Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1553894 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2346
Tome dobrý, ale neměl by být tmavě hnědý?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2348
Proč na modro? Aby byl v hráčově barvě? To mi už lepší přijde, když zůstane v téhle barvě - nebo když bude v hráčově barvě jen horní část. Ale jinak vypadá celkem dobře - až na horní část. Ta by měla být otočená - aby se rozšiřovala směrem dolů.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2349
to je fals-z :D ten s obráceně se rozšiřující horní částí

máš pravdu je to blbě! Já si blbě zafixoval nákres (a pak jsem ho nechtěl hledat) tím pádem jsem místo  /____\  udělal \____/ večer to překreslím (pokud budu mít náladu)

Přebarvování na modro není můj nápad ale nápad ČD Cargo...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2350
Aha. Tak doufám, že nebudou mít zadán rok odchodu do důchodu.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2351
vehicle.motorak.M131.1.pak

... na stejnem miste je dalsi pokusna verze hurvinka ... tentokrat vcetne nekolika variant pripojnych vozu (z hlavy ani nevim, kolik presne) ... a bude jich vic :-D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2352
Aha. Tak doufám, že nebudou mít zadán rok odchodu do důchodu.

Jak který... hnědý (rezavý) budou mít důchod, modrý začnou kolem roku 2012 (asi) ty by měly být bez omezení (rok uvedení je jen orientačí i když s přebarvováním se už prý začalo :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2353
Mno, asi takhle... tech barevnych variant je uz v soucasnosti spousta, i v minulosti nektery rady nakladnich vozu modry uz od vyrobce. Takze jde spis o to, jestli je snaha modelovat konkretni typ vagonu - pak by to chtelo i ve spravnem nateru se spravnymi daty zacatku dostupnosti a rozumne zadanymi odchody do duchodu - bud ve chvili, kdy je nahrazen novym typem, nebo kdy se ve vetsi mire prestava pouzivat... pripadne si dat nejakou fixni dobu zivotnosti, treba 25 let.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2354
Asi tak nějak... Mimochodem po několika neúspěšných pokusech o překreslení Fallsu jsem zjistil, že nakreslit ho tak, jak má vypadat je pro mě v podstatě věcí nemožnou, proto ho nejspíš nechám v tom stavu v jakém je... jinak mám na "stole" další vagon. tentokrát opět otevřený vagon Es.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2356
Ja jen doplnim, ze se jedna vicemene o korekci, pri ktere byla zapocitana i vlastni hmotnost lokomotivy. Pri prepoctu jsme vychazeli z realnych dat, tedy skutecne dosazene maximalni rychlosti s danym zatizenim a ted by to melo vice odpovidat realite - v minule sade totiz dochazelo k tomu, ze papousek utahnul vice nez albatros ... duvodem byl fakt, ze albatros tahne "navic" jeste zatracene tezkej tendr.

No a abych taky trochu udelal chute, mam pripravenou sadu Rybaku vsech moznych variant vcetne postovnich a sluzebnich vozu, dale pripojny vuz rady Bam a snad se brzy dockate i oficialniho vydani Hurvinka + prislusnych pripojnych vozu. Zatim je je mam v testovacim rezimu, kvuli velkemu mnozstvi variant je nechci vydavat ukvapene abych pak nemusel menit jejich oznaceni. Ale tesit se muzete uz tedka :-)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2358
!!!UPOZORNĚNÍ!!!

