Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1553897 times) previous topic - next topic

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2485
Nemo > téma cs cesty

Nechtěl bych, aby mé následující řádky působily jako "prudění" nespokojeného remcala, takže pokud je do této kategorie zařadíš, prostě je ignoruj. Na druhé straně jsem ochoten na úpravách spolupracovat. Pokud bys poskytl zdroje. Zdá se mi to rozumější než vytvářet jakýsi pak cs.cesty 2.

1. začnu svodidly, o problému se zmiňuješ v readme u cs.cesty. Možná, že vhodný postup či inspiraci bys našel v japonském addonu http://japanese.simutrans.com/index.php?plugin=attach&refer=Addon128%2FRoadTools%201&openfile=HWSplc.zip
kde jsou jakési stěny kolem silnice a jsou vytvořeny jako way-object, nikoli součást cesty. Zip obsahuje i dat a png soubory

2. myslím, že základní cesty by měly být "čisté" a patníky, osvětlení, svodidla či protihlukové stěny by se přidávaly jako way-object

3. v tom případě bych se přimlouval za jednostranné (vlevo, vpravo) a oboustranné (snad kromě patníků

4. napadla mě ještě jedna věc: městská třída 'avenue, boulevard), ktrerá by se stavěla ze dvou souběžných silnic s tím, že mezi nimi by nevznikl "zelený pruh", ale byly by doraženy až k sobě s čárou při okraji a tak by vznikla 4-proudá silnice dělěná dvojitou čarou ve středu. Provoz by se upravil značkami jednosměrka. Dodáním dalšího dat s jinou max rychlostí k témuž obrázku by se dala využít i jako rychlostní komunikace

5. a konečně dálnice. Dle mého by čáry měly být bílé, nikoli žluté. Dokonce si dovedu představit s odstavným pruhem na krajích


Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2486
Ota > prudíš  ;D
A dokonce na správným místě. S tvými připomínkami souhlasím, provotní idea byla ta, že patníky či svodidla budou obsahovat tzv. hráčovu barvu a tím bude hned jasné kdo tu kterou cestu postavil. Hrál jsem totiž delší dobu proti 3 PC protivníkům a asi sám víš co umělá inteligence dokáže splodit. Navíc jsem po čase ujistil chybné zobrazování vozidel na cestách, hlavně na městských . Tam jsem totiž integroval lampy veřejného osvětlení a aby byli vidět všude, tak tato cesta dostala do DAT parametr "drav as ding". Pozdě ale přece mi došlo že tento parametr se u cest použít nedá jelikož v okamžiku přejíždění vozidla z políčka na políčko je kousek vozidla překryt cestou. U všech cest jsem to opravil ale u městské ještě ne, hlavně kvůli lampám. Máš pravdu, tyto věci je lepší řešit pomocí way-object.
tedy
1) stáhnu a kouknu
2) máš pravdu
3) věc názoru
4) asi nepraktické jelikož by stejně nemohli vozidla libovolně přejíždět z pruhu do jiného libovolného pruhu a nevím jak je momentálně vyřešeno předjíždění ale moc spolehlivě to nefungovalo.
5) dalo by se a svodidla by opět mohli být stylem way-object.

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2487
Nemo > Jen malá poznámka ke 4: alespoň částečně (a jen místně) by to řešilo problém jednokolejných tramvají. Ve městech se mi ten zelený pás uprostřed moc nelíbí. Předjíždění necháme být. Snad ho nějak vyřeší další verze

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2488
Tak jsem se pustil do vytvoření sestavy tratí pro rychlost 400 km/h. Jeden most už je (pokud ho nezruším a neudělám jiný, s lepší konstrukcí), trať už mám také - tu jsem udělal jen přebarvením tratě pro rychlost 160 km/h. Tunel pro rychlost 400 km/h bude udělán také jen přebarvením tunelu pro rychlost 160 km/h (alespoň zatím). Teď připravuji elektrifikaci.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2490
Jo jinak co byste říkali na tohle? Pro zajímavost, včera jsme řešili jestli by teoreticky bylo možné udělat ve hře spojování tak, aby se dal vložený vůz 071 spojit jak s elektrickým vozem ŽSSK 671 i s jakoukoliv lokomotivou. (o když v reálu by měla být tato souprava tahaná "Princeznou" 263) Napadlo mě udělat spojování asi takhle:

constraint[prev][1]=ZSSK 671

běžně začíná připojování "Nulou" tímto způsobem je nulté spojení volné a je možné k soupravě připojit cokoliv! Opravdu to funguje! A teď dost řečí a podívejte se jak vypadá tahle poloešusová souprava za "Gorilou"

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2491
Tome, koukám že už děláš budoucnost. Co vůbec právě tvoříš?
Jinak bych tu soupravu asi otočil, aby to mělo smysl tahat ten řidičák.

