Skip to main content
Topic: Vícekolejný koridor (Read 8059 times) previous topic - next topic

Vícekolejný koridor

Pokud stavíte tří- a vícekolejný koridor, jak řešíte, aby si vlak vždy vybral právě volnou trať?
Návěstidla volby koleje zde vůbec nefungují, naopak dělají ještě větší bordel.

Re: Vícekolejný koridor

Reply #1
Já osobně o přesně takové možnosti nevím. Možná to jde nějak vykombinovat, ale to mi připadne málo pravděpodobné...

První způsob jak to nahradit by mohl být pomocí waypointů (česky?), pokud jde o několik linek na jedné trati. Prostě se napevno rozhodne která kolej připadne kterým linkám. Pokud se ovšem na trati nahloučí zrovna vlaky na jednu kolej a ucpou vjezd na tu druhou, smůla. Při dobrém rozdělení perónů mezi linky a konstrukci 'zhlaví' to ale může fungovat obstojně.

Druhou alternativu představuje ponechání výjezdů ze stanice nepropojených, takže při vjezdu už se de facto zvolí i kolej do další stanice.

Asi to jde nahradit i dalšími způsoby, ale nenapadají mě...

Rozhodně takové konstrukce vyžadují znalost 'semaforování' a ochotu experimentovat :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Vícekolejný koridor

Reply #2
Tří- a více- kolejné koridory sice mám (a nemám jich zrovna málo), ale ve skutečnosti jde spíš o souběh několika dvojkolejných.

Ve stanici sice linky nástupiště sdílí, ale mimo stanici má každá linka v podstatě svůj dvojkolejný koridor podle toho, která místa spojuje.

A já mám takový dojem, alespoň jak to znám z Mostu (i když tam už téměř rok nebydlím), že paralelní koridory jsou normální i ve skutečnosti. Ze směru od Chomutova jsou před nádražím v Mostě čtyři koleje - dvě od Chomutova a dvě od Litvínova - pouze těsně před nádražím je série výhybek, takže vlak může podle potřeby vjet i k jinému nástupišti.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Vícekolejný koridor

Reply #3
Příklad volby:

Re: Vícekolejný koridor

Reply #4
Já měl na mysli širou trať mimo nádraží, kdy se sbíhají 3 a více koridory v křižovatku.
Zkusil jsem použít tuto variantu:
Návěstidlo volby nást. - Návěstidlo vlak. cesty - křižovatka - Návěstidlo trať. oddílu - 1 pole nástupiště - Zákaz volby nást.
Pořád to ale není vono, hlavně když mezi křižovatkou a návěstidlem zákazu volby nást. je odbočka, např. do nádraží.

Re: Vícekolejný koridor

Reply #5
Tak z tohoto screenshotu opravdu moudrý nejsem. Dokonce bych řekl, že jsem z něj poněkud zmatený. Takže mi nezbývá nic jiného než tě odkázat na stažení některého z mých savů a samozřejmě i adresáře pak128 - můžeš zkusit ten umístěný v tomto příspěvku.

A snad tam najdeš, co potřebuješ.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Vícekolejný koridor

Reply #6
Něco novýho pro mě z toho určitě vytáhnu, ale nic, co by moji situaci řešilo, jsem nenašel. Zato mi přibyly další addony, na který jsem nikde zatím nenatrefil a navíc celej tvůj systém mi poslouží v budoucnu jako inspirace.
Můj plán byl takovej, aby si vlak vybral právě volnou kolej. Bohužel stále si vybírá tu nejkratší pro svoji trasu a čeká, dokud se neuvolní. Přitom hned vedle je další volná. Trochu přehlednější snad bude toto:




 

Re: Vícekolejný koridor

Reply #7
Když si ty koleje očísluju zleva doprava 1-4, tak mně z toho vychází, že na výjezdu z nádraží není spojená kolej 1 s 2 respektive 3 se 4. Což potom v praxi znamená, že jede-li vlak po 1 koleji a nástupiště je obsazené, tak si nezvolí kolej 2 s nástupištěm, protože tím by se dostal do protisměru.

Re: Vícekolejný koridor

Reply #8
Jestli chceš, aby do druhé stanice jel po jiné než nejkratší trati, tak s tím ti bohužel nepomohu.

Kdysi se mi však stalo, že jsem měl mezi dvěmi stanicemi dvě tratě, na kterých bylo několik koridorů, aby mohlo po trati jezdit více vlaků - a vlaky mi po jedné trati jezdily v jednom směru a po druhé trati se mi vracely do té výchozí stanice.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Vícekolejný koridor

Reply #9
Eiffel: Všechny koleje na křižovatce jsou propojené.

Re: Vícekolejný koridor

Reply #10
Ale já jsem neměl na mysli propojení kolejí na křižovatce, ale za ní - 1 s 2 kolejí ve směru dolů a 3 se 4 ve směru nahoru.

Re: Vícekolejný koridor

Reply #11
Jsou propojené všude, tohle není jediná křižovatka a navíc po určité délce přechází v normální 2-kolejný koridor.