Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1553884 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2240
Taková chyba! Ono u nich nejsou prohozeny jen rychlosti ale i všechny ostatní údaje-to znamená špatně značení lokomotiv. díky za upozornění-další věc na úpravu. ty ceny jsem se snažil udělat tak, aby přibližně odpovídaly oficiální sadě ale můžu s nimi jít i dolů není to problém. za nákres děkuji

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2241
Tomme ještě když budeš u upravování elektrik můžeš vytvořit 150.2 a 114.5?




 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2245
Jenom když tak přebarvi aspoň tu žehličku.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2247
Tak to jo.
A kdyby se ti někdy chtělo tak by si mohl upravit 471 duo tak aby šlo spojit s triem (471+971+471+071+971).
Já vím jsem náročnej, nemusíš to dělat, jen kdyby někdy se ti náhodou chtělo.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2248
Několik poznámek k rozdílům proti strojům z oficiální sestavy:

Brejlovec - určitě má maximální rychlost alespoň 100 km/h, nikoliv jen 75 - ale potřeboval by spravit spodní část čela, aby nebyla tak rovná
451 - pokud bude tato souprava někdy dokončena, tak bude opět lepší než ta z oficiální sestavy, protože její maximální rychlost opravdu není nějakých 70 km/h - ale 100 km/h stejně jako u Brejlovce. V tomto směru ReAnimator ujel.

... a určitě najdu další chyby.

Zajímavě vypadá experimentální přestavba právě Brejlovce. Byl zhotoven jeden jediný kus, ale zato vypadá fakt hezky.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2249
co se týká vlastností vozidel, tak ty si radši hledám sám a ještě ověřuju aby mi nelítaly jako u reanimátora ode zdi ke zdi. takže brejlovec i lochneska budou mít svých 100 km/h jen musím trefit jejich náklady aby neprodělávaly :D

České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2250
Konečně se dostávají na světlo světa pořádně fungující neoficiální trolejbusy s fungující ekonomikou, takže se na nich dá konečně vydělávat! Doufám že soupis vozů není potřeba pokud by ho někdo vyžadoval, nechť napíše do diskuze já ho doplním. Rozmezí vozidel je bohaté a široké 1930-2008 (poslední kousky nemají věk odchodu do důchodu takže je můžete používat až do konce hry)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2251
Přátelé v sekci addons jsem vyměnil původní Autobusy a náklaďáky za nové lepší a čmonoudící kousky. Tuším že se v náklaďácích objevuje i žhavá novinka a to Tatra 111 ve třech verzích takže sosejte dle libosti. Další novinkou v Addons je nová sada trolejbusů (no ona není nová graficky ale spíš cenami-ta poslední byla lehce prodělečná) takže sosání zdar! Jinak BenPat bude mít určitě radost, protože 714 je připravená k dokončení:


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2253
Jinak par drobnosti k "nahrazovani" vozidel oficialni sady... jistotu samosebou nemam, ale predpokladam, ze v teto sade je uprednostnena hratelnost celku pred dokumentacni presnosti. A to jak co se grafiky tyka (zejmena delka) tak i "korekce" jizdnich vlastnosti a parametru.

V realu totiz dochazelo (a dochazi i nadale) u spousty dopravnich spolecnosti k situaci, ze nebylo cim prepravovat - ceske drahy nevyjimaje... typicky dnes chybi vagony vyssi kvality, drive zase byl naprosty nedostatek ctyrnapravovych motorovych vlaku (ono ne ze by nebyl dneska, ale aspon rady 854, 842 a 843 jsou porad lepsi nez nic). Ve hre se samosebou tato situace muze nejak promitnout, ale pouze rozsahem typu, nikoliv konkretnim poctem vozidel (to by slo resit jedine jejich neskutecne vysokou porizovaci cenou).

Kvuli jednoduchosti a prehlednosti v oficialni sade neni rozhodne zadouci velke mnozstvi vozidel s podobnymi vlastnostmi, navic je tam snaha nabidnout vyber nejznamejsich typickych vozidel z danych dopravnich spolecnosti - nemecko tam ma ICE, ceskoslovensko tam ma brejlovce, madarsko ma ikarusy a tak dal.

Takze chceme mit jen par vozidel, ktere jsou pro urcite oblasti typicke, mame je vybrane a ejhle, vono to ma skoro stejny vlastnosti ... takze co s tim? Bud tam dame jen jedno z podobnych, nebo u nich zmenime vlastnosti, aby ve hre byly predpoklady, ze si nebudou primo konkurovat...