A Sime stejná otázka pro tebe. Co momentálně máš v dílně nebo na testech?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2492
Jinak bych tu soupravu asi otočil, aby to mělo smysl tahat ten řidičák.
Otočit by to samozřejmě šlo ovšem to by znamenalo lehce upravit pozicování. Jinak smysl ho dělat má, protože nepředpokládám že by se na Slovensku používaly pouze vagony 071, takže jsem ho dal jako ukončení. Prakticky to znamená že ať je v soupravě třeba 100 vagonů, bez řídícího vozu nevyjede z depa... Každopádně zatím tato souprava probíhá testováním a kdo ví jestli projde až ven...

Jinak právě je ve vývoji něco jiného než lokomotivy. Plánuju vrátit se k odloženému projektu Tatra 138 (pamatuje ho vůbec někdo?) v různých verzích. Prakticky to znamená že pouze doplním některé vzhledy (například přeprava cementu-někde jsem narazil na hezkou modrou/žlutou) a dopíšu dat soubory. Pak bych jí pustil na svět.

Jinak na testech bych měl již zmíněnou 671 (už i s elektrickým vozem) a pak několik lokomotiv v blonski schématu... (350, 263, 750...) Cargo verzi 240, 363, 210, nový nátěr na cargo 122... to zatím stačí... nebo ne?

Edit:

Tohle je ona zmiňovaná Tatra 138


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2493
400 km/h? není to na české prostředí nějak moc? pokud vím tak nejrychlejší vlaky co se prohání po našich tratích jezdí 230 km/h...

Já vím, že 400 km/h pro český pak je moc, ale já počítám s tím, že si určitě někdo stáhne i nějaké vlaky, které nebudou součástí CZ paku a které budou jezdit rychleji než těch 230. Proto.

A ještě něco: aby byl český pak hratelný, musí být nejen u autobusů a trolejbusů dostatečný počet vozidel bez odchodu do důchodu - což mi připomíná:

nákladní vagon Gags (na paletové zboží) má sice slušnou kapacitu, ale je pomalý. 100 km/h v době, kdy v výchozí sestavě paku128 mají vagony stejného typu rychlost asi 150 km/h dělá ten vagon nepoužitelný - i když vypadá docela slušně (stejně jako vagon na obiloviny by mohl být o chlup světlejší). Takže jsou dvě možnosti - zvýšit mu rychlost a zrušit rok odchodu do důchodu nebo vytvořit nový podle něj, který bude mít potřebnou rychlost.

Vagon na obiloviny je lepší než ten z výchozí sestavy (tedy když nebudu brát to, že na obilí používám ten rychlejší vagon určený na vlnu a bavlnu), ale má odchod do důchodu. Také by mohl být o chlup světlejší.

Další potíže jsou i s vagony na minerální sypké materiály. Většinou pomalé a s odchodem do důchodu.

Možná by neškodilo některý z projektů, jak jsou uvedeny zde použít jako vzor pro nějaký fantasmagorický vlak, který by se mohl pohybovat rychleji než 280 km/h.

Takže otázka zní: na jaké rychlosti stavět tratě (a k nim elektrifikace)?
A. stávající v plném rozsahu
B. stávající bez rychlosti 400 km/h
C. jiné, ale s počtem stávajících (rychlost bude posonuta nahoru nebo dolů, ale počet tratí zůstane)
D. zcela jiné (jiné budou rychlosti i počet tratí)

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

 

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2494
co třeba 30 km/h (vlečka), 60 km/h, 100 km/h, 160 km/h(koridor), 230 km/h(modernizovaná trať), 300(350) km/h(VRT)?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2495
ještě bych přidal 50 km/h, 70(80) km/h, 120(130) km/h.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2496
benpat > na testech je stale jeste sada hurvinku a jednoho nejmenovaneho motoraku soucasnosti :-D jak sem psal ve vedlejsim vlakne, pokracovani bude snad za dva tydny

hApo> na 60 bych se vybod, ve hre uz je 65.... zrovna tak 160 uz mame, takze to mi prijde ponekud zbytecny... samozrejme pokud se nebude vyrazne lisit graficky nebo jinak. Jinak ale souhlasim s tim, ze je vhodne udelat zejmena pomalejsi trate nez je 110 ... a zaroven jim nastavit naklady tak, aby to bylo v rozumnem pomeru.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2497
Já to myslel spíš tak, že by stačilo přidat 30, 230, 300 km/h

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2498
Když už si hraju v té budoucnosti tak Vám všem ukážu jisté novinky:

Zatím je to obrazová verze jednotky 671 a elektrické lokomotivy škoda 109E v barvách blonski... speciálně u 109E mnou cloumá zvědavost jestli je v blonském k poznání... já jí tam vidím ale není to jen tím, že jsem jí vytvořil?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2499
Tome (Sime) Je ten motorák český (popř. české výroby) nebo ze slovenska? Vůz nebo jednotka?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2500
Pokud si dobře pamatuju Simův itenerář tak touhle dobou je už za hranicema takže odpovím já!

Udělám to jako kvízovou otázku. Jedná se o motorák české výroby, který "zaplevelil" české koleje (je jich v provozu obrovské množsví) Důvod proč je tak zvláštní je v nátěru a způsobu označení provozovatele... Stačí nápověda?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2501
Motoráků  mě napadlo dost (namátkou 810, 814, 830, 831 ale třeba i MVTV2 a MUVka). Po přečtení simova příspěvku že jde o poslední vývojovou verzi a po důkladném zváženími mi  z rébusu vyšla 810 v barvách jineho provozovatele.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2503
Ten řidičák mě taky napadl, jednou jsem o něm četl. On to ani moc řidičák nebyl.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2504
No Sim mi ho popisuje jako vůz s dálkovým ovládáním... abych to řekl přesně musel bych se podívat do historie na ICQ a protože se mi tam moc čmuchat nechce nechám Sima aby to všechno vysvětlil až se vrátí z dovolené. Já se zatím na chvilku vrátím na silnici a dokončím sadu Tatrovek 138 a 148 (už mi chybí jenom pár verzí k 138 a u 148 jen nasadím v grafice jinou mřížku...)

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #2505
Po dlouhé době přináším něco pro české silnice! Jedná se o dlouho v archivu ležící Tatrovky 138 a 148. V balíku najdete vozidla na přepravu téměř všeho, co Simutrans dovolí. Snad jen přeprava automobilů a chlazeného zboží zatím není-to vyřeším tahačem.






Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2508
Co se týče vosí 810 tak je to v poho, akorát mi tam chybí logo dopravce. Ale chápu že na tak malý prostor se to nakreslit nedá.
Tatrovky ti neřeknu, protože s nákladní auto. dopravou nehraju i když nevypadaj špatně.

Jinak nevýš jak je na to Sim s 680?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2509
vím naprosto přesně.

čd 680 neboli pendolino není na programu dne. A jelikož Sim odlej na dovolenou a zhruba 2 týdny tady nebude tak 680 taky nebude... Pokud vím momentálně ani není v Simových plánech. Pokud vím tak už asi 2 měsíce dolaďuje "Hurvínka" aby byl úplně perfektní. Před odjezdem řešil nákladní vagony ČSD a ČD a prvorepublikové osobní vagony. Navíc s přihlédnutím k existenci lokomotivy řady 380 a vagonů s maximální rychlostí 200 km/h (nevím už přesně značení ale jsou červeno-bílý s šedou střechou) zatím, podle simova vyjádření, není pendolino nutné. Ovšem pokud by o něj někdo měl opravdu zájem má dvě možnosti:

a) pokusit se mě ukecat
b) pokusit si pendolíno spatlat sám

osobně bych byl radši za možnost b) protože nějaká ruka navíc se vždycky hodí ;) navíc nejradši kreslím to, co se mi líbí a pendolíno se mi bohužel nelíbí...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2510
Mě jde jen o to že v této době požívám jen dvě vozidla co nejsou tvoje nebo Simovi. Jde o 680 a vůz na uran.
Jen mě napadlo jde u vozidla nastavit tření v obloucích, které ho zpomaluje? Protože 680 by mohla mít tření menší a tím pádem by se zohlednílo naklápění a 680 by jezdila v obloucích rychlejí než 380+Xmz.
Jinak co se týče 380 blonski tak nevím spíš mi to připomíná jednoho diesla z ofic. paku. Ale s tím nic neuděláme.
A ještě jedna otázka, budeš dělat nějaký diesel do cargo barev (742, 731, 753 - u té stačí upravit cenu výkon a čislo na 753.7).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2511
Mě jde jen o to že v této době požívám jen dvě vozidla co nejsou tvoje nebo Simovi. Jde o 680 a vůz na uran.
Jen mě napadlo jde u vozidla nastavit tření v obloucích, které ho zpomaluje? Protože 680 by mohla mít tření menší a tím pádem by se zohlednílo naklápění a 680 by jezdila v obloucích rychlejí než 380+Xmz.
Jinak co se týče 380 blonski tak nevím spíš mi to připomíná jednoho diesla z ofic. paku. Ale s tím nic neuděláme.
A ještě jedna otázka, budeš dělat nějaký diesel do cargo barev (742, 731, 753 - u té stačí upravit cenu výkon a čislo na 753.7).

O problému s 380 už se jednou vyjádřil Sim, takže teď ho budu parafrázovat. U ní je totiž problém, že v našem rozlišení vypadá jako 380 jenom s nátěrem, který známe ze všech promo fotek které běhají internetem. Jakmile se na ní dá jiný nátěr okamžitě to může být téměř jakákoliv jiná současná lokomotiva pokud se změní jméno....

Tření pokud vím v dat souboru (to jsou údaje o vozidle pro výrobu paku-víc info někde v českých návodech...) ovlivnit nejde. Buď souvisí s kolejnicema (asi ne? vážně nevím snad někdo se zkušenostma s výrobou kolejí třeba Vašek Macurek poradí) nebo s kódem hry. Každopádně u vozidel s aktivním naklápěním skříně (680, tramvaj 15T...) by bylo vhodné kdyby se to dalo ovlivnit přímo u vozidla... jediné co mě napadá je dát vyšší převod, tím by se snížila doba rozjezdu za zatáčkou.

Tebou jmenované lokomotivy ČD Cargo dělat nebudu protože už je mám (teda některý) stačí napsat datsoubor a zapakovat... aktuálně čeká na dokončení Cargo verze 210, 363, 240, 742, 749 a víc si nevybavuju (asi skleněná nemoc čili skleroza)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2512
Co se týče Carga tak minule si ty diesly nepsal. Tak jsem se zeptal.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2513
to je v pohodě... oni totiž minule (měsíc možná dva zpátky?) ještě nebyly... měl jsem snad jenom brejlovce Cargo...

Jinak tady se můžeš podívat jak vypadá zatím moje Cargo "flotila" dokonce je tam i lahůdka! Cargo Sergej! (někde jsem viděl fotku modelu v H0 tak jsem si řek že by to nemuselo být marný...)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2515
363 a 372 jsou OK. 210 a 742 jo, ale 742 se mi zdá holá, nešel by na ni udělat [] znak? Co se týče ostatních tak mi příjdou hrozně tmavé a křiklavé hlavně 240.
DB 180 vypadá slušivě.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2516
no ono u toho Kocoura se to má tak, že ani já ani Sim nevíme jestli do něj není dosazován jiný motor tudíž je to vlastně jenom prototypový nátěr. finální barvy dostane až budu mít jasno, jestli se u něj něco nezměnilo. pak dostane i nějaký ten patvar imitující logo... zatím je bez loga aby mě to praštilo do očí a hned bych věděl že tam něco chybí!

nátěr Laminátky pro ČD cargo jsem viděl na fotkách ve dvou provedeních, vybral jsem (asi špatně) to tmavší. Překreslit to není problém. Jinak to že vypadají křiklavě dělá hlavně pozadí. Na tomhle bleděmodrém transparentním pozadí vypadá vše buď moc křiklavě nebo vyžile. Ve hře se to lehce změní...To je mimo jiné důvod proč je kolikrát tak těžké trefit správnou barvu...

DB 180 jsem ještě ve hře nepoužil. Tohle zbarvení vzniklo až dneska (teda u mě) a ještě jsem jí do hry nedával... Když jsem mluvil o tom, že kreslím jen to, co mě zaujme tak tady se to dokonale potvrdilo! Dokonce si myslím že tenhle nátěr jí víc sluší než nátěr ČD

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2517
Pokud vím s kocourama se nic nedělá. Do budoucna cargo uvažuje o reko 742, ale teď  nic (lehké opravy asi jo, ale motor asi nee, nejsou prachy)