Skip to main content
Topic: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou (Read 139882 times) previous topic - next topic

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #210
Teď bych spíš potřeboval (po dlouhé době) pomoc já. Nějak totiž nemám žádný nápad na vzhled vagonu pro jaderné palivo pro svůj maglev. Podmínkou je, aby navazoval na ostatní nákladní vagony a hlavně lokomotivu.

A když už jsem u úprav mého maglevu, ptám se: kdo je pro prohození barev oken u osobních vagonů pro soupravu Strato - tak, aby modře svítila okna nikoliv v patře, ale v přízemí? Zejména v dne to totiž bude vypadat lépe, když v patře budou okna tmavší a jaksi se ztratí na pozadí tmavě modrého pozadí, zatímco v přízemí budou okna světlejší a vytvoří lepší přechod mezi světle šedivou spodní částí a tmavě modrou horní částí - společně s zvýrazněním pomocí širokého rámu, který bude v stejném odstínu modré jako u oken v patře.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #211
potřeboval bych pomoct s vytvořením půleného vagonu. půlka pro lidi půlka pro poštu.

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #212
Takový vagon se ve skutečnosti musí skládat ze dvou vagonů, neboť Simutrans vagony s dvěma a více typy nákladů nezná. Horší je to s synchronizací hmotnosti, délky apod. - a hlavně grafiky.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #213
tony.p > ozvi se mi pres ICQ, mel bych byt vecer onlajn, takze ti popisu o co jde.

VaclavMacurek > zas tak divoky to neni - vykony, ceny, naklady a hmotnosti netreba rozdelovat, pisu to k prvni pulce vozu, tedy k te, na kterou pri kupovani v depu klikas. Druha ma u vsech techto udaju 0. Delka je horsi, tam je potreba to resit ve spolupraci s pozicovanim grafiky, ale osvedcilo se mi to proste kreslit "pres sebe" a tim padem je cela delka na zadni casti vozu, zatimco predni ma 0. Naopak rychlost je potreba psat u obou stejne, ale to je logicke.
Grafika je ale fakt pakarna, nota bene pokud chci resit zhasinani nebo podobne veci. Napriklad zhasinaci 854 v balkanu, co pripravuju na vydani, ma "pozic" obrazku a tomu odpovidajici rozepsani v .dat souboru.

Jeste mam jeden dotaz na Vaclava ... maglev zatim ve hre nepouzivam (jsem v roce 1975), takze to nemuzu posoudit... kdy se ve hre objevi?

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #214
Úplně první vlak z mé sady se v hře objevuje v únoru 2005, ale ty dvojpatrové vagony se objevují až o pět let později.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #215
Omlouvám se za tento doublepost.

DŮLEŽITÉ PRO STAVBY:
U staveb v dat souboru používat
needs_ground = 1.

Nemá-li budova vlastní podklad (jako např. u Jokerových pomníků - http://addons.simutrans.com/get.php?type=addon&aid=134 a http://addons.simutrans.com/get.php?type=addon&aid=145) a nepoužije-li se v dat souboru tento řádek, dojde k tomu, že se pod budovou začne podklad hýbat - jako v případě Kubajsova obytného domu nebo Letohrádku Hvězda od Toma Padevěta (náprava prodiskutována přes ICQ).

Tohoto řádku jsem si všiml v dat souboru skleníku v britském pak128, když jsem si jej transferoval. Dlouho jsem netušil k čemu to vlastně slouží a až nedávno mi to došlo - a na svém vlastním Pomníku šíleného stavitele (možná je někde ve foru ke stažení, ale ne v hlavním téma) jsem si to následně ověřil.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #216
Také jsem nevěděl, k čemu to slouží. Rád bych to u domu opravil, jenže už nemám .dat soubor, po přeinstalaci systému. Zapoměl jsem to zezálohovat :-(

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #217
Tak snad máš alespoň původní obrázek ne? Jelikož je ten dům pouze 1*1 políčko a bez rotace (pouze v jednom směru), tak by neměl být problém ten *.dat soubor udělat znova.

Obj=building
name=ObytnyDum
type=res
Location=city
Level=
P****engers=
Build_Time=
copyright=
needs_ground=1
BackImage[0][0][0][0][0]=./NazevSouboruBezPripony.0.0

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #218
Obrázek nemám, ale teď mě tak napadlo, že vím, kde je. OK, jdu to napravit

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #219
Tohle není problém tohle je průser :D

Pokusil jsem se na návěs na auta připojitelný za náklaďák normální náklaďákové velikosti dát náklad (auta) v citycarové velikosti. Výsledek?

