Re: Co mi chybí Reply #245 – January 06, 2010, 10:14:17 am Mě se zdá dělat splítku zbytečné, stejně se nedá ušetřit, možná trochu na místě, pokud by se mohly koleje překrývat. Dalo by se přemýšlet o úzkokolejných tramvajích o dvou kolejích na jednom poli. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #246 – January 09, 2010, 07:29:17 pm Nevím kam s tím tak to dám sem. Podle čeho se určuje priorita vlaku (napadá mě akorát rychlost)? Když si vezmem stanici na koridoru, která je v odbočce od hlavní koleje a mám správně postavené návěstidla, tak souprava osobáku zajede do stanice a tam ho třeba předjedou 3 další vlaky. Pak až jede osobák. Ono je to sice dobře, ale kdyby se dala nastavit priorita ručně bylo by to dobře. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #247 – January 09, 2010, 11:14:01 pm Pořadí je podle pořadí, v jakém jsou vlaky "uvnitř" programu v seznamu objektů. To bohužel nelze nijak ovlivnit. Prostě se pořád prochází celý seznam a čím jde posunout, tím se posune. Tím pádem když se někde čeká na vjezd, tak ten vlak co blokuje odjíždí, v jednom "tahu" opustí ten blok a v dalším tahu tam může vjet nějaký vlak, no a to je ten který je z těch čekajících nejdřív na seznamu, s ostatními se táhne potom a to už tam vjel on...Pokud bys z tohoto hlediska chtěl nějak optimalizovat, asi bys musel zajet se vším do depa, rozebrat a prioritu nastavit tím, v jakém pořadí ty vlaky znovu postavíš.Jestli by se to dalo nějak upravit? No... nevím. Problém je v tom, že hra nepoužívá/nezná souvislost bloku s tím, kdo do něj chce vjet. Musela by se přidat nějaká registrace při nájezdu na semafory a rozhodování o prioritě ještě před tím, než se posunuje s vozidly, což ale zní dost divně. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #248 – January 10, 2010, 10:34:51 am Nad pořadím průjezdů vlaků jsem se také zymýšlel a posléze jsem to přisoudil jakémusi algoritmu ve hře, že to závisí na tom kdy byl který vlak postaven to mě nenapadlo. Každopádně to není (pro mě) až tak důležité. Zajímalo by mě spíš něco jiného, ma křížení dvou kolejí mi stojí 3 soupravy a čekají, na čtvrté koleji je prázdno ale ty soupravy stále čekají i když by mohli odjet, mají volno. Po čase z té čtvrté koleje přijede vlak a projede křižovatkou. Proč vlaky nejeli když ten čtvrtej vlak byl cca 4-5 semaforů od křižovatky a neměl by tedy zasahovat do rozhodování o tom který vlak projede první? Dost to někdy zdržuje dopravu. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #249 – January 10, 2010, 11:33:59 am Tu situaci si bohužel podle popisu moc nedokážu představit... Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #250 – January 10, 2010, 02:22:03 pm Nemo: asi jdu s dřívím do lesa, ale zkus si zobrazit obsazení respektive rezervování kolejí /klávesa b/, možná přijdeš v čem je zakopaný pes Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #251 – January 10, 2010, 04:25:46 pm Nastaveni priority vlaku by se hodit mohlo, ale v soucasne hre to asi reseni nema. Ja to obchazim nekdy uspesne, jindy mene. Konkretni priklad:Dvoukolejna trat a "nadrazi" (pro priklad pouze dvoukolejne):-----------<-C-<---\-/---Z----NNNNNNNN----Z---\-/---<-Z-<------------------>-Z->---/-\---Z----NNNNNNNN----Z---/-\--->-C->-------Schematicky se zde snazim naznacit, ze je to dvoukolejka s pravostrannym provozem; pred krizenim je jednosmerny zluty semafor, pak je krizeni, mezi krizenim a nastupistem je oboustranny zluty semafor, pak nastupiste, opet oboustranny zluty, krizeni a na odjezdu na sirou trat jednostranny cerveny obycejny semafor... po druhe koleji je to v opacnem smeru totez.Tech stanicnich koleji tam mam obvykle vic, ale diky "smrskavani" pisma to tam nedokazu naznacit, ale vysvetlit to muzu i jen na dvou kolejich. Pokud prijede vlak a na druhe koleji ve stanici uz nejaky ceka, pri odjezdu budou mit stejnou prioritu (tedy zavislou jen na tom, co psal VS). Kdyz vsak na jedne koleji ve smeru odjezdu nepostavim zluty oboustranny semafor, nebude vlak cekajici zde cekat jeste v prostoru stanice, ale zajede az na "zhlavi" (reprezentovane zde krizenim) a bude cekat az na cervenem semaforu. Tim bohuzel zablokuje zhlavi, ale v tomto dvoukolejnem pripade to nevadi - spis jde o to, ze vlak na koleji bez zluteho semaforu bude mit vzdy prednost pred tim, ktery pred sebou semafor ma. Pokud konkretni vlak najizdi na konkretni kolej do stanice, da se takto uprednostnit, ktery vlak ma vyjet na trat driv - typicky nechat jet napred naklad nebo rychlik a zastavkovy osobak pustit az po nem.S pouzitim tohoto figle uvadim priklad "kouzleni" je mozny v pripade, ktery popisuje benpat. Ve stanici mam primou prujezdnou kolej pro vlaky, ktere nezastavuji ... a pro zastavujici mam dalsi stanicni kolej, do ktere se jede odbockou. Pokud mam "synchronizovane" rychlosti vlaku na teto trati (tedy treba vsechny soupravy stavim tak, aby se jejich rychlost pohybovala mezi 70 a 80 km/h), da se vhodnou delkou a volbou rychlosti pouziteho kolejiva docilit nasledujiciho stavu:- prijizdi osobni vlak, ktery jede do odbocky... za nim jedou dva rychliky, ale ja chci, aby ho predjel jen jeden- osobak vjizdi odbockou do stanice, diky pomalejsi koleji jede v prostoru stanice rekneme polovicni rychlosti, nez za nim jedouci rychlik po prime koleji- jakmile osobak opusti zhlavi a "prehodi se vyhybky" na primou kolej, muze rychlik projet stanici- diky zlutemu jednostrannemu semaforu pred zhlavim, zlutemu pred nastupistem prime koleje, zlutemu za nastupistem prime koleje a cervenemu jednostrannemu za zhlavim stanice se cely tento usek obsadi pro rychlik najednou, takze osobak nemuze hned jet, i kdyby rychlik jeste nebyl v prostoru stanice- rychlik projede a ted chceme, aby se na trat vratil osobak- u nastupiste osobaku neni ve smeru odjezdu zluty oboustranny semafor, takze ihned po uvolneni prostoru prime koleje po rychliku popojede osobak na zhlavi, kde zustane stat na cervenem semaforu- rychlik jedouci za nim nedokaze obsadit usek prime koleje a stanice driv nez osobak, protoze ceka na uvolneni prvniho tratoveho usekuPomalejsi kolej pro osobak je nutna k tomu, aby zpomalila osobak natolik, aby rychlik "stihl" obsadit prostor stanice driv, nez osobak opusti nastupiste.Pokud bych na prime koleji nastupiste nemel a mel pro kazdy smer jednu prujezdnou kolej, muzu dat na vjezd na tuto kolej misto oboustranneho zluteho jedennostranny cerveny. V tomto pripade neobsazuje rychlik pro svuj prujezd obe zhlavi najednou, ale postupne - koleje pro osobak je pak vhodne, aby byl na konci nastupiste oboustranny zluty semafor. Fungovat to bude spravne v pripade, ze rychlik bude u oboustranneho zluteho driv nez osobak a tim padem si usek zablokuje pro sebe. Naopak za nim jedouci rychlik to nestihne, protoze osobak uz uz semaforu bude cekat. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #252 – January 10, 2010, 04:40:34 pm Když už to tak analyzujeme, je tu něco co by se eventuálně dalo využít - značky minimální rychlosti. Možné jsou, ve 128 je ale jenom jedna, 80km/h pro silniční vozidla. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #253 – January 10, 2010, 05:28:09 pm Sime jak tak čtu ty asi hodně používáš žluté semafory, že? Já je totiž téměř nepoužívám. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #254 – January 10, 2010, 05:53:29 pm Quote from: VS – on January 10, 2010, 04:40:34 pmKdyž už to tak analyzujeme, je tu něco co by se eventuálně dalo využít - značky minimální rychlosti. Možné jsou, ve 128 je ale jenom jedna, 80km/h pro silniční vozidla.Omezení rychlosti - to je ono: to je způsob, jak vyřešit vícekolejné koridory tak, aby nákladní vlaky (které jedou většinou kolem rychlosti 160 km/h a někdy i pomaleji) jely po jedné koleji a osobní (ty nejrychlejší přesahují 300 km/h) po druhé. Ale byl by potřeba *.dat soubor. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #255 – January 10, 2010, 06:13:29 pm benpat > ono je to vsecko o tom, ze se snazim zeleznicni sit stavit tak, jako by to bylo v realu. Nemam tam zadne ostre zatacky, kde by se vlak "lamal", zhlavi vicekolejnych stanic maji velkou delku a tak podobne. Spousta veci by sla resit mnohem efektivneji (z hlediska zisku), ale me by se to tak nelibilo ... no a v ramci tyhle "neefiktivity" meho staveni zeleznicni site si pak musim vypomahat temi zlutymi semafory. Treba na jednokolejce nebo na tech zhlavich - bez nich by se to ucpavalo (a aby se to neucpavalo, muselo by to byt tak, jak se mi to nelibi).V podstate jsem u zeleznicni site dosel do stavu, kdy v ni mam pouzity vsechny typy navestidel zakladni sady a musim zatukat, ale nikde nedochazi k ucpavani dopravy vlivem spatne konfigurace. Pokud se nekde neco podela, tak zpravidla pri nacitani ulozene hry - nez se situace "stabilizuje", obcas hra pusti do jednoho useku dva vlaky a uz stojime ...Ohledne omezeni rychlosti - nejake znacky by se samosebou hodily, zatim to resim tak jak pise VaclavMacurek - rychla osobni preprava u dalkovych vlaku ma svoje koleje, zastavkove osobaky a naklady jezdi po "verejne" siti bez vzajemneho zdrzovani. Pripadne je mozne jeste diferencovat trate podle (ne)pritomnosti troleji, ale to neni optimalni. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #256 – January 10, 2010, 07:05:58 pm VS - omlouvám se, zapoměl jsem napsat že to je křížení dvou dvoukolejných tratí, takže ty 3 soupravy co tam stojí mají možnost odjet, odjezdové koleje jsou volné, ale onen čtvrtý přijíždějící vlak již ze vzdálenosti cca 4 semaforů obsadí trať až za křižovatku a to takovým způsobem že znemožní projet těm čekajícím soupravám. Eiffel - rezervování kolejí jsem kontroloval a proto vím že ten přijíždějící vlak opravdu obsadil trasu přes křižovatku, ale proč to udělal? Vždyť měl před sebou ještě 4 semafory ke křižovatce a k tomu ještě jeden-preSignals? Sim - taky jsem si všiml, že hra někdy nerespektuje preSignals, a u mě i v průběhu hry. Jednou to došlo tak daleko že jsem musel křižovatku vybourat a postavit znovu, pak bylo již vše v pořádku. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #257 – January 10, 2010, 09:04:55 pm Sim - mě se železniční síť ucpe občas jen na nádraží u největšího města (u mě neustále Opava) na mapě z nedostatečné kapacity. Když jsem hrál svoji předposlední mapu tak jsem skončil v roce cca. 2300 a na to největší nádraží ústilo pět dvojkolejných tratí, jedna lokálka a kolej do depa.Další věc co mi třeba chybí jsou různé napájecí soustavy na železnici. Sice je to jedna z věci co jsem si uměle vytvořil, ale přeci není to ono. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #258 – January 10, 2010, 09:28:28 pm Že by střídavý proud a stejnosměrný proud? Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #259 – January 10, 2010, 09:37:34 pm Jo, na střídavině požívám jiné dráty, myslím že to jsou ty české na 160 km/h. Každa soustava má jedno depo a mezi nimi mám nataženou linku pro soupravocé vlaky. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #260 – March 10, 2010, 07:56:02 am Měl bych prosbu. Vyrobil by někdo tramvaj Škoda 13T? Pokud vím tak momentálně jezdí v Brně a to od září 2007 (to byla asi vůbec první tramvaj uvedená do provozu). Pěkný obrázek je zde - http://www.dpmb.cz/vozidla.asp i s potřebnými daty. Jen počet pasažérů je zde menší, jinde se uvádí 270 osob. Jo a chybí tam výška, ta je 3,4 m. Jsou zde obrázky i jiných vozidel, chtěl by se toho někdo ujmout? EDIT - Prosbu beru zpět. Našel jsem ji, jmenuje se Porsche_tram a nakreslil ji Tomas. No ale jinak by mohl někdo udělat pár tramvají i od roku cca 1930 a podobně. Quote Selected Last Edit: March 10, 2010, 09:31:24 am by Nemo
Re: Co mi chybí Reply #261 – March 18, 2010, 04:54:58 pm Nevíte někdo proč už se v novějších verzích Simu hra sama neukládá? Docela mi to chybí, dneska jsem pracoval 3 hodiny na mapě a pří likvidaci tramvajových kolejí hra spadla. A toto se mi nestalo poprvé. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #262 – March 18, 2010, 05:06:02 pm A máš zapnut autosave? Tzn., že bude nastaven alespoň na 1, což znamená, že se bude ukládat každý měsíc. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #263 – March 18, 2010, 06:44:32 pm Možná jsem trochu natvrdlý, ale kde že se zapíná? Nic jsem nenašel. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #265 – March 18, 2010, 07:28:23 pm V adresáři config, který se nachází na stejné úrovni jako spouštěcí soubor.To znamená např. D:/simutrans/config/simuconf.tab.Je to na řádku 379 a je to položka autosave = 0, resp.autosave = 1 pro ukládání každý měsícautosave = 3 pro ukládání po třech měsícíchautosave = 6 pro ukládání dvakrát za rokautosave = 12 pro ukládání jednou za rokAle to jsem vypsal jen čtyři nejužitečnější frekvence ukládání. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #266 – March 18, 2010, 08:51:47 pm Díky za pomoc už ukládám. Lze takhle rozšířit dosah stanic a zastávek? Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #267 – March 18, 2010, 08:58:16 pm Jde. Na začátku hry v Nastavení- záložka Spojení - položka station coverage /102.2.2 r3130/. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #268 – March 18, 2010, 09:15:06 pm Ano, lze. Je to rovněž v tomto souboru - na řádku 48. Položka se jmenuje station_coverage. Nutno odpoznámkovat (tzn. odmazat znak # na začátku řádku), jinak bude dosah stále jen 2. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #269 – March 20, 2010, 05:59:50 pm Mne chybaju v hre plynovody,ropovody .............. atd. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #270 – March 20, 2010, 07:10:54 pm ropovody - mám pocit že jsem kdysi někde na webu zahlédl jakýsi addons ale netuším jestli byl funkční no a plynovody? Mohl by to být návod na nějaký průmysl - Městská plynárenská... či tak nějak. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #271 – March 20, 2010, 08:12:48 pm Zde je téma, kde se trubky probíraly: way type - pipe lines. Quote Selected Last Edit: March 20, 2010, 08:16:00 pm by VaclavMacurek
Re: Co mi chybí Reply #272 – March 20, 2010, 08:14:18 pm Mám za to že se to řešilo ještě na starém foru (takže archivní forum) ovšem jistotu nemám...Aha... tak nic... Václav mě předběhl a dokonce trumfl Quote Selected Last Edit: March 20, 2010, 08:19:57 pm by TommPa9
