vliegen July 27, 2009, 07:43:57 pm Na flink wat gepuzzel is het me voor de eerste keergelukt, om met vliegtuigen te werken. Ik heb nikste klagen, want het gaat prima. Bij een te druk vliegveld is het me ook gelukt omlanden en opstijgen gescheiden te houden. Maar watniet lukt, is om een 2e landingsbaan werkend te krijgen.Ik dacht, dat als vliegtuigen zelf een onbezet loading-platform kunnen opzoeken, ze ook zelf een vrije landingsbaankunnen uitkiezen. Maar al leg ik 3 extra landingsbanenaan, alle vliegtuigen blijven gebruik maken van maar éénbaan, en de extra banen liggen er voor joker bij. Met alsgevolg, allemaal wachtende vliegtuigen die van dierare snelle rondjes draaien.Er zijn maar 2 mogelijkheden:- of het kan gewoon niet wat ik wil- of ik doe iets niet goed.Iemand enig idee? Quote Selected
Re: vliegen Reply #1 – July 28, 2009, 11:16:28 am Als alle vliegtuigen tot dezelfde lijn behoren kan dit niet. Het is al mooi dat ze een vrij platform kunnen kiezen. Als je echter meerdere lijnen hebt kun je wel iets bereiken. Je moet dan de platforms en landingsbanen geheel gescheiden houden. Overigens zijn meerdere landingsbanen wel een erg grote luxe, zelfs Schiphol heeft er maar vijf met ik weet niet hoeveel platforms (gates) Quote Selected
Re: vliegen Reply #2 – July 28, 2009, 10:51:51 pm wipi35, dat is een mooie oplossing.Zou ik zelf niet op gekomen zijn.Ik geloof je graag dat het niet kan.Zou je de Forrest Island saving eens willen bekijken?http://forum.simutrans.com/index.php?topic=2608.0Het lijkt erop, dat het toch wel kan.Ik zie dat alle gates aaneengesloten zijn. (screens zitten op +/- 80,747)Maar misschien is er een trucje gebruikt, dat het lijkt ofde gates zijn verbonden, maar dat in werkelijkheid nietzijn. Ik moet me er nog eens in verdiepen.Overigens valt het erg mee met de drukte op de vliegvelden, en is mijn probleem zeker niet dringend. Ik ontdek steeds meer nieuwe dingen om de boel beter te laten doorstromen, zoals het niet te lang maken van de start- landings-baan, en zorgen dat de taxi-way zó is aangesloten, dat zo'n vliegtuig de baan snel weer vrij geeft.Er valt trouwens nog veel te ontdekken. Zo heb ik nogsteeds niet door hoe het komt, dat sommige vliegtuigenvan hetzelfde type de lucht in gaan bij een snelheid vanbijna 300 km/uur en sommige de 100 niet halen. Maardaar kom ik vast nog weleens achter... Bedankt voor je reaktie! Quote Selected
Re: vliegen Reply #3 – July 29, 2009, 12:53:22 pm Quote from: Optimix – on July 28, 2009, 10:51:51 pmHet lijkt erop, dat het toch wel kan.Ik zie dat alle gates aaneengesloten zijn.Inderdaad lijkt het erop. Maar het is zo dat het vliegtuig altijd de landingsbaan kiest die het dichtst bij de gekozen gate ligt.Ik heb ook nog wat geëxperimenteerd maar het is me niet gelukt. Quote Selected
Re: vliegen Reply #4 – July 29, 2009, 05:57:32 pm wipi35, na nog wat uitproberen, denk ik dat het niet alleen zolijkt, maar dat het zo is...... Ik heb een vliegveld gemaakt met een stuk of 20 gates, 6landingsbanen en 6 startbanen. Vertrek is volkomen duidelijk,en is precies zo als jij zegt. De dichtstbijzijnde startbaan wordtgekozen.Bij landen ligt het, voor zover ik het nu kan overzien, iets gecompliceerder. Het lijkt er bijna op, of er achter de feitenaangehold wordt. Er wordt een landingsbaan gekozen, maartegen de tijd dat er geland moet worden is het daar nèt weerdruk.Het gaat in ieder geval schitterend. Het aardige is, dat als jeklikt op zo'n baan, je precies kunt zien, hoeveel maal ergebruik van is gemaakt. En het blijkt dat alle 12 banen wordengebruikt.Hier een plaatje:Beetje onzin natuurlijk en alleen gemaakt voor het experiment.Ik denk dat je in de praktijk aan 2 landingsbanen en 2 startbanenmeer dan genoeg hebt. En je tip, om verschillende lijnen striktgescheiden te houden, is natuurlijk ook voldoende om filesin de lucht te vermijden. Quote Selected