Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555104 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2205
VS> ja jako zdroj dat pouzivam vetsinou tenhle prehled - preci jen se mi ty cisla obcas motaj, takze to mam v zalozkach a kdyz je o necem rec, radsi se podivam sem abych mel jistotu. Teda chybky muzou byt i tady, ale porad je to lepsi nez nic.

Na stranu druhou tech pantografu v soucasnosti neni tolik - podle tvaru kastle sou asi jen 4 zakladni rady:

451 zabotlam - nizky, kulaty, nizkopodlazni
460 ... ja mu rikam "ostravsky pantograf", oficialni nick nevim - profil normalniho vagonu, cumak hranaty, vagony krome dveri uprostred vozu standardni
471 esus, cityelefant - dvoupatrovy, placaty celo, nizkopodlazni
680 pendolino - uzky a nizky, aerodynamicke celo, drahej provoz :-D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2207
680 pendolino - uzky a nizky, aerodynamicke celo, drahej provoz :-D

A podle mě navíc i ošklivý!

Zpátky k 451. nazdá se vám ten boční pohled nějakej divnej?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2208
Sim>pěkný odkaz, zas o záložku víc. Teďka jich mám 880... takový mini internet :D

TommPa9>nedokážu posoudit :( 460 znám důvěrně a hned mi rvalo oči že tohle má okna dole... takže to asi nepoznám.

Je tohle lepší?

PPS: lidičky vy jste mě nějak navnadili... moc se mi chce kreslit...

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2209
Ach jo, proč nemůžu najít lepší fotku toho výklenku na světla než je tahle :(
jen jsem chtěl ukázat, jak nějak by měl vypadat ten čumák... VS ten tvůj mi přijde nějak záhadně zvláštní a nepodobnej jen nevím proč. teď když na to tak koukám je asi nejlepší udělat nějakou kombinaci toho tvýho a mýho posledního pokusu


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2210
Pokud se muzu vyjadrovat, tak v obrazku v prispevku VS mi prijde realnejsi ten levej spodni cumak - ten pravej mi prijde moc roztazenej a tim padem i protazenej ve spodni casti.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2211
Já to vozidlo nijak moc neznám, jenom jsem si z želpage vytáhnul prvních pět fotek s čumákem a zkusil něco dát dohromady...ta šířka mi taky moc nešla do hlavy.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2212
Já se vůbec nechytám... ať to zkouším horem dolemt tak to vypadá vždycky blbě i když teď jsem se pousil rozšířit horní část čela zase to vypadá o kousek líp ale pořád se mi to nezdá... Asi odsoudím 451čku k dozrání v archivu

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2213
Jako víno :) Máte nějaké regule ohledně délky? Mám zálusk na takovou jednu věcičku... ale nerad bych aby k ničemu neseděla.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2214
uf fígl?

No asi tak že 2 metry jsou jeden délkovej dílek to znamená že to co má délku 8 je zhruba 16 metrů dlouhý. Jinak tady je šablona a návod jak s ní zacházet tuším že je tam dokonce 8 a 12 dílková šablona takže si můžeš při natahování a zkracování udělat skoro všechno na co si vzpomeneš

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2215
Výborně... večer se uvidí.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2217
Tak, tady je ta "sláva"... předběžná verze. Jak to vypadá? Zajímá mě především jestli je ta zelená dobrá, Tomáš tvrdí že ne... na čísla nehleďte.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2218


Sice mi ty barvy na modelu prijdou spis zeleno/zluta a v realu zeleno/zelena, ale nechal bych to - buh vi jak to vypadalo, kdyz ten vagon byl novej... stejne to nikdo z nas nepamatuje


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2220
Dám obrovské dilema. Čela celé řady parních lokomotiv doplňovala hvězda. Díky tomu se můžu jen dohadovat co se asi ukrývá pod ní. A teď přijde to dilema! Mám se pokoušet na  kotle umístit nějaký náznak hvězdy nebo radši chcete lokomotivy bez ní? Každý názor beru takže se nebojte a do mě!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2221
Dám obrovské dilema. Čela celé řady parních lokomotiv doplňovala hvězda. Díky tomu se můžu jen dohadovat co se asi ukrývá pod ní. A teď přijde to dilema! Mám se pokoušet na  kotle umístit nějaký náznak hvězdy nebo radši chcete lokomotivy bez ní? Každý názor beru takže se nebojte a do mě!