Ze zde popsaných důvodů došlo ke ztrátě celé řady addonů. Předpokládám že jejich autoři mají zarchivované veškeré náležitosti pro obnovu. Momentálně celá řada odkazů v této diskuzi (většinou na moje vozidla) ztrácí smysl. Nicméně o Vaše (doufám že) oblíbené addony nepřijdete. Pokusím se je v co nejbližší době všechny nacpat na Xlivesovy stránky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2359
Po nejake dobe se zase hlasim ... rekneme ze je to takovy prehled, jak se u me ted veci maji:
- hurvinek M131 a pripojnaky jsou stale jeste ve zkusebni fazi, ziskal jsem nove informace o jejich naterech a budu tam delat zmeny
- spolu s hurvinkama pripravuju i motoraky (a jejich pripojne vozy) rady M232, M242 a M130, problem je, ze nektere pripojne vozy se pouzivaly k nekolika motorakum, takze to musim pripravovat vsechno najednou, abych neco nemel dvakrat nebo na neco nezapomel; odmenou za trpelivost pro vas bude nekolik barevnych verzi, podle toho, jak se skutecne s postupem casu menily natery
- mam temer pripraveny ke zverejneni vagony rady Calm/Bam, ovsem stale doufam, ze se mi povede sehnat nejake informace o motoracich rady M284, ke kterym byly zminene vagony primarne staveny. Pokud by mel nekdo jakoukoliv informaci o techto motorovych vozech (obrazek, fotku, vykres, parametry), nevahejte se ozvat - hodne mi to zjednodusi praci.
- vratil jsem se k pripojnym vozum pro motoraky 852/853/854 ... mel jsem chyby v barevnem provedeni, pocet a rozmisteni okynek jsem bral z neduveryhodneho zdroje a zaroven jsem opravil chybne oznaceni vozu rady Bdtn. Predpokladam, ze v dohledne dobe jeste vytvorim chybejici 055 BRn a 056 Bdt ... a tim by mela byt tato rada kompletni a bude nasledovat zverejneni.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2360
Tak jsem si vcera trosku hral a mam tu pro vas nektere z drive uvedenych "novinek":
- nova verze pripojnych vagonu k motorakum 853/854 ke stazeni zde: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.053_054.rar ... opravena je grafika a chybne udaje, doplnen je vagon 056 Bdt. Zatim jeste porad chybi 056 Brn, takze se nejedna o plnohodnotne zverejneni, nicmene zmeny na soucasnych vozech snad uz nebudou nutne. Zaroven doporucuju stahnout si novou verzi motoraku rady 853/854, kde je lehce zmenena (=opravena) grafika u ridicich vozu 954. Adresy jsou http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.853_854.rar a http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.853_854_otocena.rar
- hurvinek a spooooousta pripojnych vagonu (zatim i tech, ktere budou pozdeji u motoraku 232, 242 a 130) je ke stazeni na adrese http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.M131.1.rar.
- docasna verze motoraku rady 232.1 ... ke kterym jeste dodelam/presunu vagonky : http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.motorak.M232.1.rar
- dokopal jsem se k davno slibovane modifikovane grafice na sergeje http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.Vorosilovgrad T 679.1 (rada 781) Sergej.rar ... jeste chci trosku zmenit podvozky a zkontrolovat pozicovani.
- vagony rady Calm/Bam, zatim bez motorovych vozu http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.bam.rar

Budu vdecny za jakekoliv postrehy, preci jen, neni toho malo a pri hrani (=testovani) neprijdu na vsecko.

Jinak jsem prisel na jeden renonc - nemam jistotu, ze mam sosnutou aktualni verzi (jeste to proverim), ale u autobusoveho privesu (k busum RTO), ktery tvoril TommPa9 je v jednom z pohledu vlevo nahore bily pixel.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2361
Sime nešlo by předělat je ty 854. Ten převod je hrůza. Jezdí jenom asi 90 km/h.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2362
benpat > vsecko jde, ale otazkou je proc. Snazim se vozidla delat tak, aby vypadaly i jezdily stejne (nebo v ramci moznosti hry aspon podobne) jako v realnym svete.

Bohuzel hra ma svoje omezeni a pro jizdu vlaku zejmena dve zasadni - mame jen jeden polomer zatacek a jen jedno stoupani. Hra ma v sobe jinak zabudovany podle me plne dostacujici vypoctovy model fyzikalnich vlastnosti, ale v souvislosti se zminenym omezenim pak urcite realne situace neni mozne vymodelovat - typicky rychly prujezd mirnym obloukem (aby nedoslo ke zpomaleni vlaku), kdyz se chci vyhnout nutnosti stoupani nebo klesani trate. Takze ve hre bud jedu pres kopec (= zpomalim) nebo udelam "jednotnou" zatacku (= zpomalim). Paradoxne potom ve hre ten kopec vyjde mozna o neco lepe, protoze na druhe strane zase naberu rychlost pri klesani. Pokud zatocim, pohybova energie je v haji a zrychluju zase silou motoru.

Takze rikam otevrene, predelat to samosebou muzu, ale nechce se mi do toho. Hratelnosti hry to neskodi - vozidla stale pribyvaji a je mozne vybirat ze stale vetsiho mnozstvi, tam kde Hydra nema silu na dosazeni plne rychlosti je mozne - stejne jako v realu - pouzit soupravu klasickeho vlaku lokomotivy + vagonu.

Ono totiz stejny problem je ve skutecnem provozu motoraku take. Solo motorak je rychly a zrychleni ma dobre, ale ma malou kapacitu a vychazi draho. Pokud tam pustim motorak + jeden pripojny (nebo ridici) vagon, zpravidla tim maximalni rychlost klesne nepatrne, ale znatelne se zhorsi akcelerace. Souprava 854+054+954 uz ma nejen zhorsenou dynamiku, ale i citelne poklesne maximalni dosazitelna rychlost.

Jenze paradoxne v normalnim provozu to koresponduje se stavem trati - maximalni rychlost u nas na koridorech je 160. Na ostatnich elektrifikovanych tratich se maximalka pohybuje kolem 120 km/h, trate bez dratu prakticky nejsou nikde stavene na rychlosti pres 100km/h, spis se da pocitat s 80. Na lokalkach byva obvykle strop 60, vyjimkou nejsou useky s predepsanou projizdeci rychlosti 30 nebo dokonce 20.


Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2363
Konečně jsem se dostal k tomu, abych nahrál ztracené addony z fora k Xlivesovi na stránky. Tudíž zde jsou:



Zatím všechny mnou vydané Lokomotivy s několika drobnými úpravami.



