simutrans 102 hikt June 27, 2009, 09:48:59 pm Ik heb de stable simutrans 102 gedownload met het128 pak, omdat het me wel aardig leek om met deRagoland challenge mee te doen. Ik vind het allemaalprachtig, maar loop tegen één probleem aan, dat steedsirritanter wordt.Ongeveer 1 maal per minuut, stopt de hele boel,scherm bevriest, muispijl weg, en ik kan ookeven niets doen. Dat duurt steeds tussen de 1 en4 seconden. Ik kende het verschijnsel van eerdereversies, maar dan alleen in "snelle" modus.Hier gebeurt het ook op standaard snelheid 1.Het vreemde is dat het programma op de achtergrondwel blijft draaien, want zodra de "hik" over is, zieje de treinen en bussen een enorme sprong maken.Mijn vraag is simpel: is er iets aan te doen?Zelf heb ik al geprobeerd om virusscanner enfirewall uit te zetten, en ook mijn internetverbinding.Maar dat helpt niet. Ook heb ik in mijn taakbeheeerbij prestaties gekeken, wat er daar gebeurt, als erzo'n hik komt. Ik zie geen pieken (of dalen) in hetprocessor-verbuik, of geheugen.Kennen jullie het verschijnsel, en weten jullie eenoplossing? Iets instellen of zo? Alvast zeer bedanktvoor het meedenken! Quote Selected
Re: simutrans 102 hikt Reply #1 – June 27, 2009, 10:20:42 pm Mogelijke oorzaak is het geluid. Probeer eens op te starten met -nomidi. Ik vermoed dat de hikjes dan weg zijn. Mocht het niet helpen, dan moet je misschien even melden welk operating systeem je gebruikt. Quote Selected
Re: simutrans 102 hikt Reply #2 – June 28, 2009, 01:19:22 am Hallo Combuijs, je zult begrijpen dat ik dit direkt bengaan proberen.Ik heb een half uurtje flink zitten bouwen,scrollen en followen, en het ziet er naar uit dit DIT deoplossing is!!!Ik ben hier heel blij mee. Simutrans spelen is ontzettendleuk, maar met hindernissen wordt het heel irritant.Ik durfde het hier nauwelijks te vragen, omdat ik geenechte video-kaart heb (ingebouwd op moederbord) eneen oude AMD-3000-Sempron-processor. Ik had iets verwacht als "nieuwe computer kopen" :-)Hartelijk bedankt voor je snelle reaktie, en je oplossing! Quote Selected
Re: simutrans 102 hikt Reply #3 – June 28, 2009, 08:13:57 am Ik had zelf nooit aan het geluid gedacht, maar ik zet dat sowieso altijd uit. Komt er ooit MP3 support of zo? Of een player waar een live muziekstream beluisterd kan worden? 't Zou wel tof zijn eh... Quote Selected