... mozna trosku delsi vyklad, ale chci tim rict, ze naprosto chapu spoustu duvodu, proc jsou v oficialni sade nepresnosti. Na stranu druhou, pokud delame addony (bez ohledu na to, jestli jsou to samostatna dilka nebo tvori celou sadu), muzem se jim vyhnout, ale ani tady to neni zarucene. Ani u soucasnych vozidel totiz nejsou vsechny zdroje informaci spolehlive a prestoze se snazim pred vydanim daneho vozidla (nebo sady) vzdy peclive studovat co nejvic podkladu, stejne k nejakym nepresnostem dochazi. Minimalne na te urovni, kdy napriklad u Regionovy jsem sehnal jen obsaditelnost cele dvouvozove a trivozove jednotky... a konkretni obsaditelnost jejich jednotlivych vagonu jsem si uz musel domyslet.

Dalsi zdroj nepresnosti je - podobne jako v oficialni sade - snaha priblizit se realnemu fungovani, kdyz na papire je to jinak. Takhle mozna trosku krkolomna definice neznamena nic jineho, nez ze mestske autobusy, tramvaje, metro a bezne vagony druhe tridy je vhodne obsazovat vcetne stojicich pasazeru, naopak bezne vagony prvni tridy jsou v realu obsazeny jen sedicimi cestujicimi, i kdyz v katalogovem listu daneho vagonu je pocitano i se stojicimi. Stejna situace nastava u luzkovych a lehatkovych vozu, u kterych je pocet sedadel vetsi nez pocet luzek / lehatek, takze obsaditelnost v podstate zavisi na tom, zda vlak jede pres den nebo v noci.

Proste a jednoduse, asi nikdy nebude mozne udelat vse zcela presne, ale je jen na nas, abysme se dohodli, jaka mira nepresnosti je jeste prijatelna :-)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2254
Jo a jeste neco ... musim se trochu chytit za nos, pred tydnem jsem tvrdil, ze elefanty byly pouze trivozove. Nemel sem pravdu, prototyp prvni generace byl dvouvozovy, presne tak, jak psal benpat, timto se omlouvam za mystifikaci.

Na stranu druhou bych tohle razeni povoloval jen u prvni generace a aby v tom nebyl moc brajgl, prijde mi vcelku sikovna moznost mit jako predni vozidlo trivozove varianty elektricky vuz a naopak u dvouvozove varianty bych dal dopredu vuz ridici... nicmene s touhle myslenkou prichazim stejne s krizkem po funuse, kdyz uz ho ma TommPa9 hotovej...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2255
Tohle si asi taky někde zkopíruju a uložím... občas je těžké odpovědět na otázku "proč je tam sakra jiné číslo" a tady to mám jako na talíři :)

Jinak par drobnosti k "nahrazovani" vozidel oficialni sady... jistotu samosebou nemam, ale predpokladam, ze v teto sade je uprednostnena hratelnost celku pred dokumentacni presnosti. A to jak co se grafiky tyka (zejmena delka) tak i "korekce" jizdnich vlastnosti a parametru.

Přesně tak. Hraní musí být zajímavé, a zatím musím předpokládat že většina hráčů není tak hardcore ohledně čísel, spíš se jim líbí různé koncepce. Třeba letadla: jsou jistě zajímavé ( :D ), ale samo o sobě to nestačí. Takové ikony jako DC-3, Constellation, 747, Concorde, A380 atd. jsou zapotřebí aby se to "líbilo", ne jenom výběr různě ekonomických typů. To je samozřejmě zapotřebí taky, aby to šlo hrát... no a teď jak z toho...

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2256
nicmene s touhle myslenkou prichazim stejne s krizkem po funuse, kdyz uz ho ma TommPa9 hotovej...

Stačí změnit pár drobností v dat souboru navíc jsem neudělal I. ale II. generaci takže i mě to lehounce co? LEHNOUNCE HAPRUJE!

jinak mě napadá, že moje lokomotivy nejsou asi moc zajímavý-vlastně kromě obrovského množství různých typů, a barevných kombinací je to pořád o tom samým, stejná rychlost ovšem jiné náklady, jiný výkon ale jinak lesk a bída kurtyzán! Mimochodem dovede si někdo představit pomník Vzniku a zániku nápadů?

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2257
Sime budeš dělat Apee?

