Jak na to? November 21, 2009, 12:33:57 pm hoj, mám taký problém:viem že sa možem ľahko prepnúť na Verejné služby a stavať si čo len chcem a používať to, na to som prišiel už dosť dávno. Lenže to ma nebaví ! Tak som zase včera skúsil hrať ST bez verejnej služby ale po cca pol hodine som zistil že pomaly ale určite idem dolu vodou. jediný zsikový rok bol ten prvý, kedy som mal asi len 4 autobusy. Potom som začal púšťať ropu a uhlie na vlak a už som šiel dole. Skúsil som snížiť náklady na minimum, postavil 3 transformátory k 1 uholnému dolu len aby som mohol zbúrať ďalšie vetvy železnice, ale aj tak to nepomohlo ! takže v skratke, zarobím 100 000 ale na údržbu vysolím 105 000. čo stým? Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #1 – November 21, 2009, 02:04:55 pm Zvýšit zisky a snížit náklady na údržbu případně provozní náklady. Na tvém místě bych se podíval do seznamu továren na mapě, jestli se tam náhodou nenachází nějaká mlékárna odebírající mléko z kravína který je hodně daleko. Postavil bych dvoukolejnou trať s obratištěm za nádražím, nastavil bych jednosměrná návěstidla a trať nasekal klasickým červeným návěstím tak, aby úsek byl dlouhý jako nejdelší vlak. Když už budu mít takovouhle trať tak si na ní koupím třeba 20 vlaků a peníze začnou pomalu ale jistě přibývat... Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #2 – November 21, 2009, 02:09:31 pm takže stačí prepravovať niečo cez celú mapu? Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #3 – November 21, 2009, 02:41:04 pm Když se to vezme kolem a kolem tak jo... něco přes celou mapu ve velkým objemu bez nutnosti dalšího zpracování (ideál mléko) čím víc přepravíš, tím víc vyděláš... Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #4 – November 21, 2009, 03:26:53 pm no dobře...ale nebudu ppak mít problém s malou výrobou kravína? Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #5 – November 21, 2009, 04:00:06 pm tak ono když se to povede tak tahle zásobovací linka kravín-mlékárna uživí nejen větší firmu (v mém případě 34 vlaků s mlékem živí MHD ve 40 městech, meziměstské vlaky a několik průmyslů a ještě se ziskem 6 500 000 ročně) ale i elektrárnu s libovolně dlouhým vedením, které může zásobovat proudem jak mlékárnu tak kravín čím se z této linky stane páteř průmyslu... Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #6 – November 21, 2009, 05:26:37 pm tak ja to skusím a podám hlásenie :-) o výsledku Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #8 – November 21, 2009, 10:08:37 pm Nemá zač... Jen mě už pomalinku štve dávat pořád ty samé osvědčené rady... taky bych mohl vymyslet jiný způsob jak vydělávat:D Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #9 – November 22, 2009, 03:16:57 pm Mno, ono zakladni princip je ten, ze jeden vlak zpravidla nema sanci vydelat na celou trat + koncove stanice, podobne to je s jednim autobusem- taky nedokaze vydelat na silnici a zastavky. Takze moje rada zni - stavet zpocatku hlavne takove prepravy, kde muzes uz od zacatku pocitat s provozem vice "souprav", aby se snaz zaplatily naklady na prepravni cestu.Pak jsou tu jeste dalsi doplnkova "pravidla", ktera jsem vypozoroval:- je vhodne zacinat s komoditami, ktere nemaji slozity prepravni retezec. Treba uhli do elektrarny. Pokud zacnu vozit uhli do slevarny, velmi brzy se slevarne naplni sklady a ja jsem skoncil, dokud nezaridim, aby slevarna vyrabela. To znamena vozit tam i rudu a pak odvazet ocel. A samosebou ze slozitejsi dopravni retezec stoji vic, nez snazsi- je principielne jedno, jak rychle zbozi dopravis k cili. Pokud budes mit pomale cesty, potrebujes vic vozidel, ale naklady na prepravu budou (pri pouziti stejnych vozidel) stejne a na pomale ceste usetris. Musis sice u vlaku resit krizovani, ale i dvojkolejka na 65km/h stoji zhruba polovinu na postaveni i provoz nez jednokolejka na 110, u silnic ma polni cesta provozni naklady dokonce nulove.- nektere komodity maji bonus za rychlost soupravy, jine ne. Pokud nemaji, je to zcela fuk a rychlost soupravy ma smysl jen ve spravnem sladeni "jizdniho radu" (tedy pokud mam vlak na 80 a koleje na 110, nema cenu do vlaku pridat par vagonu pro 50). Do skupiny bez bonusu spada napriklad preprava uhli. Naopak pokud bonus je (treba preprava osob), vztahuje se na celou soupravu - nema smysl Bmz s rychlosti 200 priprahnout za brejlovce s rychlosti 100, naopak je vhodne je radit do vlaku aspon s rychlosti 160, v lepsim pripade 200. - z kombinace predchozich doporuceni tedy plyne, ze je vhodnejsi provozovat rychle soupravy na pomale ceste, nez naopak- mosty a tunely jsou relativne draha sranda - nekdy je vhodnejsi zvednout teren, nez pres udoli stavet most - na postaveni to bude sice drazsi, ale vrati se to na provozu. Ale zalezi na konkretnim mostu, ceny za postaveni a provoz maji hodne siroky zaber- kdyz uz natahnu troleje, tak at pod nimi jezdi elektricke soupravy - je u nich zpravidla pocitano, ze vydelaji i na trolejove vedeni, na rozdil od motorovych nebo parnich vozidel- typu troleji je podstatne min nez cest, takze mnohdy je levnejsi se obejit bez elektrickych vozidel- dost se lisi ceny ruznych typu nastupist, zastavek a nadrazi, ale celkove to neni levna zalezitost, takze pokud zacinam, stavim jen tak dlouha nastupiste, jak zrovna potrebuji. Stanicni koleje muzu mit klidne dlouhe, zatim nevyuzivane useky muzou byt vleckovou koleji. Stejne tak vleckovou koleji stavim ruzne "manipulacni" trate - cesta k depu, propojka mezi tratemi- depo stoji zatracene dost penez na porizeni i na provoz, takze se zpravidla vyplati postavit jedno pro vice trati a linek.- je vhodne (pokud to situace dovoli) v nakladaci stanici dat cekani na plne (nebo castecne) nalozeni, aby souprava nejezdila prazdna- kdyz je to mozne, hodi se vyuzit kapacitu soupravy pro oba smery, coz je ale zpocatku dost problemCelkove nejhorsi zacatek vypada asi takto:- kazda linka ma jen jednu soupravu a hodne zastavek- kazda linka v nadrazi ma sve nastupiste- cesty jsou rychle, vlak ma pomalou lokomotivu a rychle vagony nebo naopak- trate maji troleje, ale jezdi se tam na paru nebo naftu- vlaky jezdi plne jen jednim smerem Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #10 – November 22, 2009, 04:20:12 pm Ten popis špatného začátku mě hned přenesl do doby mého hraní TTD... jako bych se viděl (semafory? na co to je?). Asi proto je tak těžké začít, tady se špatné kroky neodpouštějí.Obecně co nejvíc vozidel na co nejmíň staveb -> menší náklady -> větší zisk. To s depem snad ještě ani nikdo neříkal, ale pravda to tedy je, dávám si na to vždycky úzkostlivě pozor Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #11 – November 22, 2009, 04:33:56 pm Jinak me jeste napada takova kulisarna, kterou obcas delam - kdyz nevim, jestli to bude vydelavat, ulozim si to pred zacatkem stavby a pod jinym nazvem po zprovozneni... pak pustim "turbo" a jdu se najist... kdyz jsem po navratu u dane linky v cervenych cislech, neukladam a vracim se k save pred zacatkem stavby.... tohle se tyka napriklad speku, kdy je potreba z mesta vyjet smerem uplne opacnym, nez potrebuju - diky tomu souprava najizdi podstatne vice kilometru, nez ma na zisku. A ja mam vlastne jen dve volby, bud se do toho pustit, nebo ne. Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #12 – November 22, 2009, 04:43:13 pm Já si vzpomínám, že moje úplně první strategie ve hře (samozřejmě prodělečná) bylo postavit železniční okruh spojující město a tři továrny a nechat jen tak kolovat jednu lokomotivu s jedním vagonem... (aby mě to moc nestálo)Mimochodem to bylo ve zlatých časech jednoho návěstila, jednoho typu cesty, hry pouze bez časové osy, elektrických lokomotiv jezdících prakticky bez drátů a na elektrickou/dieselovou jednotku Panteress/Tygeress se vydělávalo skoro celé století ošem po jejím pořízení se dala kupovat nová souprava každý rok (a kdyby jenom jedna) Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #13 – November 22, 2009, 09:08:19 pm To zajimave, co tady ctu. Vetsina z Vas hrajete 128, ja jen 64 a musim rict, ze moje zkusenosti jak vydelat, jsou temer opacne.Ja ovsem zacinam dost v minulosti, takze mam zkusenost s provozem jen pred rokem 1930.S auty vubec nezacinam, u vlaku ani uhli/pisek/kamen neni zaruka rostouciho profitu.Ropa -> rafinerka, benzin -> pumpa je jediny zaruceny prostredek jak mit dost penez hned druhy mesic po zahajeni hry.Teprve pak muzu zacit s autobusovou dopravou mezi mesty. Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #14 – November 22, 2009, 09:37:23 pm ja som si myslel že pak64 a 128 sa líšia iba grafikou..inak mne sa prvý krát podarilo postaviť ziskovú dopravu asi po mesiaci hrania vo verzii 99.17.X..ale nie som si istý či tam nebol ten patch na rychlejšie zarábanie..ešte ten save mám tak možem poslať aby ste to vyskúšali :-)no a ten prvý cca mesiac som prepravoval IBA uhlie do elektrárni všetkým možným (ale iba po ceste) a ciest som mal nastavaných toľko že som skrachoval po pár minút ako som pustil "turbo". Ešte rozdiel čo bolo vtedy a teraz, vtedy som neoužíval linky vobec, teraz bez linky ani na záchod nejdem :-)) Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #15 – November 22, 2009, 09:53:08 pm On rozdíl v pak64 a 128 není jenom v grafice. Sice v pravěku byl pak 128 odvozen více méně od 64 ale od té doby se vyvinuli každý do jiného druhu... takže teď třeba vůbec nevím co je v pak64 nového protože jsem ho hrál naposledy před 4mi lety... Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #16 – November 22, 2009, 09:58:07 pm hmm..zaujímavé..moja prvá hra vobec bola s pakom 64 ale potom som objavil 128 a už som pri ňom ostal - nechcel som si kaziť oči Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #17 – November 22, 2009, 09:58:59 pm Mezi 64 a 128 verzi je teoreticky rozdil pouze v grafice, ale v realu se lisi nabidka konkretnich vozidel. Nektera jsou dostupna pouze pro 64, jina pouze pro 128 a nektera jsou v obou verzich hry. A tak se muze snadno stat, ze pro dane obdobi hry a prepravu treba uhli je dane vozidlo hodne vyhodne, jenze je dostupne jen pro 64 verzi hry. Pokud ve 128 verzi neni ve stejnem obdobi vozidlo s podobnymi technickymi parametry a zaroven provoznimi naklady, muze byt vyhodnost prepravy dane komodity v tomto obdobi podstatne horsi u verze 128 nez u 64 ... a samosebou naopak to plati zrovna tak. Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #18 – November 22, 2009, 10:08:07 pm Quote from: abec3 – on November 22, 2009, 09:58:07 pmhmm..zaujímavé..moja prvá hra vobec bola s pakom 64 ale potom som objavil 128 a už som pri ňom ostal - nechcel som si kaziť oči No tak já jsem přesedlal z 64 na 128 kvůli tomu, že se mi pro 128 líp malovalo Před tím jsem teda nějakou dobu hrál pak 128 jenže mě tak nějak přestalo bavit pořád používat ta samá vozidla... a tak jsem nakreslil první auto... pak autobus... pak trolejbus... a pak jsem se registroval na forum... a od tý doby tady straším no Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #19 – November 22, 2009, 10:47:05 pm a to maľovanie vyzerá jednoducho tak že si otvorím malování a maľujem si tam? ale to je predsa 2D a do tej šablóny to napasovať..no neviem neviem Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #20 – November 22, 2009, 10:54:18 pm pčesně tak to vypadá... prostorovost objektům dáš hlavně odstínem a vlastní představivostí...je to jako když se ve škole nejdřív narýsuje čtverec a krychle se z něj udělá tak, že se k němu dorýsují další čáry Quote Selected Last Edit: November 22, 2009, 11:07:16 pm by TommPa9
Re: Jak na to? Reply #21 – November 22, 2009, 10:58:09 pm mohol by si mi nejaký taký starý obrázok poslať? aby som si to mohol pozrieť ako to vlastne vypadá.. (lepšia by bola mašinka) Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #22 – November 22, 2009, 11:23:49 pm Kdyby to nestačilo tak můj postup "výroby" je popsaný na tomhle obrázku: Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #23 – November 23, 2009, 08:50:59 am Pokud by to nebylo tak úplně jasné: nejdřív je nějaká představa, jak vypadá to co chci. Potom je nutné umět si představit to něco v oněch osmi pozicích ve kterých se to bude kreslit. No a potom přijde na řadu šablona, od které se odpíchne nějaké srovnání velikosti. Typicky kresba začně jako barevné fleky, které se snadněji dolaďují do žádoucího tvaru. Potom se nabarví tou správnou barvou, doladí tvar, detaily, a speciální barvy. Nakonec už se to celé jenom zarovná podle šablony pozicování a zapakuje. Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #24 – November 23, 2009, 11:08:36 am radšej to nechám tak lebo ja tomu aj tak nechápem.. Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #26 – November 23, 2009, 07:42:19 pm no ako to maluje ! ja som nechcel vidieť tzv. plné šablóny ale obrázok pár sekúnd po domaľovní v programu malování a teraz v tom mám zmetok a neviem už ani to čo som vedel pred touto správou Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #27 – November 23, 2009, 07:50:02 pm abec3> jenze ono rozdil mezi "obrazkem po domalovani" a sablonou je v podstate nulovy :-) viz http://forum.simutrans.com/index.php?topic=3206.msg32016#msg32016 Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #28 – November 23, 2009, 07:52:34 pm ste ma nepochopili, ja nechcem vidieť "plnú šablónu" Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #29 – November 23, 2009, 08:03:04 pm Jinými slovy, pomohlo by ti video toho jak někdo kreslí? Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #30 – November 23, 2009, 08:10:56 pm No možná bych se mohl pokusit o nějaký seriál "Kreslíme pro simutrans" ale ukládat si každý namalovaný pixel? Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #31 – November 23, 2009, 08:41:55 pm Možná by mohly pomoci moje rozkreslené věcičky co jsem ti posílal. Je to takový rozpracovaný guláš, něco by z toho mohlo být poznat. Jenže se k tomu teď nedostanu... Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #33 – November 25, 2009, 03:03:53 pm Nechci zakládat další diskuzi, tak se zeptám tady, dokud je to tu živé:Viděl jsem na YT videa se soubory s železničními a silničními mosty do oblouku v Pak128. Jak mohu tyto mosty vytvořit ve své síti? Quote Selected
Re: Jak na to? Reply #34 – November 25, 2009, 03:21:22 pm Mosty netuším ale tunely jsou jednoduché:-postavíš si silnici na začátek kopce jako když stavíš normální tunel-stiskneš CTRL a zároveň nasadíš tunelový portál-na stejné úrovni na jiném místě podobným způsobem postavíš druhý tunelový portál-stiskneš Shift+U, tím se přepneš do podzemního módu-pomocí tunelového portálu stavíš tunel tak, jak potřebuješ, aby vše fungovalo musíš spojit oba protály.(ty jo... už 1000 odpovědí!!!!!!! Dostanu dort?) Quote Selected