Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555071 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2590
Tak jsem si chtěl postahovat vše možné ze simutrans.webz.cz, ale nejde to. Naše jediné pořádné skladiště addonů se zřejmě stalo terčem útoku  :'( Našel jsem tam totiž věci, které bych tam vůbec nečekal :o Bylo by možné to opravit ???

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2591
Dotaaz na TommPa9: Tome vím že toho asi máš moc a děláš mašinky ale nebylo by možné udělat poštovní vozy v barvách PPL, DPD nebo české pošty?Ty poštáci ve hře už mám zastaralý a nový nejsou.Nevím na koho jinýho se obrátit

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2592
Jirko není problém. Řekni si typ těch pošťáků a já se o něco pokusím. Taky mě nebaví neustále přepínat na zastaralý když chci používat poštovní auta (protože ty japonský poštovní auta z hlavní sady se mi mezi Karosama nelíbí) Jinak všim sis těch Tater 138/148?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2593
Myslím že by tenhle typ Scanie mohl nahradit stávající vozy



Možná by se hodil i tento typ


VW Transpoter by mohl nahradit zastaralého sprintera

těch Tater jsem si všimnul.Ty se povedli.Super jako vždy od tebe :)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2594
těch Tater jsem si všimnul.Ty se povedli.Super jako vždy od tebe :)
Nešplnej :D určitě jsis nevšim že  v agroverzi (138 i 148) v bočním pohledu naložené varianty je omylem nechané bíle pozadí takže to vypadá zvláštně.

a co bys řek kdyby místo sprintera byl třeba Transit(PPL)? Scanii možná zkusím někdy po večerech vytvořit ta by mohla být hodně zajímavá (já sice uvažoval o něčem co by přímo nahradilo ten mates ale scanie není špatnej nápad.) Místo matesu asi hodím avii (tu bych někde měl mít v archivu) a avii nahradi scanie.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2595
Tome necham to na tobe.Ty Avie by mohly zatim stacit.Ten transit treba PPL by mohl byt dobrej.Jen me stvali ty zastaraly vozy a u ty tatry jsem si toho vazne nevsiml.Jo a neni to splhani ale fakt  ;D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2596
Jasně. Tak PPL Transit je více méně připravenej k zapakování. Ven ho pustím až s nějakým doplněním (Avie, Scanie nebo třeba MB Actros jako náklaďák s plachtou popřípadě žlutý tahač MB Actros s návěsem na poštu v barvách DHL)

Každopádně si s tím pohraju, konečně si můžu udělat něco na silnici takže mám ohromnej zápal:D

EDIT:

MB Actros DHL

Toho tahače před návěsem si nevšímejte.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2597
Tome to je parada.Jakou budou mit kapacitu?Moc se tesim

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2598
No u kamionu mám zatím plán 5x větší kapacitu než bych do nej nacpal zboží (Podobně jako u předchozích poštovních vozů kdy kapacita MTS s plachtou je tuším 12 palet zboží a kapacita poštovní verze je 50-60) PPL transit dostane taky podobné parametry tam se to bude kolem 15-20 balíků pošty...

Jenom u daťáku a pozicování tahač/návěs mám problém.

Jde o to, že můžu:
A) Napozicovat předek návěsu i předek kamionu na začátek pozice. V daťáku pak napíšu jako délku tahače jen délku kabiny (v tomhle případě 2). Ve hře se pak kamion seřadí normálně jenom v zatáčkách bude "tužší" bude totiž téměř kopírovat dráhu tahače a relativně málo se bude točit.
B) Napozicovat předek tahače na pozici a nastavit délku větší než je délka kabiny. Návěs posunout před pozici kabiny o tolik je větší údaje uvedený jako délka kabiny (takže kdyby byla délka 4 místo 2 musel bych návěs posunou o dvě délky před kabinu.) To je o trochu složitější a může to mít nevýhodu v tom, že návěs bude až moc nabíhat.

Osobně bych byl pro jednodušší variantu A) jenom nabízím možnosti řešení.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2599
U toho transitu muzeš asi pridat.Sprinter měl kapacitu 40 balíků.U toho kamionu bude nejlepší ta varianta A.Béčko by nevypadalo nejlíp.Ještě bych se chtěl zeptat když jsi v takovým zápalu dělat něco na silnici :D Jestli se nerozhodneš přece jen pustit se do toho road  train projektu jak jsme o tom před časem mluvili.Tam by to vyžadovalo i specialni nakládací rampu pro road train

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2600
Nedohodli jsme se tehdy na tom, že road trainy se dají stáhnout na nějakých japonských simutrans stránkách? Navíc do českého prostředí se mi moc nehodí... Sprinter má větší kapacitu ale taky 10x takové provozní náklady.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2601
Ja bych navrhoval variantu C) - jako "zlomovy" bod soupravy bych dal zhruba pozici tocny... to znamena, ze delka tahace bude pocitana od cumaku po tocnu a naves bude od tocny na konec. Diky tomuhle usporadani pak bude mozne (potencialne do budoucna) mezi sebou kombinovat ruzne tahace a navesy, i kdyz je mi jasne, ze to bude .datove docela pakarna. Nicmene minimalne mit moznost kombinovat ruzny verze navesu a ruzny verze tahacu jedne spolecnosti (treba jako tady DHL) by se mohlo hodit.

Co se tyka kapacity, tak ve hre to vychazi tusim 1 balik na 50 kg. Ja sem si potom (pro pomerne srovnani sluzebnich a postovnich vagonu) udelal jeste prostorovej prepocet, jeste to proverim (pisu to z hlavy) ale pro 20 metru ctverecnich podlahove plochy vozu jsem daval 70 baliku posty, tedy 3,5 baliku na metr ctverecni nakladoveho prostoru. Predpokladam, ze u aut by to mohlo fungovat podobne.... jen tak namatkou jsem prvni naves co jsem vyguglil: Návěs nákladní Kögel SN 24 r.v. 2008, barva stříbrná, ABS, 3-str. shrnovačka, zvedačka, kotouče, hmotnost c-35000 už-28704, ložná plocha d-13620 š-2480 ... to znamena lozna plocha 33,7 metru ctverecnich (a tedy v pripade prevozu paletovaneho zbozi cca 33 palet) vynasobeno koeficientem 3,5 dava 118 baliku posty. To by slo, ne?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2602
Malinko jsem upravil grafiku Gorily (ZSR 350) úpravu zveřením v rámci SVK balíku lokomotiv.

jinak k poštovním vozidlům řeknu asi tohle:

Pokud by byl zisk malý nebo žádná udělám nějaké úpravy. Ovšem nasazovat Transitu kapacitu kolem 40 balíků když Trambus má tuším 60 je trochu moc. Proto ta nižší kapacita. Pokud se mi bude chtít a budu mít čas a najdu nějakou pěknou předlohu přidám další poštovní vozidla.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2603
Takova ochutnavka, prave jsem dokoncil zvetseninu Krakena... za chvili budem pokracovat v miniaturizaci :-)



Edit potreti - modry i zeleny kraken jsou ke stazeni http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.pantograf.470.pak.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2604
A já chtěl napsat jestli se ho nechce udělat Tom. ;D Zatím to vypadá dobře, už je pro něj na mé mapě místo.
P.S. Budeš dělat i zeleného Krakena?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2606
Ten spodek by možná mohl být tmavší....?

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2608
Zkousel jsem Zaes ve hre a prvni dojmy:
a) prestoze je kotel stinovan, neni stinovani tak vyrazne, jako u vozu origo sady, v podstate to odpovida predstave, jako by tvuj Zaes byl natren matne a origo zelene cisterny byly leskle. Predpokladam, ze sem smeruje pripominka VS.
b) trochu me prekvapily proporce cisterny, lepe receno (opet ve srovnani se zelenou cisternou zakladni sady) jeji velky prumer a mala delka. Pritom jsem to pocital a melo by to vychazet spravne do meritka ostatnich.
c) barva mi prijde takova... jak to rict slusne... rekneme "hodne ridka" :-D Vim ze jsme se bavili o tom, jakou zvolit, ze to neni zadna sranda vim a ze fotek moc neni zrovna tak.

Celkove to - i kdyz to tak mozna nevypada - hodnotim kladne, pokud to nesrovnavam s vagony origo sady, vypada fakt dobre.

No a ted par dodatku po dalsim zkoumani.
ad b) ... spekuloval jsem o to, jake cisterny maji prumer kotle pres celou sirku vozu (cca 3 metry) a jake maji zmenseny (tedy rekneme 2,5). Obecne jsem mel zafixovano, ze standard je ten zmenseny a ze pres celou sirku vozu to je jen u cisteren, ktere maji dodatecne oplasteni - zpravidla zatepleni. Jistej jsem si tim nebyl, tak jsem zacal patrat... a nasel jsem nasledujici: http://parostroj.net/katalog/nv/clanky/Zaes_OOS/Zaes_OOS.php3 Kotlovy vuz s prumerem kotle kolem 3 metru (tedy pres celou sirku vozu, tak jak je nakresleno) ma z prostorovych duvodu (tedy kvuli neprekroceni prujezdneho profilu) presunut zebrik z boku na celo vozu. Predpokladam, ze vzorem pro zminovanou cisternu byl "neoplasteny" Zaes http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=29&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0 s prumerem kotle 2,8 metru, ktery ma zebrik na boku (resp. na obou stranach) a diky minimalnimu rozdilu vychazi kotel ve hre take na plnou sirku vozu. Nejsem si jist, jestli je ve hre spravne kapacita, zde je 61 kubiku (myslim ze je ve hre min).

Ovsem pozor, ono totiz neni Zaes jako Zaes. Pod timhle oznacenim se totiz muze nachazet cisterna s prumerem "pouhych" 2,3 metru a tedy kapacitou 40 kubiku, napr. http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=167&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0. A takovato cisterna by pak mela mit mensi i ve hre - rekneme na prumeru o dva pixely mensi v celnim pohledu. Dalsim rozdilem je podobna lozna hmotnost, ale rozdilny objem - vse lze vysvetlit tak, ze zatimco prvni cisterna je urcena pro prepravu materialu lehcich nez voda (ropa, nafta, benzin), druha bude urcena pro prepravu chemikalii tezsich nez voda - ostatne je to popsano i v popisech na odkazovanych strankach. Coz me zaroven privadi na myslenku, jak pripadne oba typy ve hre odlisit... oznaceni budou mit totiz teoreticky shodne, takze navrhuju u prvni varianty oznaceni "CSD (CD, ZSSK) Zaes kotlovy vuz na ropne produkty a paliva" a u druheho "CSD (CD, ZSSK) Zaes kotlovy vuz na (nebezpecne) chemikalie".

No a kdyz uz jsem patral po informacich o techto vozech, narazil jsem nahodou na neco, co jsem jeste vcera tvrdil, ze zrejme neexistuje - vagon na prepravu mleka rady R http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=97&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0... takze namet na dalsi cisternu ;-)

Jinak jeste dodatek ke Krakenovi - i kdyz zvenku vypada znacne osuntele a jeho vyrobu i provoz provazely (a provazeji dosud) nemale problemy, je to preci jen pokrok ve vyvoji elektrickych jednotek (pantografu) u nas. Kdyz to vezmu logicky, tak 451 byly prvni hodne rozsirene, komfort nic moc ale byly nizkopodlazni. 460/560 nemely komfort o moc lepsi, diky normalnepodlaznim vozum je to pro cestujiciho horsi, lepsi je manipulace s vagony standardniho provedeni, coz ale cestujici tezko oceni. No a pak prisel Kraken a vzal s sebou navrat k nizkopodlaznosti, podstatne zvyseni kapacity diky patrovym vagonum a jeste k tomu podstatne zlepseni komfortu pro cestujici v podobe interieru odpovidajicim motoraku 842 nebo vagonum rady Bp - s trochou nadsazky se da rict, ze prave v tomhle ohledu to bylo to nejlepsi, co v tu dobu mohl cestujici v rezii CSD/CD na kolejich potkat. Vnejsi vzhled sam o sobe nijak divoky neni, vlozene vozy vychazi tvarove z klasickych pater rady Bmto. Elektricke vozy - az na cela - pro zmenu nezaprou podobnost s radou 451, takze jedinym tercem kritiky se stavaji cela soupravy. A to kritiky jak dizajnove - me se vubec nelibi a prijde mi to jako predek Skody Favorit napasovany do zadku Ziguli Combi - tak i z hlediska kresleni - byla to fakt pakarna, vyvztekal sem se na tom nechutne a jsem rad, ze uz je to za mnou :-D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2610
Zaes - hezké, ale proč používat dvojvagón když to nepřináší žádné výhody? Oproti jednoduchému vagónu má vše přesně dvojnásobné, cenu, provoz, kapacitu... Pokud by to byly dvě cisterny na jenom podvozku tak to by bylo už zajímavé alespoň graficky a pokud by to bylo zvýhodněné i cenově nebo kapacitou tak proč ne, že? Samozřejmě netuším jestli v reálu po našich železnicích něco podobnýho jezdí.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2611
Dvojvagon nema prinaset vyhody levnejsi prepravy, ale umoznuje navysit kapacitu vlaku. Hra totiz umoznuje do jednoho vlaku zaradit maximalne 24 vozu, to znamena ze pokud tam pouzijes rekneme 2 lokomotivy, mas moznost do tohoto vlaku zaradit maximalne 22 vozu, tedy kapacita bude 1364 kubiku. Pokud z nejakyho duvodu potrebujes na jednom vlaku prepravit vetsi mnozstvi surovin, bud pouzijes jiny typ vozu s vetsi kapacitou, nebo vagony "zdvojis", to znamena ze na jednu herni pozici se ti budou zobrazovat dva vagony. Vlak bude dlouhy (nastupiste tusim 18 dilku) ale kapacita bude temer dvojnasobna - pouzijes 4 lokomotivy a 20 dvojvagonu, takze prepravni kapacita jednoho vlaku bude 2480 metru krychlovych.

Snazime se stavet vozovy park podle reality, takze "dve cisterny na jednom podvozku" muzou byt jako vozidlo nekdy v roce 2063, ale ne ted. Na nasem uzemi se bezne vyskytuji nakladni vlaky o vice jak 24 vozech (vcetne lokomotivy), takze pouziti dvojvagonu (ktery jinak neni nijak zvyhodnen) toto dokaze simulovat. Vicemene jedinym negativem je graficka nesrovnalost pri zmenach smeru, kdy se vagony lamou po dvou misto po jednom.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2612
Ha, prisel jsem na jeden renonc u Krakena... neudelal jsem mu zavazadlovy oddil, tedy lepe receno, neudelal jsem elektricke vozy jako pulene s prepravou lidi a posty. Pokud to budu predelavat, zasah to neni slozity, ale zmeni se nazev vozidel a pri prehrati .pak souboru muze v rozehrane hre s pouzitou puvodni verzi Krakena dojit k urcitym problemum - hra proste nenajde spravne vozidlo a bud ho zmizi nebo nahradi jinym.

Otazkou tedy je, jestli vyse uvedena negativa prebije vyhoda v provozu - v ramci jedne linky bude stacit provozovat pouze pantograf bez dalsi nutne prepravy posty - treba u 451 to resim tak, ze na jednu linku poslu dva pantografy a jednu klasickou soupravu, ve ktere jsou krome vagonu Bt razeny i sluzebni vozy. Co vy na to... predelat nebo nechat tak jak to je?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2613
Hm... Pokud mě se týká asi bych to zpoštovnil. I když u mě by to znamenalo upravit linku z Benešova do Tábora, zdvojit koleje a k  soupravě 451 007-012 přikoupit druhý vlak. Každopádně to oželím pokud bude poštovní kraken /o tom, že budu muset na linky v Benešově a Táboře koupit poštovní dodávky nemluvím :D

Jinak napadla mě jedna maličkost:

Kraken má světla na rohu skříně. Proto bych možná světla v iso pohledech posunu na "krajnější pozici. to znamená posunout světla ze 6. pixelu čela na 7 pixel.

EDIT.:
Malinko jsem upravil i čelo jako celek. Sice vypadá jako cihla nebo spíš jako kdyby mu nevyšlo rande se zdí ale možná reálněji a méně jako žabotlam :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2614
Celo Krakena - Tomme, ja sem to vcera jeste pred zverejnenim trochu prekopaval, takze vlastne vychazis z neaktualni verze. Konkretne se mi v iso pohledech zdalo celo moc "pendolinovaty" tak sem ho udelal min sikmy... rek bych ze ted je to presne v polovine mezi tim mojim puvodnim a tvojim soucasnym navrhem.

Svetla si jeste zkusim prohlidnout, ale uz pri prvnim umistovani jsem je daval na nejkrajnejsi pixely cela, takze by to melo byt v poradku. To ve tvem navrhu uz je za hranou a v podstate je na boku... je to jeste umocneno tim, ze oblast cumaku ve ktere jsou svetla je "nejvic vepredu" a tak mi ten tvuj navrh pripada - samozrejme s nadsazkou - jako doplnkove blinkry na aute na boku na prednim blatniku. Az budu doma, zverejnim aktualni graficky soubory, at je mozny to overit/vyvratit.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2615
Dobře. O přepracovávání čela jsi mi včera říkal ale stejně jsem si řek, že se na to ještě podívám. jinak maličkost které si málokdo všimne se nachází na čele mezi světly (u tebe je na čelním ale na iso ne) naznačení loga ČD (snad je vidět)

Jinak dveře na bočních pohledech ve směru přední vůz -> svítí jako kabina mašinfíry je to maličkost ale praštila mě do očí :D

Každopádně to co tady rozebírám jsou kosmetické úpravy nicméně si rád rýpnu :D

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2616
Ha, tak na logo CD na cumaku jsem v iso asi zapomel, v celnim jsem ho delal ale tim to asi skoncilo :-) Dik za pripomenuti, zmenim to pri budovani zavazadloveho oddilu. Stejne jako svitici body (i kdyz sem to nekolikrat kontroloval, neco mi asi uteklo :-( ).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2617
Stane se. Taky neustále objevuju nějaké nesrovnalosti. Jinak tady je moje představa čela Krakena komplet. Grafiku tvojí současné verze nemám takže jsem vycházel jenom z původní....

V případě potřeby si můžeš klidně mojí předělávku čela vzít mě není k ničemu :D Jinak to zdeformování v prostoru světel dělá jenom průhledné pozadí. na jiném vypadá slušně

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2618
Tome díky za tu poštu a ty cisterny me taky nadchli.Chci se zeptat jestli by šlo udělat nějakej vagon na lehký zboží(balíky obilí a kukurice) Ten co tam je už je od roku 1945 a žádnej novej se neobjevuje

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2619
Jirka71 > na lehke zbozi jsem zatim pustil do testovaciho rezimu Gbgkks, ktery je zarazen v baliku s dalsimi krytymi vozy http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.gbgs.pak ... zatim to neni ve stavu definitivnim, ale hratelny to je :-)

Edit - opravena chyba v linku

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2620
Ukazuje mi to not found

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2621
Tome díky za tu poštu a ty cisterny me taky nadchli.Chci se zeptat jestli by šlo udělat nějakej vagon na lehký zboží(balíky obilí a kukurice) Ten co tam je už je od roku 1945 a žádnej novej se neobjevuje

Nemáš zač. Pokud bys měl nějaký další nápad na vozidlo dej vědět. Uvažoval jsem o vozidle Praga V3S ale mám strach že ta je nad moje schopnosti...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2622
Jirka71 > zkus to znova, uz by to melo jit.

Jak sem sliboval, zde jsou grafiky modreho Krakena:



.pak soubor do hry je na aktualizovan na puvodnim miste http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.pantograf.470.pak

... zmeny jsou nasledujici:
- opravena chyba v mezivozovych prechodech, mel jsem tam dvoukridle dvere
- doplneno logo na cumak
- opravena spatne svitici okna ve dverich
- predelano na verzi se zavazadlovym oddilem


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2624
Sime ten vůz je pěknej ale když zajede do nádraží tak přes některý vozy je vidět to nádraží jako by tam nebyly.Dělá mi to bohužel i Tomův zaes.Jiný vozx to nedělaj jen tyhle dva.Tome ta V3S by byla dobrá je na ní plno nástaveb.Mohla by to být celá série.Prostě to zkus a uvidiš.Buď to půjde nebo ne :)  Měl bych ještě jeden námět na železniční vůz kdo by se do něj chtěl pustit.Já bych měl nápadů že byste mě za chvílli poslali do háje :D

ČD Habbillns 135.0