Poměrně přerostlý návěs tažený pidižvíkem... takže otázka je prostá? Jak z toho ven? Je určitá možnost "nějak" to zmenšit na rozumnou velikost, ale pak může ve hře strašit (a zase to tu je) jedno auto ve 3 rozměrech(citycar, náklad na auto, náklad na vlak).
Další cestou by bylo sladit to tak, aby vše bylo v poměru ke všemu ale to taky není možné, protože by se nám některá vozidla ani nevešla do políčka...

Proč to píšu sem? Minimálně proto, abych vyplnil čas, kdy nemám do čeho píchnut a narazil jsem na problém, ale snad i proto, abych upozornil začínající grafiky na úskalí tvorby pro simutrans...

Ale hlavně jsem se chtěl zeptat co s tím? mám to tak nechat nebo to přepracovat na menší autíčko?

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #220
TommPa9 > neres a zmensuj :-) Nebo se ti zdaji tvoje autobusy po moji odlehcovaci kure nepouzitelny? ;-)


Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #222
Neboj, nemelo :-) Samosebou by se mi libilo, kdyby hra dokazala pracovat v meritku osobaku, ale to by pak odpovidalo cca paku 256 a tam uz si zas nedovedu predstavit to lamani v zatackach... takze proste kompromis. Jako vychozi velikost bych bral soucasne nakladaky a autobusy a umerne k nim zmensoval osobaky. A pak samosebou zalezi na tom, jestli tech par pixelu ma predstavovat sestistovku fiata nebo toyotu landcruiser :-P


Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #224
Vaclav Macourek
Kubajs
Quote
DŮLEŽITÉ PRO STAVBY:
U staveb v dat souboru používat
needs_ground = 1.

Popis tohoto parametru a i jiných potřebných parametrů lze najít v tomto návodu -  Building (stavby), struktura DAT - obecně, který najdete zde - http://www.simutrans.eu/index.php?url=navody. (je to tam už dost dlouho  ;) )

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #225
Nemo: nevím proč jsi mě napsal (a ještě navíc špatně) do svého příspěvku, když jsem to byl já, kdo první používání needs_ground ohlásil jako nutnost. Navíc ode mne je v hře vlastně jen jedna budova - a to ta nádražní - teda pokud vím. Je možné, že je někde ještě pomník šíleného stavitele, ale to je takový zmetek. Tam použití needs_ground chybí, tam o tom vím. U sebe mám ale novější verzi, kde už je to spravené.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #226
mohly by jste prosím někdo napsat jak by měl vipadat dat soubor pro nákladní vagon, který by měl vozit kusové zboží. zkoušel jsem to, ale nějak se v tom moc neorientuju.

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #227
Stáhni si můj maglev. Tam jsou v archivu i dat a png soubory. Tak si ty dat soubory prohlédni, hlavně tedy MagnetickyVlakVagonyNakladni.dat.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #228
VaclavMacurek - omlouvám se za tu mezeru, teď je to doufám dobře, no a do příspěvku jsem tě napsal proto, aby bylo zřejmé na jakou diskuzi reaguji.  ;)

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #229
Trochu předělávám mapu. Jak jí mám uložit pod příponu *.PPM?
Dále bych potřeboval helfnout s nastavením, aby se mi automaticky nepřidávaly nové továrny, města aj. objekty do mapy.
Díky

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #230
GIMP umí PPM formát. Tak si z jednoho editoru, který používáš vyexportuj ten obrázek do nějakého klasického formátu a potom to přes GIMP ulož do PPM.

Zkus config/config.tab (ne pak?/config/config.tab). Ale pokud vím, a že Simutrans hraji velmi dlouho, města se nikdy ve hře neobjevovala sama od sebe. S průmyslem je to horší. Tam lze růst jedině zpomalit.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #231
Dělám to přímo v Simutranzu, žádnej editor nepoužívám.

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #232
Tak potom nevím. Ale jinak by v tom případě mělo být napsáno scénář, nikoliv mapa. No, možná, kdybys' rovnou napsal o jakou "mapu" jde, tak by nedošlo k takovému nedorozumění. Ale nepomohl bych ti stejně.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #233
Jde vo to, že jsem upravil trochu Čechy (map_cz.ppm) podle reality (pohoří, řeky, poloha měst, teď dodělávám průmysl). A teď potřebuju ten svůj výtvor nějak uložit tak, aby zůstal po dalším svém načtení co nejvíce nedotčen a šel popř. nastavit libovolný startovní rok, pokud to bude možný.

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #234
Pohoří a řeky je asi jednodušší upravit v grafickém editoru, ale pokud jde o města, pokud vím, tak Simutrans používá formát PPM jen pro základní mapu - na níž průmysl a města být nemohou - protože by hra nevěděla, co tam vlastně má být za ty budovy atd.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #235
Tak s tímhle nemám vůbec žádný zkušenosti. Až budu mít mapu dodělanou, hodím ji na internet normálně s příponou SVE, tudíž jako scénář. Snad s tím nebudou žádný problémy...

 

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #236
Ne. Žádné problémy s tím nebudou.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #237
Ahoj, vzhledem k tomu, že jsem moc nepochopil vytváření objektů do hry, konkrétně pro pak64, se zkusím obrátit na Vás.  :)
Hraju simutrans celkem dlouho a jelikož od verze - netuším kolik - lze stavět podzemní tunely, jako například metro, začal jsem pátrat i po něčem víc skutečném... bohužel jediný co jsem na netu našel jsou tunely, stanice a vlaky londýnského metra, pro pak64 jen jediné vozidlo, opět z Londýna.  ???
Takže bych se chtěl poptat, zda by někdo naprostému amatérovi v tvoření vysvětlil, zda se dá nějak soubor pro pak128, konkrétně tedy tunel metra, zmenšit pro pak64 a jak, popřípadě jak začít s tvořením - hlavně totiž netuším jak vytvořit *.dat soubor a pak to zkombinovat, či co, s *.png - který mi taky dělá problém.  :-X
Ve hře sice mám asi milion doplňků, od autobusů, po pouliční osvětlení, ale chtěl bych nějak docílit větší reality a mít ve hře třeba i pražský MHD nebo aspoň Karosy. Jenže to je právě všechno jen pro pak128.  :-[
Předem díky za rady a odpovědi ;-)

P.S. mám Win 7

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #238
Dat soubor se pro různé grafické verze neliší - možná pouze v rámci Experimentální verze hry mohou být nějaké odlišnosti od toho, co je v normální verzi - ale...

Důležitá je velikost zdrojového obrázku. Stáhni si PakHelper a zapni možnost pak64 (nebo jen pak) - a potom dej vytvořit pak soubor(y) - to pro situaci, kdy máš připravené png obrázky a dat soubory - ale návod, co změnit v pak souboru, aby se velikost změnila na pak64 tady určitě někde také je.

Pokud ti to pomůže alespoň trochu, mohl bych podzemní stanici pro vlaky vyexportovat do png v poloviční velikosti, ale neručím za to, že to bude použitelné, resp. že to nebude vypadat blbě.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #239
zkusím se teda podívat, jestli to někde najdu (to "zmenšení") kdyžtak se ještě ozvu ;-) :-) díky

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #240
může mi někdo poradit s dat souborem? chci udělat vagon na sypký materiál a nějak mi to nejde. asi jsem ten dat a zápis ještě pořád nepochopil.
Sim ► mohl by jsi mi poslat na ukázku dat soubor tvého Eas, jinak bych to asi nepochopil.  :D

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #241
Pokud by ten vagon měl být pouze na uhlí (nebo jakýkoli jiný materiál), tak je použití FreightImageType zbytečné. To je jediný problém, který tam vidím.

Buď dotvoř obrázky pro další sypké materiály a přidej další položky v FreightImageType nebo tuhle položku úplně zruš a FreightImage[0][směr]=... přepiš pouze na FreightImage[směr]=...

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #242
Takhle jsem to už zkoušel, ale pak soubor byl nefunkční.

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #243
tony.p > nelibi se mi tam to oznaceni souboru "./xxx" ... ale nemusi to tim byt....

Re: Poradna začínajícím autorům, aneb plný pytel problémů s tvorbou

Reply #244
Sim ► to xxx tam ve skutečnosti není, je to jenom krytí. nechci zatím psát o jaký vagon se jedná.