Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1561892 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1855
VaclavMacurek > vezmu to postupne:
1) je to jakasi obdoba moralniho zastarani dane koncepce vozu. Proc dva roky starej model auta ted levnejsi, nez byl v dobe uvedeni modelu na trh? Aneb, kolik by dneska stala jedna nova tramvaj T3? Stejne jako v dobe prvniho uvedeni do provozu?
2) a  3) ano
4) protoze algoritmus na lokomotivy ma TommPa9 ... ja delam primarne vagony a sem tam nejakej motorak, takze jsem to udelal na vagony pro prepravu lidi... dodatecne sem do toho zamontoval vykon, pro pripad, ze se jedna o motorak
5) delka vozu ma naopak vliv pomerne znacny - staci si uvedomit, ze zejmena u levne lokalky je mozne mit trat s minimalnimi naklady na stavbu i provoz, ale zastavky stoji porad stejne (bez ohledu na rychlost koleji). Pokud mam dva stejne vozy, jeden na 4 dilky a druhy na 12, potrebuji na provozovani druheho vlaku 3x delsi nastupiste na vsech stanicich, kde zastavi.
Snazil jsem se to nastavit tak, aby byl o neco vyhodnejsi jeden vagon nez dva polovicni (pricemz vsechny vlastnosti dohromady za tu dvojici vozu by odpovidaly tomu delsimu vozu), ale to se ne vzdy podarilo, takze jsem to nechal plavat.
6) naopak je tento koeficient nutnost, protoze vse ostatni je vztazeno na osobni dopravu (treti tridy) a ja tim treba muzu korigovat jinou prepravni komoditu (zatim posta), nebo luzkovy, jidelni a jiny typ vozu.
Pokud pul vozu zabiraji luzka a pul sedacky, proste se vezme cca stredni hodnota. Stejne jsou reseny voz AB, BDs a podobne. Prvni trida ma tusim 145, druha 125, takze koeficient pro AB je 135.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1856
Pokracovani pokusu s motoraky v provedeni uni sady:
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.820_uni.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.830_uni.rar
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.850_uni.rar

843 zustava zatim beze zmen, pro poradek link zopakuji
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.843_uni.rar

U vsech je nucene razeni, pricemz 820/830/850 jsou castecne kombinovatelne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1857
Zhasínací osobní vlaky - chtěl jsem udělat zhasínací maglev, ale nakonec jsem od toho (raději) upustil. Mohu se však pokusit jej předělat na zhasínací.

A kde že je vlastně ten excelovský soubor? (prosím výhradně o *.xls formát, nikoliv *.xlsx) Někde jsem jej viděl, ale nevím kde. Rád bych se do něj alespoň podíval.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1859
VM, ráčejí nakouknout do šablon, jistě ho tam velevážené oko spatří... :D

A pro ty, jenž by mohly namítat že se jen válím a slibuji, vzkazuji že porucha notebooku trvá, jelikož požadovaná záchrana doposud nedorazila. A ohledně nového notebooku je to ještě horší, poněvadž mého vysněnce vyprodaly, a jeho nástupce dosud není na trhu, má přijít v nejbližších dnech (doufám že v únoru ho budu mít).
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1860
Zhasinaci neni zas az takovej problem - v dat souboru se proste udela emptyimage i freightimage .... akorat je potreba mit vlastne 2x tolik grafiky. Takze pohrat si s tim ve Shades. Nejvetsi pakarna je u "pulenych" vozu (pul posta, pul lidi) - tam je to docela mazec.

Tabulka nakladu a cen pro vagony je zatim jen u me v pocitaci, klidne ji pro predstavu muzu nekam hodit, ale tezko z toho bude nekdo moudrej (dost veci tam "lepim" rucne, treba drive zminovany vykon pro motoraky). Pro maglev to asi ani pouzitelny nebude - tam jsou uplne jiny naklady a zisky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1861
Tak pokud se jedná o můj "vzorec" na výpočet nákladů a pořizovacích cen lokomotiv tak je někde v mojí galerce na graphícs.simutrans.com
Dík. Podívám se na to.