Re: Co mi chybí Reply #273 – April 25, 2010, 12:24:53 pm Celkem bych ocenil kdyby se dala nastavit tažná síla (poměrný tah), daly by se tím obejít hrátky s převodem. A např. u kolejových vozidel rozlišení nákladních a rychlíkových lokomotiv. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #274 – April 25, 2010, 08:29:32 pm Jenže tady je takový menší problém. Pomalejší lokomotiva potřebuje vyšší výkon k udržení stejné tažné síly. Rychlejší lokomotiva s vyšším výkonem bude mít vyšší tažnou sílu než pomalejší lokomotiva s stejným výkonem. Až ten (až fakt stupidně jednoduchý) vzorec najdu, tak ho sem napíšu. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #275 – April 26, 2010, 05:39:38 am Mě se zdá být důležitější adhézní hmotnost a počet hnaných náprav. I rychlíková lokomotiva musí dosáhnout určité rychlosti k vývinu určité tažné síly. A tady mají navrch pomalejší lokomotivy zb. 770-774 které mají vysokou adhezní hmotnost a velký počet hnacích náprav, čímž dosahují enormního tahu. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #276 – April 26, 2010, 07:36:20 am Jenže vtip je v tom, že největší tažná síla je potřeba spíš na začátku jízdy - při rozjezdu a samozřejmě i při zrychlování. V plné rychlosti už potom tak vysoká tažná síla potřeba není. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #277 – May 05, 2010, 10:51:26 am Protoze porad hraju uz mozna dva roky jednu a tu samou mapu (probehlo jedno omlazeni, ted jsem v roce 1991), cim dal tim vic mi vadi neustale zahustovani site prumyslu. Proste a jednoduse, furt se stavi novy a novy fabriky a s trochou nadsazky se da rict, ze vlastne ani nemam kam stavet cesty, zastavky, stanice, nadrazi...Pokud se pamatuju spravne, v TTD fabrika - pokud se nejakou dobu nevyuzivala - proste zmizela. Jde neco takoveho i u nasi hry? Je samosebou mozne, ze to mam jen v configu vypnute.Optimalne bych si predstavoval, ze by dany prumyslovy objekt "vyhlasil likvidaci" (coz by se mohlo objevovat ve zpravach a bylo by vyditelne po kliknuti na objekt, kolik mu jeste zbyva) a po rekneme pul roce by zmizel zcela. Zmizeni by se dalo odvratit bud zavedenim dopravy (objekt by zacal normalne fungovat) nebo koupenim objektu (takze by nezmizel uz nikdy, dokud nekrachnu - nicmene by to chtelo mit moznost pak takovy objekt zbourat i mimo verejne sluzby).Vlastni vyhlaseni likvidace by probehlo rekneme po 5ti letech pri absolutnim nezajmu nebo po 10ti letech pri nezajmu v pripade, ze je u fabriky postavena stanice. Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #278 – May 05, 2010, 11:02:27 am No a kdyz uz si vymyslim, tak poradne :-) Kdysi tu nekdo psal, ze by uvital moznost - pri zadavani trasy - dat doplnujici podminky "nenakladat" a "nevykladat" ... ja byl proti, nepotreboval jsem to.No a v nedavne dobe jsem zmenil nazor. Ne ze bych to nepotreboval, ale jednoznacne bych to uvital. A to nejlepe v podobe uvedenych dvou tlacitek, ktere by pri zaskrtnuti obou zaroven znamenaly "nezastavovat".Jde mi totiz o to, ze pri stale se zrychlujici a silici doprave mam stale vetsi problemy u velkych nadrazi, kde je pouzita volba koleje. Pokud ma vlak pouze projizdet, hodilo by se mi tam dat "nezastavovat" a pritom do trasy nadrazi dat. Diky tomu by vlak vjel do nadrazi a bud ho projel, nebo cekal, az se mu uvolni cesta.Soucasny stav bohuzel znamena, ze vlak ceka pred nadrazim (cimz blokuje odstatnim vlakum cestu), dokud nebude mit volny prujezd skrz nadrazi a zaroven cestu do prvniho oddilu autobloku za nadrazim (kde ma waypoint). Takze me osobne by se neco takoveho docela hodilo :-)Zaroven by se mi hodily "navigacni" waypointy ... tedy takove, ktere by pouze ukazovaly, kudy ma vlak jet, ale neznamenaly by docasny "cil cesty" (pri stisknuti klavesy "b" konci cerveny blokovany usek bud u semaforu, v zastavce a nebo prave na waypointu). Quote Selected
Re: Co mi chybí Reply #279 – May 05, 2010, 01:48:21 pm Rušení průmyslů neexistuje, ale asi je dlouhodobě žádoucí něco takového mít.Co se týká toho dalšího... pokud to tedy chápu správně, problém lze řešit buď volbami pro jízdní řád, nebo úpravou chování waypointů? Quote Selected