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2258
Díky


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2260
TommPa9 - rek bych, ze prave pro takovy rejpaly jako sem ja to zajimavy je - sice ve hre neni moznost preprahu ani nekompatibilni troji napajeci soustava, ale i tak je moznost provozovani spravneho typu lokomotivy na konkretnim razeni vlaku jednoznacne prinos. Pro hrani "na zisk" by samosebou stacilo typu min, ale nebylo by to tak pestry.... ostatne treba jidelni nebo spaci vagony jsou z hlediska tvoreni zisku a prepravni kapacity naprosto nezajimave a pritom si dovolim tvrdit, ze bez nich by to proste nebylo ono.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2261
Poštovní auta jsou docela dobrá, i když jsem ještě neměl šanci je vyzkoušet, ale je potřeba udělat ještě poštovní návěs za Liazku a Renault Magnum - aby byla k dispozici auta i poté. Právě že do roku 1989 je to s poštovními auty v rámci oficiální sestavy docela dobré, problémy s náklady začínají až poté.

Pomník: dovoluji použít můj výmysl s názvem pomník šíleného stavitele (téma Nové průmysly a také Pak96 - Tourist attractions)

a nahoru přidat nějakou ozdobu.

Letadla jsou samozřejmě docela dobrá věc, ale zjistil jsem, že pro nákladní dopravu je letecká doprava již nepoužitelná, protože nevydělává. Sice to může být závislé na druhu zboží a vzdálenosti, ale i tak. V osobní letecké dopravě je situace mnohem lepší. Stačí mít hodně lidí (na stejné trase jako je níže uvedená mám dva stroje Boeing 747-400 a oba vydělávají docela vysoké částky).

Poznámka k zboží a vzdálenosti:
materiál: papír
vzdálenost: italské město Arezzo - srbské město Jasenovac (názvy měst dle skutečnosti)
mapa:


Chtěl jsem se pokusit udělat horní elektrifikaci pro rychlost 160 km/h, ale nenašel jsem žádný dat soubor. V archivu britské sestavy pro pak128 jsem sice našel dva png soubory elektrifikace, ale ne dat soubor. Našel jsem tam ale jeden hezký turistický cíl - Viktoriánský skleník (tak jsem si to pojmenoval poté, co jsem si jej z toho archivu vysosal a zkompiloval na samostatný pak soubor - ostatní budovy už tak hezké nejsou - on vůbec britský pakset je takový divný, co se týče barevnosti - zbytečně tmavý).

Poznámka k vlakům:
a co takhle řada 680 (Pendolino)?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2262
680 samozrejme v planu je, konkretne ji mam v planu ja :-D ... ale abych rek pravdu, co se priorit tyka, moc vysoke priority nema. Obsaditelnost ma mizernou, rychlost jen o chlup vyssi nez 109 + vagony rady Z a jeste k tomu neumoznuje prilis variant razeni (lepe receno, neumoznuje spojovani s jinymi soupravami). Prednost pred ni maji motoraky rady 820, 830 a 850/851 ...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2263
Varianty řazení: jestli se nepletu, tak by správně měl mít jen jednu podobně jako jiné nedělitelné vysokorychlostní vlaky. Vlak by se pak vlastně koupil celý najednou podobně jako u soupravy Thalys (dostupná zde: http://addons.simutrans.com/files/dibbetjethalys.zip).

Pokud jde o možnost připojení dalších vlaků, tak mám od zdroje (který alespoň zatím nebudu jmenovat) informace o tom, že je to možné. A pokud jde o vývoj řady 451, tak bych si dovolil navrhnout vývoj řady 560, ta je tvarově jednodušší.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2264
VaclavMacurek> ono s tim razenim je to slozitejsi. Mas totiz zakladni dve moznosti:

a) razeni das nucene jen u toho, co nucene je a na uzivateli pak bude, aby dal spravny pocet vlozenych vagonu. Konkretne v pripade 680 to bude znamenat predni elektricky vuz, vuz prvni tridy, barovy vuz, vuz druhe tridy 3x (mozna jednou v uprave pro prevoz vozickaru, ale to si nejsem jistej, podrobne to nastudovany nemam) a zadni elektricky vuz. Pokud ho chces koupit, naskoci ti prvni 4 vozy a ty pak budes muset rucne pridat jeste dva vozy 2 tridy a koncovy vuz. Pokud das tech "volnych" vozu vic nebo min, nic se nestane, fungovat to bude taky, jen to nebude podle reality. Nicmene vyhodou bude mensi celkovy pocet vozu v depu.

b) nucene razeni je u celeho vlaku, kliknes na predni elektricky vuz a naskoci ti cela souprava. Vyhodou je jednoduchost v ovladani, nevyhodou je nutnost definovat kazdy vuz zvlast a mit ho fyzicky v depu, kde se bude motat mezi ostatnima. Konkretne by oproti predchozi variante byly navic dva identicke vozy druhe tridy, ktere by musely byt nejak v nazvu odliseny.

