Herní tipy a postřehy February 15, 2009, 10:23:28 pm Všimli jste si nějakého způsobu jak ušetřit simupeníze? máte nějaký zaručený trik jak ovládat komplikovaný způsob přepravy něčeho někam nebo máte snad nějakou jinou "Dobrou radu nad zlato" ? Rozdělte se o ní se zbytek české simukomunity: Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #1 – February 15, 2009, 10:25:25 pm "perón" má nižší údržbu než ostatní železniční nástupiště nebo nákladové rampy. Pokud k peronu přistavíte některou ze skladových budov, získáte NEJLEVNĚJŠÍ nákladní nádraží jaké může být. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #2 – February 16, 2009, 07:57:08 am Můžu přispět tímhle? Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #3 – February 16, 2009, 03:02:09 pm U verzie 101 pak128 stačí prepnúť na verejnú správu a stavať cesty, stanice a autobusové zastávky. Niečo z toho platí to verejná správa a ostatné grátis. Mínusom (ale pre mňa plusom) je, že tieto stanice a zastávky môžu obsluhovať aj konkurenti. Práve sa tým zaoberám a funguje to. Po tých istých tratiach jazdia moje aj konkurečné vlaky. Autobusové zastávky zase obsluhujú moje a konkurečné autobusy. Terénne úpravy sú u verejnej správy grátis. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #4 – February 16, 2009, 03:27:04 pm swtc> shodou okolnosti sem prisel na to samy - potreboval sem vybourat majak, protoze jsem v jeho miste potreboval postavit stanici ... takze prepnout na verejnou zpravu, vybourat, upravit teren - a zapomel sem se vratit zpatky. Postavil sem stanici a teprv pri pokusu o jeji rozsireni jsem zjistil, ze je vlastne "statni" ... na pokus jsem ji tak nechal a provozuju ji pod verejnou zpravou dotedka. Ale poslat cizi vlak na moje koleje se mi nepodarilo... jak se to dela? Pokud se pamatuju spravne, pohorelo to pri pokusu napojeni statnich koleji na moje nebo vystavba verejneho depa na mych kolejich... Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #5 – February 18, 2009, 09:41:45 am Poslať konkurenčný vlak na vlastnú trať nie je možné. Trať musí byť verejná. Podmienkou je, aby celý úsek, stanice, odbočky, spojky, trolej, signalizácia a pod. po ktorých bude jazdiť aj konkurencia boli verejné ("štátne"). Druhý krok, vytvoriť odbočku pre depo - potiahnuť jedno políčko k zamýšľanému depu ešte verejnou správou. Potom sa prepnúť na konkurenta a na tento výstupok napojiť jedno alebo viac políčok koľají konkurenta a tam postaviť depo. Potom zadefinovať novú linku alebo cestovný poriadok (jízdní řád) a pustiť vlak von. Takto v mojej minulej hre behali moje osobné vlaky a osobné vlaky konkurenta (ŽSR) po tej istej trati. Hra bohužiaľ od istého momentu opakovane padala a ďalej už nepokračovala. Bol tam problém s križovaním verejnej železnice so súkromnou cestou. Akonáhle som na priecestie klikol - bum-bác a bol som vonku ! Začal som teda novú hru a tam sa ešte len dostanem k púšťaniu vlakov konkurencie na verejnú trať, akonáhle cestujúcich "rozmlsám" tak, aby sa uživili aj konkurenti. U jadrového priemyslu už štandardne fungujem s konkurenciou a dokonca vozíme s jedným konkurentom jadrové palivo do elektrárne na striedačku. Musel som ale rozšíriť stanicu, aby sa mi títo uličníci tam vošli. Žiadne lacné, čierno dymiace, 30 a viac rokov zastaralé autíčka... - dávam Albatros, Brejlovec alebo Bardotka + príslušné vagóniky. Zisk nenechal na seba dlho čakať... Ja som začal svoju druhú hru od roku 1980, tam mám aj elektrickú lokomotívu XTV270 a dávam ju aj konkurencii. Trať som postavil už pre rýchlosť 160 km/h. Autobusy pre seba aj pre konkurenciu používam Karosa C734 a B731. Prímestskú dopravu dávam konkurencii a prípadne vypomáham ja, MHD zatiaľ robím ja, keďže na začiatku je dosť stratová. Napriek tomu mám peňazí najviac... Ešte dodávam - zásadne budujem dvojkoľajný koridorový systém a úseky vymedzujem jednoduchými signalizátormi v roli predzvestí. Tým zabezpečím primeranú priepustnosť trate z jedného aj druhého smeru. Quote Selected Last Edit: September 02, 2010, 10:37:57 am by SWTC
Re: Herní tipy a postřehy Reply #6 – February 18, 2009, 08:50:26 pm Uz ste videli palmu uprostred krizovatky? ... nahodou sem si toho vsimnul a docela me to pobavilo ... nechtel sem zakladat novy vlakno, prijde mi to jako zajimavej postreh ... Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #7 – February 25, 2009, 05:48:13 pm Palma uprostřed křižovatky? No není problém, v DAT souboru při tvorbě této cesty (asi jak tak koukám city_road) chybí paramert "draw_as_ding=1" toto mi dělali i moje cesty co jsem nakreslil než mi poradil "VS" Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #8 – February 26, 2009, 10:57:05 am Přibližně po roce jsem se vrátil k Simutransu a baví mě to furt , akorát s penězma se pořád potýkám... ve starší verzi mi pomohlo přepsání souboru "good.all.pak", ale to v aktuální verzi nefunguje... ...takže taky bych uvítal nějaké tipy a rady zkušenějších playerů... Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #9 – February 26, 2009, 12:00:24 pm Tady je jedna hodně velká šílenost, které jsem si nedávno všiml u elektrických lokomotiv (konkrétně to byla řada 350, ale určitě se jedná spíš o chybu v hře):na trati pro 280 jsem měl nataženou elektrifikaci jen pro rychlost 110 km/h a přesto vlak jel rychlostí 160 km/h, protože lokomotiva v pohodě utáhla těch 7 vagonů, které jsem za ní připojil. Sice pravidelně (po ujetí určité vzdálenosti) zpomalovala na 110 km/h (aby ihned poté zase jela svojí maximální rychlostí), ale přesto jela většinu trasy právě tou rychlostí 160 km/h. Na mostech a v tunelech však správně dodržovala rychlost dle elektrifikace.Pokud jde o stromy na silnici apod., tak tohle byl docela častý jev u starších verzí. V nových verzích už to naštěstí zmizelo.Velmi zajímavý způsob, jak lze legálně nelegálně přijít k penězům je takovýto: zpočátku používat vlaky s klasickými vagony pro cestující a poté je zaměnit za elektrické jednotky - většina jich je totiž levnějších než klasické vlaky.Při hře bez veškerých rozšíření to jde ale dost špatně. Lepší je použít nějaké to rozšíření. Takhle jsem přišel k penězům při záměně vlaků o sestavěřada 350 (od TommPa9) + modrý vagon pro rychlost 160 km/h (myslím, že je pod ním podepsaný Napik)zaelektrické jednotky 471 (od TommPa9). Quote Selected Last Edit: February 26, 2009, 12:23:48 pm by VaclavMacurek
Re: Herní tipy a postřehy Reply #10 – February 26, 2009, 12:35:25 pm Quote from: VaclavMacurek – on February 26, 2009, 12:00:24 pmVelmi zajímavý způsob, jak lze legálně nelegálně přijít k penězům je takovýto: zpočátku používat vlaky s klasickými vagony pro cestující a poté je zaměnit za elektrické jednotky - většina jich je totiž levnějších než klasické vlaky.Tady souhlas - zejména z japonských stránek jsem si stáhl různé elektrické jednotky, které jezdí doslova "za hubičku" :-) Sice působí poněkud podivně, když mi mezi Dolní Lhotou a Novou Vsí jezdí japonskej vlak, ale prachy jsou prachy... :-)))) Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #11 – February 26, 2009, 05:28:56 pm Standa> ve vedlejsim vlakne jsou ke stazeni snad vsechny vagony (a motoraky), co sem zatim delal - diky zatim nevyresene situaci s naklady jsou vsechny prozatim podhodnoceny co se tyka nakupni ceny i provozu - takze je muzes pouzit i jako jakysi cheat. Pokud se to nekomu zda "nehrave", muzeme tomu rikat dotovani prepravy krajem nebo statem :-D Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #12 – February 26, 2009, 09:23:09 pm Sim: Díky, jdu na to Dotaci na přepravu poskytne Krajský úřad :-)))))Off topic: Před dávnými lety zrušili komunisti krásnou historickou trať v blízkém okolí (Velké Březno - Zubrnice - Lovečkovice - Úštěk), nedávno zrušili kapitalisti další (Děčín - Telnice - Oldřichov u Duchcova), nad další krásnou tratí (Most - Moldava v Krušných Horách) visí Damoklův meč už několik let... takže s trochou sentimentu zkusím nějakou z těchto tratí "vymodelovat" v Simutransu, jestli se mi to povede... Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #13 – February 27, 2009, 08:23:05 am Standa> nevim jak dlouho uz hrajes a jaky mas zkusenosti, v zadnym pripade te nechci podcenovat... nicmene "modelovani" neceho skutecnyho (proste jak pises, snaha napodobit skutecnou trat nebo neco jinyho z realu) je mnohem narocnejsi na penize nez normalni hrani "tak aby to bylo hezky". Moje zkusenost je takova, ze pokud chci neco modelovat od zacatku, mam problem s financema, naopak pokud behem hry zacnu nejakou cast mapy prestavovat podle nejakyho vzoru v situaci, ze je hra dobre rozjeta a vydelava, je to uz jina situace. A stavet "nasucho" - tedy tvorit holou mapu - me proste nebavi.Jo a pokud dopravu poskytuje krajskej urad, tak ted kupuje regionovy a regionovy trio, od vcerejska jsou k mani ve vedlejsim vlakne :-P Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #14 – February 27, 2009, 08:56:30 am Quote from: Sim – on February 27, 2009, 08:23:05 amJo a pokud dopravu poskytuje krajskej urad, tak ted kupuje regionovy a regionovy trio, od vcerejska jsou k mani ve vedlejsim vlakne :-PJj, už jsem si to stáhnul... komplet český lokomotivy a vagóny, je to super...Jinak já hraju "Simáč" už přes 3 roky, jakožto bývalej železniční modelář mám pro takovéto hry slabost, jen mě trochu mrzí, že nejsem tak dobrej v grafice, abych sám vytvořil nějaké vozítko, takže tuto činnost přenechám vám, šikovnějším... :-)))) Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #15 – February 27, 2009, 09:15:02 am Quote from: Standa – on February 27, 2009, 08:56:30 amJj, už jsem si to stáhnul... komplet český lokomotivy a vagóny, je to super...Jinak já hraju "Simáč" už přes 3 roky, jakožto bývalej železniční modelář mám pro takovéto hry slabost, jen mě trochu mrzí, že nejsem tak dobrej v grafice, abych sám vytvořil nějaké vozítko, takže tuto činnost přenechám vám, šikovnějším... :-))))Tvořit zrovna nemusíš... pokud se podíváš do mého archivu, který je zhruba tady tak si můžeš cokoliv přebarvit a udělat si "vlastní" lokomotivu pro vlastní potřebu... jinak .dat soubory tam nemám takže by sis o ně buď musel napsat a nebo si je vytvořit sám a to zas takovej problém není, když víš jak na to Quote Selected Last Edit: March 03, 2009, 05:15:53 am by TommPa9
Re: Herní tipy a postřehy Reply #16 – March 18, 2009, 12:22:23 pm Dalším celkem dobrým, leč ne vždy použitelným, způsobem jak alespoň ušetřit náklady na železnici je stavět tratě jako nervový systém. Nejdříve postavit jednu trať a poté od ní vést další tratě, popřípadě k této trati ty vedlejší připojit, pokud je to možné a použitelné.A způsob jak zvýšit či spíš urychlit zisky z osobní dopravy je podobný - vybrat si jedno město a v něm postavit MHD a nádraží, potom vybrat město poblíž a postavit v něm rovněž MHD a nádraží - a potom od jednoho z těchto dvou měst vést další trať do dalšího města, kde se celý postup se stavbou MHD a nádraží opakuje - atd., dokud je možné použít železnici či silnici. Na spojení takovýchto sítí je následně možné použít leteckou či námořní dopravu - která poté vydělává tolik, že je schopna pokrýt ztráty z MHD vzniklé zpomalováním dopravy přílišným počtem vozidel (a proto není dobré posílat přes jednu stanici více jak pět trolejbusových/tramvajových/autobusových linek).Při propojování sítí není dobré stavět letiště či přístav do měst, z nichž není další spoj. Tohle jsem udělal v právě rozehrané hře. Vlak sice pendloval mezi oběma městy většinou přeplněný, ale přesto prodělával - protože peníze za dopravené lidi odečítal, místo aby je přičítal. Ale jen co jsem letiště umístil do města, z něhož byl další spoj, tak ten vlak sice přestal jezdit přeplněný, ale začal vydělávat.Pokud jde o to odčítání peněz, tak to se mi stalo v té samé hře i s MHD v několika městech. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #17 – March 18, 2009, 04:20:15 pm VaclavMacurek> covece, me se penize "odecitaly" jen jednou a to v pripade, ze vlak jezdil po zbytecne dlouhe trase bez zastavek, kdyz existovala trasa kratsi. V naprosty vetsine rozehranych map pouzivam prestupni stanice i mimo mesta a problem tam neni, lidicky prestupujou jak o zivot... problemy nastavaji ve chvili, kdy jim dam moznost volby (z bodu A do B je mozne dojet dvema zpusoby, jednou s prestupem v C a podruhe v D), zpravidla si totiz vyberou tu horsi variantu (tedy treba takovou, na kterou nejsem kapacitne pripraven). Jinak se priznam, ze i kdyz nehraju simutrans kratkou dobu, teprv na soucasne mape stavim trate a system podle skutecnych dopravnich schemat, tedy ze vlaky nejezdi jen z A do B a zpet nebo do kruhu, ale ze po jedne trati jezdi vice druhu vlaku - zastavkovy (stavi vsude, vcetne treba majaku nebo jinych malo vytizenych zastavek), spesny (stavi jen ve vytizenejsich zastavkach, typicky u fabrik a pak v uzlech) a rychlik (stavi jen v uzlech). Pocet zastavek linky v jednom smeru je i vic nez 10, ale trvalo mi pomerne dlouho, nez jsem nastavil spravne useky jizdy zastavkovych vlaku, aby se navzajem o lidi nepretahovaly mezi sebou (jejich trasy se nekdy castecne prekryvaji) nebo se spesnymi vlaky/rychliky. Nemam to jeste zcela optimalne nastavene, ale da se rict, ze i tento na nastaveni hodne slozity model dokaze fungovat, otazkou zustava, jestli bude vydelavat i s nedotovanymi soupravami vlaku :-D Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #18 – March 19, 2009, 11:09:49 am S meziměstským vlakem se mi to stalo poprvé - a vlastně díky tomu jsem si toho odčítání všiml i u některých linek MHD.A opravdu si nemyslím, že by polovina dolní odvěsny na trojúhelníku tvořeném kouskem Itálie na této mapěbyla dlouhá vzdálenost.A pokud jde o MHD, tak k tomu asi budu muset hodit nějaký detailní screenshot sítě.-->A ještě dva velmi důležité postřehy:1. mosty mohou být o jeden dílek delší oproti uváděné maximální délce2. jeden konec mostu může být proti kolmé stěně Quote Selected Last Edit: March 24, 2009, 10:14:49 am by VaclavMacurek
Re: Herní tipy a postřehy Reply #19 – May 02, 2009, 07:41:08 pm Ahojte, vysvetli te mi prosím nasledujúce dve veci. Za akých podmienok sa dokážu predbiehať rýchlejšie vozidlá ? Akú funkciu má v cestnej sekcii smerovník ?Ďakujem Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #20 – May 02, 2009, 08:06:44 pm Vozidla se předjíždějí na jednosměrné silnici nebo dálnici (pokud je označena značkou jednosměrka nebo dálnice) taky občas předjíždějí pokud proti nim nejede žádné vozidlo... ale to tak časté není... Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #21 – May 02, 2009, 08:39:04 pm Quote from: TommPa9 – on May 02, 2009, 08:06:44 pmVozidla se předjíždějí na jednosměrné silnici nebo dálnici (pokud je označena značkou jednosměrka nebo dálnice) taky občas předjíždějí pokud proti nim nejede žádné vozidlo... ale to tak časté není...Ale pravidlo asi nie je žiadne, však.A ten smerovník nevieš náhodou prosím ? Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #22 – May 02, 2009, 08:49:49 pm nevím ten jsem zatím nikdy nepoužil... nezbývá než aby sis ho zkusil sám a pak nás obohatil o nový poznatek Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #23 – May 03, 2009, 05:31:24 am Quote from: TommPa9 – on May 02, 2009, 08:06:44 pmVozidla se předjíždějí na jednosměrné silnici nebo dálnici (pokud je označena značkou jednosměrka nebo dálnice) taky občas předjíždějí pokud proti nim nejede žádné vozidlo... ale to tak časté není...V jednosměrné silnici snad není oboustranný provoz!!!Pokud jsem vysledoval předjíždění, tak se rychlejší vozidlo cca 3x zarazí o vozidlo pomalé a potom, když není v protisměru auto, tak předjede. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #24 – May 03, 2009, 07:24:02 am Quote from: Eiffel – on May 03, 2009, 05:31:24 amV jednosměrné silnici snad není oboustranný provoz!!!Pokud jsem vysledoval předjíždění, tak se rychlejší vozidlo cca 3x zarazí o vozidlo pomalé a potom, když není v protisměru auto, tak předjede.Není ale jak jinak bys napsal, že tam ta značka musí být? Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #25 – May 03, 2009, 08:55:17 am Myslím, že nemusí. Pokud se správně pamatuji, spočítá se rozdíl rychlostí, z toho odvodí počet rovných kousků silnice potřebných k předjetí a pokud tam jsou - prázdné - předjíždí se.Jinými slovy - Značka netřeba, ale musí být volno a žádné zatáčky nebo křižovatky. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #26 – May 04, 2009, 01:29:56 pm Quote from: VS – on May 03, 2009, 08:55:17 amMyslím, že nemusí. Pokud se správně pamatuji, spočítá se rozdíl rychlostí, z toho odvodí počet rovných kousků silnice potřebných k předjetí a pokud tam jsou - prázdné - předjíždí se.Jinými slovy - Značka netřeba, ale musí být volno a žádné zatáčky nebo křižovatky.Tak tohle bysme měli vyvěsit na viditelné místo kdyby se někdo opět ptal: "Jak je to teda s tím předjížděním?" jedno doplnění-pokud budete mít silnici hodně klikatou radši si tam dejte nějakou tu značku Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #27 – May 04, 2009, 04:29:53 pm Nee... silnice musí být rovně, žádné klikatění. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #28 – May 05, 2009, 03:38:18 pm Mam postreh ... ktery neni (aspon pro me) nijak pozitivni - pokud delam "klikate" tunely (treba silnicni), rychlost v nich neodpovida tunelove rychlosti, ale je pomalejsi (v mem pripade 80km/h) ... co s tim? Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #29 – May 05, 2009, 03:49:24 pm Hlásit jako bug, pokud je to poslední nightly. Nevím jestli o tom něco vím... takže spíš nevím. Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #30 – May 05, 2009, 04:08:47 pm Jednoduchá otázka: Jak začínáte? Já jsem zatím přišel jen na jeden "nekrachující" způsob - postavit nějakou mega dlouhou trať (ideálně např. ropné pole->elektrárna) s pár výhybnama a poslat na ní ze začátku aspoň 3 vlaky, postupně pak vlaky a výhybny přidávat a jednou pak zdvojkolejnit celou trať, u osobní přepravy je pak dobré začít až když jste trochu zajištěni (mimochodem ty maličké zastávky stojí šíleně peněz, tak je dobré aby byly vytížené). Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #31 – May 05, 2009, 04:34:39 pm Ted z hlavy nevim, mam dojem ze jedu pod nejakou variantou verze 101 ... takze me spis napada ... dela to nekomu 102 taky? ... ze bych konecne nasel duvod na ni prejit? Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #32 – May 05, 2009, 04:46:46 pm hApo > zacinat je nutne vzdy postupne, jde o to nehrat si zezacatku na kudrlinky a jit tvrde za vydelkem (to znamena treba nenasazovat soupravy vlaku tak, aby byly hezke a nebo odpovidaly realnemu razeni, ale proste aby co nejvice vydelavaly. Zpravidla zacinam tak, ze naklady vozim vlakem a lidi zpocatku autobusama. Autama vozim naklady jen na extra kratke trasy nebo tam, kde by si stavba trate vyzadala moc velke investice, u osobni dopravy je vhodne zacit s vetsim celkem najednou - treba propojit 4 nejvetsi mesta a zaroven poresit mestskou dopravu.Kdyz mam poresenou dopravu v ramci jednoho mesta, ma smysl k nemu zacit pripojovat fabriky, kam vozim zamestnance - ve srovnani s pametihodnostmi jsou tam proudy cestujicich vetsinou o nekolik levelu vyssi.Jakmile je to mozne, zejmena na delsi vzdalenosti se snazim autobusy nahradit vlakem a postupne s rostouci potrebou prepravy nahrazuju i primestske linky autobusu - vetsinou prave dopravu lidi k fabrikam, protoze u nich stejne stavim nadrazi kvuli nakladni doprave.Zatimco u nakladni dopravy ma smysl stavba jednotlivych trati, u osobni neni vhodne provozovat nekolik vzajemne nepropojenych dopravnich oblasti - takze pokud mam propojeny treba 4 mesta z osmi, je lepsi pripojit do stavajiciho systemu dalsi mesto, nez srovnatelne dlouhym pripojenim vytvorit 4 propojena a dalsi 2 taky propojena mesta, ale tyto dva celky nemit propojene.Obecne mam zpravidla problem ze zacatku, ze mam propojeno malo objektu a tim padem nemam vyuzitou kapacitu prepravni cesty. Pak se to zase prehoupne do druheho extremu, takze nestiham prepravovat vsechno a vsechny, co maji o to zajem... takze vymyslim jinou dopravni cestu.... a zase ji zezacatku nedokazu vyuzit naplno... az se to prehoupne a tak porad dokola :-D Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #33 – May 05, 2009, 08:52:31 pm Quote from: Sim – on May 05, 2009, 03:38:18 pmMam postreh ... ktery neni (aspon pro me) nijak pozitivni - pokud delam "klikate" tunely (treba silnicni), rychlost v nich neodpovida tunelove rychlosti, ale je pomalejsi (v mem pripade 80km/h) ... co s tim?Nevím jak v poslední nightly, ale v 102.0 stabilní je to tak, že při stavbě "rovného" tunelu se postaví do tunelu ten samý typ silnice jako je na počátečním políčku. Při stavbě tunelovým portálem se automaticky staví kamená cesta (nebo štěrková? prostě taková ta šedivá) a trať nízké kvality (65 km/h tuším) já nevím ale za bug bych to nepovažoval... spíš je to taková "kompenzace" za to, že může tunel dělat pod zemí kdejaké brykule Quote Selected
Re: Herní tipy a postřehy Reply #34 – May 06, 2009, 09:56:59 am Z stavby železničních tunelů mám tu zkušenost (a je to vidět i na některých screenshotech k scénáři pražské MHD, protože již někdo používá mnou připravenou trať pro rychlost 160 km/h i s tunelem), že se v tunelech postaví trať podle rychlosti tunelu. Uvnitř však jde (a to je docela divné) přestavět tunel na rychlejší či pomalejší postavením jiného tunelu přes stávající. Quote Selected