Skip to main content

Show Posts

This section allows you to view all Show Posts made by this member. Note that you can only see Show Posts made in areas you currently have access to.

Messages - wipi35

2
Incorporated Patches and Solved Bug Reports / Re: vehicle change in PAK128/openPAK128
I tried again to continue my game, now with R3418 and OpenPak128-974. Installed all items from pak128-compatibility but still without success.
Not only cars, busses and trains are missing in the depots, also highspeed bridges are replaced by low speed ones and even some trains are driving at very low speed without any locomotive at all. :o
6
Incorporated Patches and Solved Bug Reports / Re: vehicle change in PAK128/openPAK128
There is also a compatibility zip file that contains all non-open objects, maybe this helps:
http://128.simutrans.com/download/pak128-compatibility-1.4.4.zip

Doesn't help

Could you please retest with a nightly revision 3283 (that will be generated tonight) ?

Could only find R3286. Now all my busses are replaced by the Hydrogen bus! Anyway, they can now find a route. ;D

In my old game there are 72 vehicles in the depot for p****engers/mail, now there are only 44.
Timeline is off
8
Extension Requests / Extra item in citylist window
In the finance window there is an item: Total transported.
IMHO this item doesn't belong here because it's the only non-financial
figure, the citylist window would be a better place.
My request is adding in this window an item called: Total waiting. Especially with very large maps this figure is a very important performance indicator for your game.
Like to hear your comments.
9
Stories, Screenshots, Videos & Saves / Re: A quite large map... 4,000,000 p****engers per year!
Concerning large maps I herewith post a savegame which is abt 3 times as large with also a 4M p****engers a year. The map is 1750x1750, downloaded from the Simutrans Map site, covering Germany. I added the main cities and connected them all. The game is not completed yet, I'm now working on additional industries. Up till now all cities have supermarkets which are all supplied by 1 cannery, 1 foodprocessing factory and 1 brewery (München of course!).
Used Pak 128-888, no additional add-ons, timeline=off.

http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/UjllGhBP3g/germany.png is the screenshot

http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/T4RHeHS5Mf/ge1976.sve the savegame, take care, it’s 15,6 MB
17
Incorporated Patches and Solved Bug Reports / Re: Language problems in R2952
In the simutrans/text folder there are 29 folders for the various languages including 29 xx.tab files.
In the simutrans/pak128/text folder there are 29 xx.tab files including the citylist files.
So I can't find any difference between my R2859 version and the recent R2960.
23
Incorporated Patches and Solved Bug Reports / Re: Language problems in R2952
How can I fix this?

Make sure, you have the correct one installed in the program directory.
Where can I find the correct one and how to recognize it?

(That is, why I link my code statically).
How can I do this?

When I install a new nightly I always follow the same procedure: unzip the two downloads in a new, empty folder.
So far without any problem.
BTW, I searched for "bz2" in the simutrans folder without a result.
29
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
@Optimix
Ook ik heb in het laatste jaar ten zuiden van Lancaster plotseling een aantal attracties zien verschijnen.
Geen idee waarom, heb dit nog niet eerder gezien.
30
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
Ik heb nog eens even een cheat zitten spelen, en alles gedaan
wat niet mag, maar ik krijg met geen mogelijkheid van die steden
zoals jij, met al die flats en standbeelden. Zouden we toch een
verschillend PAK gebruiken? In een andere berichtje hadden we
het daar ook al over.

Ik gebruik altijd een recente nightly, in dit geval was dat R2859. Op dezelfde downloadpagina heb ik ook de Pak128 (standaard) Versie 757 binnengehaald. Alle gebouwen, attracties etc. die in deze Pak128 zitten kun je zichtbaar maken door als overheid het venster citybuildings te openen. Let er wel op dat ook gebouwen een introductie jaar hebben.
Verder heb ik totaal geen problemen met de stabiliteit van het programma.
31
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Scenario 1970
Het is inmiddels 1978 geworden en bijna alle doelen zijn bereikt.
Screenshot: us (site down, do not visit) ]/image/show/8CTrZYtZzp/simscr34.png][img=http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/thumbstore/2c/8CTrZYtZzp.simscr34_thumb.png]
Savegame: http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/WXmp-278lE/na-1978d.sve

De strategie:
Eerst op het Zuid-eiland de drie steden met elkaar verbonden om zo snel mogelijk inkomsten te genereren.
Vanuit Inverness het afvaldepot aangesloten. Als overheid bij Inverness een kolencentrale gebouwd en in het westen een kolenmijn in exploitatie genomen. Dit levert retourvracht op van de afvaltrein.
Toen het saldo het toeliet van Liverpool een lijn naar het noorden aangelegd tot Leeds.
Vervolgens  vanaf London een lijn aangelegd via Inverness naar Lancaster en Bradford.
Een veerdienst gemaakt van Canterbury naar London.
De  West-Oost verbinding van Inverness via Manchester naar Liverpool  gemaakt en ook die van Inverness naar Lincoln.
Als laatste de nog niet aangesloten steden verbonden met het netwerk.
In alle steden zijn één of meer buslijnen die allemaal hun begin- en eindpunt hebben bij het station.
Nu alleen nog proberen de vervoerscapaciteit op peil te houden zodat er geen overloaded station/ haltes zijn.
En dan is het tijd om de nodige industrieën te maken en deze zoveel mogelijk via de bestaande lijnen met elkaar te verbinden.
32
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Scenario 1970
@Anime
Ik zag dat in deze challenge spelerwisseling is toegestaan. Betekent dit dat ik zelf (als overheid) gebouwen, attracties en industrieën mag neerzetten?
33
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Challenge : 1946
@Optimix
Ja, ik zou zelf de meeste van de hier gekozen oplossingen niet in mijn spel willen toep****en omdat ik ze ook niet fraai vind. Maar bij een challenge zonder verdere beperkingen geldt voor mij: het doel heiligt de middelen!
Ik heb hier alleen willen aantonen wat je kunt verwachten als je de nadruk zo sterk op de financiën legt.

Wat betreft je opmerking over de perrons, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een niet overdekt perron toegevoegd en toevallig had dat ook een vrachticoontje. Maar dit soort niet overdekte, koude en winderige stations met alleen één klein huisje om te schuilen vind je nog overal in ons land.
35
[NL]Nederlands (Dutch) / Re: Angsthaas - challenge
Nog een vraagje.
Bij de oplossing heb ik een brug gezien van ca 150 tiles lang. Welke Pak is hiervoor gebruikt, bij mij is de maximale overspanning slechts 10 tiles. (Pak128 versie 757)