Skip to main content

Show Posts

This section allows you to view all Show Posts made by this member. Note that you can only see Show Posts made in areas you currently have access to.

Messages - Sim

1
[CS]Česky (Czech) / Re: Depozitář
Upravil jsem motoraky rady 820 a vleky k nim ... http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg19713#msg19713 a do archivu pridal i .dat soubory, do kterych jsem pridal krizkovane poznamky. Jenze ... ja mam pro jeden archiv nekolik .dat souboru (zde konkretne jeden pro motoraky a druhy pro vleky) a rozhodne to kvuli budouci prehlednosti nechci slucovat do jednoho ... co s tim? Je to pouzitelne i takto?
2
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Vaclav > ja jsem naopak pro drzet se soucasneho znaceni a v podstate pouze obsazovat neobsazene rady. Diky tomu pak aspon muze neautor orientacne vedet, co to je zac... i kdyz na Kryspina to nema.

Jinak u RN pozitek zalezi nejvic na tom, kudy se jede (lokalka/koridor) a zda to je v kopcich, nebo po rovine.
3
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
S tim stahovanim ... doporucuju stahovat (a ve hre vymenovat) zejmena ta vozidla, ktera ve hre nemas pouzivana - preci jen nemuzu zarucit, ze old prechodove souboru jsou vsude tam, kde jsou potreba .... a i kdyby byly, tak je to docela pakarna vsechno vymenovat.

Nebo ... a to je nejlepsi varianta .... udelat tu rosadu pred tim, nez zacnes hrat novou hru.

Jinak tam zustaly koleje v puvodni variante, tu jeste casem taky zmenim (nazev bez mezer)...
4
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
jeee, sorry ... blbe hledatelna chyba, opraveno... znovu dik za upozorneni, ted uz to snad bude OK

Jinak by ted uz mel byt komplet hotovy prechod na novou verzi vozidel z moji dilny:
- vozy s okny predelane na zhasinaci
- vsechny vozy maji prepocitany porizovaci ceny a naklady podle systemu, takze jsou zpravidla porizovaci naklady chlupate
- vsechna vozidla maji nazvy bez mezer podle jednotne sablony a je pouzit prekladovy soubor
- kde to slo (a povazoval jsem to za vhodne) je prilozen old soubor pro nezboreni rozjete hry (ale nemuzu zarucit, ze to bude 100%ni, nemam jak to odzkouset)

10
[CS]Poradna / hracske barvy
Cim dal tim vic me toci, ze ve hre je sice moznost vybrat si svoje barvene schema z ne zrovna maleho mnozstvi barev, ale ze vetsina z nabizenych barev je v podstate nepouzitelna. At uz kvuli tomu, ze prilis sviti, nebo proto, ze je to na jedno brdo ve stylu "khaki bronz dozelena", diky cemuz nekolik barev vypada ve hre v podstate stejne.

Takze dotaz, zrejme na VS: je mozne ve hre "preddefinovanou" nabidku barev doplnit nebo zmenit? Je to soucast "vnitrni" hry, nebo se jedna o doplnek, ktery jde relativne snadno zmenit?
11
[CS]Poradna / Re: Hledani vozidel v depu
Jojo, to vim, to je pouzitelne, pokud hledam nejaky vagon pro lidi s nizkou obsaditelnosti, aby se zobrazoval v prvnich trech radcich depa....
12
[CS]Poradna / Re: Hledani vozidel v depu
Je to presne to co pises - potrebuju najit jednotliva vozidla, takze rozebrana (a neprodana)... tedy nepouzitelne :-(
13
[CS]Poradna / Hledani vozidel v depu
Mam rozsahlou zeleznicni sit a u dulezitych stanic mam depo. Pokud rusim nepotrebny vlak, zpravidla ho neprodavam (financi je dost), ale jen soupravu rozeberu - zpravidla po nejake dobe potrebuju masinu nebo vozy jinde, takze si je tam presunu.

Problem mam ale s tim, jak najit, ve kterem depu co mam - neni jich malo, takze pokud si presne nepamatuju, co jsem kam poslal, je to spis dilko nahody, jestli deponovana vozidla najdu nebo ne.

Existuje nejaky zpusob, jak to najit? Jak zobrazit, co se kde nachazi?

Me napadlo jedine - kdyby slo "sloucit" vse do jedne karty (osobni i nakladni vozy spolu s masinama), pak by stacilo mit prepnuto do "prodej" a listovat depy... ale prave to slouceni zrejme nejde.
14
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Nemo > nebo to muzes zkouset metodou pokus - omyl ... kdyz tam budes davat po jednom cisla od 40 vejs, nebudes k tomu potrebovat ani 20 pokusu :-P


Lubak > pokud se ti s tim nechce patlat, posli mi prosim rosnickovou grafiku... zkusim jedno kouzlo, ktere jsem aplikoval u vozu rady Es a Eas :-)
19
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
vypada luxusne! jen drobny detail - zkontroluj si pozicovani bocnich pohledu, delka je v poradku, ale je "moc vzadu"... pokud za ni pripojis vagon, leze to do sebe.

Graficky se mi hooodne libi, mimo jine tim, ze to je neco, co mi meritkove pasuje mezi moje vagony :-) Toho hektora se mi jeste zkrotit nepodarilo :-(

Btw, budes delat i jine graficke verze rosnicky?
21
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Ha, jeste jsem prisel na jednu grafickou chybu (misto barvy pozadi jsem v jednom pohledu mel bilou... takze ted by to melo byt k nasosani uz opravene. Dobrou ... sem zvedav, s cim prijdes :-)
26
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Lubak91 > nene, asi jsem to nenapsal dost jasne - pro 954 jsem nemel spravnou grafickou predlohu nateru, byly tam spatne umisteny dvere. Naopak pro ty prestavby Bdt mi chybi ty vnitrni schemata.

U toho Talbotu jsem to nakonec delal jako kompromis - jde o to, ze uhli ma jinou mernou hmotnost, nez zelezna ruda. Z nekolika (na sobe nezavislych) zdroju mam udaje, ze uveze 11 tun a ma korbu na necelych 13 kubiku. A realnejsi je, ze se z uhli vytvori kopec nahore, nez ze se to zcela naplni rudou a rekneme o tretinu prekroci hmotnost... takze jsem tam dal tech 11 tun jako kapacitu. Jisty jsem si nebyl rychlosti, takze tu jsem "stanovil" na rekneme obvyklych 60, coz se casem potvrdilo.

VaclavMacurek > chybicku to nema, odkaz vede na prispevek, ve kterym jsou jak R (a odvozeniny), tak i Talboty. Pokud to tam nemas, dej si refers.

Edit: ted me to trklo, opraveno... preklep, sorry
28
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Eeee, furt se bavime kazdej o necem jinym. Pokud mam k dispozici obrazek Becka, kouknu se a vidim... cca 20 metru dlouha ulicka, pul metru siroka... to mame 60 stojicich. Tady problem neni.

Problem je treba u Bdtee287: část vozu upravena pro přepravu 8 jízdních kol, úprava přihlehlé plošiny, dosazeno CZE, 80+4 místa k sezení ... to je vicemene jediny popis, ktery k tomu mam.

Ktera cast vozu je upravena? Jsou vyhozeny sedacky a jsou tam dany misto nich sklopny? Nebo je to vybourany cely na predstavek? Zvetsila se touhle upravou "kapacita" stojicich, nebo naopak snizila?  ... proste tohle jsou veci, ktery bez vnitrniho schematu tezko urcim. Natoz potom, ktery okna udelat jak svitici.

Podobne si muzu cucat z prstu, kolik plochy je urceno pro stojici ve slovenskem BDsheer: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_BDsheer.php
Bdghmeer: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdghmeer.php
Bdteer: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdteer.php

... to usporadani zhruba vidim z fotek, muzu orientacne odhadnout, jak velka plocha kde je a tim padem spocitat, kolik lidi se tam vejde... jenze kdyz se seknu rekneme o 10 lidi, pouzitelnost vozu ve hre je razem uplne jinde (ve srovnani s ostatnimi vozy).

Vicemene tahle situace nastava u kazdeho vozidla, ke kteremu mam jen orientacni popis - typicky je treba RS1 ... vsude se uvadi pocet sedacek, ale plocha pro stojici nikde neni - a to i pocet sedacek se prave u RS pohybuje od-do podle prani zakaznika.
29
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Lubak91 > tech 5 osob na metr je dany normou (na zapade je pokud vim 4 lidi na metr) a pocita se s nim treba u RN, 854 a podobne. Neni problem to spocitat, problem je zjistit, jak velka plocha je urcena pro stojici, pokud nemam k dispozici vnitrni schema vozu. Nekdy se to da posoudit podle oken nebo podobnych vozu, ale pokud se jedna o prestavby ( viz treba http://www.vagonweb.cz/popisy/ZSSK_osobni_vozy.php#T09 ) tak jsem bez nacrtku vicemene namydlenej.
30
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
benpat > mam pripravenou (mozna i vydanou, ted nevim) 854 (i otocenou) a Bdtn v balkanu... chtel jsem udelat i 954, ale nemel jsem spravnou predlohu (byly na ni dvere jinak nez v realu)... ve svy podstate se chci drzet reality, kdy takovato ucelena souprava byla sestavena, zaroven ale zustava na ostatnich klasicky cervenokremovy nater.

Vagonweb beru spolu s dalsimi weby jako zdroj informaci, bohuzel pro hru se tam toho zrovna moc nedozvim; konkretne je supr, kdyz vim, kolik je tam sedadel - jenze bez aspon hrubeho schematu vnitrniho usporadani nemam moznost ani odhadnout plochu, kam je mozne dat kola, zavazadla, kocarky, pripadne plochu pro stojici cestujici. Pokud se jedna o pulene vozy (coz Bdt a jejich derivaty jsou), potrebuju taky vedet, ktere okno ma svitit lidsky a ktere postovne... ja vim, je to na jednu stranu ptakovina, ale zrovna ty svitici okna jsou vesmes jedine detaily, kterymi se lisi ruzne varianty Bdt.

Pak taky potrebuju vedet hmotnost vozu - nekdy se ji dozvim, jindy ne... ovsem s cim byva nejvetsi potiz, jsou barevne natery - vagonweb pouziva pouze aktualni, zeleznice.e-metro.cz ma sice popis podrobnejsi, ale nektere chybejici obrazky jsem Alanovi dodaval ja sam podle toho, co jsem dohledal jinde. Parostroj ma sice uvedenou hmotnost, ale za poslednich par let se tam aktualizovalo jen minimum a barevna schemata tam taky nenajdu. Na webu stanicare najdu nektera barevna schemata, ale nejsou souvisle razena a je to vicemene loterie - vyhodou je, ze tu byva uvedena obsaditelnost a hmotnost. No a na strankach grafiky pro traffic screensaver najdu velke spousty barevnych schemat, ale zase je pomerne obtizne prirazuju ke konkretni variante vozu.
31
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Ted na to koukam, ze jeste neni... a taky ze jsem jeste neudelal 954 v balkanu... neco s tim udelam. Hrajes podle casove osy? V jakym jsi roce?

Edit: tak uz vim, proc jsem udelal jen zakladni radu Bt a do ostatnich variant jsem se nepoustel. Ja totiz nemel uplne jasno ani v tech zelenych, takze jsem udelal nekolik bezne se vyskytujicich variant. Navic se pri balkanizaci snazim pridat i slovenske varianty a ... tady se delaly nejake rekonstrukce, do kterych taky moc nevidim. Takze to asi chvilku potrva... do te doby pouzivej misto nej Bdtn, vlastnosti ma prakticky stejny.
33
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
TommPa9 > zkousel jsem si (zatim jen narychlo) nakladaky a busiky ve hre a vypada to dobre - jednu vyhradu bych ale preci jen mel. Vim ze jsme se o tom uz bavili, ale mam porad pocit, ze ty auta delas cim dal tim vetsi :-) Konkretne, pokud se nepletu, klasicka hranata karosa ma na delku rekneme 11 metru. Ted vydana Tatra 111 v provedeni bus by mela mit na delku 8,3 metru, tedy mela by byt o ctvrtinu mensi (kratsi)... sice jsem si je vedle sebe ve hre neposadil, ale tenhle pomer tam nevidim...


... ja vim, ze kreslit blechy je pakarna... ale rozmerove modelove mi prijdou busiky a nakladaky ze zakladni sady (vzhledem k domeckum a zastavkam). Ty tvoje nove vydane vuci nim pusobi podobne, jako Lubakuv Hektor s mymi vagony.
34
[CS]Česky (Czech) / Re: Simutrans pro Android?
Je to castecne OT, nicmene jakysi postreh uzivatele na toto tema to je: u me se to vsecko pere dohromady. Relativne casto travim rekneme 6 hodin ve vlaku, kdy mi spolecnost dela pro mne naprosto dostatecna nokia N85 (umi vic veci, nez dokazu vyuzit). Uz me napadlo, ze bych zkusil do toho dostat Simutrans nebo neco podobneho, urcite by mi to chvili zkratilo.

Jenze pak si uvedomim, jak jsem z domova rozmlsanej na 22" monitor... a jak moc mi vadi, kdyz "nouzove" mam k dispozici pouze 15" - skoro me nebavi to hrat, protoze mam pocit, ze "na to nevidim".

Ve sve podstate si nedovedu predstavit, zda by (pro me) vubec melo smysl hrat simutrans na plose s rozlisenim rekneme VGA, natoz na displeji meho telefonu s rozlisenim polovicnim.

Ono samosebou zalezi na tom, jak ke hrani clovek pristupuje - pokud je to o "maximalizaci zisku", asi omezene graficke rozhrani nevadi tolik, jako "modelarina" (kdy mi vadi, ze na stridavine jezdi zelena masina).
35
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Koukal jsem na ten Roos, vyska nad kolejemi mi prijde OK - spis si myslim, ze by to  chtelo udelat masivnejsi bocnici, mezi podvozky je o neco vyssi (kdyz si to zvetsim, je tam to zvyseni videt, ale ja bych tomu asi v cele delce pridal aspon jeden pixel) - pak to nebude pusobit tak placate. Zkraceni v iso pohledech by tomu taky mohlo pomoct, ale to je jen detail, ktereho si vsimnu az kdyz na to koukam... a spis u prazdnych vozu. Jinak to vypada dobre a jsem rad, ze konecne mam ve hre soucasny vuz na drevo pro rychlost 100 km/h :-)