Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1553890 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2380
Super :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2381
Shodou okolnosti se sice stale mluvi o jednotce (tj nedelitelnem spojeni), ale pritom se jedna o vicemene beznou soupravu samostatne pouzitelneho hnaciho vozu a pripojnych vozu

Pokud vím, tak snad neexistuje jediný vlak, který by skutečně byl nedělitelnou jednotkou. Na to by všechny vozy musely mít podvozky sdílené s sousedními vozy podobně jako u vložených vozů souprav TGV (na obrázku je poštovní verze - doufám, že tahle poznámka o tom, že se jedná o poštovní verzi byla zbytečná)


Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2382
Pokud je mozne spojovani a rozpojovani v provozu, jedna se o soupravu - muze jit o soupravu loko + vagony (treba brejlovec+3xBt), nebo klidne o soupravu hnaciho+vlozeneho+ridiciho vozu jedne rady (napr. 854+054+954 nebo 810+010).  V pripade, ze je odpojeni jednotlivych vozu mozne pouze v dilnach, mluvime o jednotce, bez ohledu na to, jake prekazky deleni zpusobuji. Takze mezi jednotky se radi treba Regionova 814, CityElefant 471.

Tohle deleni vzniklo v minulosti, kdy bylo vse vicemene jasnejsi a zarazeni do jedne nebo druhe kategorie bylo prakticky jednoznacne.

Soupravy jsou obecne vhodnejsi tam, kde je potreba promenliva prepravni kapacita, nevyhodou je fakt, ze vsechny nutne komponenty musi mit kazdy vuz svoje, takze narusta cena vozu a jeho hmotnost v prepoctu na prepraveneho cloveka.

Jednotky se hodi zejmena v pripade, ze se jedna o ustalenou potrebnou prepravni kapacitu. Potrebne systemy mohou byt rozmisteny po cele jednotce - treba topeni, baterie, kompresor nemusi mit kazdy vagon svuj. Zaroven mezivozove prechody mohou byt navrzeny podstatne propracovanejsi, nez pokud je nutne dodrzet univerzalni propojeni se vsemi beznymi vozy.

Spolecne podvozky pro vice vozu jsou tedy jen jeden z faktoru, ktere mohou ovlivnit zarazeni mezi jednotky.

Zminovanou "nejednotkovost" rady 560 a 460 jsem zminoval spis v souvislosti s ostatnimi jednotkami na nasich kolejich. 451 i 471 jsou cistokrevne jednotky, zmena sestavy je mozna pouze v dilnach, kdezto 560 a 460 je mozne "preprahat" stejne jako klasicke vagony. Hnaci vozidlo je pak schopne samostatneho provozu (viz foto), potencialne i s beznymi vagony.



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2384
Mám již delší dobu rozpracovanou banku. A inspiroval jsem se tak trochu na ústecké pobočce ČNB.

Nějaké fotky té budovy se mi najít podařilo; nejlépe ten tvar ukazuje třetí fotka




Až tu budovu dokreslím, tak to sem přidám.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2386
A? A proč ne? Máš snad jiný nápad na využití?

A mimochodem, pustil jsem se do vytvoření tunelu pro dálnici. Jelikož většina aut stěží dosáhne rychlosti 150 km/h, rychlost v tomto tunelu bude pouze 140 km/h (což je maximum pro CZ rychlostní silnici), nikoliv 200. A ještě něco, jelikož jej stavím jako dálniční, tak bude mít dva tubusy, které budou k sobě přilepeny stěnou. Takže když se postaví jen jeden tubus, tak to sice bude vypadat blbě, ale stále lépe než např. u tohoto

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2387
Takže zahajuju testování dvou dieselových mašin.

Tou první je prototyp turbinové lokomotivy ČSD TL659.0 Turbínka


Tou druhou je lokomotiva ze sovětského Vorošilovgradu:
ČSD T679.2 známá jako Ragulin


Po provedení drážních zkoušek je umístím na obvyklá místa.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2388
Jeste jsem to ve hre nezkousel (myslim Ragulina) ale neco se mi na nem nezdalo, furt jsem nemoh prijit na to, co to je. A pak me to trklo. Nepasuje mi delka. Nevim presne proc tam mas "dvoupixelove" narazniky v bocnich pohledech, ale ty to jeste vice umocnuji.

