neni vsecko co bych chtel) ... takze co se tam zohlednuje:
- rok "vyroby" vozu (resp. uvedeni do provozu dane verze napr. pri prelakovani), cim novejsi tim levnejsi, ale nepatrne
- rychlost
- kapacita
- u motorovych vozu vykon
- delka vozu
- koeficient urovne cestovani (prvni trida ma jiny nez druha, rekonstruovany vuz stoji mene nez komplet novy)

Verze CSD a CD se lisi prave rokem uvedeni do provozu, takze je tam v cene drobny pokles, u nakladu je pokles o neco vyraznejsi.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1853
Tome mohl by jsi udělat tyto beravné 751čky? Ta modročervená občas jezdí i u nás, tak bych si chtěl vytvořit vlak podle skutečného řazení.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1854
... takze co se tam zohlednuje:
- rok uvedeni do provozu
- rychlost
- kapacita
- u motorovych vozu vykon
- delka vozu
- koeficient urovne cestovani (prvni trida ma jiny nez druha, rekonstruovany vuz stoji mene nez komplet novy)

Pro maglev jsem provozní náklady odvodil od čísel 11, 12 a 13, resp. jejich druhé mocniny děleno stem.

1. nejsem si jist, proč by měl být stroj s rokem výroby 2000 levnější než stroj s rokem výroby 1950 - mělo by to být spíše obráceně
2 a 3. - čím rychlejší/vyšší kapacita, tím dražší
4. proč jen u motorových vozů?
5. tak délka vozu by měla být tím posledním parametrem pro určení ceny
6. použitelné jen u osobní dopravy a jen omezeně - u kombinovaných vagonů je určení poněkud složitější - nevím, tedy, jak bys' chtěl ocenit například dvoupatrový vagon o kombinaci: přízemí 2. třída, patro lůžkové (to je totiž přesně popis osobních vagonů ze soupravy Strato)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní