Skip to main content

Show Posts

This section allows you to view all Show Posts made by this member. Note that you can only see Show Posts made in areas you currently have access to.

Messages - Eiffel

1
[CS]Poradna / Re: Vícekolejný koridor
Ale já jsem neměl na mysli propojení kolejí na křižovatce, ale za ní - 1 s 2 kolejí ve směru dolů a 3 se 4 ve směru nahoru.
2
[CS]Poradna / Re: Vícekolejný koridor
Když si ty koleje očísluju zleva doprava 1-4, tak mně z toho vychází, že na výjezdu z nádraží není spojená kolej 1 s 2 respektive 3 se 4. Což potom v praxi znamená, že jede-li vlak po 1 koleji a nástupiště je obsazené, tak si nezvolí kolej 2 s nástupištěm, protože tím by se dostal do protisměru.
3
[CS]Poradna / Re: Změna rychlosti rozšiřování města
Václave, ve verzi, kterou momentálně hraju (102.2.r3130 pak 888) se vesele po určité době rozrůstají i města s nulovou dopravou čehokoliv. Myslím si, že je to bug, ale nikam jsem to nehlásil. ;D
5
[CS]Poradna / Re: Jak na to?
K Simutransu jsem se dostal zřejmě přes brouzdání internetem, když jsem hledal něco pro rozptýlení v době, kdy jsem měl hafo času. Taky jsem začínal s pakem 64, protože první PC již v době pořízení bylo poněkud obstarožní. Jednu mapu hraji tak dlouho dokud mám ještě přehled kdo, s kým, o čem a pro koho. No a celkově už hraju přes 10 let. Od jara do podzimu nic moc, spíš v zimě. Žádný add-on asi nikdy v životě nevytvořím, páč nejsem dost kreativní a navíc stále se Simutrans učím.-)
6
[CS]Poradna / Re: problem
waypoint - já ho používal u vlaků v případě, že jsem jim chtěl vnutit určitou cestu (to v případě že si jinak vybírali trasu která mi nevyhovuje) a u aut to samé, když mě městem projíždějící náklaďáky způsobovali spolu s autobusy zácpy, tak jsem je pomocí waypointu poslal jinudy. Tudíž dle mého, waypoint je v SIM dobrá a praktická věc.

Naprostý souhlas. Jen by waypointy měly být kocpipované tak, aby jen určovaly směr trasy a tudíž vozidla na nich nezpomalovala a nebo  na byť krátkou dobu nezastavila úplně. Když tak přes město vykolíkuju trasu pro náklaďáky je pak z toho spíš posun cukáním. :-) (Něco mně to přípomíná, ale nemůžu si vzpomenout.....nahoru,dolů, nahoru,dolů.......):-))
7
[CS]Poradna / Re: problem
Jsem se na tu "pahorkatinu podíval a:
1. v TEJA jsou perony JEN pro cestující, uhlí se tam tudíž nikdy nevyloží
2. vlak uhlí 002 se kousnul při výjezdu z TEJA na semaforech pro volbu koleje, stačilo přidat waypoint za něj ve směru na Javorek a vlaky se v TEJA začaly křižovat
3. uhlí 002 se mně kousnul na semaforech pro volbu koleje před Javorkem ve směru od Teja, zase stačilo dát waypoint ua Javorek ve směru Uhelný důl Javorek

Pro zobrazení obsazeného úseku stačí zmáčknout klávesu "b" , červeně se zobrazí úsek obsazený vlakem a lépe se tak hledá příčina kolizí a kousání. Používám-li semafor výběru koleje, vždycky za ním dám do linky waypoint, protože vlaky, které ve stanici nezastavují a nebo se jedná o křížení, ztratí tímto semaforem cíl své cesty.
8
[CS]Česky (Czech) / Re: Herní tipy a postřehy
nemo>ono sa dá niečo kúpiť? a na čo by mi to bolo?

Třeba na tohle: ve městě blízko pobřeží se mně postavilo nakladatelství, ale tiskárna neměla  zatím takovou produkci, aby ji zásobovala, protože už dodávala do jiného nakladatelství. Tak jsem si vykoupil baráky pro zamýšlenou výstavbu přístavu. Když bych tam postavil přístav hned, zbytečně bych platil náklady na jeho provoz. Kdybych baráky nekoupil, tak by jejich cena časem vzrostla třeba na  100 tisíc. Takhle jsem do nich investoval 2 tisíce.
9
[CS]Poradna / Re: Co mi chybí
Jde. Na začátku hry v Nastavení- záložka Spojení - položka station coverage /102.2.2 r3130/.
10
[CS]Poradna / Re: Omezený počet linek
No mapa je uložena na tom původním odkazu, tedy http://www.ulozto.cz/4243587/jbig1.rar, znovu jsem ji nenahrával (tedy doufám, nemám zkušenosti, jak dlouho to tam vydrží).

Omlouvám se, měl jsem ráno málo času, tak jsem se na to vrhl jak slepice na sopel a ten předešlý odkaz na save mně nedošel.

Je to fakt impérium a asi bych měl problém si pamatovat kdo, s kým o čem a pro koho. Až budu mít víc času, tak se tím pokochám ještě trošku víc.

Nemo: zkoušel jsem to rozjet ve 102.2.2 r.3139 s pakem 880 a nebránilo se to. Nezkoušel jsem v tom ale hrát.
12
[CS]Poradna / Re: Omezený počet linek
Mno, nechci dělat chytrýho, dokonce jsem možná i lama, ale jen pak a obrázek nestačí. Jak už psal Nemo, je potřeba vzít celý adresář ve kterém je hra a k tomu ještě přidat save, který je uložený zpravidla na C: v Dokumentech.

13
[CS]Poradna / Re: ropa neprichadza aj na druhu stanicu
Krk na to nedám, ale myslím si, že minimálně od verze 100 je dosah 2 pole. Nicméně ve zmiňovaném simuconf.tab si můžeš dát dosah třeba 10 /Britové ve svém paku mají snad standardně 7/.
14
[CS]Poradna / Re: Sádky ryb
:-) jest-li můžu, tak mražené zboží lze převážet jen dopravními prostředky /auta,vlaky,lodě,letadla/, které jsou určeny pro přepravu mražených potravin. Loď na mražené potraviny je dostupná od března 1925.

 ;D bacha na jednu věc, přívěsy na kusové zboží a mražené zboží vypadají skoro úplně stejně, liší se jen barvou střechy.
15
[CS]Poradna / Re: Sádky ryb
Když nejsou sádky nebo ropná pole daleko od břehu a není tam hluboká voda, tak tam postavím zem, na něm nakládací plošinu a mostem spojím s břehem.

Noční nastavení nefunguje ani mně, hlásí to chybu serveru.
16
[CS]Poradna / Re: Chyba ve hře?
:-) Mmch, Sime. Nechceš svoji mlsnou, o které píšeš v jiném vlákně ukojit vytvořením reálných přejezdů?
17
[CS]Poradna / Re: Chyba ve hře?
Přejezdy: "spouštěcí" vzdálenost jsou dvě políčka - to nestačí?

Je-li přejezd volný, závory spadnou dokonce 3 políčka před přejezdem, což při rychlosti auta na přejezdu, kde je rychlost 50 km/h zpravidla stačí, neboť vozidla mají dostatečnou rychlost k opuštění přejezdu. Problém je u tratí, které vedou v blízkosti města a nebo městem, tam je rychlost na přejezdu 30 km/h a je-li auto na přejezdu ve chvíli kdy vlak má ony 3 políčka před přejezdem, tak závory, celkem pochopitelně nespadnou.

A samozřejmě, že desatery závory na vícekolejném přejezdu vypadají směšně.

Simova myšlenka se mně líbí a kdyby se to podařilo realizovat, tak bych vůbec neviděl nevýhodu v tom, že by se každé muselo stavět zvlášť /VS/.
18
[CS]Poradna / Re: Chyba ve hře?
102.2.2 r3083 pak 847

Závory na železničním přejezdu se zavírají příliš pozdě, respektive až ve chvíli kdy je vlak těsně před přejezdem. Tak dochází ke komické situaci, kdy vlak ve 160 km/h prudce zastaví před traktorem plížícím se v té chvíli přes přejezd.

Řešením by mohl být "spouštěč závor"-signalizace, kterou si hráč na trať umístí na trati ve vzdálenosti dle svého vlastního uvážení.

P.S. Omlouvám se, jestli se to tady už probíralo. Nehrabal jsem se forem vlákno od vlákna. Hodil jsem jen do vyhledávání výraz "přejezd" a vypadl mně jen jeden příspěvek, který s touto chybou nesouvisel. Je možné, že se to probíralo v angličtine, ale tímto jazykem nevládnu.
19
[CS]Česky (Czech) / Re: Organizace témat
Souhlas s VS. Je potřeba oddělit tvorbu od hry. A že se vyskytne BFU či lama obecná je úplně klidně možné. Konec konců od toho jsou admini, aby si na foru udělali pořádek. -)
20
[CS]Poradna / Re: nakládání vlaků
Les a obilné pole mají jednu zradu. Jsou v nich umístěny správní budovy, které musí být v dosahu nakládací rampy /zastávky/, aby došlo k naložení vozů. Nestačí jen postavit rampu na okraj lesa nebo obilného pole.
22
[CS]Poradna / Re: Tlačítko zpět
Z hlavní lišty provádíš demolici políčko po políčku. Z lišty doprav provádíš demolici dlouhých useků /klik na začátek demoličního úseku, klik na konec demoličního úseku a je hotovo/.
23
[CS]Poradna / Re: connected stops
takže jestli jsem to správně pochopi,l tak značka na výběr zastávky musí být umístěna tak, aby přes ní nejezdily auta která nezastavují na té zastávce.

Přesně tak. Stejně jako návěstí se stejným významem na železnici. Když už je potřeba vést linku /silniční nebo železniční/ přes tuto značku, je vhodné za ní umístit nácestný bod /waypoint/. Systém nácestných bodů lze výhodně využít i tam, kde chci, aby vozidla dané linky jela jen po této vytyčené trase /třeba když nechci, aby se mně dieslové loko motaly do elektrifikovaných tratí/.
24
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
 :)Já jsem za výrobní nátěr. Multiplayer nehraju, protože mě štve umělá (ne)inteligence. Možná bych byl ochotný je pustit na přepravu pošty, neboť je to disciplína ve které se mně nedaří. Ale tato možnost není.
25
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Ale i v ramci jednoho dopravce je kolikrat spousta barevnych variant - typicke jsou treba reklamni lokomotivy, takze to taky neni zcela funkcni reseni. 

Tak by se reklamní nátěry daly do samostatného paku. Jde mně o to, aby ti, kteří berou Simutrans jako přepravní strategiii a chtějí používat česká vozidla, měli možnost si co nejjednodušeji poskládat svůj pak cz vozidel a ostatních cz fičůrek.

 
A jeste uplne z jineho sudu... cim to je, ze mi uz nejakou dobu (par verzi zpatky) hra neomezuje delku mostu?

Jedu na noční verzi 102.3.3038 s pakem 829 a tam je délka mostu omezená. Mmch, neobjevil jsem v této verzi chybu a mohu doporučit.
26
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
ad barevné verze železničních vozů: možná by nebylo od věci pověsit do depozitáře paky železničních vozidel podle společností, pod kterými jezdí. Tak si každý hráč může natáhnout sadu, kterou chce a zabrání se tomu, že např. jedna loko bude v depu x krát

... skládajících se z více dílů (nerozdělitelně - kloubáky, tramvaje, tolejbusy i par. loko s uhláky) udávat cenu, náklady za km, kapacitu a výkon za celou takovou to soupravu .... Ono totiž jedotlivé díly patřící k sobě se v depu nezobrazují vedle sebe ale jsou různě rozházené. Tak bych hned věděl na čem jsem, aniž bych tuto soupravu musel koupit nebo to sčítat podle dílů.

Řešit by se to dalo tím, že by do depa bylo přiděláno okno ve kterém by se tyto hodnoty objevily.
27
[CS]Poradna / Re: Co mi chybí
Nemo: asi jdu s dřívím do lesa, ale zkus si zobrazit obsazení respektive rezervování kolejí /klávesa b/, možná přijdeš v čem je zakopaný pes
28
[CS]Poradna / Re: problem
S poslední noční verzí Simutrans /102.3.3004/ s pakem 793 jsou v nabídce jazyků jen němčina, angličtina a japonština. S mojí velmi chatrnou znalostí angličtiny jsem na foru nenašel, že by to někdo hlásil jako chybu. Pls, nevíte někdo něco o tom víc??
30
[CS]Tvorba / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
že bych trochu zaspal dobu? ještě že jsem nenapsal že pokud vím používá ČSA iljušiny...

Letadla sovětské výroby přestaly ČSA používat v roce 1988 /v pravidelné letecké dopravě/ a v roce 2000 byla vyřazena úplně. Když jsem se letmo prokousal historií, tak ČSA od svého vzniku v roce 1923 měly ve výbavě tyto letadla:

Aero A-14 1923-?
Ford SAT 1930-?
Il-12, Li-2 1949-?
Avia Il-14 1957-?
Tu 104A 1957-?
Il-18 1960-?
Il-62 1969-?
JAK 40 1974-?
Tu-134A 1971-1997
Tu-154M 1988-1997
31
[CS]Tvorba / Re: CZ Pak-Kdo se hlásí dobrovolně?
ČSA používá Airbusy? Já myslel že jenom Boeingy 737-200... no ono je to konec konců jedno-Airbus nebo Boeing hlavně když to bude... je jedno kdy ale že to bude....

Na stránkách ČSA je níže uvedené info:

České aerolinie provozují 50 moderních letounů:
Na střední a dálkové lety používáme letadla vyrobené evropským koncernem Airbus.
Letadla typu Airbus
2× Airbus 310-304/325
7× Airbus 319-100
8× Airbus 320-200
2× Airbus 321-200

Na středních tratích se jako cestující můžete setkat s letadly amerického výrobce Boeing.
Letadla typu Boeing
9× Boeing 737-400
10× Boeing 737-500

Na kratší vzdálenosti vás přepraví turbovrtulová letadla ATR.
Letadla typu ATR
4× ATR72-202
8× ATR42-320/500
32
[CS]Poradna / Re: Synchronizace autobusů
Až tak úplně přesně ty autobusy nevyladíš. Jediným řešením je vybrat v Ostravě a v Orlové zastávku produkující nejvíc cestujících do druhého města a u autobusové linky nastavit x% naplnění autobusu na této zastávce pro odjezd.  Časem se stejně dostaneš po zvětšení obou měst do situace, kdy ti 2 autobusy stačit nebudou a na jedné lince jich budeš mít třeba 40 a to už ti bude jedno, kolik autobusů je ve kterém městě.

33
[CS]Česky (Czech) / Re: Herní tipy a postřehy
Vozidla se předjíždějí na jednosměrné silnici nebo dálnici (pokud je označena značkou jednosměrka nebo dálnice) taky občas předjíždějí pokud proti nim nejede žádné vozidlo... ale to tak časté není...

V jednosměrné silnici snad není oboustranný provoz!!!

Pokud jsem vysledoval předjíždění, tak se rychlejší vozidlo cca 3x zarazí o vozidlo pomalé a potom, když není v protisměru auto, tak předjede.

34
[CS]Tvorba / Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Dám obrovské dilema. Čela celé řady parních lokomotiv doplňovala hvězda. Díky tomu se můžu jen dohadovat co se asi ukrývá pod ní. A teď přijde to dilema! Mám se pokoušet na  kotle umístit nějaký náznak hvězdy nebo radši chcete lokomotivy bez ní? Každý názor beru takže se nebojte a do mě!

Z hlediska historického by tam hvězda být měla. Je však na tobě, aby jsi zvážil míru historické věrnosti vs. pracnost+výsledný efekt.

35
[CS]Česky (Czech) / Re: Výzkum: Jakou hrajete grafickou verzi a jaká používáte rozšíření?
Vzhledem k tomu, že tyto parametry dlouhodobě používám stejné, tak bych tuto volbu na 99%  neviděl jako řešení. Můj pocit je, že vývojáři někde něco upravili /stejně tak jako v případě výnosů a nákladů z přepravy/ a zastavil se růst měst.

Uvidíme co přinesou dny další.  Snad je na obzoru další stabilní verze. Zatím jsem se vrátil k 99.17.1, i když mě mrzí, že nemůžu používat některé vychytávky, které jsou ve 101.