Elektricke jednotky 451 a 471 s úpravami ohledně řazení



Trolejbusy



Autobusy



Náklaďáky



Tramvaj ČKD KT8D5, KT8D5 RN2P+Bonus

Kdyby Vám tam něco chybělo, napište do diskuze (takže klasika :D )

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2364
Sime nešlo by předělat je ty 854. Ten převod je hrůza. Jezdí jenom asi 90 km/h.

Maximální rychlost řady 854 je sice 120 km/h, jak jsem se teď díval, ale většina z nich jezdí na takových tratích, že mnohdy nedosáhnou rychlosti vyšší než je těch 90 km/h.

Jen tak v rychlosti jsem se díval na některé spoje, kde tyto vlaky jezdí, tak asi nejrychlejší spoj je mezi Kolínem a Nymburkem, kde má průměrnou rychlost asi 72 km/h - kdežto na trati Most - Plzeň má průměrnou rychlost pouze 61 km/h.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2365
Sime, dobrá důvody beru a když chceš dělat vozidla podle reálu budeš taky předělávat převody u 843, 842, 810?

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2366
Tome narazil jsem na chybu u 151 má převod 5.00. Ve hře utáhne 151 23 kusů Ampz

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2367
vsak ty uz podle realu jsou ...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2368
Benpat: (v addonech)

člověče asi se mi tam omylem připletla nějaká stará verze... podle daťáku tam má být 1,6... pokusím se to dát do pořádku. Díky za informaci. Kdybys ještě něco našel dej vědět.

PS.: Chyba objevena. Při pakování jsem omylem otevřel a zapakoval starou verzi 151 a 150-tato stará verze přepsala původní novou verzi těchto dvou lokomotiv. Jedná se o politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let.

za běžných okolností bych odpověděl přímo pod připomínku, ovšem addony bych nerad zasekával diskuzí o nich, proto odpovídám do tohohle-tedy vedlejšího vlákna

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2369
TommPa9 > tak co, jak jsi dopadl s 560? Uz mas okynka spravne ? :-D

 


Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2372
Jako živý! :D

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2373
Tomme. X60 vypadají dobře, ale máš moc velký výkon. 460 má 2x 1000 kW a 560 má 2x 840 kW. Jinak nechceš dát na 460 vnitřní polopantografy pro rozlišení?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2374
TommPa9 > tak na obrazku luxusni, uz se tesim, az ho pres tyden vyzkousim ve hre

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2375
Na obrázku ty soupravy řady 460 a 560 vypadají hezky, ale mají služební oddíl (pro poštu)? Mezi Děčínem a Kralupami nad Vltavou co jezdí, tak ty mají služební oddíl (obvykle v řídícím voze) - což je rozdíl proti soupravám 451, které jej nemají vůbec.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2376
460/560 byly puvodne planovane jako hnaci vuz + vlozeny vuz + ridici vuz. Protoze byly v provozu dve prototypove soupravy prakticky trvale sprazeny ridicimi vozy k sobe, pro seriovou vyrobu pak bylo od ridicich vozu ustoupeno a vyrabely se pouze hnaci a vlozene vozy. Shodou okolnosti se sice stale mluvi o jednotce (tj nedelitelnem spojeni), ale pritom se jedna o vicemene beznou soupravu samostatne pouzitelneho hnaciho vozu a pripojnych vozu - ekvivalentem pro motorovou trakci je treba 854 s vozy Btn. To jen pro informaci, jak by bylo vhodne koncipovat razeni jednotky/soupravy.

Ridici i hnaci vozy maji (mely) v sobe (podobne jako zminena 854) sluzebni a zavazadlovy oddil, pristupny dvojkridlymi dvermi. Vlozene vozy byly koncipovani puvodne jako pouze pro cestujici, v nedavne dobe byly nektere prestaveny i pro prevoz jizdnich kol - v kazdem velkoprostoru byla demontovana jedna ctyrka sedadel a misto ni byly nainstalovany haky pro jizdni kola.

Jak konkretne to TommPa9 zatim resil netusim, vyzkousim snad dnes vecer.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2377
Momentálně mám 460 a 560 řešenou jen na převoz cestujících. ovšem objevil jsem jednu nesrovnalost. omylem jsem u vozu 060 nastavil délku 11 místo 12 takže se vložené vozy prekrývají. Upravím to a pustím do světa. K tomu služebnímu prostoru se zatím nebudu vyjadřovat, přesněji nebudu se do něj zatím pouštět.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2378
Se sluzebnim prostorem rad pomuzu - urcite se minimalne v hnacim vozu hodit bude, preci jen je to zrejme jedinej pantograf, co vozi i postu. Pokud by bylo mozne volne razeni (tentokrat jsem - narozdil od elefanta - jednoznacne pro, toze to odpovida realu), vznikne tim velmi zajimava moznost provozovat kratke mestske a primestske vlaky se solidni kapacitou s moznosti vyuzit maximalni rychlost kolejiste (tedy 110) a zaroven minimalnimi pozadavky na delku nastupiste.