Skip to main content
Topic: Co mi chybí (Read 129446 times) previous topic - next topic

Re: Co mi chybí

Reply #211
Tak to dopadlo nejak takhle:

Re: Co mi chybí

Reply #212
Kdyz tak koukam na ten postovni tykadlak, vzpomel jsem si na pojizdnou prodejnu v podobe kulatyho RTO a jeho nastupce v prepracovany S11 (snad si to pamatuju spravne) ... a od obou tusim existovaly i verze na prodej mrazeneho/chlazeneho masa.

Vyuzitelnost ve hre asi minimalni, nicmene, kdyby se nekomu chtelo, verze pro rozvoz potravin by mohla opet o neco ozivit hru :-)


 

Re: Co mi chybí

Reply #213
Ty jo... vypadá to zajímavě. Hodně zajímavě. Akorát bych před nějakým zoficiálněním kompletně přelakoval karoserii ;) Mimochodem pokud by se někdo hodlal pustit do přestavby RTO a SL11 na pojízdné prodejny může využít mojí osobní galerii na

graphics.simutrans.com

Re: Co mi chybí

Reply #214
Ty jo... vypadá to zajímavě. Hodně zajímavě. Akorát bych před nějakým zoficiálněním kompletně přelakoval karoserii ;)
Nejaka konkretni predstava o barve ci necem podobnem? Ja na tyhle barvicky moc nejsem. Prihazuji tedy i png a cely pak (proc tu na foru neni pripona pak mezi povolenymi je mi celkem zahadou).

Re: Co mi chybí

Reply #215
Autobusový přívěs Karosa B40 se mimo k autobusům připojoval i k trolebusům. Lepší foto jsem nenašel

Re: Co mi chybí

Reply #216
K umělé inteligenci: nevím, proč se tomu v Simutrans říká zrovna umělá inteligence - umělé to sice je, ale inteligentní nikoliv.

Tak jsem zpět - a když jsem procházel příspěvky, abych se podíval, co se tady dělo, tak jsem se rozhodl reagovat na kus jednoho z příspěvků z doby dávno před odmlčením.

V komerční hře Transport Giant jsou sice zavedeny zatáčky (čtyři poloměry, pouze čtvrtkruhy), nepřítel však není schopen použít jiný než nejmenší možný poloměr, což mu vlaky velmi zpomaluje. Jinak ale dokáže být velmi chytrý.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co mi chybí

Reply #217
Otazka zrejme na VS > planuje se (nebo to jde nejak zaridit ve hre uz ted?) silnicni rezim plnohodnotne dvouproudove jednosmerky? To znamena, aby auta a busy mohly jezdit trvale (tedy i v zatackach, ve stoupani/klesani a pres krizovatky) v obou pruzich. Pokud vim, v soucasnosti si sice muzu udelat dalnici nebo mestsky prutah v podobe vzhledove realne, ale kapacita komunikace tim nenaroste, spis naopak - diky slouzitejsim krizovatkam jejich prujezd trva dele a o to snaz dojde k dopravnimu kolapsu.

Podobne je to pri stavbe tramvajovych trati - diky stejnemu charakteru jako ma vlakova trat je potreba na obousmerny provoz zabrat sirku dvou policek a vylozene se nabizi (lepe receno, pokud nechci delat vlakove zastavky, ani jinou moznost nemam) v zabrane oblasti postavit rovnou dvouproudovou silnici - jenze vyuzitelnost je spatna.

Pred chvíľou som browsoval v archíve a čiastočná odpoveď by mohla byť tu :
http://archive.forum.simutrans.com/topic/03485.0/index.html

Re: Co mi chybí

Reply #218
Prerábam budovu - nemocnicu z pak64 do pak128. Chýba mi už len zaparkovaná sanitka. Hľadám na webe už celý deň a stále nič vhodné pre pak128. Vie mi niekto dať tip ?
 :idea:

Re: Co mi chybí

Reply #219
20 minut v malování?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #220
SWTC > ve hre je nejaka sanitka jako citycar, ale netusim, jak ji najit... me napada jedine chvili cekat a az se objevi, udelat screenshot :-)


Re: Co mi chybí

Reply #222
tak sem ji konecne chytil :-D


Re: Co mi chybí

Reply #223

Yes :award: ! Srdečná vďaka !  :)

Aktualizácia - doplnil som preview. Pôvodná nemocnica je z japan pak64. Musel som ju ešte cca 2-3 hodiny upravovať. Ale myslím, že už hrubá stavba je hotová. Ešte ju čaká Shades a Tile Cutter.  ;)

Re: Co mi chybí

Reply #224
Ale tohle je vhodné spíš do pak96.comic, ne do pak128. Jinak vypadá celkem slušně. Snad to příště bude lepší.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co mi chybí

Reply #225
Pomůcka: way planner, čili plánovač tras

Plánovač tras se dá použít k rezervování míst, kde chci v budoucnu postavit koleje či silnici. Rezervuje příslušná políčka, takže se přes ně nerozroste např. město či je neobsadí protivník.

Plánovaná trasa se zobrazí jako řada červených křížků a kreslí se jako silnice (železnice), která má nulovou pořizovací i udržovací cenu. Vstup na ní je omezen max. rychlostí 0 km/hod.

Křížky nejsou ani hezké, ani realistické asi by bylo vhodnější vytvořit obrázky - nějaké zakolíkování (něco jako el. ohradník pro dobytek)




Re: Co mi chybí

Reply #226
Nedávno jsem opět spustil dopravu pošty a zjistil jsem, že mi chybí: poštovní vůz, který by se nepřestal vyrábět a byl docela rychlý. Tedy on tam sice jeden takový je (z oficiální sestavy), ale... je to humus. Ty Simovy vozy jsou prostě mnohem hezčí.

A mimochodem: je v plánu 471 v balkánu? (Pokud by neměla rok odchodu do důchodu, byla by stejně dobrá jako 460 nebo 451 v balkánu).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co mi chybí

Reply #227
VaclavMacurek > zatim vse nasvedcuje tomu, ze sloni od cisla 60 budou mit balkan. Akorat jeste neni jiste, jak presne bude vypadat, takze az bude, budou i simu471balkony :-)

Co se tyka postovniho vozu na drahy, je s tim trosku problem, pokud se chceme drzet reality. Nejrychlejsi soucasne mail vagony (sluzebni, postovni) maji rychlost 160 a rychlejsi proste nejsou. Na stranu druhou, jeste pred prvni svetovou jezdily vlaky s vagony stavenymi na rychlosti 100 km/h, takze az je udelam, pujde to rekneme do roku 1995 (nebo kdy se to u nas zacaly objevovat vagony pro rychlost 200) kontinualne, ze pujde vozit mail stejne rychle jako lidi.

Re: Co mi chybí

Reply #228
Ona rychlost 140 a 160 stačí - protože stejně používám na železnici většinou právě slony (kvůli kapacitě) - a ti jezdí právě rychlostí 140 a 160 km/h. Jde o to, aby neměly rok odchodu do důchodu, abych mohl pokračovat i po roce 2050 (kdy končí vagon s rychlostí 140 - zatímco vagon s rychlostí 160 končí už v roce ?2017).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co mi chybí

Reply #229
Odchod do duchodu je vzdy veci dohody. Zatim jsem to nijak moc neresil - hra nijak neznevyhodnuje "duchodova" vozidla, takze je mozne je provozovat porad. Stejne tak jdou i koupit, staci si to zaskrtnout v depu.

Predstavu mam asi takovou, ze rekneme do roku 2012 bude snad vsecko v balkanu, takze polomacene zelene sluzebaky stejne budou mit odchod jeste zmeneny. Naopak se objevi vozidla alternativnich dopravcu (jak v realu, tak ve hre) a pak bude jen veci dohody, do kdy vlastne chceme, aby se ve hre objevovaly nove vozy...

Pokud se nepletu, v zahranici jsou sluzebaky pro provoz 200km/h v provozu, takze je proste pak nejaky dopravce bude pouzivat i u nas :-) ... aspon ve hre :-)

Re: Co mi chybí

Reply #230
Jediná možnost je vytvoření vozů rakouských spolkových drah BDmpsz nebo ADbmpsz (viz: http://www.vagonweb.cz/popisy/OeBB_osobni_vozy_dd.php ), i když přiznám, že jsem je tu nikdy neviděl. Rychlost 200km/h by mělo stačit. Další možnost je vůz Dms maďarských státních drah, ale to nedoporučuji, aby si náš maďarský "přítel" nemyslel, že to je pro něj, a nechtěl mnohem víc (viz: http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php )
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #231
Mno, na vagonwebu popis neni, ale nejrealnejsi mi prijdou vagony nemecke spolecnosti Alex Arriva, ktera na nase uzemi uz zajizdi s celymi soupravami a prihlasila se i do vyberovych rizeni.... takze jejich vozidla pro czpak planuji tak jako tak.

Re: Co mi chybí

Reply #232
S narustajicim poctem vozidel ve hre mi cim dal tim vice chybi nejake rozumejsi statistiky a analyzy - ja treba vubec nevim, kolik mam vlaku, autobusu nebo nakladaku - odhaduju to na tisice, ale nevim, jak to spocitat. Zaroven se mi obcas podari nekde "zapomenout" nejake vozidlo, ktere ma trasu definovanou mimo linku a diky tomu neni k nalezeni - pritom dokaze zlikvidovat veskerou snahu o regulaci prepravnich proudu :-(

Takze konkretneji - libilo by se mi, kdyby po kliknuti na vlastnosti stanice slo (krome stavajicich linek) i zobrazit seznam vsech vozidel, ktere tuto stanici maji v jizdnim radu. Tresnickou na dortu by mohlo byt filtrovani podle dalsi stanice (coz by mohlo byt mozne i s linkami). Vyuzitelnost zejmena v pripade, ze mam 500 stanic a na stanici 452 mi cekaji dva miliony lidi, co chteji do stanice 236. Proto bych si vyfiltroval vsechny linky a vozidla, ktera pendluji mezi temito stanicemi a jejich linky posilil, pripadne jejich vozidla nahradil za vice obsaditelna.

Zaroven bych treba uvital moznost vyjet vsechny vlaky, ve kterych je razen vuz XYZ - pokud se objevi jeho lepsi nastupce, aspon bych vedel, co vsecko mam vymenit.

Dale mi chybi moznost odstranit trolejove vedeni - at uz na silnici, nebo na tramvajovych ci vlakovych kolejich. Sice to jde bourat po jednotlivych kostickach, ale je to zdlouhave a odnasi to semafory a nastupiste. Jde o to, ze trolejove vedeni neni nejlevnejsi a pokud jsem elektrifikovanou trat vedl jinudy, puvodni trat chci provozovat jen jako lokalku v dieselove trakci (na elektrickou nemam vhodna vozidla), tak je neefektivni tam draty nechavat.

Podobna situace muze nastat se silnici a kolejema, pokud nevyuzivam rychlost cesty. Zrychlit cestu pretazenim pomale cesty rychlejsi cestou jde, ale naopak ne. Svoji logiku to ma, ale ja kolikrat potrebuji prave opacny efekt (podobna situace jako s vyse uvedenou elektrifikaci).

Nedavno si tu nekdo postesknul, ze by chtel uzkokolejku - sice to s CZ pakem moc spolecneho nema, ale vypada pekne; pouzivam Ravenovu "narrow gauge", ktera je napasovana na tramvajove koleje a pouziva i tramvajova depa. Jeji hlavni vyhodou jsou solidni kapacity u vagonu i motoraku, nevyhodou je absence mostu a tunelu (tunel lze pouzit silnicni a pak tam vest tramvajovou kolej a funguje to, ale vypada to blbe - podobne lze tunely i mosty pouzit zeleznicni, ale nepasuje pozicovani).

Uvital bych moznost nastaveni "mezimestskych" pozadavku na cestovani - lepe receno jejich omezeni. V moji rozehrane mape mam kolem 25 mest s poctem obyvatel kolem 50 az 100 tisic a prakticky veskera preprava lidi probiha jako "mezimesto". Linky MHD, ktere jezdi po uzemi jednoho mesta a nestavi na nadrazi nebo jinych terminalech dalkove dopravy, jezdi prakticky prazdne, i kdyz objizdi naprostou vetsinou zastavek v danem meste. V realnem svete zpravidla s narustajici vzdalenosti (a cenou prepravy) pozadavky na cestovani klesaji, ve hre mi prijde, ze tomu tak neni.

Re: Co mi chybí

Reply #233
Ohledně té úzkokolejky, stáhl jsem si také "tramvajové úzkokolejky", ale nenadchly mě. O to víc mě potěšilo že v germanpaku úzkokolejka (narrow gauge) je jako specifický způsob dopravy. Na tom by se dala založit vlastní české úzkokolejka. Ale nevím jestli by nebyly lepší tramvajové rozměry, jelikož v železničních by byly miniaturní. Viděl jsem i v 64 dokonce pozemní lanovku, Petřín nebo Hrebienok by nebyla špatná volba ;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #234
Degradace cesty se dělá s CTRL.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Co mi chybí

Reply #235
Lubak91: Pak64 nehraju, takže nevím jak vypadá (pokud je vůbec součástí výchozí sestavy). V pak128 existuje (jako add-on) ještě přízemní varianta jednokolejky - ta do podzemí může. Stačí stáhnout z japanese.simutrans.com (myslím, že odtud). Je tam trať a několik vlaků, které jsou pro tu trať určené. Ale je to dost drahé, takže se vyplatí jen při docela velkém vytížení. Výhodou je ale rychlost - 80 nebo 100 km/h.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Co mi chybí

Reply #236
U te uzkokolejky potencialniho CZ paku by slo hlavne o to, jestli budem uvazovat i o provozu nekterych normalnich vagonu na uzkych podvozcich - v tom pripade by bylo vhodne zachovat meritko stejne s vlakem. Pokud by slo o zcela oddeleny system (tedy bez spolecnych vozidel, podle kterych by to vypadalo divne), jsem pro tramvajovy rozmer.

VS > dik za tip, vecer vyzkousim :-)

Re: Co mi chybí

Reply #237
Já pak64 také nehraji, objevil jsem to víceméně náhodou. Ale napadla mě další myšlenka, co udělat ŠRT? :D Až se mi podaří opravit notebook, nebo koupit nový, pustil bych se klidně do té úzkokolejky, jen si musíme ujasnit velikost. Já sám nevím kterou velikost je lepší zvolit...

Samotná úzkokolejka by ani moc vozidel nepotřebovala, napadají mě víceméně lokomotivy U37.0, U46.0, TU47.0, (T36.0, TU29.0). Mohl bych vyštrachat ještě třeba U58.0, U47.0, U99.5, TU46.0, TU48.0 ale výše zmíněné by mohly stačit. K motorovým vozům mě napadají pouze M11.0 a M21.0. Ovšem, jestli by jsme plánovali i slovenské elektrické dráhy (TEŽ, T. Teplá-T. Teplice) tak by byly potřeba i elektrické vozy a jednotky. Ohledně osobních vozů vozy Bi/ú, Ci/ú, D/ú a Balm/ú by stačily. U nákladních vozů budou potřeba brzdící a spojovací vozy, zbytek se dá na podvalníky. Mělo by tedy stačit cca 20-30 vozidel.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #238
Kdyz spekuluju nad tou uzkokolejkou (a v principu to same u sirokorozchodne), aby efekt byl dokonaly, chtelo by to mit moznost udelat kolejovou splitku s normalni drahou - graficky by v tom nemusel byt moc velky problem. Ale zakomponovani do hry by asi nebylo vubec jednoduche a vysledny efekt by asi tezko vyvazil usili tomu venovane. Proto bych zustal u jednoho (tramvajovy) nebo u druheho (samostatny) systemu. V obou pripadech by bylo vhodne vyresit i krizeni s normalni trati, v pripade tramvajoveho krizeni by se zabily dve mouchy jednou ranou (stavajici krizeni neni graficky korektni).

Jinak je fakt, ze ten rozdil velikosti vozidel uzke a bezne trati je docela drsny... viz treba http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/705328.jpg

Re: Co mi chybí

Reply #239
Je to tak, 760mm úzkokolejky jsou opravdu až roztomile malé. Když jsem viděl trakční motor 705.9 a 230 tak je to opravdu rozdíl. Zhruba jako pivovarský sud a pixla od primalexu :D  Ale rozměry by jsme si tedy měly ujasnit, opravdu zvolit tramvajové rozměry na novém železničním kolejivu? Kolejovou splítku asi nemá cenu řešit.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #240
Mno, co se rozmeru tyka, tak - jak uz jsem psal, vychazet z toho, jestli tam budou i nejake normalnerozchodne vozy na podvozcich, nebo ne. Takze by slo zacit tim, ze by se sepsal seznam toho, co na uzkou je mozne vytvorit. Pokud to bude dostatecne a hratelne, je mozne pouzit vetsi rozmer (tramvajovy), pokud ne, bude to potreba doplnit z normalni sady a v tom pripade se primlouvam za normalni vlakovou velikost. Bohuzel ja vim o uzke minimum, takze po me ten seznam nechtejte.

Re: Co mi chybí

Reply #241
Já bych si klidně vzal lokomotivy, takže tím by jeden problém odpadl. Ohledně motorových vozů, tam jsou víceméně 2, M11.0 a M21.0. Oba jsou zmenšenou variantou předválečných mot. vozů M130.x, od toho by se dalo odrazit. U osobních vozů jsou potřeba asi jen malé vozy Bi/u, Ci/u a jejich odvozeniny. Od 60. let až do dnešní doby nastupují vozy Balm/u. Ke všem zmíněným mám podklady, stačí napsat ;) A u nákladních vozů: úzkokolejných vozů existuje minimum řad takže by byly potřeba jen vozy Z/u a různé uhláky a nízkostěny. Zbytek by se umístil na podvalníky. Tedy např. Vtr-Eas, Ra-Zaccs, Z-Gbks apod. Musely by se tedy vytvořit nové vozy. Sám jsem asi ze 2/3 přesvědčen, že tramvajové rozměry budou nejlepší.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #242
VS > zkousel jsem "degradaci" cesty pomoci CTRL a super, funguje... luxusni ... jeste jednou diky :-)

Lubak91 > jeste me napada, ze dalsim faktorem pro nebo proti zvetsovani meritka uzkokolejky vuci vlaku je fakt, jestli to ma byt spis zpestreni hry, nebo i nastroj k reseni slozite dopravni situace - jde totiz treba o to, kolik vozu Balm-u se vejde na tri dilky nastupiste a tim padem kolik takova stanice dokaze odbavit lidi. Tramvajove rozmery by v tomto ohledu mohly byt omezujici... ale zase se da predpokladat, ze uzkokolejka bude vhodna spis v odlehlejsich  oblastech s nizkou hustotou zastavby, kde to nemusi hrat roli.

Jinak dalsi vec co me napada, co mi sice nevadi ani nechybi, ale podle me by mohlo byt pomerne snadno resitelne - zastavovani vlaku uprostred nastupiste. Pokud hra dokaze pocitat s delkou nastupiste i delkou vlaku a zaroven posunout dojezd na konec nastupiste (pokud zadam cil doprostred petidilneho nastupiste, stejne jede az na konec), mohly by vlaky, co nevyuziji celou delku nastupiste, zastavovat uprostred. Obcas totiz na nastupisti pro dlouhe rychliky zastavuje motorak a vypada dost divne, kdyz mine nadrazni budovu a jede az na konec nadrazi.

Je to nejak resitelne? Laickym pohledem je to jen pouhe pridani jedne podminky do algoritmu urcovani policka k zastaveni...

Re: Co mi chybí

Reply #243
No ta úzkokolejka se většinou stavěla tam, kde nebyla dost velká frekvence, a tedy normální trať zbytečná. Nepočítá se s 24 vozovými vlaky a nástupišti na 18 polí. Taky by neměli mít rozměry tramvají, ale odvozené od nich, takže se budou podobat tradičním vlakům.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Co mi chybí

Reply #244
k úzkokolejce. Taková myšlenka, možná nereálná

"normální" tratě vedou středem políčka ve hře. Nedokážu si teď narychlo ujasnit jaký by byl problém s pozicírováním vozidel a kresbou kolejí, kdyby jednokolejka byla umístěna asymetricky: jedna kolejnice "na svém místě", druhá blíž ke středu. Analogicky širokorozchodná.
Pak by nebyl žádný problém se "split" kolejemi (3 kolejnice). Normální i úzké soupravy by mohly najiždět ke stejnému nástupišti. Problematické by bylo pouze připojovaní normálních vagonů (na podvozcích)