Konkretne se jedna o to, ze pri pouziti sablony "10" by mely byt pomery delek nasledujici:
-iso pohledy 4x10 = 40, tedy po odecteni nutne mezery (jakoby nad narazniky) to je vetsinou 39 u osobnich vagonu (ktere jsou "telo na telo" jen pres navalky) a 38 u ostatnich
-bocni pohled pocitam u delky 8 na 45 pixelu vcetne narazniku (bez nich tedy 43), na delku 10 mi to vychazi 10*45/8 coz je 56,25 > vcetne narazniku mi to dela 56 pixelu, bez nich 54
- celni (odjezdovy a prijezdovy) pohled ma delku strechy polovinu bocniho pohledu za predpokladu, ze se jedna o plochou strechu. Pokud je nejak zakrivena na koncich, muze to byt trosku jinak, ale delsi by to byt nemelo, jinak se vozidla za sebou razena v tomto pohledu "slejou" v jedno. Pro sablonu 10 to tedy dela kolem 27 pixelu.

Na obrazku jsem misto 54/38/27 nameril 51/39/30 ... to znamena ze iso pohled je jeste OK, ale bocni je zkracen a celni je prodlouzen.

Jinak mi prijde dost divoky to velky svetlo - ja vim, ze je vetsi, nez obvykle, ale takhle je to opravdu moc. Jen pro predstavu, po prepoctu meritek jeden pixel odpovida ve skutecnosti ctverci cca 40x40 cm. A tim padem by to v celnim pohledu znamenalo 1,2x0,8 metru. Pro srovnani, zhruba takove rozmery ma jedno bocni okno v Pendolinu :-D

Prijde mi zvlastni, ze ty rozmerovy (ne)pomery jsou u turbinky stejny a ve hre jsem si toho nevsim. Asi to bude dany tim, ze Ragulina mam zazityho z TT masinek a tak mi to u nej trklo spis nez u neceho, co znam jen z fotek. Ale i tak je tu zajimavej paradox - zrovna u TT provedeni byl model o 1,5cm kratsi nez mel byt, kvuli unifikaci podvozku s Nohabkou. Presto se mi zdal ten na obrazku kratkej v bocnim pohledu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2389
To velké žluté je opravdu moc velké. Jinak nemohu dodat nic než že je každá iterace lepší :)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2390
o chybě v délce "čelních" pohledů vím. Chyba vyšla ze špatné iterpretace střechy "šablonového" vagonu. V nejbližší době to opravím. Co se týká světla tam je problém trochu jiného ražení. Jde o to, že 1x1 je malé a 2x2 už velké. Nejpíš tam zkusím vykouzlit nějakou kombinaci 1x1 a 2x2. (Je zvláštní že velké světlo u špatně označeného kyklopa nevadí :D) Nárazníky 2 pixely jsou použité proto, že nárazník 1 pixel se mi zdá u lokomotiv prostě moc málo. překreslit to opět není problém, ovšem podle mého názoru vypadá při zapojení dvou lokomotiv reálněji větší mezera.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2391
Lidi chtěl bych pochválit vaši práci vypadá to skvěle. Vše.
Jen pár dotazů na Toma: V tvojí simknihovně jsem viděl solaris trolino 15M a 18M budeš je vydávat? Preferuji totiž Solarisi.
                                  A druhý dotaz když děláš se Simem nákladní vozy neuvažuješ o rozšíření flotily vozidel ČDC? Např. o 742, 230, X63, 210?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2392
benpat > diky ... a odpovim za TommPa9, aspon ten druhy dotaz.

Pocitame s postupnym vytvorenim prakticky vsech soucasnych a aspon tech nejdulezitejsich historickych kolejovych vozidel.

Nejvetsim problemem pri tvorbe je shaneni informaci a cas, preci jen neni toho malo. Takze vydrz a ver ze se dockas.

I kdyz problemy tu jsou ... zrovna vcera jsme se s Tomem presvedcili, ze ne vsechno jde realizovat podle predstav - nektere lokomotivy v barvach CDC prestavaji byt k poznani. Ale to uz je zase jiny problem.

No a ted takova lahudka ... dozvedel jsem se o existenci jednoho kusu vozu 010 v elegantnim zelenem nateru:




... a jak uz asi tusite, neodolal jsem, takze si sosnete znovu motorak 810 a najdete ho tam.

Doporucene razeni je 912 predni+010 zeleny+812 nebo opacne 812+010+912. V provozu je tato souprava urcena jako nahrada trivozove Regionovy, ovsem radsi pripominam, ze je to vhodne spis pro rovinate trate s kolejemi 65km/h - preci jen ta RN ma motorove vozy v trivozove variante dva, tady je jen jeden, takze se to na dynamice jizdy projevi. Na stranu druhou je to (aspon podle me) prijemne oziveni nejake lokalni trate.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2393
Lidi chtěl bych pochválit vaši práci vypadá to skvěle. Vše.

Díky, snažíme se aby to vypadalo alespoň dobře, to že něco z naší tvorby vypadá skvěle nás opravdu těší.
Jen pár dotazů na Toma: V tvojí simknihovně jsem viděl solaris trolino 15M a 18M budeš je vydávat? Preferuji totiž Solarisi.

K Solarisům Trollino 15M a 18M se pořádně nedostal. U 15M se má věc tak, že už v sadě trolejbusů je jako Škoda 28Tr. Věc se má tak, že škodovka ve spolupráci se Solarisem vzala autobus Solaris Urbino 15M a udělala k němu "tykadla". Proto jsem nepovažoval za nutné udělat ještě Trollino 15M. Nicméně není to problém. Nakreslené to je takže stačí to jen napozicovat a zapakovat.
A druhý dotaz když děláš se Simem nákladní vozy neuvažuješ o rozšíření flotily vozidel ČDC? Např. o 742, 230, X63, 210?

S tím bude problém. Zkoušel jsem jen tak ze zvědavosti (a taky jsem si chtěl lehce zavěštit) jak by mohl vypadat nejnovější kousek ve službách ČD (škoda 109E) v barvách ČD Cargo. Věc se má asi tak, že není k poznání i když možná je to proto, že jsem použil celomodrý nátěr jako na 372. K ostatním lokomotivám bych se postavil asi tak že pokud bude nálada a čas nebude přebarvování problém.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2394
Sime, uvažoval jsem jestli ho uděláš. Ale jeden háček to má není to 010 ale 011 která má kabel na řídící vůz. Proto může být vytvořené zelené trio.
Tome, ČDC už nepoužívá Světle modrou a ty barvy co máš na 122.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2395
benpat > dik za upozorneni, to je presne to, o cem jsem mluvil. V diskusi, kde jsem fotky objevil, se mluvilo o rade 010 a jiny zdroj dat jsem nemel. A z mezinarodniho kodu na boku vozu to pro zmenu vycist neumim :-(. A i kdyz vim, ze uprava 010 na 011 spocivala mimo jine v pridani prubezneho kabelu pro dalkove/viceclenne rizeni, nedocvaklo mi to. Odpoledne opravim :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2396
Máš to z K-reportu že?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2397
Neprimo... objevil jsem nahodou diskusi (kterou uz ted bohuzel nemuzu najit) a tam byl link na uvedeny obrazky na k-reportu. Jenze primo do diskuse, ke ktere byly obrazky urcene, jsem se nedostal :-(

To je ale v tuhle chvili vedlejsi, dulezitejsi podle me je, ze jsem pred chvilkou nahral opravenou verzi na web ... takze muzete sosat, link je stejnej.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2398
Zdravím. Narazil jsem na jeden problém. Rád bych vozový park českých parních lokomotiv doplníl o lokomotivu řady ČSD 636.0, jezdila i pro maďarské MÁV jako řada 601. To vše jsem zjistil, našel jsem i jeden poměrně zajímavý nákres


nicméně můj největší problém se tím nevyřešil! Nemám totiž ani ánung jak byla tahle plechovka dlouhá! Pokud by to někdo věděl nechť mi to prosím přes forum sdělí.



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2401
TommPa9 > pokud je to ona tak ma i s tendrem 23 metru.

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2402
to je přesně ona! Jinak tedr je věc dost proměnná... je otázkou s jakým z tendrů má 23 metrů... nicméně to dost pomůže! já si jí odhad tak na 14-15 metrů bez tendru...

Když už jsme u páry je nějaká lokomotiva která vám chybí? parní samozřejmně!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2403
Sime, další barevná lahůdka. Do vozů BDs bylo dosazeno CZE a bylo přeplyšováno, označení vozu BDsee. V provozu jsou určeny k Bmteeo (reko Bmto).
Proto ty barvy:



Nechceš ho udělat?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2404
Nic proti, ale znám hezčí - ale ty vlastně naším územím jen projíždí. Jsou to krásně modré vagony mezinárodního rychlíku Hungaria.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2405
Mno, ja sem z toho trosku rozpacitej. Samosebou chapu dosazeni CZE a vicemene i prizpusobeni barev patrum. Ale ne v pripade, ze by mela byt schvalena dlouhodoba koncepce firemnich barev.

Proste se v tom balkanu nevyznam. Jednak v tom maj drahy samy nejasnosti (prototyp je jinak nez navrhovane barevne schema), dvojjak zatim jezdi jen a pouze jedna masina a jeden vagon, i kdyz slibovano bylo, ze vse v novem laku uz bude prave v balkanu.

Kazdopadne neni problem tenhle vagon udelat, ve hre to bude zajimave zpestreni. Pocitam, ze herni parametry budou stejny jako BDs.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2406
Jo vše stejné jako BDs. Co se týče Najbrta tak se mělo lakovat až od druhé poloviny roku. Celkem je už 163 257, 242, 1x A a B. Ono už celkem začne být modro. Jinak ta 242

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2407
eee to je hnus :-(  napadne mi to pripomelo jeden obrazek:


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2408
Jo vše stejné jako BDs. Co se týče Najbrta tak se mělo lakovat až od druhé poloviny roku. Celkem je už 163 257, 242, 1x A a B. Ono už celkem začne být modro. Jinak ta 242

chudák plecháč :( ten "balkán" mu vůbec nesluší červeno krémová polomáčená byla lepší

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2409
benpat > mimochodem, jen me tak napadlo (podle toho, ze dokazes sehnat informace, ktery se vetsinou jen tak nekde nepoflakujou) ... ty mas neco s drahama spolecnyho? Ne ze bych ti chtel nadavat na to, ze u nas jezdi vlaky tak jak jezdi, ale porad marne patram po nekom, kdo by dokazal zodpovedne rict, jaka verze balkanu pro vagony plati. Jestli verze prototypova (tedy ta, co je na jednom Acku) nebo verze navrhovana (tedy to co je na obrazcich).

Jde mi o to, abysme tu nekreslili neco podle jedne varianty a oni nakonec budou na vagony malovat neco uplne jinyho. Zatim jedina shoda je na lokomotivach, kde se mi to libi nejmin :-(

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2410
Když jsme u lokomotiv, nevím jestli jsem to už neříkal, ale teď po zavedení balkánu i do hry bude hraní v podstatě peklo! Nebojím se to říct. Mezi lokomotivama totiž budou sotva znatelené rozdíly v počtu, pozici a tvaru oken, uspořádání světel a to je vše! U starého nátěru se to dalo nějak zaobalit jiným stylem lakování.... ale v balkánu se to neschová! jenom pro informaci přelakování všech lokomotiv s podobným tvarem jako plecháč (takže většina lokomotiv do příchodu 162/163, 326/363 a 371/372) zabralo zhruba 20 minut! takže prozrazeno-většina elektrických lokomotiv už je připravená na balkán ale má to smysl? vždyť pak ztratí hra tu poutavost-pestrost! Teď když bude všechno modrošedý

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2411
Když už je máš tak je vydej. Ono záleží na každém jestli balkán bude používat. Já třeba jo. Třeba jen 2 lokomotivy, ale jo. Nevím sice jestli budete dělat i vozy, ale balkánem se dá odlišit třeba přepravní kategorie SC, IC, EC, Ex... atd.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2412
benpat > balkanovy vagony delat chci, ale nevim jak... viz muj predchozi prispevek


Jinak jsem si trosku hral:

vagon rady BDsee454 je pridan do puvodniho souboru BDs

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2413
Sime, jsem jen fanda železnice takže z hruba vím co se kde děje. Co vím tak na vozech u balkánu se měnila barva dveří a možná se požil tmavší odstín světlé modré. Viz foto prototypového Bčka a prototypového Ačka.
Jinak toto byla zatím jedíná verze balkánu co jsem viděl.

A malý bonus k bonusu od sima:

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2414
benpat > kdyz ty skutecne natrene vozy porovnas s tim prehledem cos uvadel nebo treba s touhle fotkou

vidim tam nasledujici rozdily:
dvere - plan a skutecne A ma dvere tmave, skutecne B ma dvere polomacene
logo CD - plan ma umistene ve spodnim svetlem pasu pod sloupkem mezi druhym a tretim velkym oknem, skutecne maji pod sloupkem mezi prvnim a druhym oknem
oznaceni tridy a dalsi udaje - plan je ma v tmavem obdelniku ve spodni casti vozu, skutecne je maji jako dosud v horni casti

Takze by me docela zajimalo, jak to tedy vlastne ma vypadat... nebo jestli jen nekdo rekl "takhle nejak, at je to tomu aspon trochu podobny"?

Ono totiz ... proc do toho rejpu... cvicne jsem si udelal Balm/Bmx podle prvnich informaci. Tedy ze nejdrive se objevi na vozech, jejichz nater bude nutne obnovovat (takze proto prave tenhle vagon) a ze to bude podle obrazku a fotomontazi. Takze vzniklo tohle ... no a co ted s nim? Pustit ho do sveta, nebo cekat, jestli nahodou v realu nebudou treba dvere svetle modre nebo nedejboze pruhy obracene?