Z hlediska historického by tam hvězda být měla. Je však na tobě, aby jsi zvážil míru historické věrnosti vs. pracnost+výsledný efekt.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2222
no když se to povede tak ve spojení se světlem ta hvězda vypadá jako červenej skřítek posazenej na čumáku lokomotivy
tady je první experiment s hvězdou. vynikne při hře v přiblížení jinak je to červená šmouha

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2223
Jo, ještě se chci zeptat na jednu vec... má smysl dělat motorový vuz řady 860, nebo se na to mám vyprdnout?

Myslím, že B je správně. Podle fotek na téhle adrese http://trainweb.cz/rada/860 je to konstrukčně podobné motorákům 852 a ty už ve hře od někoho jsou. Takže bych tohle neřešil. Ostatně: Kyklop, kterého jsem o pár příspěvků dříve navrhoval se také nedostal dále než do stádia prototypu.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2224
Kyklopa byly vyrobeny celé dva kusy! ovšem já se o něj pokusil (ne že by mě ohromilo obrovské množsví vyrobených exeplářů, ale spíš jeho maximální rychlost u dieselu v českých zemích nevídatná-140km/h) takže nakreslený je a jestli se dostane do sériového balíčku diesellokomotiv nechám na lidu!

Jinak mě se díky rychlosti osvědčil na linkách, na které z určitého důvodu nemá smysl zavádět elektřinu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2225
Kyklopa byly vyrobeny celé dva kusy!
- a provozuschopný je již jen jeden. Vývoj tohoto stroje zastavila především první ropná krize.

Vypadá docela dobře.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2226
VaclavMacurek > ona ta 860 mela nahradit vozy rad 85x a vyresit jejich nejvetsi neduhy - motor je pod podlahou, takze jeho strojovna nezabira prostor jinak vyuzitelny pro lidi, pohanena mela byt vsechna dvojkoli a prenos vykonu elektricky... tedy vicemene pozadavky, ktere se podarilo realizovat az u 843.

Pokud se k tomu dostanu, asi 860 udelam - a aby to korespondovalo s realitou, muzem dat dostupnost jen po dobu treba dvou tri let...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2227
Elektrický přenos - vyšší spolehlivost (mnohem vyšší životnost) a možnost jízdy vyšší rychlostí. Tolik k tomuto převodu dle literatury.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2228
K té barvě - já ji bral z fotky, jenom jiné ;) Tuším že jsou v provozu dva kusy, takže tohle je ten druhý. Co s tím... vzhledem k tomu že se mi moc nechce patlat tak to asi nechám tak jak to je. Šlo mi spíš o to aby to barevně sedělo k ostatním vozidlům (ne moc světlé / tmavé / uřvané) a taky těm vagónům. Teoreticky by tohle měl být ten nátěr ve kterém oba sučasné kusy jezdí. Na parostroji jsou nákresy všech těch možných zbarvení. Pochopitelně zveřejním kompletní dílo, kdo by chtěl, může si to potom přebarvit :)

Stejně musím ještě nějak upravit boční pohledy, tam to úplně nesedí... taky svítí střecha, okna mají špatnou barvu a to jedno okno vpředu má být zakryté (záchod).

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2229
VS> nedokazu rict, kdy se k tomu dostanu, ale chci si s tim vezakem pohrat - dat mu volne razeni a zkusit ho pripojit k mym vagonum, jak bude pasovat, delal sem par polomacenych (cerveno-kremove) a ten vezak by mel byt znatelne zelenejsi v horni casti (o spodni ani nemluvim :-D ) ...

