Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1553882 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2310
Ale jo, aušus to je, ale hlavně že jsou...

Ono je to u nich zhruba tak, že většina z nich je o trochu větší i v reálu. v porovnání s origo busy jsou samozřejmně větší, protože jako hlavní měřítko pro tvorbu vozidel nemám žádný autobus ale jak už jsem moc krát napsal, Tatru 815 od VS, takže v poměru s Tatrou musely narůst do délky i autobusy...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2311
je nekde k stahnuti aktualni set busu, tbusu, a ostatnich vozidel ? Btw... kdyz jsem koncil spolupraci s ttdx timem, mel jsem rozdelane i dalsi busy - Tatru 500HB, Praga N a prastarou Skodovku do 1925-26:



Klidne a rad Vam pomuzu. Co se tyce vlastnosti vozidel (rychlosti, vykon atd atd), tak ty mam a muzu poskytnout. Je nejak omezeny pocet moznych vozidel ? Da se treba menit u vozidla vzhled (mit vice moznosti lakovani) ? A treba vozidlo prelakovat, jako treba refitem v ttdx ?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2312
více možností vzhledu - nemáme (jedině udělat jinou barvnou variantu jako jinou verzi)
možnost změnit vzhled - nemáme (pokud nepočítám možnost použití player colors to se pak vozidlo přebarvuje podle toho, jakou barevnou kombinaci hráč používá)
omezení počtu vozidel - nemáme (takže je možný mít třeba 150 autobusů v letech 1930-1931-pokud budou)

uf jinak nevím, jak je to v ttd s velikostí objektů ale jak se dívám tak tohle je zhruba velikost našeho 64 paku takže pro pak 128 by to možná chtělo zvětšit...

Jinak není pochyb o tvých grafických schopnostech ovšem jelikož pro TTD a pro Simutrans platí trochu jiná pravidla, doporučuju si projít české návody, poradnu autorům a popřípadě simutrans wiki...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2313
TommPa9> Ja bych to smeroval trosku jinak. Nevim, jestli greyfur simutrans hraje a pokud ano, tak jak dlouho, kazdopadne pred zacatkem tvorby doporucuju nejakou chvili venovat hrani, aby covek pochopil, jak co funguje, kde jsou jake vyhody a jake jsou pak nevyhody. Jde hlavne o to, ze na prvni pohled je vse hodne podobne ttdx, ale dopravni system funguje na ponekud jinem principu a to by se melo promitnout i v grafice hry. Konkretne se jedna treba o to, ze kloubovy busy - i kdyz v zatackach grafika hry proste pokulhava - mi prijde prirozenejsi delat jako dvouvozovy (tedy zadni cast je vlastne vlek)... a v tu chvili je potreba resit i takovy detaily, jako je tvarovani mezivozovyho prechodu a tak dal ... coz jsou vsecko veci, ktere by jinak clovek resit vubec nemusel.

greyfur > zakladem je stejne jako u ttdx obrazek s osmi pohledy (u neceho jich staci min), ktery si muzes doplnit o specialni barvy - typicky se tak daji delat svetla, svitici okynka nebo treba pruh na vozidle v uzivatelske barve. Zminovane uzivatelske barvy jsou dve, takze si muzes teoreticky udelat celou sadu vozidel ve tvych barvach, to je pro hru ve vice hracich urcite zajimave, ale pro snahu modelovani reality zase castecne na skodu - konkretne primestsky busy byly pred revoluci vsude modrobily a mestsky byly cervenobily... pouzivat na tohle uzivatelsky barvy mi prijde docela divny, i kdyz to mozny je a nic ti nebrani mit modry RTO se zlutym pruhem jako mestsky.

Dale pak mas textovy soubor ( .dat ) s vlastnostmi vozidla, ktery spolu s vyse popisovanym obrazkem prozenes pres program makeobj a vysledny .pak soubor nahrajes mezi ostatni ve hre. Pri dalsim nacteni hry by mel byt novy objekt dostupny.

V jednom .pak souboru muze byt jeden nebo vice objektu (predpokladam, ze to neni omezeno). Kazdy objekt ve hre je jednoznacne urcen svym nazvem, vse ostatni uz muze byt stejne jako neco jineho, vcetne graficke podoby. To znamena, ze pokud chces mit ve hre najednou dve ruznobarevne verze stejneho vozidla, musis je jednak nakreslit, ale take jedinecne pojmenovat, jinak se budou navzajem prepisovat (samozrejme nepocitam pouziti hracskych barev). Tahle situace nastava v pripade, ze chces soucasny mestsky autobus mit v barvach vice mest najednou ve hre - treba Plzen ma stejny autobusy jako Ostrava, ale jedny jsou cervenobily a druhy modrozlutobily. V tomhle pripade je tedy nutne mit kazdou variantu jako samostatny objekt s jedinecnym nazvem, i kdyz krome grafiky budou ostatni vlastnosti totozne.

Podobna situace nastava, pokud dojde po dobu zivotnosti objektu k nejake zmene - pri rekonstrukci se muze zmenit hmotnost vozidla nebo jeho barva, pokud takove vozidlo chci proto provozovat jak v provedeni pred tak i po rekonstrukci, je nutne tato vozidla pojmenovat kazde jinak i v pripade, ze se jejich casova dostupnost neprekryva.

Jeste doplnim, ze na prvni pohled chaoticke razeni vozidel v depu svuj system ma - radi se podle prepravovane komodity, rychlosti a kapacity.




Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2314
Jo a daťáky jsou čistý text s textem, ne ten ttdčkařský ****embler, takže s kódováním si vystačíš hravě sám :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2315
je nekde k stahnuti aktualni set busu, tbusu, a ostatnich vozidel ?

Určitě je! Projel bych být tebou tuhle diskuzi mělo by tam být zatím všechno co se nám podařilo dát tak nějak dohromady... linky na stažení sem dávat nebudu protože to bych asi nic jinýho nedělal než ctrl+c, ctrl+v

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2316
Já nevím co s tím... já nevím co s tím... já se z toho zblázním!!!

Opět nová lokomotiva v testovacím režimu... co jsem komu udělal že mě dráhy takhle trestají?!

"V případě úspěšného výsledku budou moci se stroji tohoto typu zajíždět do České republiky zahraniční dopravci. Pronájem lokomotiv zvažuje i ČD Cargo, jehož logy byl zkoušený stroj označen."

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2317
Tyjo, misto abys jasal, tak nadavas :-D

Si vem, ze ted je to v realu i ve hre ponekud jednotvarny - v cele osobaku nemas sanci potkat vic jak 5 tvaru lokomotiv, sice v ruznych barvach a s jinyma zaluziema, ale to po prebarveni nepoznas. Navic primo v clanku je uvedeno, ze se pocita s pouzitim pod cizima zpravama, zajem u ceskych dopravcu projevilo jen Cargo. Problem bych v tom nevidel, spis naopak :-) Inspirace do budoucnosti jasna, staci si rict, ze v roce 2020 u nas bude jezdit tahle ES 64 F4, taurus a 109ka ... to vse v barvach CD, Carga, Viamontu a treba Student Agency :-)))

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2318
Mimochodem, nejsem si jistej, jestli to byl Taurus, co jsem videl v patek v Pardubicich na nadrazi... docela me zaujal system pantografu, kde z nejakyho duvodu ma ta masina pantografy hned 4 ... docela mazec :-) No a podle fotky na tom ES 64 F4 nebude jinak.

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2319
Tyjo, misto abys jasal, tak nadavas :-D

Nenadávám ale jásat taky nehodlám... Je to otázka testů takže kdo ví jestli se tady u nás vůbec chytí a bude se používat. Navíc já už s lokomotivama více-méně skončil (pokud nepočítám neustálý vývoj parních lokomotiv) a vracím se na silnice. Tím pádem mě v současné době nový "balkánský" nátěr ani nové typy lokomotiv zkoušené na našem území nerozhodí...

Kdyby byl o ně zájem a byly na našich kolejích nějak častějším jevem, pak bych se jejich nakreslení nebránil, ale teď toho mám lehce až nad hlavu...

Jo a k těm čtyřem pantografům... nevím kam bych je naskládal když už se dvěma mám docela problémy i když mohlo by to být zajímavá pomucka na řešení Nerodovské otázka: Kam s ním


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2321
Mimochodem, nejsem si jistej, jestli to byl Taurus, co jsem videl v patek v Pardubicich na nadrazi... docela me zaujal system pantografu, kde z nejakyho duvodu ma ta masina pantografy hned 4 ... docela mazec :-) No a podle fotky na tom ES 64 F4 nebude jinak.

Existuje verze Taurusu s třemi pantografy. O ní vím z jedné knížky. Každý pro jeden proud v vedení. Je to modifikace určená k tomu, aby jezdila i v Maďarsku - ale čtyři? Ať tak či tak, tyhle lokomotivy jsou taky tak trochu české - podvozky pro ně totiž vyrábí jedna firma v Ostravě.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2322


Neni to tam uplne dobre videt, ale da se predpokladat, ze prave tohle provedeni ma 4 pantografy... a docela pekne poskladany :-)




Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2323
Ty pantografy se budou hodně blbě kreslit... a je úplně jedno jestli budou 3 nebo 4 ono je občas docela obtížné na lokomotivu nacpat dva aby se tam vešly a nevypadaly no úplně debilně... navíc není jistý nátěr v jakém budou jezdit (předpokládám Balkánskej?) takže zatím žádnej taurus neplánuju...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2324
Taurus už ve hře je. Je součástí výchozí sestavy, takže jeho (znovu)vytvoření počká.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2325
Vážně? To mi ušlo! Nebo jsem ho jenom nepoznal :(

Mimochodem aktualizoval jsem lokomotivy (všechny dříve vydané) Snížil jsem jim po dohodě se Simem "převody" aby neuháněly jako namydlenej blesk :D Takže teď už mi jenom musí někdo říct, jak moc dobře/mizerně se na nich vydělává abych při nejhorším sáhl na jejich provozní náklady

!!!AKTUALIZACE!!!
Elektrické lokomotivy
Dieselové lokomotivy
3 ks ČD Cargo lokomotivy

!!!NOVINKA!!!
Parní lokomotivy

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2326
Problém není s tím, že uhánějí jak namydlený blesk, ale s tím, že díky vysokým převodům je jedna lokomotiva schopná utáhnout nákladní vlak o délce osmi polí (např. jedna lokomotiva řady 140 je schopná utáhnout asi čtrnáct vagonů s jaderným palivem). To je poněkud divné - ale velmi výhodné.

Tady je odkaz na stažení lokomotivy Taurus jak v původním vybarvení, tak v hráčově barvě: Taurus - a dokonce v variantách hned tří dopravních společností, které tuto lokomotivu provozují: DB, ÖBB a MÁV. Je to na japanese.simutrans.com.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2329
Vypadá dobře, akorát bych ubral na tmavosti té modré na sklech a ta žlutá je trvalá nebo hráčova barva?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2331
Udelal bys také verzy trolejbusovou?

Tj. ve dat-Souboru

obj=vehicle
name=Škoda 03T Astra
waytype=road
copyright=TommPa9
engine_type=electric

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2332
Nejsem si jistý, jestli v Praze jezdí Astry... teoreticky by to neměl být problém. Jen nevím jestli by to odpovídalo vzhledu ostatních trolejbusových tramvají. Mám pocit že jsou oproti klasickým vlakovým tramvajím větší a širší-to by mohlo dělat potíže při hraní (dělat potíže=vypadat blbě).

Primárně jí připravuju jako vlakovou tramvaj ale pokud vím, tak MHD kdysi někam na forum nahrál partyzánsky zabavené plány silničních tramvají takže by si je mohl případný zájemce upravit... ovšem to by nejspíš znamenalo změnit lak z plzeňského žlutošedého na pražský...

A hlavně. Astra je můj hodně starý projekt, kterému zas až tak moc nevěřím a hlavně mě nebaví pozicovat tramvaje... mimo to by se nejspíš pro Prahu hodily staré T3, T6A5, KT8D5 nebo třeba současné 15T ForCity... přiznám se že tramvaje nejsou zrovna moje silná stránka a proto je !většinou! nekreslím...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2333
Poznámka k nové verzi elektrických lokomotiv a k parním lokomotivám: jelikož jsem zatím v roce 1968, tak mám z elektrických lokomotiv dostuponou jen řadu 140 a 141 a také červenou laminátku. Nový převod u bobiny se zdá docela dobrý, ale parní lokomotivy by asi mohly dostat lepší převod. Zdá se mi poněkud nešťastné, aby Albatros utáhl jen dva poštovní vagony (jedná se o ten od Ravena RA BTx 050 nebo tak nějak, ale addonové vagony jsou úplně stejně těžké).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2334
U parních lokomotiv se to má tak, že k nim přijdou lehčí dobové vagony (na které se vehementně čeká) v případě, že by i pak nebyl dostatečný převod (výkony jsou buď pracně hledané s pomocí strýčka Googla-doufám že správné) určitě je přepracuju :D

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2335
Jedna drobnost:
Už delší dobu mě štvalo, jak jsem odflákl lakování trolejbusů škoda 8tr a tatra 400T. správně by měly mít oba tyto stroje stejné barvy. proto jsem se rozhodl přelakovat 8tr na správné barvy-výsledek sosejte tady:

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2336
VaclavMacurek > ono je to tak, ze s postupem doby sice stoupa rychlost a prepravni komfort, ale zaroven hmotnost vozidel a rozmery stoupaji jeste rychleji. Takze paradoxne, pokud chces prepravit 100 lidi z mista A na misto B v roce 60, potrebujes na to vetsinou mene energie, nez o 50 let pozdeji - s vyjimkou situace, kdy i v roce pouzivas vozidla z roku 60 :-)

Dale je tu fakt, ze parni lokomotivy dosahovaly hodne velkych vykonu (kterych se dieselum nikdy nepovedlo dosahnout), ale byly hodne tezke a jejich provoz nebyl prilis efektivni (treba fakt, ze v realu priveze masina vlak do cilove stanice a zpatky ma jet az druhy den, takze se musi topit celou noc aby ohen nevyhasnul). K dieselovemu pohonu se sahlo hlavne z duvodu snizeni nakladu nez kvuli vetsim vykonum a rychlosti prepravy. U dieselu bylo diky ruznym systemum prevodovky take mozne efektivneji vyuzit vykon (ted uz v podobe tociveho momentu) motoru a protoze tech systemu je vice (hydrodynamicky, hydromechanicky, elektricky), mame u ruznych dieselem pohanenych vozidel rozdilne hodnoty ucinnosti prevodu.

U elektricke trakce pak doslo k dalsimu narustu efektivity, odpada nutnost vozit si zdroj proudu a vykon je mozne ridit jeste efektivneji. Prakticky odpada prevodovka, motory jsou zpravidla primo v podvozku a ucinnost celkoveho prevodu vykonu na taznou silu dale roste. Rozdily u elektrickych lokomotiv potom jsou v systemu rizeni, zda se jedna o odbocky trafa nebo o menice...

No a ted proc to vsecko pisu :-) V podstate pro vysvetleni, proc je u pary vseobecne pomer vykonu ke skutecne tazne sile o neco nizsi, nez u dieselu - zhruba to odpovida situaci, kdy albatros uveze zhruba to same co sergej - ovsem zatimco sergej to rozhulaka maximalne na stovku, albatros muze jit dal, ale jen za situace, ze mu na to zbyde sila.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2337
Včera jsem si ale ověřil jednu věc, kterou jsem tušil delší dobu: převod funguje rovněž jako akcelerace - pokud při sestavování soupravy v depu ukáže, že souprava již nepojede plnou rychlostí (a tady jsem našel zřejmě chybu při výpočtu), tak stejně tou rychlostí pojede, jen bude déle trvat, než tu rychlost nabere - čím nižší převod, tím déle mu při přetížení trvá, než nabere plnou rychlost.

A teď k té chybě: měl jsem koupeny dvě lokomotivy řady 140 a za ně jsem chtěl přidat vagony pro paletové zboží (resp. je vyměnit za nové). Původní měly určitou hmotnost a určitou kapacitu, nové měly stejnou hmotnost a stejnou kapacitu (myslím, že 16 tun vagon a 24 palet kapacita), ale nové měly vyšší maximální rychlost. Z nějakého důvodu mi však hlásil, že vlak nepojede maximální rychlostí již při nižším počtu vagonů - tohle je mi záhadou. Jestliže oba vagony měly stejnou hmotnost a stejnou kapacitu, pak by maximální rychlost těch vagoů neměla hrát roli.

Že je SBB Re460 schopná při maximální rychlosti vagonů pro ropu a ropné produkty utáhnout všechny vagony (při délce vlaku osm polí), to se dá pochopit - lokomotiva má výkon 6100 kW a maximální rychlost 230 km/h, zatímco ty nejrychlejší vagony pro ropné produkty (ale jen z výchozí sestavy) mají pouze 110 km/h. Než tedy stoupne zatížení natolik, že není schopná jet ani 110 km/h, tak může táhnout mnohem více vagonů - ale to, co jsem popsal výše, je mi záhadou.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2339
VaclavMacurek > ta rychlost, ktera ti vychazi v depu - je tam teoreticka maximalni a pak dosazitelna maximalni - je vicemene jen orientacni. Teoreticka maximalni slouzi pro vypocet zisku, pokud je to zohledneno v systemu pocitani (coz treba pri preprave lidi zohledneno je ale pri preprave uhli neni), dosazitelna je zase pro tvoji informaci, jestli vlak vubec te teoreticke maximalky ma sanci dosahnout. Nerika to nic, jestli ji ve hre pri jizde dosahne nebo ne, protoze to zavisi na spouste faktoru - nalozeni, stoupani/klesani, zatacky, delka rovneho useku a tak dale.

Zaroven je potreba uvazovat tak, ze ten prevod je proste cislo, kterym se nasobi hodnota vykonu pro fyziku a v realu by znamenalo neco jako ucinnost prenosu vykonu. Mozna je to slozitejsi, ale zjednoduseny priklad. Dve lokomotivy se stejnou hmotnosti a stejnou maximalni rychlosti, jedna o vykonu 1000kW s prevodem 1,0 a druha 500kW s prevodem 2,0 - predpokladam, ze v provozu se budou chovat obe zcela identicky.

Podobne to bude, pokud budeme resit stejne vykonne a tezke lokomotivy se stejnym prevodem, ale ruznou maximalni rychlosti - dokud ji vlak nedosahne, budou se obe soupravy chovat identicky (jen uctovani se muze u urcitych komodit lisit). Pokud napriklad budu mit uhelny vlak s vagony s maximalkou 130, na trase s maximalni povolenou rychlosti 110 bude jedno, esi ho povezu esem nebo rychlym esem (ted predpokladam, ze vykon i hmotnosti by byly stejne, pricemz se samosebou muzou lehce lisit.).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2340
no jo ale pořád je tady otázka jak vlak se stejnou lokomotivou, stejným počtem stejně těžkých a stejně naložitelných vagonů ovšem s jinou rychlostí může při nasazení rychlejších vagonů jet pomaleji... (doufám že Vaška dobře chápu)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2341
Přesně, tak. Chápeš mne naprosto správně.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2342
Jde o to, jestli jede pomaleji i ve skutecnosti, nebo jen v depu ukazuje pomalejsi hodnotu... doma vyzkousim a uvidim.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2343
Nevím o tom nic!

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!