VM, ráčejí nakouknout do šablon, jistě ho tam velevážené oko spatří... :D
Ten vlak už je dávno hotový - a v provozu (buď u Oty nebo na Ulozto.cz). Jen s tím, že zatím není odlišen stav naloženosti. Takže tvá poznámka o šablonách je úplně zbytečná.

Zhasinaci neni zas az takovej problem - v dat souboru se proste udela emptyimage i freightimage .... akorat je potreba mit vlastne 2x tolik grafiky. Takze pohrat si s tim ve Shades. Nejvetsi pakarna je u "pulenych" vozu (pul posta, pul lidi) - tam je to docela mazec.

Tabulka nakladu a cen pro vagony je zatim jen u me v pocitaci, klidne ji pro predstavu muzu nekam hodit. Pro maglev to asi ani pouzitelny nebude - tam jsou uplne jiny naklady a zisky.
1. To vím, vždyť jsem tvořil nákladní vagony - a ty jsou (téměř) všechny dvojstavové.
2. To už se řešilo někde na začátku, kdy jsem chtěl dělat půlené vagony, ale nakonec jsem od toho raději upustil.

3. To by bylo skvělé - pokud by to nevadilo, pokusil bych se podle něj sestavit nějaké jednoduché pravidlo, podle nějž by se daly vypočítávat náklady a ceny alespoň pro základní vagony (tzn. nepůlené) a také pro lokomotivy (s pomocí souboru od TommPa9).

Maglev? Když se na něj aplikují pravidla pro klasickou železnici, tak se nic nestane - a pak se uvidí.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1862
http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/koeficienty_vagony_20100124.rar

Delal sem to primarne pro svoji potrebu, takze to neni nijak prehledny. Sloupce B, C, G, H, K a L jsou vstupy, I a M jsou mezivypocty, J a N jsou konecne vysledky.... ostatni neni dulezite,

H - koeficient ceny - zaklad je 100, coz odpovida treti tride .. u prototypu to nasobim *1,4 ... u motoraku pricitam petinu vykonu
L - koeficient provozu - bezne pro druhou tridu je 2, pro prvni 3 ... postu davam 2, pokud se jedna o kombinovany vuz posta+lidi, davam 2,5 ... nebo podle uvazeni. U motoraku nasobim desetinou vykonu

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1863
TommPa9: jediné, co nechápu v vém souboru je: proč u TL 659.001 a TL 659.002 Turbinka přirážka za typ pohonu 2,5, když ostatní diesely mají jen 2.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1864
VaclavMacurek > prototypy, ktere kvuli drahym nakladum do provozu nezasahly

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1865
Přesněji tak nepovedené lokomotivy jak jen to bylo možné. Sice utáhly oproti parním kolegyním neuvěřitelné náklady, ale zase nebyly schopné "přerušované" jízdy, tedy to známé popojíždění z jedné stanice do druhé. Přenos výkonu byl mechanický, z důvodů šetření mědi. A jelikož mašinka papala mazut, a měla velký apetit, nádrž na 6000l ji nestačila. Proto měla k dispozici 2 cisternové vozy po 32000l které se střídavě posílaly do Litvínova doplnit. K tomu lůžkový vagon plný mechaniků, jelikož to byla dost choulostivá lokotka...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1866
No jasně. (Plynové) Turbíny mají obrovský výkon, ale také obrovskou spotřebu a při častých rozjezdech jsou velmi poruchové. Proto byla kombinována s normálními motory k zvyšování jejich výkonu při stoupáních. Experimentálně byla použita i v prvních TGV - než byly postaveny ty čistě elektrické.

Tolik z knihy 1000 lokomotiv.
--->
Doplněno 3.2. 2010:
tak jsem včera (2.2. 2010) viděl béčko v novém (tedy balkánském) vybarvení. Bylo to v Praze na hlavním nádraží. Podařilo se mi nahlédnout i dovnitř a tedy řeknu toto: nic moc. Sedačky úplně stejné, pouze potažené tmavě modrou celkem hrubou textilií. Dveře do kupé nezměněny a vše ostatní také beze změny. Takže příliš málo hudby za příliš hodně peněz. Aneb: když renovace, tak renovace ... ale to co jsem viděl, byl zlý sen - stejný jako v případě motoráku řady 810, kde uvnitř nad dveřmi byla cedulka, že rekonstrukci provedla Pars Nova - a já přitom neviděl vůbec žádný rozdíl proti těm nerekonstruovaným.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1867
VaclavMacurek > pokud sis nevsim rozdil, tak to je jeste ta lepsi varianta :-D ... ja kdyz sem jel posledne balkanizovanym beckem, tak diky vrstve barvy na okne (ktere pokud vim je hlinikove, takze je tam ta barva zcela zbytecna) ho nebylo mozne otvirat a zavirat bez hrubeho nasili :-( Coz v realu znamenalo, ze prakticky neslo dovrit a do kupe misty snezilo ...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1868
Tak na tohle jsem se raději nedíval. Ale naopak jsem si pořádně prohlédl Pendolino - a také si jej poslechl při startu.

Tak o aerodynamičnosti celého vlaku jsem začal silně pochybovat, když jsem viděl ty schůdky do pilotní kabiny, které nejenže proudění vzduchu značně překáží, ale ještě navíc se po rozjezdu ani nehnuly, aby proudění vzduchu nebránily (protože jsou pevnou součástí podvozku pod pilotní kabinou) - zatímco schůdky u dveří do prostoru cestujících se při zavření dveří zakryly podobně jako se zakrývají schůdky u letadel (které je mají). U schůdků do přední kabiny ve směru jízdy to teoreticky tolik nevadí, protože čelo vlaku rozráží vzduch tak, že ten začně podél vlaku proudit až někde na úrovni konce prvního vozu. No a mezery mezi vozy jsou také zbytečně velké (dostatečně na to, aby někdo mohl udělat, co se nemá - a to úplně pohodlně).

Lokomotivy řady 163 a s ní spřízněné (tj. 162, 262, 263, 362, 363, 372 a 373) zní při startu mnohem zajímavěji. Pendolino zní spíš pouze jako lokomotiva 150 a s ní spřízněné - s ještě větším hlukem.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1869
Och, těch 180 stránek mě celkem vyděsilo, a jaký to má vůbec smysl zkrátit stránky o 1/3 příspěvků? Aby se člověk víc naklikal?
VM: Pilotní kabina u 680? Sneste se trochu níž k zemi. Znám jednoho strojvedoucího co sice chtěl být pilotem a teď jezdí s pendolinem, ale pořád je strojvedoucí jako stanoviště strojvedoucího stanovištěm (i když to někdo nazývá kokpitem...)
A nejlepší zvuk při rozjezdu má z elektrik zaručeně 1116...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1870
proč u TL 659.001 a TL 659.002 Turbinka přirážka za typ pohonu 2,5, když ostatní diesely mají jen 2.

Protože sice turbinky jezdí na diesel, ale vzhledem k tomu, že používají "hladovější" turbínu a ne klasický dieselmotor je tam náklad vyšší.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1871
VM: Pilotní kabina u 680? Sneste se trochu níž k zemi.
A nejlepší zvuk při rozjezdu má z elektrik zaručeně 1116...

1. Proto jsem to také zvýraznil kurzívou (tou zde ve foru vždy zvýrazňuji cokoli, co není úplně správně, přesně).
2. 1116 - nemohu posoudit, ještě jsem jí nepotkal (neviděl, neslyšel)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1872
No mě to připadá jako třeba nazvat kabinu od buldozeru kapitánským můstkem... :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1873
Mno, ja sem schudky u kabiny zpocatku povazoval za jakysi ochranny ram profilu "specialnich" podvozku ... proste pokud neco bude v kolejisti, tak at to chyti tenhle ram a ne nejaky veglement na rekneme chatrnem zarizeni naklapeni podvozku. Ze jde o schudky jsem se dozvedel az po pomerne dlouhe dobe a doted nechapu, proc to tam tak je...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1874
Po dlouhé době z mé lokomotivky vyjíždí nová lokomotiva.

Přivítejte Asynchrona ŠKODA 85E0-ATM neboli řadu 169!

Rychlost: 120km/h
Výkon: 2600kw (pomaluběžné podvozky)
Rok uvedení do provozu: 8/1987
Rok ukončení provozu: 12/1996
Cena: 30000/2,50
Hmotnost: 75t
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1875
Žádné poznatky, problémy, (pochvaly:) k asynchronu? Jestli ne, tak ho vypustím do českých addons.
P.S. Jinak zdravím z Belgie...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1876
Provokatére. Asynchron je pěkný ale příjde mi uzký. Jde to poznat i na kolejích.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1877
Lubak91 > vypada to dobre, uzka se mi nezda... trochu me prekvapila sikmost cel, cekal jsem ji mensi - ale srovnavam to jen s fotkama, v realu jsem s touhle masinou asi cest nemel. I kdyz ve hre srovnani je  - SD184 co delal TommPa9 ma stejna cela a tady je to docela zajimavy kontrast, kdyz ty masiny pustim spolu :-) Takze bud je jedna ma moc kolma, nebo druha moc sikma. Ale jak sem psal, vypada celkove dobre a libi se mi - hlavne se strechou sis vyhral pekne. Jeste jeden detail, u elektrik jsme davali prevod okolo hodnoty 1,5, takze to prosim zvedni, at z toho neni mezi ostatnima outsider.

Koukal jsem, zes upravil i Litevku a Rosnicku - dorovnal jsi hmotnost, ale na prevod jsi asi zapomel O:-)

Nicmene... jestli muzu poprosit, muzes se "podivat" a pripadne vydat CSD verzi dieselove Rosnicky? ;-) Se na ni tesim jak decko na sunar :-D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1878
Už se vracím pánové, právě teď jedu DB ČD SC Express busem im richtung Pilsen :D plný inspirace. Sice jsem nestihl vše co jsem plánoval (svézt se thalysem a tgv, byla stávka) ale zase jsem viděl hodně zajímavých věcí a projel se v ICE3 a ICE-T. Rosnička snad v blízké době bude, jestli se mi bude chtít přetírat ;) Na převody se podívám.
P.S. To je hodně dobrej pocit sedět v patrovym buse nahoře vepředu, a ke všemu vlevo :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1879
Chro

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1880
Chrochro

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1881
Chrochro chro

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1882
A prasečí chřipka je tady! Rychle řezníka, než nám zase zchudne ;D

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!


 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1885
Není to čelo moc černé? Vždyť měl měchy zavírané dovnitř. (taky si musím rýpnout ne? :)
Jinak jsem si k elektrikám vytvořil novou sadu sběračů, které má i asynchron. (bude je mít i ES64F4 ale pššt ;) ,  takže kdo bude mít zájem, ať se ozve.
A ještě jedna věc, nemám teď office, takže ceny střílím od boku se zavřenýma očima.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1886
S tim celem je to docela pakarna - ono je sice stejne, jako na zadni strane Hydry, jenze ... jenze nema vystrazny pruh a pochozi plech nema v barve kastle... takze vlastne vsecko jinak. Vychazel sem ze stavu na tehle fotce:


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1887
Ale i na téhle fotce je vidět že ta "gumová štangle" nahoře je schovaná. (myslím samozřejmě návalky:) a těm svislým stačí čárka o šíři jednoho pixle :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1888
Ajo, toho horejsku sem si nevsim... na sirku ten jeden pixel staci, ale nevychazi mi to tam :-( tak sem to udelal na dva :-/

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #1889
Tak jsem to celo jeste trosku prekopal ... a zaroven jsem dodelal graficky nespravne "puleni" vozu. Screenshot jsem nemenil, to az vydam ostrou verzi.