Priznam se, ze se mi vic zamlouva prvni varianta, i kdyz je mene modelove verna. Jednoduse proto, ze to da min prace, druhym duvodem je pro me uz takhle velke mnozstvi vozidel v depu.

Jinak radu 460 / 560 mam v planu po motoracich (pred pendolinem), vlozene vozy budou mit sablonu klasickych vagonu, takze to nebude tolik prace jako na pendolinu, ktere bude cele mit vlastni profil vagonu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2265
Jo a jeste neco - trosku jsem modifikoval .dat soubory u motoraku rady 810 a pripojnych vozu... konkretne dostupnost jednotlivych barevnych variant aby lepe odpovidala skutecnosti :-) .pak soubor je zarazovany na obvyklem miste a je dostupny pres puvodni link ve vlakne s addony

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2266
Technická data řady 680 (výrobní podoba): http://spz.logout.cz/vozidla/680/data680.html
Původní projekt: http://spz.logout.cz/vozidla/680/680_projekt98.html

Výsypné vozy pro ČD (obilí by si rychlejší vagony zasloužilo):
http://spz.logout.cz/vozidla/tadnss.html

celý katalog vagonů
osobní: http://www.parostroj.net/katalog/ov/katalog.php3
nákladní: http://www.parostroj.net/katalog/nv/katalog.php3

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2267
Takže když už je sada diesel lokomotivna světě, napadá mě otázka jaké byste si ještě přáli parní lokomotivy? V současné době mám připraveno 9 (slovy devět :D ) parních lokomotiv (k nahlédnutí ZDE) a teď ten problém. Bude to otázka přímo na tělo takže: Jaké další parní lokomotivy bych měl zkusit dát dohromady? V případě konkrétního nápadu prosím, snažte se mi ulehčit práci a poskytnout mi alespoň nákres a fotografii popřípadě dokonce i nějaké technické údaje. Moc díky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2268
Tomme, já nechci žádnou páru, ale drobná poznámka k dieselům. Loko 714, 731 mají výkon 600 kW.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2269
díky za info. v podstatě jsem nikde nenašel jejich výkon tak jsem tam dal výkon vycházející z výkonů u konkurence. upravím a s finální úpravou (až vyjdou i páry) přijde i nová verze s lepšími cenami (tak aby si všechno tak nějak odpovídalo)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2270
Kde máme Mikádo? Bohužel k němu není moc dokumentace, kdyžtak mrkněte na to co vypadlo z našeho alephu a zkuste jestli to není v nějaké knihovně kde někdo máte vstup...

Tady je taky nějaký ten kousek k nalezení, ale ostudně málo pokusů o obrázky :(
http://lokomotivy.webzdarma.cz/

Tady je něco s  kompletní dokumentací... (odkaz dokumentace nalevo)
http://lokomotiva.inext.cz/

PS: Mašinkářské vydavatelství: http://web.telecom.cz/firmy/vydol/

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2273
Pokud chce někdo horní elektrifikaci pro rychlost 160 km/h, tak jí mohu přihrát - na obrázku je to ta s nosnými sloupy na obou stranách, ale má stejnou chybičku jako výchozí elektrifikace pro rychlost 400 km/h - nenavazuje na horní elektrifikace pro rychlosti 110 a 280 km/h.

- ale je vlastně jen vydolovaná odtud: http://simutrans.svn.sourceforge.net/viewvc/simutrans/pak128.Britain/ a tamtéž jsem získal i ten vagon na ropu, byť jsem si jej trochu poupravil:

rychlost: zvýšena na 160 km/h (z původních 120)
název: pozměněn na jakžtakž český (abych jej nemusel překládat v *.tab souboru)
rok objevení ve hře: nastaven na rok 1990 (to stačí, dříve není potřeba)
rok odchodu do důchodu: zrušen

- ale jinak vypadá celkem slušně:

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní