Skip to main content
Topic: Re: Simutrans en Linux (Read 11383 times) previous topic - next topic

Re: Simutrans en Linux

Jéééé, het werkt! ;D

Let wel dat ik al een behoorlijke tijd geen ST meer speel omdat ik een 100% 64 bits systeem heb (Linux) en de standaard source nog steeds niet compileert dan wel goed draait op 64 bits Linux. 
mmm, ik heb Linux ook een tijdje geprobeerd. Daarbij liep ik ook tegen dit probleem aan.

Reply #1
Jéééé, het werkt! ;D
mmm, ik heb Linux ook een tijdje geprobeerd. Daarbij liep ik ook tegen dit probleem aan.

De nieuwe ubuntu (intrepid Ibex, wordt gereleased in oktober 2008), bevat simutrans (100.0), werkt perfect op 64 bit.

Een andere oplossing is natuurlijk 32 bit linux installeren (alleen in uitzonderlijke gevallen is 64-bit echt nuttig)

Reply #2
De nieuwe ubuntu (intrepid Ibex, wordt gereleased in oktober 2008), bevat simutrans (100.0), werkt perfect op 64 bit.

Een andere oplossing is natuurlijk 32 bit linux installeren (alleen in uitzonderlijke gevallen is 64-bit echt nuttig)
Klopt, er kleven nog te veel nadelen aan 100% 64 bits voor desktop gebruik. Daarom heb ik ook inmiddels een partijtje 32 bits zooi geinstalleerd zodat ik ook fatsoenlijk kan browsen. Bijkomend voordeel is dat SimuTrans ook weer lekker werkt.  Overigens gebruik ik geen Debian of derivaten maar Archlinux.  Voor server gebruik is 64 bits wel in orde.

Reply #3
Deze discussie heeft niets meer te maken met de namen van Nederlandse steden. Daarom: Topic gesplitst.

Re: Re: Simutrans en Linux

Reply #4

Inderdaad, alleen geen food en waste pakketten...
Ik heb zelf een repo opgezet die die simutrans en die pakketten aanbiedt:
http://repo.online-urbanus.be

De repo werkt vooralsnog enkel voor i386 processoren, maar ik denk dat dat nog wel zal veranderen. Die food en waste werken trouwens platform-onafhankelijk ;)

Reply #5
Inderdaad, alleen geen food en waste pakketten...

Ik gebruik toch pak128...
Die heb ik trouwens met sudo in /usr/... moeten zetten, is er een mogelijkheid om simutrans ook naar paks te laten zoeken in ~/.simutrans (of iets dergelijks?)

Lijkt me anders wel een feature request waard, zodat mensen eigen paks (of paks delen zoals food en waste) kunnen installeren

Reply #6
Op het moment dat je:
- in de (verschillende) configfiles geen pak specificeert,  en
- deze niet in de opstart commando meegeeft
dan vraagt het programma er om bij het opstarten, althans wel bij de gewone te downloaden versie hier (r100).

Reply #7
Het vraagt er inderdaad om, dat is mijn probleem niet.

Mijn probleem is dat simutrans (volgens mij) maar op één locatie (in dit geval /usr/share/games/simutrans) zoekt naar paks. Ook zoeken in ~/.simutrans zou ook tof zijn

Reply #8
Is dat met een (of meerdere) symlink(s) niet op te lossen ?

Reply #10
Mijn probleem is dat simutrans (volgens mij) maar op één locatie (in dit geval /usr/share/games/simutrans) zoekt naar paks. Ook zoeken in ~/.simutrans zou ook tof zijn

Is dit nog actueel? Is het probleem ook in het Engelstalige deel van het forum bekend?