... zaroven zkusim, jak bude pasovat na pripojovani, coz nehraje moc velkou roli pro nucene razeni, nicmene je otazkou, zda neni mozne pripojne vezakove vagony pouzivat i za normalni lokomotivou a pak je vhodne, aby to pasovalo.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2230
... a jeste doplneni ... uz sem to nestih prepsat (myslim vcetne podrobnyho infa), ale predelal sem na "polopruhledne pulene" uz vsechny vhodne kandidaty z rad 810, 853/854 vcetne pripojnych a ridicich vozu, take polosluzebni vozy BDs a BDbmsee a jejich predchudci v barvach CSD ... takze kdo si chce testovat, ma moznost sosat ve vedlejsim vlakne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2231
K novému vzhledu půlených vagonů nemám slov! Mnohem elegantnější, hezčí a šikovnější na používání. Určitě je to i lepší pro osobu neznalou poměrů která by mohla propadnout panice v momentě, kdy by se jí najednou k půvagonu kde se vzala tu se vzala druhá půlka takhle je krásně znázorněný "Tenhle vagon není celej ale zároveň celej je!" kdo nechápe ať si stáhne :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2232
Vážení přátelé,
při tvorbě "Lochnesky" jsem narazil na jeden zásadní problém. A to rozlišení řad! Trochu jsem zapátral zašátral a objevil jsem (se Simovou pomocí) dvě alternativní řešení. No v podstatě tři, co si budeme nalhávat.

1. pro obě řady (451,452) použít jeden nátěr-standartní šedomodrý+červené dveře
2. tmavě modrý s červeným pruhem pod okny
3. tmavě zelený se žlutým pruhem pod okny

všechny tři verze mám zpracované a je jen na Vás všech, kterou budete chtít! A že jsem na Vás všechny opravdu mooc hodnej tak se můžete podívat a jak možnosti vypadají a podle toho se rozhodnout.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2233
Tomme, vydej všechny tři varianty a ať si každý stáhne jakou chce. Osobně bych bral 1. nebo 2., zelená se mi moc nelíbí.
A ten dvouvozovej Elephant by nebyl. Prosím, prosím smutně koukám.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2234
no já bych právě naopak dal spíš tu zelenožlutou než tu modrou s pruhem. a ohledně cityelefanta by to neměl být problém jenom bych upravil .dat soubor do addons to cpát nebudu ale tady bych to upíchnout moh :D

EDIT.: v attachmentu tohoto příspěvku je ta 471 duo ke stažení. do oficiálních addons vedle to opravdu zařazovat nebudu-a pro případ nutnosti se v depu objeví jako nové vozidlo (to znamená že v depu budou 4 verze 471)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2235
Moc díky

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2236

nemáš zač

EDIT: ještě jsem měl něco na srdci. Jaké dieslové lokomotivy by jste si přáli? Zatím mám připravené zhruba tyhle:
Brejlovec (3 verze)
Sergej
Kyklop

a co dál?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2237
Třeba 742, 714 a stou 749/751 jsi na tom jak?
A kdy asi vydáš tu 451/2?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2238
714 mám v plánu jen musím najít nějaký nákres (ideálně s rozměry)
742 zatím čeká na zpracování ale mám připraveného o něco většího bratříčka (770 Čmelák)
749-Bardotka?-čeká na lepší můzu a lepší čelo
751-Brejlovec taky čeká ovšem na vyvážení cen přesněji na dokončení sady a následné vyvážení cen a hodnot (stejně jako Sergej)

451/452 čekají na vyštelování cen tak, aby nebyly prodělečné a byl na nich alespoň minimální zisk

jo a ještě mě napadá s diesly přijde na svět i pár úprav stávajících elektrických lokomotiv (upravené chyby ohledně výkonů některých strojů, u jiných dojde k barevnému rozlišení různých řad)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2239
Tomme jenom když budeš upravovat el. lokomotivy tak si dovolím malou poznámku. Loko 372 jede 120 km/h a 371 jede 160 km/h. Máš to naopak. A na závěr, když si upravoval el. loko, upravil si ceny a já přišel na mizinu (-10 000 000). Po nahrazení klas. souprav jsem už jen -7 000 000.
Tady máš nákres 714 http://www.skd.cz/lokomotivy/gifs/V714.gif